vineri, 5 iunie 2015

Aceeasi camarazi , specialişti cu o solidă pregătire juridică şi o îndelungată activitate în domeniu, referitor la o problemă de interes pentru viitorul Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate prezentata anterior ne explica:


Addenda „Adaos” „Completare”
La „Un punct de vedere”
„ Quo vadis” „SCMD”?
„ Unde , Incotro te indrepti, mergi SCMD?”

          Voi folosii procedeul oratoric „exordium ex-abrupto” pentru a intra in dezbaterea subiectului care ne intereseaza.
          Sediul materiei cu privire la termene procedurale este;
          In legea 287/2009 „CCLXXXVII/ MMIX” „Noul cod civil” in continutul art. 1411-1420 „MCDXI-MCDXX”
          In legea 134/2010 „ CXXXIV”/”MMX” „Noul cod Procedura civila” in continutul art. 180-186 „CLXXX-CLXXVI”
          Art. 180 „CLXXX”, alin.1
Termenele Procedurale sunt stabilite de lege ori de instanta de judecata si reprezinta intervalul de timp in care poate fi indeplinit un act de procedura sau in care este interzis, sa se indeplineasca un act de procedura.
          Alin. 2 „II”
 In cazurile prevazute de lege termenul este reprezentat de data „Termen legal” in care se indeplineste un anumit act de procedura.
          In speta „Specia” noastra in conformitate cu prevederile art. 221 alin. 2 „CCXXI alin. II” din Legea „62/2011” „LXII/MMXI”, „Verificarea conditiilor de reprezentativitate” se face din 4 „IV” in 4 „IV” ani. In consecinta data limita pentru indeplinirea actului de procedura era ziua de 10.05.2015 „X.V.MMXV”.
          „Demersurile cerute de procedura legala, nu au fost indeplinite de „SCMD”
Art. 186 „ CLXXXVI” , „Repunerea in termen”
Alin. 1 „ I” Partea care a pierdut un termen procedural, va fi repusa in termen, daca dovedeste, ca intarzierea se datoreaza unor motive temeinic justificate.
Alin. 2 „II” In acest scop, partea va indeplinii actul de procedura in cel mult 15 „XV” zile de la incetarea impiedicarii, cerand totodata „Repunerea in termen”
          In cazul exercitarii cailor de atac „Ordinare” „Apel” , „Extraordinare” „Recurs” este acelas cu cea prevazuta pentru „ Exercitarea cailor de atac” „30” „XXX” de zile.
Alin. 3 „III” „Cererea de repunere in termen „ va fi rezolvata de Instanta de Judecata competenta, sa solutioneze cererea privitoare la dreptul neexercitat in termen.
          Termenul de 15 „XV” zile este un „Termen Procedural Legal” „Imperativ” „Dirimant” de decadere din dreptul subiectiv.
„Facultas Agendi” „Putinta” „Posibilitate” „Capacitatea de a actiona”
Art. 181 „CLXXXI” alin. 2 „II”
          „Calculul pe zile al termenului”
Cand termenul se socoteste pe zile, nu intra in calcul ziua in care incepe, sa curga termenul „Dies a quo” „ziua de la care”, nici ziua cand acesta se indeplineste „ Dies ad queni” „ziua pana la care”.
„12.05.2015-27.05.2015 15” „XII.V.MMXV-XXVII.V.MMXV  XV”
27.05.2015 „XXVII.V.MMXV” „Dies ad queM” „Ziua pana la care” se indeplineste termenul.
11.05.2015 „XI.V.MMXV” „Dies a quo non computatur intermino” „Ziua de la care nu este socotit un termen”
Art. 185 „CLXXXV” „Nerespectarea termenului” „Sanctiunii”
Alin.1 „I” Cand un drept procesual trebuie exercitat intr-un anumit termen, nerespectarea atrage decaderea din exercitarea dreptului, in afara ca legea dispune astfel.
