joi, 19 septembrie 2013

Şacalul şi mărgăritarul



Şacalul şi mărgăritarul
În disputa sa cu un vechi “amic” de pe internet col.(r) Valeriu Pricină, încă vicepreşedinte al SCMD, coordonator Departament Media şi Relaţii Publice , publică acest material ruşinos pentru orice om normal :
“Nu iti este rusine, amice, sa te mai privesti in oglinda? N-ai obosit sa ticalosesti, sa imprastii ordura si puroi? Canalul colector al Bucurestiului este o vizuina de hermina pe langa tine. Pacat! O sa ti-o traga Dumnezeu, in felul sau, cand ti-o fi lumea mai draga. Tie, lui Neacsu, lui Naon, lui Dogaru de la Slatina, lui Macovei, lui Icleanu si altora ca voi.Sunteti disperati, sacalilor, pt. ca am izbutit "Legea reparatorie", suntem  foarte aproape de obtinerea "Legii pensiilor militare de stat", de reobtinerea dreptului la cumul pensie-salariu si se alege praful de toata argumentatia voastra contrafacuta. Urla-n voi , ca o haita de maidanezi flamanzi, frustrarea, neputinta, pizma. Voi sunteti romanii tipici ," istorici", din cauza carora nu se poate inchega nimic statornic, benefic, in tara asta. Cu noi, insa, v-ati gasit margaritarul in care sa vi se franga coltii . Cum sa ne descurajeze si sa ne invinga unii ca voi? De cate ori ai avut curajul, stimabile, sa discuti cu noi fata-n fata? NICIODATA, mare luptator ce esti!!! Halal si la cat mai putini ani!“
Din el am aflat că sunt un şacal al SCMD, iar dânsul mărgăritarul sindicatului. Altfel spus, dacă ţinem cont de definiţiile acestor doi termeni din DEX, eu sunt o persoană rapace, hrăpăreaţă, josnică, iar el este o persoană fără cusur, de mare valoare.
Fără să mă uit în oglindă mi-am făcut un proces de conştiinţă şi iată ce a ieşit.
Eu,  şacalul, am reuşit să termin liceul militar. El, mărgăritarul, nu!
Eu, şacalul , am absolvit Şcoala Militară “Nicolae Bălcescu” din Sibiu în anul 1974. El , mărgăritarul, absolvent al Facultăţii de filologie în anul 1972, angajat ca jurnalist militar la Televiziunea Română, va absolvi această instituţie de învâţământ militar  în 1980 , probabil la fără frecvenţă.
Eu, şacalul, am îndeplinit funcţiile de comandant de  pluton, companie, batalion, regiment şi şef al pregătirii de luptă la un corp de armată, participând  la  numeroase aplicaţii în poligoanele  Cincu, Babadag, Basarabi, Tortomanu, Capu Midia. El, mărgăritarul, a devenit celebru în redacţia “Pro Patria”cu  o expresie: ”Cine trage cu puşca?”. El stabilea subordonaţii  ce urmau ca în cadrul emisiunii  să prezinte reportaje în care să se vadă militari care se aflau la instrucţie, la exerciţii sau aplicaţii în teren.
Eu, şacalul, în decembrie 1989  am comandat un detaşament de 127 de militari care, dacă şi la Constanţa s-ar fi produs manifestaţii, ar fi trebuit să tragă, în conformitate cu ordinele “eroului martir” Vasile Milea”, pe cât posibil la picioarele demonstranţilor şi să manevrez pe flanc şi spate , coloanele  acestora. Mi-a fost ruşine pentru  misiunea primită. Deasemena mi-a fost frică, frică nu pentru mine, ci pentru familia mea, dar am hotărât să nu execut o astfel de misiune. Am prezentat  aceste evenimente în  două lucrări, în care am descris cu onestitate rolul real al armatei.  El, mărgăritarul, a fost la Timişoara. Despre misiunea acestuia  prezint  mărturia domnului col.(r) Nicolae Durac:
“Suntem anunţaţi, totodată, că, de la Bucureşti, a sosit o echipă de “teleaşti”, în frunte cu maiorul Valeriu Pricină, “pentru a imortaliza victoria armatei timişorene asupra anticomuniştilor din Banat”. În fapt, echipa condusă de Pricină avea misiunea de a filma şi, apoi, de a transmite, pe postul naţional de televiziune, “atitudinile indignate ale cadrelor militare şi ale soldaţilor faţă de huligani şi faţă de elementele declasate”, astfel încât să se creeze o imagine falsă asupra realităţii evenimentelor petrecute în Timişoara şi, în acelaşi timp, să instige armata la violenţe împotriva celor răsculaţi, să stimuleze înăbuşirea demonstraţiilor ce aveau loc în alte localităţi din ţară”.
 Despre această  acţiune nu l-am auzit pe distinsul mărgăritar  vorbind niciodată.
Eu, şacalul, atunci când am fost invitat la diferite posturi de televiziune, m - am deplasat cu autoturismul  pus la dispoziţie sau prin mijloace proprii.                                                        El, mărgăritarul, s- a deplasat  pe ruta Bragadiru – Bucureşti şi retur, cu autoturismul  SCMD, pe banii sindicatului.
