duminică, 23 decembrie 2012

LA MULTI ANI 2013


LA MULTI ANI 2013


Sfânta Sărbătoare a Crăciunului ne oferă posibilitatea sa ne gândim și la noi.
Si trebuie sa ne gândim pozitiv, fără patima și orgolii. Sa ne gândim ce am făcut pentru noi, dar mai important cred ca este sa ne gândim ce vom face pentru noi. Si avem multa treaba.
Dar cred ca este obligatoriu sa acționăm pe linia dialogului nu al impulsului stradal. Noi am uitat sa dialogam, am uitat sa simțim ca prin dialog  reușim sa armonizam ideile și acțiunile noastre.
Uitam cu mare ușurință faptul ca Mântuitorul ne-a îndemnat și ne îndeamnă sa ne înțelegem , sa facem totul pentru a uita dușmănia și încrâncenarea ce ne-a făcut “ parteneri “ în strada în 2011 și 2012.
Sa ascultam sfaturile Mântuitorului și sa încercăm sa devenim mai buni și mai înțelegători , sa facem totul pentru a fi uniți în “lupta” noastră pentru câștigarea drepturilor pierdute și în special pentru a face totul ca ȚARA , sa ne recunoască sacrificiile.
MULTA SĂNĂTATE , MULTA LINIȘTE ALĂTURI DE CEI DRAGI ȘI SA NU II UITAM PE CEI CARE NU MAI SUNT PRINTRE NOI.
LA MULTI ANI !

Președintele SCMD filiala 1 sector 6
Col(r) Marian TUDOR

Pozitia EUROMIL in problema Pensiilor Militare


                                       Pozitia EUROMIL
                  in problema Pensiilor Militare

 
   
Fundament

EUROMIL, Organizatia Europeana a Asociatiilor Militare, reprezinta aproximativ 500.000 de militari si familiile lor din 21 de state europene. EUROMIL este singura organizatie neguvernamentala internationala de acest gen. Una din sarcinile primordiale ale acestei organizatii o constituie reprezentarea intereselor economice si sociale  ale militarilor din Europa. Asociatiile afiliate au structuri democratice si sunt independente  
din punct de vedere ideologic si politico-partinic. Avandu-se in vedere rolul tot mai important al Uniunii Europene, capata tot mai mare importanta si rolul EUROMIL ca organizatie umbrela pentru militari.


Raportul comun privind pensiile adecvate si sustenabile

In martie 2003 Comisia Europeana si Consiliul Uniunii Europene au prezentat un raport comun privind pensiile adecvate si sustenabile:  « Mai multe reuniuni ale Consiliului European, de la cea desfășurată la Lisabona la cea de la Barcelona, au atras atenția asupra perspectivei îmbătrânirii populației și implicațiilor sale deosebite în ceea ce privește păstrarea unui nivel adecvat și sustenabil al pensiilor. Aceasta « provocare » a fost evidențiată în concluziile Consiliului European de la Stockholm din martie 2001, la care s-au pus bazele metodei deschise de coordonare pe problema pensiilor. Procesul a fost în cele din urma lansat la reuniunea Consiliului European de la Laeken din decembrie 2001, pe baza a unsprezece obiective comune, grupate pe cele trei domenii de interes : de salvgardare a capacității sistemelor de pensii de a-și duce la îndeplinire obiectivele sociale, de păstrare a sustenabilitatii lor din punct de vedere financiar și de a răspunde nevoilor în schimbare ale societății  In septembrie 2002 au fost transmise Rapoartele de Strategie Națională privind Pensiile, în care statele membre prezintă în detaliu modul cum ele vor cauta sa-și îndeplinească cele unsprezece obiective comune. Ulterior serviciile Comisiei au analizat Rapoartele de Strategie Națională urmărind a evalua ce s-a realizat din cele unsprezece obiective comune ».


------------------------------------------------------------------------------------------------------
                               Adoptat de  Consiliul Director al  EUROMIL  la 16 septembrie 2004
              

Poziția EUROMIL   
    
Evaluând acest raport comun și mai multe rapoarte naționale anexate la acesta, se impune a concluziona ca chestiunea situației specifice a pensiilor militare nici nu a fost luata în discuție. De aici și impresia ca pensiile militare ar fi integrate pe deplin în sistemele naționale de pensii. Este adevarat ca în majoritatea tarilor europene pensiile militare sunt parte din serviciile publice de pensii. Dar in cea mai mare parte din tarile respective pensiile militare sunt mandatariate după reguli specifice.
Cum interesele de ordin social ale militarilor nu încetează după trecerea lor în rezerva, EUROMIL considera ca aceste interese de ordin social trebuie susținute din ziua în care militarul se înrolează în forțele armate pana în ziua când soția sa văduvă moare. Asta înseamnă ca inclusiv pensiile militare sunt importante pentru EUROMIL si membrii sai.

In cadrul general al pensiilor militare  EUROMIL tine sa evidențieze următoarele aspecte, care trebuie considerate ca elemente minime de standard :
   - Personalul militar trecut în rezerva (inclusiv soțiile ramase văduve) nu poate fi lăsat sa       se confrunte cu riscul sărăciei, ci trebuie sa se bucure de un standard de viata decent ; ei își aduc contribuția la bunăstarea economica a tarii lor și, în consecință, sa poată lua parte activa la viata publica, sociala și culturala.
   - Pensiile personalului militar în rezerva trebuie stabilite astfel încât sa se păstreze același standard de viata cu al colegilor aflați în serviciul activ.
   - Luând în considerare cerințele specifice si (supra)solicitante ale carierei militare, trecerea în rezerva la o vârstă mai redusa decât media pentru funcționarii publici
nu poate fi motiv de penalizare pentru militarul rezervist. Vârsta de trecere în rezerva trebuie corelata cu cerințele de pe durata carierei. Asta se poate realiza prin stabilirea unei vârste mai reduse în comparație cu cea pentru funcționarii publici, sau prin introducerea unor coeficienți  de exemplu pentru misiunile peste hotare, cum ar fi cele de menținerea păcii sau de asigurarea păcii.
   - Luând în considerație faptul ca în multe cazuri personalul militar are o cariera limitata (contracte pe durata scurta sau pe durata limitata), este important ca drepturile lor în ceea ce privește pensia sa fie transferate către un alt sistem de pensii.
   - Personalul militar devenit inapt pe deplin pentru a continua cariera militara, pe considerente medicale, fizice sau psihologice, trebuie sa aibă dreptul la o pensie de incapacitate pentru serviciul militar.
   - Plata pensiilor militare reprezinta o responsabilitate a Guvernului, cadru în care trebuie asigurat un echilibru just intre serviciul activ si rezerva, prin evitarea supralicitării serviciului activ și prin menținerea la un nivel adecvat a pensiilor.
   - In legislația privind pensiile trebuie luat în calcul și principiul tratamentului egal aplicat bărbaților și femeilor.
Traducere autorizata Col(R) Marian Ilie


