vineri, 30 aprilie 2010

Oare de ce ?

Ma pregateam sa platesc cotizatia lunara la Casa de Ajutor Reciproc a filialei cand, functionarul respectiv ma roaga sa cedez intaietatea unui general in rezerva care trebuia sa participe la o adunare, in alta parte.Firesc am cedat, cu bunul simt al educatiei dobandite in familie si al respectului fata de ierarhia gradului militar.

Generalul explica interlocutorului ca sunt in atentie activitati ale Asociatiei Cadrelor Militare in Rezerva si in Retragere, prilejuite de Ziua rezervistului, si alte asemenea, care au loc in prima decada a lunii Mai.

Am intervenit intreband daca nu era mai oportun si prioritar, dat fiind situatia ingrata in care este pusa armata, exprimarea unei pozitii ferme si clare privind respectarea actualei Legi a pensiilor militare. Aceasta sa fie tramsmisa ministrului apararii, cu mentiunea expresa ca in caz contrar, Asociatia este decisa sa protesteze vehement, chiar cu un miting, daca situatia o va impune.

Raspunsul a venit sec si dezarmant, mai degraba cu o candoare specifica varstei juvenile decat cu maturitatea intelepciunii:

- Noi nu vom face acest lucru !

- De ce? - am intrebat.

- Pentru ca avem incredere in presedinte si in ministrul apararii! Am replicat ca se inseala amarnic iar timpul promisiunilor a trecut demult.

M-am ridicat si am plecat. In urma mea aceeasi tacere a camarazilor care urmarisera discutia. Vinovata si jenanta. Neputincioasa si descurajanta. Oare de ce ?

A doua zi a urmat lista. LISTA RUSINII din Senat si votul independentilor, condusi de MINISTRUL APARARII. Impotriva noastra! Oare de ce ?

Col. (r.) Dinu Laurentiu

Vicepresedinte al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, in Rezerva si in Retragere - Filiala 2/Sector 6