Actul de procedura facut peste termen este lovit de „Nulitate”.
Pe cale de consecinta incepand cu data de 28.05.2015 „XXVIII.V.MMXV” „SCMD” ca entitate juridica de drept roman „Persoana Juridica”, in conformitate cu prevederile Art. 209 Alin. 1 din Legea 287/2009 „CCLXXXVII/MMIX” si cu cele mentionate anterior nu mai are „Dreptul Subiectiv” „Facultas Agenndi” „Putinta, Posibilitate, Capacitatea de a actiona”.
Dreptul Subiectiv individual („Persoana Fizica”) sau Dreptul Subiectiv colectiv („ Persoana Juridica”) .
Dreptul Subiectiv reprezinta posibilitatea pe care legea i-o recunoaste unui subiect in cadrul unui „Raport Juridic”, in virtutea careia acesta poate sa aiba o anumita conduita sa pretinda o conduita corespunzatoare din partea celuilalt subiect al „Raportului Juridic”, subiectul obligat, sa solicite concursul fortei coercitive a statului in caz de nevoie.
„Raportul Juridic” este relatia sociala patrimoniala sau nepatrimoniala intre persoane fizice sau juridice dupa prevederile normei juridice de drept civil.
Statutul „SCMD” Art. „IV” prevede principiile fundamentale ale organizarii si functionarii sindicatului „SCMD” in numar de 7 „VII”.
1)                Respectul fata de Lege ( Legea 62/2011 „LXII/MMXI”)
2)                Unitatea de actiune
3)                Loialitatea si disciplina sindicala
4)                Democratia
5)                Solidaritatea Ostaseasca
6)                Onoarea si demnitatea militara
7)                Exprimare libera si respectul opiniilor
„Doamnelor, domnilor membrii SCMD si simpatizantii lui”
          Va solicit la modul condescendent sa faceti o analiza a alegatiilor mele urmatoare;
          „Un punc de vedere” a aparut in data de 18.05.2015 „XVIII.V.MMXV” pe „situl” filialelor SCMD Timisoara si Sector 6 „VI” Bucuresti.
          Ele au fost vizualizate de sute sau chiar mai muli de utilizatori.
Noi am cerut o pozitie ( „luare de pozitie”) din parte presenditelui „SCMD” d-nul col.(r)dr. Mircea Dogaru oficiala care sa clarifice starea de spirit mefiento-pernicioasa, care se manifesta in randul membrilor de sindicat.
          Atat. Punct.
          Nu am primit nici un raspuns.Tacere totala. Mai mult ,nici o alta filiala „SCMD” nu a preluat articolul pe „situl” lor de parca s-ar fi dat „|Un ordin de zi pe unitate”
„Doamnelor si domnilor din”CD” al „SCMD”articolul a fost destinat, dedicat d-voastra.
Exista un adevar cu valoare de axioma „qui tacet consentire videtur” „cine tace pare sa consimta” sau „qui tacet,non negat” „cine tace, nu neaga”.
Art.1 lit „T” , din Legea 62/2011 „LXII/MMXI” face vorbire de „Reprezentativitate „
care este considerata atributul fundamental al organizatiilor sindicale.
„Atribut” insusirea, calitatea fundamentala a unei entitati organizatorice pe cale de consecinta „Reprezentativitatea” este conditia „Sine qua non”, a existentei „ SCMD” ca entitate organizatorica sindicala.
„Daca reprezentativitate nu e, nimic nu e” „ ex Nihilo , Nihil” „Din nimic, nimic”
In concluzie, doamnelor si domnilor judecati D-voastra cum sunt transpuse in opera aceste 7 „VII” principii fundamentale in „speta” „specia” de fata.
Sa ni se spuna clar,lamurit , in termeni expliciti „expressis verbis” ce facem in continuare.