Varianta în limba engleza

 EUROMIL’s position on Military Pensions
Background
EUROMIL, the European Organisation of Military Associations, represents some 500.000 soldiers and their families from 21 European states. EUROMIL is the only representative international non-governmental organisation of its kind. One of the primary tasks of the organisation is representation of economic and social interests of soldiers in Europe. The affiliated associations have democratic structures and are ideologically and party-politically independent. Considering the increasing role of the European Union, the role of EUROMIL as a democratic umbrella organisation for soldiers is also gaining importance
Joint report on adequate and sustainable pensions
In March 2003, the Commission and the Council of the European Union presented a joint report on adequate and sustainable pensions: “Several European Councils, from Lisbon to Barcelona, have highlighted the challenge of an ageing population and its implications for the maintenance of adequate and sustainable pensions. This challenge was underlined in the conclusions of the Stockholm European Council in March 2001, which laid the ground for the open method of co-ordination on pensions. This process was finally launched by the Laeken European Council in December 2001 on the basis of eleven common objectives under the three headings: safeguarding the capacity of systems to meet their social objectives, maintaining their financial sustainability and meeting changing societal needs. National Strategy Reports on Pensions were submitted in September 2002, in which Member States present in detail how they are trying to meet the eleven common objectives. Subsequently, the Commission services analysed the National Strategy Reports with a view to assessing the achievement of the eleven common objectives.”
As adopted by the EUROMIL Board on 16 September 2004
Position EUROMIL
Evaluating this joint report and the several national reports attached to the joint report, it is to be concluded that the issue of the specific situation of military pensions was not discussed at all. This conveys the impression that military pensions are fully integrated in the national pension systems. It is correct that in most of the European countries military pensions are a part of the public services pensions. But in the major part of those countries military pensions are managed by specific rules.
As social interests of military personnel do not stop after retirement from the armed forces, EUROMIL believes that these social interests are to be promoted from the day a soldier joins the armed forces until the day his widow dies. This means, that also military pensions are of great interest for EUROMIL and its members.
In the scope of military pensions, EUROMIL wants to highlight the following items. These elements should be considered as minimum standards:
- Retired military personnel (as well as their widows) may not be placed at risk of poverty and must be enabled to enjoy a decent standard of living; that they share in the economic well being of their country and can accordingly participate actively in public, social and cultural life.
- The pensions of retired military personnel must be fixed in such a way that the same living standard as their colleagues in active service can be preserved.
- Considering the specific and (over)loaded requirements of the military career an earlier retirement than the average public servant may not penalise the retired soldier. The retirement age must be in accordance of the requirement during the career. This can be done through an earlier retirement age vis-à-vis the public servants or by introducing pension coefficients for example for missions abroad such as peacekeeping or peace-enforcement.
- Considering that very often military personnel has a limited career (short term contracts or contracts limited in time), it is important that their pension rights can be transferred to another pension system.
- Military personnel that is no longer fully fit to continue a military career on medical, physical or psychological grounds, must be entitled to a claim on a military disability pension.
- Payment of pensions is a responsibility of the Government whereby a fair balance is to be maintained between the active and the retired by not overburdening the former and by maintaining adequate pensions for the latter.
- The principle of equal treatment between men and women must be taken into account in the pension legislation.

As adopted by the EUROMIL Board on 16 September 2004

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                   Adoptat de  Consiliul Director al  EUROMIL  la 16 septembrie 2004


sâmbătă, 22 decembrie 2012

Capitolul apărare /Programul de Guvernare al USL


Capitolul apărare /Programul de Guvernare al USL
APĂRARE

Politica de apărare a Guvernului României în perioada 2013-2016, va asigura elementele de continuitate strategică pe dimensiunea NATO, UE şi a Parteneriatelor strategice, în mod deosebit Parteneriatul Strategic pentru secolul XXI cu SUA, va genera condiţiile creşterii capacităţii operaţionale a forţelor şi va asigura implementarea unui model de management al resurselor umane care să permită dezvoltarea motivării profesionale şi evoluţia în carieră.
Direcţii de acţiune:
  • Continuarea participării la operaţiile internaţionale pentru onorarea angajamentelor asumate la NATO şi UE;
  • Îndeplinirea responsabilităţilor ce decurg din calitatea de membru NATO şi UE pentru asigurarea capabilităţilor necesare îndeplinirii nivelului de ambiţie politico-militar al celor două organizaţii;
  • Angajarea activă la proiectele din cadrul iniţiativelor “Smart Defence/NATO” şi “Pooling and Sharing/UE”;
  • Îndeplinirea obligaţiilor asumate prin Parteneriatul strategic cu SUA, inclusiv cele determinate în baza prevederilor Legii nr.290/2011 privind amplasarea unor elemente ale Scutului Antirachetă al SUA/NATO pe teritoriul României;
  • Creşterea contribuţiei la asigurarea securităţii şi stabilităţii regionale;
  • Participarea activă la procesele decizionale în cadrul Alianţei Nord - atlantice şi al Uniunii Europene;
  • Revizuirea cadrului normativ specific domeniului apărării, managementului carierei militare, salarizării şi sistemului de pensii ocupaţionale pentru militari;
  • Elaborarea documentelor de planificare conform legii, Cartei Albe a Apărării şi Stategiei Militare a României, printr-o revizuire strategică a apărării;
  • Revizuirea structurii de conducere a ministerului;
  • Creşterea calităţii vieţii personalului Armatei României, în acord cu realităţile economice şi sociale interne şi cu statutul de stat membru NATO şi UE, concomitent cu sporirea atractivităţii profesiei militare;
  • Reorganizarea sistemului medical propriu în corelare cu nevoile operaţionale şi sistemul naţional de sănătate;
  • Modernizarea sistemului de învăţământ militar;
  • Restabilirea capacităţii operaţionale a Armatei României, având la bază principiile procesului de planificare a apărării în cadrul NATO, pentru dezvoltarea unei structuri de forţe şi optimizarea actului decizional în baza unui Plan Multianual de refacere şi consolidare a capacităţii operaţionale a Armatei României;
  • Creşterea alocaţiilor bugetare pentru apărare în vederea realizării capacităţii operaţionale şi sustenabile;
  • Reanalizarea programelor de achiziţii şi înzestrare în raport cu resursele financiare la dispoziţie şi nevoile operaţionale;
  • Realizarea graduală a capacităţii de apărare aeriană prin programul „Avion multirol”;
  • Eficientizarea administrării patrimoniului ministerului;
  • Clarificarea situaţiei Regiei autonome Compania română de aviaţie „Romavia”;
  • Stimularea producţiei interne a industriei de apărare autohtone, conform  cerinţelor Armatei şi standardelor NATO şi UE.