Eu şacalul, am publicat trei cărţi – Corupţia şi armata română(2004), Generalii de armată(2013) şi Condamnările generalilor(2013) – şi în şedinţa CD am propus să ne delimităm de toţi generalii din armată care au comis grave fapte de corupţie. El mărgăritarul, mi-a explicat că nu cad bine aceste dezvăluiri, că avem datoria să fim solidari cu generalii Popescu, Cioflină, Bădălan. Era în joc onoarea armatei!
Eu,  şacalul, am avut permanent o poziţie fermă împotriva lui Gabriel Oprea, cel care a avut un rol deosebit  în eliminarea pensiilor militare. El, mărgăritarul, a avut o poziţie ambiguă. La 13 ianuarie 2011 toată mass media românească prezenta anunţul făcut de Valeriu Pricină conform căruia SCMD va depune plângeri penale împotriva premierului Emil Boc, a miniştrilor Gabriel Oprea şi  Traian Igaş , a directorului SRI, George Maior,   pentru “ neaplicarea hotărârilor judecătoreşti privind recalcularea precum şi pentru neaplicarea normelor statului de drept”. Despre stadiul acestui proces, el, mărgăritarul, nu a mai scos o vorbă. În schimb, oarecum surprinzător, începând cu martie 2013, depune armele ,  trece la omagierea făţişă a lui Gabriel Oprea, iar la 9 august 2013, face pasul decisiv  înscriindu-se în  UNPR.
Eu, şacalul, am primit pe diverse căi sfatul să o las mai moale cu sindicatul, dar nu am ţinut cont de ele. El, mărgăritarul, ne –a povestit în repetate rânduri ,  la CNR sau CD,  cum a fost victima unui atentat , cum este urmărit permanent de servicii, inclusiv la Bragadiru, unde  un echipaj îl supravegheză  ziua şi noaptea. Sper că nu aceasta este cauza pentru care s-a înscris în UNPR!
Eu, şacalul, am colaborat în condiţii bune cu reprezentanţii USL la nivel local. Niciodată nu mi-a trecut prin cap, ca folosindu-mă de funcţia avută în sindicat, să mă înscriu într-unul din partidele acestei alianţe. Chiar dacă domnul Mircea Dogaru, la 20 iunie 2011, arăta într-un drept la replică adresat ziariştilor de la Evenimentul Zilei, că “niciunul din liderii SCMD nu are veleităţi politice şi nu a fost cumpărat de nimeni”, el , mărgăritarul, după aproximativ doi ani de la  această declaraţie, se înscrie în UNPR, primind şi funcţia de şef al Departamentului apărare, ordine publică şi siguranţă naţională. Aici apar însă câteva aspecte  interesante. Nu discut despre faptul că un nou înscris în partid , contrar prevederilor statutare , este numit în una din cele 15 funcţii deosebit de importante, aceasta este poroblema internă a UNPR. Altul este aspectul important. Acest departament, conform art. 36 (1) din Statutul UNPR, funcţioneză în cadru Consiliului Naţional, “care este organul de conducere al partidului în intervalul dintre  două Conferinţe naţionale”. Deasemenea şefii de departamente, conform art. 36 (3) sunt “ asimilaţi din punct de vedere politic cu vicepreşedinţii partidului”. Ori Statutul SCMD nu permite membrilor CD să facă parte din conducerea unui partid politic. Este anormal ca mărgăritarul SCMD  să fie şi vicepreşedinte la UNPR!
Acest material este  urmare a faptului că am fost jignit impardonabil. Gestul colegului din CD m-a durut, fiind total nejustificat. Am fost un militar obişnuit şi sunt un membru de sindicat a cărui principală calitate este loialitatea faţă de Armata Română şi faţă de SCMD. Singura mea vină  în pricina cu Pricină constă în faptul că am solicitat public demisia de onoare a acestuia, iar dacă acest lucru nu se produce,  sancţionarea sa de  către CD. Am făcut acest demers urmare a faptului că acesta s-a înscris în UNPR. A urmat acest atac suburban al celui care face paradă de “valorile profesate şi create într-o viaţă (50 de ani) de activitate în slujba imaginii, a condeiului, a mesajului radiofonic”. Acest om crede că dacă este membru fondator al SCMD îşi poate permite orice. Să jignească şi să dispreţuiască şefii de filiale, să-l omagieze la nesfârşit pe  Gabriel Oprea şi să inducă pasivitatea la nivelul conducerii sindicatului, cu motivaţia că prin intrarea lui în UNPR, Gabriel Oprea va rezolva toate cerinţele pensionarilor militari, iar acţiunile de protest nu fac decât rău SCMD-ului. SCMD trebuie să aştepte mila sau bunăvoinţa lui Gabriel Oprea! Se încearcă astfel transformarea SCMD într-o organizaţie la fel de obedientă ca şi ANCMRR.
Domnul Mircea  Dogaru a identificat tot felul de lichele care vor răul SCMD. Cea mai mare lichea este chiar lângă dumneavoastră, domnule Dogaru!  Este cel care s-a autoproclamat mărgăritarul sindicatului. Nu credeţi că este momentul ca împotriva acestuia să se aplice prevederile Statutului SCMD?
 Col.(r) Remus MACOVEI
(n.m.--Col.r.Remus Macovei este Presdintele Filialei Constanta a SCMD. )
Sursa:
sindicatul-cadrelor-militare <sindicatul-cadrelor-militare@googlegroups.com>