Daca aceasta tacere poltrona va continua, sa stiti ca in momentul cand va aparea pe „situl” „SCMD” pe „blogul” domnului Dogaru , vituperatiile sale la adresa starii de fapt si de drept din Romania , pentru ca „SCMD” nu a fost primit in calitate de „partener social” in cadrul unui dialog social institutionalizat , apeluri la „NATO” , „UE” etc... „SCMD” a sucombat.
          „Poltron” „Persoana care nu are curaj sau simtul onoarei , om las, fricos”.
Din pacate nu putem clama traiasca „SCMD” dar nimeni nu va reactiona, pentru ca „Nemo auditur propriam turpitudem allegans” „Nimeni nu este ascultat sustinandu-si propria indecenta/ imoralitate” Este un moment trist, dificil, caci este in dezbatere proiectul Legii 212/2015 „CCXII/MMXV” care inseamna enorm pentru noi toti. Reprezentativitatea atributelor organizatiilor sindicale sau patronale dobandit potrivit prevederilor prezentei legi care confera statutul de partener social abilitat sa isi reprezinte membrii in cadrul dialogului social institutionalizat. Aceasta regula isi gaseste suport in art 11 „XI”, 14”XIV” si 15 „XV” din Legea 287/2009 „CCLXXXVII/MMIX” „N.C. Civil” potrivit caruia  drepturile civile ale persoanelor fizice si juridice in scopul de a-si satisface interesele personale si colective in acord cu interesul public, potrivit legii si regulilor de convietuire sociala.
Art 11 „XI”  „Respectarea ordinii publice si a bunelor moravuri”
Nu se poate deroga prin conventii sau acte juridice unilaterale de la legile care intereseaza ordinea publica sau bunele moravuri.
Art 14 „XIV” „Buna credina” „Bona Fide” Alin . 1 „I” „Orice persoana fizica sau juridica trebuie, sa isi exercite drepturile si sa isi execute obligatiile civile cu buna credinta”bona fide”, in acord cu ordinea publica si bunele moravuri.
Alin. 2 „II” Buna credinta se prezuma pana la proba contrarie
Art. 15 „XV” Abuzul de drept
Nici un drept nu poate fi exercitat in scopul de a vatama sau pagubii ori intr-un mod excesiv si nerezonabil contrat bunei credinte.
„Juris praecepta sunt haec;
Honeste vivere, alterum non laedere, suum cuique tribuere”
„principiile (regulile) dreptului sunt acestea: sa traiesti cinstit, sa nu vatami pe altul, sa dai fiecaruia ceea ce i se cuvine”
„Atribut” „Insusire” , „Calitate” esentiala a unei entitati.
Nerespectarea celor 7 ”VII” principii care pentru SCMD reprezentau cele 7 „VII” virtuti ale lui a dus la aceasta situatie de fapt si de drept.
„Eunomia” „Buna ordine”  cand nu este respectata se razbuna
„Ordo est animus omnium res” „Ordinea este sufletul tuturor faptelor”
„Eunomia”, fiica lui Zeus si a lui Themis „Themidis” si una dintre Horae („Ore”) divinitati care vegheau asupra anotimpurilor si asupra ordinii din natura si societate.
Zeus tatal zeilor si al oamenilor
Themis „Themidis”  zeita dreptatii, pe cale de consecinta „Timoris Eunomia” „Temeti-va de Buna Ordine”
Din pacate d-nul col. (R) dr. Mircea Dogaru cognomen „Optimus Primus Inter Pares” al nostru nu le-a luat in serios niciodata, cu atat mai putin sa le puna in opera.
          Este un adevar axiomatic ca fiecare lider isi alege colaboratorii apropiati dupa „chipul si asemanarea” lui.
          Toti sunt niste „Eiusdem farinae” „din aceeasi faina” „din aceeasi categorie” cu dansul.
„Finis coronat opus”
„Sfarsitul incoroneaza opera”. !
                                                                                                Amin „Am zis”!

„Veritas simplex oratio”!
„Sustinerea adevarului (este) simpla”!