marți, 18 decembrie 2012

Radu Tudor: Corneliu Dobritoiu a fost inlaturat prin niste jocuri

"Facind constient sau inconstient niste jocuri, PNL l-a sacrificat pe Corneliu Dobritoiu. Nu va mai fi ministrul apararii. Am incredere in decenta si bunul simt dovedite de Mircea Dusa, viitorul ministru al apararii. Regret sincer ca un om de competenta lui Dobritoiu este scos din joc chiar de ai lui. Trist!", a spus jurnalistul Radu Tudor pe pagina personala de facebook .
http://www.pesurse.ro/2012/12/18/radu-tudor-corneliu-dobritoiu-a-fost-inlaturat-pri.html

REZERVISTUL-Publicaţie de informare militară, educaţie patriotică, spiritualitate creştină, cultură, artă şi atitudine sacră


REZERVISTUL
 - Publicaţie de informare militară, educaţie patriotică, spiritualitate creştină, cultură, artă şi atitudine sacră;
-Primul ziar liber al rezerviştilor militari din România şi din R. Moldova
Colonel (r)Grigore Radoslavescu - ,,Rezervistul”
Mo: 0770-549.215 / 0722-669.369; Fax: 0332-402806;
 

duminică, 16 decembrie 2012

Col.(R) TRS. VICTOR IONAȘCU a încetat din viata


Am mai pierdut un prieten drag. Astăzi , DUMINICA 16.12.2012 ,col.(R) TRS. VICTOR IONAȘCU a încetat din viata la SPITALUL UNIVERSITAR DE URGENTA MILITAR CENTRAL "DR. CAROL DAVILA".
Ne cunoșteam din anul 1970 , adică de atunci când împreuna am devenit elevi ai LICEULUI MILITAR "DIMITRIE CANTEMIR  " din BREAZA. Ulterior , viata ne-a mai adus de multe ori aproape. Mai întâi la STATUL MAJOR GENERAL și mai apoi în FILIALA din sectorul 6 a SCMD! Peste tot, VICTOR , un om bun la suflet ,  încrezător în oameni dar și în propriile-i forte,  a muncit din greu și cu tenacitate pentru  a realiza target- urile structurilor pe care în majoritate le-a condus sau din  a căror conducere a făcut parte.Probabil ca v-ați convins de veridicitatea celor de mai sus  participând   alături de VICTOR la toate acțiunile SCMD pregătite și de el.
Caracterul sau introvertit nu a lăsat sa răzbată pana la noi durerea din sufletul lui pricinuita de "amputarea " pensiei cu o suma importantă. Într-un fel , acest lucru ne obliga sa nu încetăm lupta noastră pana nu ni se va face dreptate iar vinovații vor fi  pedepsiți.

Victor avea un har deosebit, un suflet cald,  dar și o dragoste de oameni cum rar întâlnești .
Acum ne-a  mai rămas doar durerea surda pentru ca l-am pierdut și ii  vom duce  dorul neîncetat.
Victor cel blajin, Victor cel care nu se supăra niciodată, Victor care era mereu cu mintea cum sa facă sa fie bine, Victor cel silitor, Victor cel permanent robotitor nu mai este iar noua ne este greu sa credem asta?!
De ce Victor ? Si de ce asa brutal ?
Sa-l odihnească Dumnezeu și sa se milostivească de cei care i-au rămas în urmă, soția și fiul , alinându le sfâșierea din suflet și pustiul din viată !

ADIO, DRAG CAMARAD!
Ceremonia de înmormântare va avea loc maine, 19 DECEMBRIE începând cu orele 14.00 , la CIMITIRUL MILITAR GHENCEA 1.

sâmbătă, 15 decembrie 2012

Lider PDL: Traian Băsescu a cerut reducerea salariilor

Lider PDL: Traian Băsescu a cerut reducerea salariilor



Decizia reducerii salariilor cu 25% din 2010 a fost luată la presiunea preşedintelui Traian Băsescu. Este mărturisirea făcută de un lider PDL, la şedinţa de ieri a Colegiului Director, unde democrat-liberalii au făcut o analiză a rezultatului slab obţinut la alegeri.

Vicepreşedintele Cristian Boureanu a fost cel care a adus în discuţie momentul când salariile bugetarilor au fost reduse cu 25 de procente. Acesta a susţinut că, potrivit înţelegerii cu FMI, Guvernul PDL ar fi trebuit să taie diferenţia salariile, însă unii miniştri nu şi-au asumat decizia.
„Reducerea salariilor cu 25 la sută s-a făcut pentru că, la momentul respectiv, nu am avut puterea deşi se dicutase din toamnă, de când trebuia făcut bugetul, inclusiv în BPN, să reducem salariile cu 10 la sută cum se discutase cu Fondul Monetar, iar decizia a fost luată sub presiunea domnului preşedinte Băsescu pentru că se ducea ţara de rapă. Aţentie, nu-l acuz, dar vedeţi cum se raportează. (...)”, a fost punctul de vedere al vicepreşedintelui PDL Cristian Boureanu.
Potrivit unor surse democrat-liberale mai mulţi lideri din teritoriu au criticat modul în care măsurile de austeritatea au fost comunicate oamenilor, acuzându-i pe unii dintre foştii miniştri că îşi afişau bunăstarea în timp ce le cereau cetăţenilor să strângă cureaua.

joi, 13 decembrie 2012

Cei 118 nepoftiţi din Parlamentul României. Vedetele politice care au intrat în Legislativ pe mandate suplimentare


Cei 118 nepoftiţi din Parlamentul României. Vedetele politice care au intrat în Legislativ pe mandate suplimentare


Repartizarea pe judeţe a mandatelor suplimentare

Parlamentul de la Bucureşti va avea 588 de parlamentari, faţă de 470 de locuri cât are în prezent. Şi aceasta pentru că 118 senatori şi deputaţi au intrat în Legislativ primind mandate suplimentare. Dintre aceştia 61 provin de la PPDD, 55 de la ARD, iar câte unul de la USL şi UDMR.

