vineri, 6 august 2010

Unele observaţii cu privire la H.G. 735/28.07.2010

Unele observaţii cu privire la H.G. 735/28.07.2010

Email

Scris de Constantin ALEXANDRU

Miercuri, 04 August 2010 18:03

Titlul: „pentru recalcularea pensiilor potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, ale poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor”.

Există o contradicţie juridică evidentă: se recunoaşte că pensiile militare de stat şi celelalte sunt stabilite prin lege. Ori, legea respectivă este în vigoare, caz în care legea nouă, 119/2010, nu poate acţiona decât pentru viitor. Nici una dintre legile de bază nu este abrogată (Legea pensiilor militare valabilă până în 2001 şi Legea 164/2001).

Art. 1:

Face referire la Legea 19/2001. Această lege nu conţine nimic în legătură cu pensiile militare de stat, în ce priveşte calcularea sau alte aspecte ale acestor pensii.

Art. 2:

(1) Conţine două inadvertenţe:

a) Recalcularea … se realizează prin determinarea stagiilor de cotizare…. Cum să determini ceva care nu a existat? Pensiile militare se plăteau din fondul de pensii reţinut direct la Bugetul de stat şi repartizat la Casa de Pensii a Armatei. În momentul când fondurile acesteia au fost trecute la bugetul consolidat al asigurărilor sociale, însumau echivalentul a peste 5 miliarde de dolari;

b) … şi punctajelor medii anuale, pe baza veniturilor realizate lunar de beneficiari: atenţie! solda primită de militari nu este tot una cu „venitul”. Solda militară este suma ce se plăteşte unor oameni aflaţi în slujba exclusivă a Statului şi nu este echivalentă cu serviciile prestate, ci cu ceea ce ar avea de făcut militarii în cazuri excepţionale. În afara acestor cazuri, ei fac numai pregătirea specifică şi îndeplinesc misiuni speciale date de Stat, prin organele specializate. Solda se plăteşte în valoare netă, Statul neputând să se impoziteze singur.

(2) Documentele din anexele menţionate nu au cum să fie „doveditoare”. O cerere sau chiar o adeverinţă generală nu poate dovedi o chestiune atât de importantă, cum este cuantumul unei pensii, care să compenseze anii petrecuţi de militari pe câmpurile de instrucţie, la construirea unor obiective majore ale economiei naţionale (metrou, Transfăgărăşan, Canalul Dunăre-Marea Neagră, Casa Poporului, mii de blocuri de locuinţe, sistemul naţional de irigaţii ş.a.). Militarii au fost şi sunt singura categorie socială al căror program nu este limitat. Pentru ceva mai puţin decât aceasta, judecătorilor nu li se recalculează pensia. În felul acesta, apare o discriminare clară între două categorii sociale, ale căror privaţiuni sunt relativ similare, mai puţin angajamentul militarilor, luat prin jurământ, de a „servi Patria, chiar cu preţul vieţii”.

(3) şi (4) Formulări confuze. Acestea, practic, înseamnă trecerea sarcinii de dovedire de la cei care au iniţiat măsurile, la cei care sun afectaţi de acestea. Mulţi dintre ei aflaţi în incapacitatea de a se deplasa sau chiar mişca. Ca urmare a privaţiunile suportate în cariera militară.

(5) O chestiune foarte gravă. Mulţi dintre militarii care au lucrat în străinătate au trecut prin situaţii dramatice, unii chiar nu s-au mai întors.

(6) Pune pe drumuri un număr foarte mare de oameni în vârstă, obligaţi „să depună” dovezile la organul de pensii al Armatei.

Art. 3.

O încălcare gravă a legilor existente: cum să calculezi ceva pentru care nu există bază?!

Art. 4.

(1) Dacă stagiul este cel prevăzut de legea în vigoare, ce mai caută legea 119/2010?

Art. 5.

Ce caută în cauză Legea 119, care nu are nici măcar o menţiune referitoare la pensiile militare?

Art. 6.

(1) În dosarele de pensie anterioare anului 2001 erau prevăzuţi numai ultimii 10 ani, din care se luau în calcul cinci ani la rând, cei mai favorabili pentru beneficiar.

(2) Legiuitorul insistă pe formula de „venituri realizate lunar”. O asemenea evidenţă se află numai în statele de plată a soldelor. Cui şi când să mai ceri astfel de date, dacă ai ieşit la pensie înainte de 1989?

(3) Contrar normelor de drept: la militari nu au existat „stagii de cotizare”. Iarăşi se menţionează Legea 19, care nu are legătură cu militarii.

(4) Se înlocuieşte o imposibilitate cu o nedreptate. Normal ar fi să se facă o medie. Asemenea reglementări, potrivit regulilor de drept, se fac în favoarea beneficiarului, nu împotriva intereselor lui.

Art. 7.

Confuz. Invaliditatea militarilor se stabileşte prin Legea 80/1995. Măcar pe ei să-i lase în pace!

Art. 8.

Pensia de urmaş a fost stabilită potrivit Legii 80/1995. Modificarea acestor pensii ar arunca în mizerie mii de oameni.

Art. 9.

În cazul militarilor, nu poate exista aşa ceva.

Art. 10.

Se invocă Legea 19/2000, deşi militarii nu au fost pensionaţi pe baza acestei legi. Aici ar putea fi invocată practica CCR cu privire la rezultatul recalculării pensiei.

Art. 11.

Pensii de serviciu nu există la militari. Aceştia au pensie militară de Stat.

Art. 12.

Legiuitorului i-a fost ruşine să menţioneze corect organele de pensii militare.

Art. 13.

Nu există temeiuri de drept pentru recalculare retroactivă.

alextradu@yahoo.com

Preluat de pe ALTFEL.info

http://altfel.info/observator/885-unele-observaii-cu-privire-la-hg-73528072010.html