miercuri, 30 octombrie 2013

Bâlbe la cel mai înalt nivel guvernamental



De la Victor Ponta: Uite pensia mărită, nu e pensia mărită

Premierul Victor Ponta a declarat, luni seară, la postul lui Sebastian Ghiţă, că toate pensiile vor creşte în 2014, spunând că anterior s-a exprimat greşit când a afirmat că nu toate salariile şi pensiile vor creşte.
Ponta a făcut această precizare în contextul în care anterior anunțase că bugetul pentru anul 2014 prevede creșteri de pensii și salarii, dar de acestea vor beneficia doar cei cu venituri mici și unele categorii speciale.
"A fost o eroare a mea, în sensul în care eu mă refeream la indexarea salariilor și am spus din greșeală și de pensii. Doamna ministru Câmpeanu (ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu, n.r.) m-a sunat imediat și mi-a reamintit că avem o decizie a Curții Constituționale, pensiile sunt bazate pe contribuții și nu poți să le oprești, să le îngheți pe cele mai mari și să le crești doar pe cele mici. (...) A fost greșeala mea și îmi pare rău că am băgat și pensiile alături de salarii, conform deciziilor Curții Constituționale, pensia fiind bazată pe contribuții, în momentul în care indexezi punctul de pensii, îl indexezi pentru toată lumea. Dacă vrem să schimbăm acest sistem, trebuie să schimbăm Legea pensiilor. Ori, nu este timp acum, până la noul buget, să mai schimbam Legea pensiilor ca să putem mări diferențiat. Informația corectă este 3,75% pentru toate pensiile și este creșterea punctului de pensie", a afirmat Victor Ponta.
În ceea ce privește salariile din sistemul bugetar, acestea nu vor fi mărite pentru acei angajați cu venituri mari, ci pentru acele categorii profesionale care au salarii mici. "La salarii vroiam însă să spun — și aceasta este o discuție pe care am avut-o și cu ministrul de Finanțe, cu dl. Chițoiu — din fondul acela în jur de 3% din care putem mări anvelopa salarială, ideea a fost să nu mărim tuturor cu 3%, pentru că în special pentru salariile mari creșterea, să zic, nu este semnificativă, și să încercăm fie să mărim salariul minim, fie să mărim salariile la categorii țintite, vorbim de rezidenți, vorbim de profesori debutanți, de cei cu venituri mici din sectorul bugetar", a specificat primul ministru. 
Ce declarase Ponta anterior referitor la pensii şi salarii
"Avem un spaţiu în bugetul de anul viitor de creştere atât a pensiilor, cât şi a salariilor. Important este să vedem exact în ce fel folosim acest spaţiu fiscal. Din punctul meu de vedere - şi e şi punctul de vedere al ministrului Finanţelor -, nu mărim toate pensiile şi toate salariile cu 3 şi ceva la sută, ci încercăm să ne adresăm celor cu venituri mici şi unor categorii speciale, fie că vorbim de medicii rezidenţi, fie că vorbim de profesori debutanţi, pentru că altfel cei care au deja salarii şi pensii mari nu o să simtă foarte mult cei 3,75%, dar, dacă mergem ţintit pe anumite categorii, creşterea va fi mai semnificativă", a spus Ponta, la Palatul Parlamentului luni.