Nume cu un important trecut în politica românească nu se mai găseau astăzi în Parlament, dacă nu i-ar fi avantajat actuala lege electorală. Aceasta permite obţinerea unor mandate în funcţie de coeficientul partidului chiar şi pentru cei care au pierdut în colegii unde adversarii lor au luat peste 50% din voturi.
Cel mai titrat candidat din lotul parlamentarilor care au primit mandate „inventate“ este însuşi preşedintele PDL, Vasile Blaga. Chiar dacă şi-a repartizat un colegiu călduţ, în Timiş, acolo unde PDL se bucură de o cotă de încredere peste media pe ţară, Blaga a fost învins clar de vicepreşedintele PSD Timiş, Matei Suciu. Cu un procentaj de 24,70%, liderul PDL a prins un loc în Senat datorită procentului bun obţinut de partid la nivelul judeţului.
Fostul preşedinte al Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase (ARD), este în aceeaşi situaţie cu Vasile Blaga.
Ea s-a clasat pe locul al doilea, cu 31,75%, într-un colegiu din Prahova, fiind învinsă de Paul Dumbrăveanu (USL), care a avut 53,9%. De altfel, ARD nu a câştigat niciun colegiu în Prahova, dar trimite în Parlament trei deputaţi şi un senator.
Unul dintre cei mai vocali lideri PDL, prim-vicepreşedintele Cezar Preda, a intrat în Legislativ în aceleaşi condiţii. El a candidat pentru un nou mandat de deputat în Buzău, dar a fost învins clar de un candidat necunoscut din partea USL. Adversarul său a luat 21.547 de  voturi, în timp ce Cezar Preda a avut doar 6.196 de voturi.
ARD, salvată de legea electorală
Fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu nu a putut să-i ţină piept fostului crainic Dumitru Pelican, dar a ajuns, totuşi, în Parlament. Tot în Capitală şi-a încercat norocul şi Cristian Rădulescu, liderul grupului senatorial al PDL. După ce, iniţial, a eşuat în tentativa de a ajunge iar senator, Rădulescu a obţinut un loc la loteria finală. Şi predecesorul său la şefia senatorilor PDL, Petru Movilă, a folosit aceeaşi reţetă pentru a deveni deputat de Iaşi. Liderul grupului deputaţilor PDL, Mircea Toader, a câştigat un nou mandat în Galaţi, profitând  şi el de un fotoliu suplimentar.
Un alt lider PDL, prim-vicepreşedintele Mihai Stănişoară, a avut jumătate din voturile pe care le-a avut câştigătorul colegiului din Mehedinţi unde a candidat. Cu toate acestea, el şi-a găsit locul în Camera Deputaţilor. Fostul ministru al Finanţelor Gheorghe Ialomiţianu îi va reprezenta în Camera Deputaţilor pe braşoveni, chiar dacă a pierdut la scor în colegiul unde a candidat.
Un alt fost ministru, la Economie, Ion Ariton, a candidat în colegiul 1 Sibiu, dar nu a avut nicio şansă în faţa regizorului Sorin Ilieşiu, candidat USL. Şansa sa s-a ivit, însă, la etapa împărţirii finale când au apărut mandate suplimentare.  Aceeaşi reţetă l-a adus în Legislativ, din partea judeţului Bacău,  şi pe fostul ministru al Comunicaţiilor Valerian Vreme.
Şi fostul director general al Metrorex Gheorghe Udrişte (ARD) este parlamentar într-un colegiu câştigat cu peste 50% de adversarul său din USL. El a candidat în acelaşi colegiu cu Gigi Becali (PNL) care a obţinut 63% din voturile oamenilor prezenţi duminică la urne.
Pata de culoare din echipa de candidaţi ai ARD a fost Ciprian Rogojanu, cunoscut, mai ales, printre fanii trupei Sistem. Cel alintat „Cici“  a obţinut un mandat nesperat, după ce la scrutin a fost zdrobit de un candidat anonim.
Galeria PPDD
Şi PPDD are un eşantion consistent de parlamentari care au profitat de locurile inventate în plus. Printre aceştia se numără fosta şefă a Loteriei şi fostul patron al Universităţii Craiova Gigi Neţoiu. Dacă în fotbal dispariţia „Ştiinţei“ a fost fără drept de apel, în politică i s-a mai dat o şansă: alocarea unui fotoliu suplimentar.
Fostul primar puşcăriaş al Craiovei, Antonie Solomon, şi cel care i-a ţinut locul cât timp a fost după gratii, Marinică Dincă, întregesc lista membrilor PPDD intraţi pe locuri suplimentare.
Liliana Mincă, învinsă într-un colegiu din Botoşani, a profitat şi ea de portiţele legii electorale devenind deputat.
Excepţia de la USL
USL a câştigat aproape toate mandatele obţinute la vot, dar a existat şi o excepţie. Necunoscutul Lucian Obreja a reuşit să prindă un loc în Covasna,  teritoriul „îngheţat“ de UDMR.
De asemenea, Istvan Banias (UDMR) este singurul candidat al Uniunii care  a primit un mandat suplimentar, în judeţul Maramureş. 
Istoricul legii electorale
Actuala lege electorală este în vigoare din 2008, fiind votată de PSD şi PNL. Cele două partide voiau să blocheze ascensiunea PDL, partid care, la vremea respectivă, dorea un vot uninominal pur. Anul acesta, a fost rândul USL să calculeze că ar fi avantajată de o lege a uninominalului fără redistribuire. Legea USL a fost votată de Parlament, dar PDL a contestat-o la Curtea Constituţională, care a respins-o.
Cum au apărut mandatele suplimentare
Înfiinţarea unor mandate suplimentare a fost posibilă pentru că legea electorală în vigoare prevede că fiecare partid obţine un număr de mandate direct proporţional cu numărul de voturi.
Conform Legii 35/2008, prima etapă de alocare a mandatelor de parlamentari este aceea în care candidaţii obţin cel puţin 50% plus unu din voturile valabil exprimate la nivelul colegiului, fapt care determină obţinerea automată a mandatului de deputat sau senator.
A doua etapă de alocare de mandate prevăzută în Legea 35 stabileşte o modalitate proporţională de distribuire a colegiilor electorale. Astfel, la nivelul circumscripţiei se realizează totalul voturilor valabil exprimate pentru partidele şi alianţele care au depăşit pragul electoral. Pentru a fi stabilit numărul de mandate la care au dreptul în mod proporţional, voturile obţinute de fiecare formaţiune la nivelul Capitalei se raportează la coeficientul electoral. În situaţia în care la nivelul unei circumscripţii mandatele care trebuie alocate unei formaţiuni politice au fost deja câştigate, se vor aloca mandate suplimentare pentru asigurarea proporţionalităţii în viitorul Legislativ.
De exemplu, într-un judeţ există zece mandate la Camera Deputaţilor, USL are dreptul la şapte, ARD la două şi PPDD la unul. Dacă USL ia peste 50% în toate cele zece colegii, se mai inventează două mandate suplimentare pentru ARD şi unul pentru PPDD.
http://adevarul.ro/news/politica/cei-118nepoftiti-parlamentul-romaniei-vedetele-politice-intrat-legislativ-mandate-suplimentare-1_50c8e634596d720091f30899/index.html

marți, 11 decembrie 2012

Scrisoare foarte larg deschisă, adresată distinsului general Ioan Găurel ZDRANCIU




Scrisoare foarte   larg deschisă,
 adresată distinsului general Ioan Găurel ZDRANCIU


      Întroducere amicală

      

           Am trăit s-o văd şi pe-asta... Mă aflam la recepţiunea  de gală dată cu prilejul Zilei  Naţionale a Oştirii Române. La un moment dat, aşteptând prilejul întâlnirii cu amfitrionul manifestării, se apropie de mine, scursura  ruşinoidă a spaţiului încremenit în frică, abandon şi teroare,  dejecţiosul  general Ioan Găurel Zdranciu. Înveşmântat într-o pijama impecabilă, trasă în arnici recuperaţi de pe la spălătoriile  de cartier  ale tranziţiei, împodobită cu o mulţime  de stele, vreo opt cred că erau, toate  achiziţionate de pe tarabele imposturii impecabile,  sugera dinadins măreţia lichelei incurabile  istoric. I-am remarcat din prima gurişoara lui neîncetat băloasă, împodobită  echidistant şi paralingual de rebele şi soioase  fire de păr,  rânjind a satisfacţie îndelung aşteptată. Părea un cur ce trăia intens o recentă împlinire specifică. Şi, rostindu-mi numele (ce curaj pe maţele sale!), îmi zice: „Oricât de mult ai încercat, n-ai reuşit să ne dezbini...”  Sugrumat de  tremoţie,  atât a fost în stare să rostească acest excrement duios al Afacerii „Marinogârla”...

