luni, 4 octombrie 2010

PERSECUTAREA VETERANILOR DE RĂZBOI TREBUIE SĂ ÎNCETEZE!

ONOR CONSILIULUI EUROPEI

Sînt generalul-maior (r) MARIN LUNGU, veteran de război din România şi mă adresez înaltului for european în legătură cu o problemă personală, ca şi cu unele aspecte ce privesc camarazii mei. Mă găsesc în trista situaţie de a nu avea o locuinţă, întrucît am fost evacuat silit din casa pe care o cumpărasem, casă naţionalizată, pentru care mi s-a garantat, formal, că nu există moştenitori şi cereri de retrocedare.

Mi s-a repartizat, în schimb, de o regie a guvernului, un apartament în Bucureşti, ce depăşea posibilităţile mele de a achita toate taxele şi chiriile, care au crescut aberant, încît sînt de două ori mai mari decît veniturile mele. Am fost nevoit să cedez acest apartament, astfel încît acum nu mai am nici o locuinţă. Eu, care la vîrsta de 9 ani, copil de trupă fiind, am executat misiuni de cercetare în dispozitivul inamicului în luptele pentru eliberarea ţării mele, a Ungariei şi Cehoslovaciei, pentru care am fost avansat, la 9 ani, la gradul de caporal şi distins cu patru decoraţii de război şi supravieţuitor al lagărului nazist, am ajuns pe drumuri. In acelaşi timp, ca toţi veteranii şi invalizii de război români, resimt urmările nerespectării întocmai a prevederilor legilor ce ne privesc, ale situaţiei precare în care ne aflăm, datorate, în special, unor retribuţii sub minimul necesar supravieţuirii, pentru tot ce am făcut prin lupta şi jertfa noastră pentru ţară, pentru Europa. S-a cerut, în repetate rînduri, şi cerem în continuare, următoarele : 1. ÎMBUNĂTĂŢIREA INDEMNIZAŢIILOR DE INVALIDITATE ÎN 2011.

La ora actuală, un invalid gradul 1 primeşte 409 lei, iar un invalid gradul 2 primeşte 350 lei. Aceasta, în timp ce în Croaţia, de pildă, ca să dau numai un exemplu, suma acordată pentru cei cu invalidităţi asemănătoare este cuprinsă între 1500 - 3500 euro; sînt date furnizate de ataşatul militar al Republicii Croaţia, al cărui tată a fost ofiţer şi este veteran de război (1941-1945) şi primeşte o pensie de serviciu de 4500 euro. 2. ÎMBUNĂTĂŢIREA INDEMNIZAŢIILOR DE RĂZBOI. În România, cuantumul este de 222 lei, lunar, în timp ce în ţări ca S.U.A., Rusia, Germania, Croaţia, Cehia, Slovacia, Anglia şi Serbia se ridică la 2500 - 4500 euro (dolari) - date furnizate de ataşaţii militari ai ţărilor respective. Precizez că un euro este cotat la circa 4,2 lei. 3. RESPECTAREA PREVEDERILOR LEGALE DE A SE ACORDA, GRATUIT, VETERANILOR ŞI INVALIZILOR DE RĂZBOI MEDICAMENTE ŞI PROTEZE.

De luni, de ani de zile nu se respectă legea nici în această privinţă, aproape toate medicamentele le cumpărăm de la farmacii la preţuri foarte mari. Mor bătrînii veterani şi invalizi că nu au bani să-şi procure medicamentele necesare supravieţuirii! Au scăpat de glonţul inamicului şi îi ucide crasa neglijenţă, nerespectarea prevederilor legilor, care ne dau dreptul la gratuităţi. Întreb: Unde este respectul, recunoştinţa faţă de cei ce şi-au sacrificat tinereţea, viaţa, pe cîmpurile de bătălie, pentru ţară ? 4. SCUTIREA DE IMPOZITE ŞI TAXE LOCALE A VETERANILOR, INVALIZILOR ŞI URMAŞILOR CELOR DECEDAŢI NU ESTE RESPECTATĂ MAI ÎN TOATE JUDEŢELE ŞI ÎN MUNICIPIUL BUCUREŞTI. 5. TRANSPORTATORII DE STAT ŞI PARTICULARI NU MAI PRIMESC VETERANII DE RĂZBOI DECÎT ÎN JUDEŢUL BRAŞOV, deoarece Ministerul Transporturilor şi Ministerul Finanţelor refuză decontarea biletelor speciale, pe motiv că nu au fondurile necesare. 6. PROBLEMA REFUZULUI REPETAT AL CERERILOR DE CUMPĂRARE A APARTAMENTULUI, CONSTRUIT DIN FONDURI DE STAT, ÎN CARE LOCUIESC CÎŢIVA VETERANI DIN BUCUREŞTI, deşi există articole de lege şi Memorandumul Guvernului de a fi trecute la Primărie şi vîndute veteranilor de război chiriaşi, la cerere.

În Turcia, subofiţerii, ofiţerii şi generalii, cînd sînt trecuţi în rezervă, primesc de la stat locuinţă în proprietate, la cheie, în garnizoana în care se stabilesc.

Eu am fost evacuat, prin execuţie silită, din apartamentul vîndut de Statul Român.

Guvernul Turciei acordă cadrelor pensionate 75.000 euro pentru a-şi rezolva problemele familiale ca rezervişti.

În Rusia, toţi veteranii de război au fost împroprietăriţi de actualul guvern cu apartamentele în care locuiau cu chirie, beneficiind de acest act peste 155.000 de veterani de război, dintre care 15.000 în Moscova. Precizez că pentru veteranii de război care locuiau cu chirie, statul le-a cumpărat şi i-a împroprietărit cu acestea. Pensiile militare, pensiile de invalizi de război şi facilităţile pentru cei decoraţi sînt între 2000-5000 $. La noi, situaţia este cea pe care v-am prezentat-o. Mai adaug că, deşi Legea 44/1994, prevede împroprietărirea veteranilor decoraţi cu 1 ha teren arabil sau 500 m.p. intravilan, situaţie în care mă încadrez şi eu, nici după 16 ani nu am fost pus în posesie, pe motiv că în Bucureşti nu există posibilităţi, deşi numeroase hectare au fost vîndute unor potentaţi. Mie, deşi nu am solicitat, cum prevede legea, mi s-au dat, ca despăgubire, 1540 lei, o sumă neglijabilă în raport cu valoarea preţurilor în Bucureşti. Mă pun la dispoziţia Comisiei care va analiza problemele reclamate, pentru care îmi asum întreaga răspundere. Cu aleasă stimă şi încredere. General-maior (r) MARIN LUNGU