joi, 22 aprilie 2010

“CINEVA ACOLO SUS ” gandeste pentru noi sau BOC ,cenusa ,nisipul,avioanele si blindatele

Am mai scris eu pe undeva despre cei care se pricep la toate. Cu ce credeti ca-si omora creierul primul ministru,ieri 21 Aprilie ,in sedinta de Guvern? Cu implicatiile admisiei cenusii vulcanice la motor in functionarea avioanelor si ale nisipului la blindate.Terminase toate problemele care framanta o tara intreaga si era preocupat de aceste probleme cruciale pentru invatamant,transporturi,iesirea tarii din criza , militari ,pensionari .Daca punea si o intrebare legata de desalinizarea apei de mare si rezolvarea foametei in SAHEL puteam sa dormim linistiti. Stiam cu siguranta ca , “CINEVA ACOLO SUS ” gandeste pentru noi.Spre deliciul presei prezente conform uzantelor la inceputul sedintei de Guvern si al nostru ,( partener de dialog nu era altul decat ministrul apararii,de formatie,jurist) am fost cu totii martorii unui dialog de larga respiratie stiintifica.

Ce-o fi zis tata lui d-lui Boc (care-i dadea premierului cu oua in cap cand era mic ?):”Ana,ia uite ce ficior fain si distept avem noi !”

S-ar putea ca domnul BOC sa fie suparat pe ministrul apararii , pentru poziția sa din Senat in favoarea pensiilor militare (o poziție pentru care eu unul il asigur de respectul meu), si de aceea a inceput să ii caute acestuia nod in papură, profitând de prima ocazie. Iar acestă ocazie s-a ivit chiar a doua zi, (mai ales ca era si presa prezenta) imediat după ce Ministerul Transporturilor a anunțat că se reinstalează Codul roșu pentru aviație.

Pentru culoare si pentru voioasa aducere aminte , redau dialogul in format scris(video nu am gasit) :

“Domnule ministru Oprea, tancurile cum se descurcă în Afganistan şi… nu în Afganistan, în Irak, când era nisipul şi nu se opreau motoarele, la avioane de ce li se opresc motoarele ?”, a fost intebarea epocală pe care Boc i-a adresat-o lui Oprea, crezând, probabil, că în acest mod il va lasa in off side pe nesupusul ministru al Apărării.

“În primul rând că în Irak se mai şi opreau, domnule prim-ministru, ca să ştiţi, pe nisipul fierbinte. Dar de regulă au funcţionat. Am întrebat şi eu, am crezut că este vorba de plafon, dar specialiştii mi-au spus că nu, datorită lipsei de oxigen, de aceea intervine şi se opresc motoarele la avioane, de aceea este pericol de prăbuşire a avioanelor. Şi eu am crezut că este vorba doar de vizibilitate, dar nu, de fapt lipsa de oxigen”, a fost răspunsul destul de civilizat al lui Oprea(preluat de pe Mediafax).

Pentru lamurirea" spinoasei" problematici pot fi consultate articolul si comentariile adiacente:

http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/De_ce_nu_zboara_tancurile_ca_avioanele_0_247775778.html?utm_term=nl-link&utm_source=nl-general&utm_content=323922@gmail.com&utm_medium=newsletter&utm_campaign=Adevarul-Newsletter-20100421

Col.(rez.) Costel Galateanu

Blogul meu: http://cugiralba.wordpress.com/