      

     Dragă impostorule,


         Hei, acu-i acu, baragladinosule. E nasol rău de tot, m-ai henervat până la Polul Sud şi îndărăt, şi nu pot nicidecum să nu ţin seama de indicaţiunea   judiciar-populară a mult preaîmbălsămatului Vladimir Ilici Stalin: „Cu impostorii, ori tu ori ei...”.  Astfel stând  trebile, nu prea te văd bine, taman acum când aproape că uitasem de mătăluţă, pe undeva cred că te şi graţiasem, îţi  comutasem  pedeapsa de condamnare la moarte civică, prin spânzurare ecologică, în oprobiu pe viaţă din partea tuturor cuvântătoarelor şi necuvântătoarelor geosferei... Iar curajul tău de-a mă aborda, ce să mai zic, Găurele, ai ţinut dinadins să mă convingi că (să mă ierte bietul rumegător pentru neinspirata asemănare cu acest  impostor) eşti mai mult decât un  bou. Fii pe pace, nu trebuia, ştiam demult...

      Măi, hahaleroidule, eu nu am încercat nicidecum să vă dezbin, borfaşilor, nu aveam cum derbedoidule, dimpotrivă, eu v-am unit, impostorule, am cimentat şi mai mult, în văzul lumii,  unitatea voastră de borfaşi şi profitori ordinari ai bietei noastre Armate. Fiindcă aşa fac de când lumea borfaşii, precum haita, când unul este în pericol  ceilalţi se simt şi ei ameninţaţi şi se unesc şi mai mult... Nu mi-am propus să vă dezbin, repet, nici nu vroiam  şi, sincer,  de-aş fi vrut,  ştiam că nu o pot face.  Am  vrut doar să vă arăt întregului univers  în carne şi oase, monumente băloase, caractere jegoase,  hoituri făloase,  şi, vrei-nu vrei, am reuşit deplin ceea ce mi-am propus.  Am reuşit,  asta te doare, asta vă doare.  Apoi, adunându-vă, mi-a fost mai uşor  să vă decapitez  în  piaţa publică.  Sunteţi prea nesimţiţi spre a realiza că, oriunde vă aflaţi, arătătorul lumii nu conteneşte a vă arăta acuzator, numindu-vă ceea ce în fapt sunteţi: lichele, impostori şi derbedei.

     Nu ai pic de ruşine, impostorule! Noi, da, şi acum ne crapă obrazul de ruşine amintindu-ne cum, în bătaia camerelor de dat vederi din întreaga lume, dându-te cel mai tare din parcare într-ale aviaţiei, ţi-ai introdus huiduma în carlinga lui F-16 precum intră porcul în sufragerie. Te-ai făcut de ... (aici urma să zic „ căcat”, dar,  din respect faţă de telespectatori, mă  abţin), dar tovalul tău, tăbăcit de o incurabilă nesimţire, te-a determinat să îţi afişezi impostura cu şi mai mare semeţie. Neajutoratule într-ale minţii, dacă nici măcar nu te-a pişcat jena faţă de noi, măcar faţă de Vlaicu, Vuia şi Coandă trebuia să ai  ceva tremur  în sistemul  tău nervos cel  foarte periferic,  aproape externalizat, dar te iert  fiindcă ai o scuză, nu i-ai cunoscut personal, precum te-ai justificat la o lecţie de  tehnologia păioaselor neagricole...

        Sau crezi că am uitat cum te-ai făcut de tot râsul când, după numirea ca şef al celor mai curajoşi zburători ai Patriei,  inspectând forţele luptătoare, ai lăsat  mască  până şi pistele de decolare? Te-ai făcut foc şi pară când ai văzut avioanele fără elice, ameninţând cu ani grei de puşcărie pe cei care sabotează capacitatea de apărare a Ţării şi securitatea naţională.  Ai dat ordin pe loc ca tuturor  avioanelor să li se pună degrabă elice, spre a fi apte de zbor. În zadar ţi s-a explicat că sunt avioane cu reacţie, tu nu şi nu, tuturor să li se pună neîntârziat elice  şi să ţi se raporteze când sunt montate, urmând să le vizionezi personal.  Constatând  bieţii piloţi că nu te pot convinge  pe cale delicată   care este diferenţa fundamentală între pasăre şi porc,  au montat pe nişte fuselaje date la casat (vreo douăzeci, dacă nu mă înşel), elice   confecţionate din carton gofrat, au tras avionetele cu tractorul în capul pistei de antrenament şi, uluiţi de  cele trăite,  au primit năuciţi  odioasa şi incredibila ta binecuvântare: „La ordinul meu, aţi redat patriei capacitatea aeriană. Să nu se mai joace nimeni cu capacitatea aeriană a ţării că puşcăria vă mănâncă!” Dar asta nu a fost totul, idiotule.  Ca să creşti şi mai mult în faţa descreieratului din capu statului, te-ai lăudat că vei aduce în stare operaţională  douăzecişiopt de „MIG-uri 21,5”, aflate în  avansată  stare de ebrietate tehnologică.  Demenţa şi paranoia ta au lăsat muţi pe bieţii aviatori, mai cu seamă atunci când le-ai dat şi soluţia: să monteze pe fiecare dintre avioane câte şase motoare tip  „Mobra”, n-au cum să nu-şi ia zborul, le-ai zis, mai ales că acum au şi elice, puse tot la ordinul şi din iniţiativa ta. Nu s-au pus cu nebunul şi după trei zile te-au chemat să vezi cum decolează un avion dotat cu şase motoare   „Mobra”, legate în serie ca să sperie. Erai în culmea fericirii, trepanatule, revoluţionasei zborul  avioanelor de luptă, prin dotarea lor  tehnică cu motoare de mic litraj!  Era, în fapt,   posedadatule, un supersonic a cărui elice s-a volatizat  imediat ce s-a pus în mişcare. Când  ţi-ai raportat isprava descreieratului de pe Dealul Bezmeticienilor, ai fost  supus deîndată unor observaţii de gradul zero, precum cândva era şi Nero,  din partea specialiştilor de profil.

      Sau când treceai în revistă trupele de eroi ai aerului, nebunosule, dintr-un Mig-29, văcsuit în violet, romanticule, tractat de un Trabant de colecţie... sau când ai ordonat să ţi se dea toate categoriile de conducere  aeriană posibile, inclusiv pentru zboruri cosmice şi OZN-uri... sau când, mai peste tot,  te dădeai adevăratul şef al armatei, tu, în fapt, bucurându-i  cu nesaţ licuriciul Marelui  Garinus, delator ordinar ce eşti... sau când  te  încuiai în birou şi o dădeai pe  amor strategic cu o gonflabilă pe care reprodusesei chipul Mamei Vomida...  sau când,  sângerosule, ai dat ordin să se achiziţioneze din fondurile de protocol  treizeci de caniches, pe care, după o  „bomboană” letală, i-ai despuiat de blăniţe ca să-ţi confecţionezi tu un trenci erotic... sau când  ai dosit o sticlă de ulei la ieşirea dintr-o băcănie şi ai fost dovedit de camerele de luat vederi, după ce ai luat câteva mii de pumnişori în cap...  sau când, spre a evita o catastrofă, neputând să te convingă că nu este posibilă aterizarea, un brav comandor ţi-a trimis un cap în meclă, de ţi-ai revenit după 48 de ore Celsius când ai crezut că eşti la  Starea civilă şi ai cerut în căsătorie flaconul de perfuzii ...
         Ce mai încolo şi-ncoace, dominat devastator de un incurabil complex de inferioritate, bruta din tine  a dezlănţuit nemiloase represalii împotriva bravilor cavaleri ai aripilor naţionale. Cât ţi-ai mai bătut joc de ei, hahaleroidule...  La un moment dat, nişte patrioţi,  slujbaşi de rând  ai  rezistenţei  şi  salvării naţionale, au vrut, doar aşa ca sperietură,  să-ţi survoleze creierii  cu un IAR-7,66, dar, norocul tău, nu au avut ce survola, nu au avut ce speria. Creieraşii dumitale, nicăieri. Ce-ai făcut, i-ai ascuns,  nu-i porţi întotdeauna la tine când ieşi în lume  sau trebuia  să-ţi caute materia cafenie  sub mediana  mătăhălosului tău trup de abatorist?

         Dar, paranoicul din huiduma pe care ai onoarea să o reprezinţi într-o îndestulată  masă  corporală   a uimit umanitatea prin măsurile excepţionale de securitate pe care le-ai luat pentru propria ta persoană, adică: umblai permanent înarmat, 24/24, cu cartuş pe ţeavă şi moaca foarte gravă; din birou ieşeai numai sub protecţia gărzii de corp de teamă să nu-ţi sară din nară câte-un dop; serveai masa la popotă doar în şlapi şi-n  redingotă, iar  spre-a fi mereu în transă   ţi-aduceai  potol de-acasă;  oricine-ţi intra-n birou era crunt verificat, răsucit şi dezbrăcat ca să vezi că nu-i-narmat; de angoase şi de frică,  făceai tandru pipilică în borcan sau într-o sticlă ... Ai mers şi mai departe paranoidule. Ai dispus să ţi se asigure  o legătură fir cu corpul de gardă, prin care, printr-o apăsare de buton, plasat sub marginea din stânga a scaunului, să declanşezi alarma de pericol maxim pentru zilişoarele tale.   Ce-a mai fost, odată... Erai mangă şi ai acţionat involuntar butonul, de te-ai trezit cu garda peste tine, realizând dispozitivul de apărare, varianta  „a”.   Într-atât te-ai speriat, încât ai făcut  infarct nazal. 

        Dar stai oleacă, acum vine una nasoală, nasoală rău de tot... Când ai văzut că descreieratudin capul statului îţi dă buze  (într-o scrisoare foarte larg-deschisă nu pot folosi cuvântul muie), ai solicitat trecerea degrabă în rezervă. Dar nu oricum, ci printr-o „inginerie juridico-medicală” care ţi-a permis să intri fraudulos în posesia celor  douăzeci de solde, hulpavule, asta în timp ce militarul  pe umerii căruia stă de fapt Oştirea abia de  îşi duce traiul de pe o zi pe alta. Dar, stai aşa, borfaşule, bănuţii, îi mai ai sau nu, îi vei da cât de curând înapoi, toţi, până la ultimul leuţ şi poate, numai de-al naibii, şi cu ceva dobândă. Îi mai ai sau nu, pe amăgitul nostru popor nu-l interesează, punem legişoara pe tine,  escrocule... Nu ne interesează, îţi vinzi ficatu şi plămânii, sau rinichii şi stăpânii (p-ăştia ai început, deja...), sau o buză şi corneea, de ce nu chiar şi femeia sau colecţia de Scânteia... Ţi-am dat câteva idei, te-am ajutat, trebuie să recuperăm banii spoliatului nostru contribuabil. Cu Garinus, alt borfaş,  vom proceda asemănător, să dea bănuţii înapoi, poporului. După ce a îngenunchiat Armata, a trecut în rezervă, escrocul, pe caz medical. Se vedea limpede că era bolnav, era însă un caz aparte, trebuia dat afară mai demult şi internat la ospiciu, ca şi tine, I.G. Zdranciule.

       Aşa la încheiere, am o veste[1] Găurele, trebuie să te anunţ că ai Factorul „Y” ! Zău, crede-mă, e nasol, nasol  rău de tot! Încă ceva, ştiu, parafrazez, dar n-am încotro: Găurele faci parte din tagma „acestor”  bolnavi care au îngenunchiat Armata!

Cu statornică şi  neiertătoare consideraţie antiimpostorială,
                                        
                                         Antiimpostores  ad  Vitam


[1] Sursa: Organizaţia Obştească pentru Depistarea Socială a Factorului „Y” 

RIL admis privind stabilirea şi recalcularea pensiilor din sistemul public

RIL admis privind stabilirea şi recalcularea pensiilor din sistemul public
In şedinţa din 10 decembrie 2012, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a admis recursurile în interesul legii declarate de procurorul general al Parchetului de pe lângă ÎCCJ şi Colegiul de conducere al Curţii de Apel Craiova cu privire la stabilirea şi recalcularea pensiilor din sistemul public.
Prin decizia nr.19 în dosarul nr.18/2012, Completul a stabilit că în interpretarea şi aplicarea prevederilor art. 2 lit. e) şi art. 164 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale şi pct. V din Anexa la Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurărilor sociale de stat, sporurile şi alte venituri suplimentare realizate anterior datei de 1 aprilie 2001 vor fi luate în considerare la stabilirea şi recalcularea pensiilor din sistemul public dacă au fost incluse în baza de calcul conform legislaţiei anterioare, sunt înregistrate în carnetul de muncă sau în adeverinţele eliberate de unităţi, conform legislaţiei în vigoare, şi pentru acestea s-a plătit contribuţia de asigurări sociale.
Decizia este obligatorie, potrivit art.3307 alin.4 din Codul de procedură civilă. După redactarea considerentelor şi semnarea deciziilor, acestea se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Documente conexe:
http://www.costelgilca.ro/stiri/document/4133/ril-admis-privind-stabilirea-si-recalcularea-pensiilor-din-sistemul-public.html

Lista Deciziilor Curţii Constituţionale pronunţate în materia dreptului social în cursul anului 2012

M-am gandit ca ar fi interesant sa public lista decizilor pronunţata de Curtea Constituţională în anul 2012 în materia dreptului social (dreptul muncii şi dreptul securităţii sociale).

(Sursa: ICCJ)
https://mail.google.com/mail/u/0/?shva=1#inbox/13b891e33fe9d460

duminică, 9 decembrie 2012

DRAPT LA REPLICA


Oliviu Orhei, candidatul PP-DD în sectorul 6, acuză Jurnalul Național de campanie calomnioasă la adresa lui

Oliviu Orhei, contracandidat al lui Corneliu Dobrițoiu  în colegiul 11 pentru Senat – Drumul Taberei, acuză ziarul Jurnalul Național că a publicat o știre calomnioasă la adresa lui.
Vineri, 7 decembrie la ora 16.00, Jurnalul Național a publicat pe pagina sa de internet un articol intitulat ”Staff-ul de campanie al PPDD sector 6 – prins de Poliție pentru distribuirea de materiale calomnioase”. Articolul spune că în cursul zilei de ieri, mai mulți membrii ai PP-DD sector 6, au fost legitimați de poliție.
Membri ai staff-ului  de campanie al PPDD sector 6 au fost legitimati si intervievati, vineri,  7 septembrie de polițiștii secției 22, pentru distribuția de materiale electorale calomnioase. În fața polițiștilor, distribuitorii au recunoscut  că împart materialele la comanda consilierului local Oliviu Orhei, contracandidat al minstrului Corneliu Dobrițoiu  în colegiul 11 pentru Senat – Drumul Taberei”, se precizează în articolul din jurnalul.ro.
Urmare a acestui articol ce conține acuzații nefondate, Biroul de presă al PP-DD, sector 6 a remis un comunicat prin care solicită ziarului, publicarea unui drept la replică.
Urmare a acuzațiilor calomnioase aduse în articolul apărut in ziarul Jurnalul din data de 7 decembrie anul curent, biroul de presă al PP-DD filiala sectorului 6 București dorește să își exprime profunda indignare și consternare față de felul josnic în care candidatul USL Corneliu Dobrițoiu și staff-ul său, înscenează și manipulează opinia publică aruncând la comandă, în presa aservită regimului actual, informații false care arată cu maximă acuratețe, în lipsa unor argumente politice coerente și constructive, gradul de disperare la care a ajuns echipa domniei sale. Partidul Poporului Dan Diaconescu, filiala sectorului 6 și candidatul său Oliviu Lucian Orhei, condamnă cu vehemență acest mod degradant de abordare a campaniei elecorale a candidatului USL și solicită ziarului Jurnalul, publicarea imediată a acestui drept la replică, deși introducerea intenționată a acestor asa-zise informații în presă cu o zi înaintea închiderii campaniei electorale, face ca o eventuală dezmințire de onoare din partea acestora, să nu se producă în timp util. Ne dorim însă ca prin acest drept la replică, să tragem un semnal de alarmă față de metodele murdare de intoxicare intenționată și planificată a electoratului”, se arată în comunicatul de presă al PP-DD, sector 6, București.
Oliviu Lucian Orhei  precizează faptul că i-a lansat numeroase invitații lui Corneliu Dobrițoiu pentru a participa împreună la dezbateri publice în care să își prezinte fiecare programele politice și să aibă o confruntare adevărată. Însă, candidatul USL nu a dat curs niciunei astfel de invitații deși se aflau în campanie electorală iar oamenii puteau să evalueze programele celor doi candidați pentru fotoliul de senator.

http://www.exclusivnews.ro/politica/oliviu-orhei-candidatul-pp-dd-in-sectorul-6-acuza-jurnalul-national-de-campanie-calomnioasa-la-adresa-lui.html

sâmbătă, 8 decembrie 2012

UNDE, CÂND, CUM - Tot ce trebuie să ştiţi despre alegerile din 9 decembrie


Mai este o jumatate de zi până la alegerile parlamentare, din 9 decembrie 2012. Vă informeaz despre modul cum veţi putea vota, unde, precum şi sancţiunile pe care le pot primi cei care nu respectă legea.

* BULETINE DE IDENTITATE NOI. În această săptămână, serviciile de evidenţă a populaţiei din Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI) vor lucra program prelungit, inclusiv sâmbătă şi duminică, în ziua alegerilor. Astfel, în zilele lucrătoare programul diferă de la un birou al evidenţei populaţiei, la altul, sâmbătă de la 8.00 la 16.00, duminică de la 8.00 la 21.00. Programul poate fi prelungit în funcţie de numărul de solicitări. Decizia vine în sprijinul celor care au nevoie de o nouă carte de identitate. De asemenea, aceste insituţii vor face mai multe deplasări cu urna mobilă şi aparate foto digitale în localităţile aflate la distanţe mari faţă de sediu sau în localităţile unde mijloacele de transport în comun lipsesc sau nu există, pentru a rezolva cererile pentru noi cărţi de identitate.

* CÂND MERGEM LA VOT? Alegerile au loc duminică, 9 decembrie 2012. Centrele de votare se deschid la ora 7.00 şi se închid la ora 21.00. Persoanele care sunt deja în secţia de votare după această oră au dreptul să voteze.

* CINE ARE DREPT DE VOT? Au drept de vot cetăţenii români care au vârsta de 18 ani, dacă aceasta a fost împlinită până în ziua alegerilor inclusiv. Nu au drept de vot debilii sau alienaţii mintal, puşi sub interdicţie, şi nici persoanele condamnate la pierderea drepturilor electorale, prin hotărâre judecătorească definitivă.

* CE ALEGEM? Votăm reprezentantii partidelor cu care ati fost de acord sa semnam acord de colaborare! . Guvernul a delimitat 315 colegii pentru Camera Deputaţilor şi 137 pentru Senat.

* UNDE ESTE SECŢIA DE VOTARE? Alegătorii votează numai la secţia de votare la care este arondată strada sau localitatea unde îşi au domiciliul. Aceştia fac dovada, pe baza actului de identitate, că domiciliază în zona arondată secţiei de votare respective şi, dacă au fost omişi de pe lista electorală permanentă, vor fi înscrişi în lista electorală suplimentară.

* CINE VOTEAZĂ ÎN STRĂINĂTATE? Cetăţenii români cu drept de vot, cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, îşi exercită dreptul de vot la una dintre secţiile de votare din acea ţară în care îşi au domiciliul sau reşedinţa.

* CINE VOTEAZĂ CU URNA MOBILĂ? Alegătorii netransportabili din cauză de boală sau invaliditate pot solicita deplasarea urnei speciale, dar trebuie să facă dovada că domiciliază pe raza secţiei de votare respective. Aceştia trebuie să facă o cerere scrisă şi să anexeze copii ale unor acte medicale sau alte acte oficiale din care să rezulte că sunt netransportabili. De asemnea, pot face cerere persoanele deţinute sau condamnate, care nu şi-au pierdut drepturile electorale.

* CE ACTE SUNT NECESARE? Pentru cetăţenii români cu domiciliul în ţară:
Cartea de identitate, Cartea de identitate provizorie, Buletinul de identitate. În cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate: paşaportul simplu cu menţiunea privind stabilirea domiciliului în străinătate.

* CE FAC IN SECŢIA DE VOTARE? Accesul alegătorilor în sala de votare are loc în serii corespunzătoare numărului cabinelor de vot. Fiecare alegător prezintă actul de identitate membrilor secţiei electorale. Acesta verifică numele în lista electorală, îi pferă două buletine de vot -unul pentru deputaţi şi unul pentru senatori- şi ştampila cu menţiunea „VOTAT". Alegătorii votează separat, în cabine închise şi aplică ştampila cu menţiunea „VOTAT" în căsuţa candidatul dorit. După ce iese din cabină, îndoaie buletinele de vot, cu ştampila de control în afară, apoi le introduc în urne separate. Se întoarce la membrul secţiei electorale, predă ştampila şi primeşte cartea de identitate pe care va fi aplicat un autocolant cu menţiunea „VOTAT" şi data. Persoanelor care la ora 21,00 se află în sala unde se votează li se permite să îşi exercite dreptul de vot.

* CE NU ESTE PERMIS ÎN SECŢIA DE VOT? Nu se poate vota în altă secţie decât cea unde sunteţi arondat. Este interzis să fotografiezi sau să filmezi buletinele de vot. Nu pot fi purtate însemne electorale ale unui candidat sau partid. Este interzis să intre mai mult decât un alegător în cabina de vot. Este interzis consumul de alcool la o distanţă mai mică de 500 de metri de secţia de votare. Să stai mai mult timp în secţia de votare.

* SANCŢIUNI. Constituie contravenţii:

- Distrugerea, deteriorarea, murdărirea, acoperirea prin scriere sau în orice mod a listelor electorale, a platformelor-program afişate sau a oricăror alte afişe ori anunţuri de propagandă electorală tipărite. Amendă de la 1.000 lei până la 2.500 lei.
- Refuzul de a se permite alegătorului, care face dovada faptului că are dreptul, să voteze în secţia de votare la care se prezintă pentru exercitarea dreptului de vot. Amendă de la 4.500 lei până la 10.000 lei
- Continuarea propagandei electorale după încheierea acesteia, precum şi sfătuirea, în ziua votării, a alegătorilor să voteze sau să nu un anumit candidat. Amendă de la 1.000 lei până la 2.500 lei.
- Împiedicarea prin orice mijloace a dreptului de vot este infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani şi interzicerea unor drepturi. Tentativa se pedepseşte.
- Promisiunea, oferirea sau darea de bani, bunuri ori de alte foloase în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze un anumit candidat, precum şi primirea acestora de către alegător, în acelaşi scop, constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 6 luni la 5 ani. Tentativa se pedepseşte.
- Fapta unei persoane de a vota fără a avea drept ori de a vota de două sau mai multe ori constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani. Tentativa se pedepseşte.
- Introducerea în urnă a unui număr suplimentar de buletine de vot decât cele la care are dreptul constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani. Tentativa se pedepseşte.
- Atacul prin orice mijloace asupra localului secţiei de votare, furtul urnei sau al documentelor electorale constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 2 la 7 ani, dacă fapta nu constituie o infracţiune mai gravă. Tentativa se pedepseşte.

ALEGERI 2012 / Votul este valabil chiar dacă scrieţi «prostii» pe buletin - FOTO

Dacă v-a supărat vreun candidat şi vreţi să scrieţi cuvinte urâte la adresa lui pe buletinul de vot, acesta va fi considerat valabil. Aşa a decis Biroul Electoral Central.

Iată cazurile când votul va fi validat.

* Dacă ştampila este aplicată în interiorul unui singur patrulater.

* Parafa depăşeşte liniile patrulaterului, dar nu atinge altă căsuţă. Se consideră că este evidentă opţiunea alegătorului.

* Ştampila este în interiorul unei căsuţe, dar pe buletin sunt mâzgălituri, injurii sau limbaj trivial.

* Au fost aplicate mai multe ştampile, dar una singură se află în interiorul unui patrulater.

Sunt considerate NULE, voturile exprimate în următoarele situaţii:

* Pe buletinul de vot nu este aplicată ştampila de control al secţiei de votare (ultima pagină).

* Buletinul de vot sau ştampila au alt model decât cel legal aprobat.

* Ştampila este aplicată în couă sau mai multe patrulatere.

* Ştampila este aplicată în afara tuturor patrulaterelor.

* Buletinul de vot este introdus în urnă fără să fie ştampilat.


vineri, 7 decembrie 2012

Şefii PP-DD Sector 6 cercetaţi de poliţie pentru distribuirea de materiale electorale calomnioase


Membri ai staff-ului de campanie al PPDD sector 6 au fost legitimati si intervievati, vineri, 7 septembrie de polițiștii secției 22, pentru distribuția de materiale electorale calomnioase.
In fața polițiștilor, distribuitorii au recunoscut că împart materialele la comanda consilierului local Oliviu Orhei, contracandidat al minstrului Corneliu Dobrițoiu în colegiul 11 pentru Senat – Drumul Taberei.
Campania murdară a PPDD , orchestrată cu sprijinul aliaților de la ARD, a început încă din primele săptămâni prin distribuirea unor ziare neasumate și care nu respectă normele legale în vigoare privind obligativitatea publicării denumirii tipografiei, a numărului de exemplare și a beneficiarului , fapt care se poate solda cu amenzi usturatoare și chiar dosar penal.
Ziarele și pliantele găsite asupra distribuitorilor au fost confiscate și distruse.
Intrebat dacă va răspunde cu aceeași monedă atacurilor PPDD si ARD, Corneliu Dobrițoiu a respins vehement această idee.
”Aceste practici condamnabile, la care sunt părtași deopotrivă oameni politici și jurnaliști lipsiți de deontologie, nu vor fi niciodată abordate de către USL. Respingem orice fel de campanie electorală negativă, cu atacuri la pesoană nefondate, pe teme inventate și considerăm că cei care le orchestrează trebuie să răspundă în fața justiției. Dincolo de orice îndoială, campania electorală trebuie să reprezinte o confruntare onestă a unor programe și idei politice al căror singur numitor comun trebuie să fie cetățeanul, cu drepturile sale fundamentale”, a declarat Corneliu Dobrițoiu.