sâmbătă, 29 mai 2010

"ONOARE SI PATRIE”

Sau ordinul catre militarii activi de a nu avea nici un fel

de contact cu sindicatul nostru

Am primit ce veti citi mai jos prin sistemul nostru. Am crezut de cuviinta ca trebuie sa cituti toti dragi colegi. Foarte sugestiva scrisoarea. La toata lumea ii este frica. S-o sreada ei ca-mi vor inchide gura. La revolutie era sa mor. Oare BOC ce facea la revolutie ? Era in biroul lui de la Casa Studentilor sau Sindicatelor din Cluj ? Ca BASESCU stiu unde era si cati bani avea si cate vapoare scufundase !

Si acum scrisoarea:

"Am vorbit astazi cu un fost coleg, inca activ. Dupa obisnuitele lamentatii reciproce despre solde si pensii, l-am intrebat ce parere are despre Sindicatul Militarilor. Brusc a devenit circumspect si mi-a spus ca ma roaga sa-l scuz, dar au primit ORDIN ( !?) sa nu cumva sa aiba vreun contact de nici un fel cu aceasta organizatie. Stiindu-l un mare promotor al romanismului ardelean (cel putin la chefuri), l-am intrebat daca nu cumva s-a primit vreun ordin in sensul interzicerii oricaror contacte si cu gruparea Garda Secuiască a lui Csibi Barna, care se spune ca urmareste obţinerea independenţei aşa-zisului Ţinut Secuiesc. Nu primisera. Singurul ordin de interzicere a oricaror contacte se referea doar la cel mai important dusman al Armatei Romane, care este, bineinteles, organizatia care are pe frontispiciul ei cuvintele "ONOARE SI PATRIE". Alte organizatii, asa-zis antiromanesti, erau, asa, mai inofensive, mai de jucarie.

M-a salutat scurt si a plecat. Brusc, devenise grabit. Avea probabil intalnire cu celelate doua cuvinte de pe frontispiciul "periculosei" organizatii: "VAE VICTIS".

Am ramas pe trotuar, gandindu-ma ca poate nici eu, daca as fi fost activ, n-as fi avut curajul sa incalc ordinul. Asa, pe fata. Dar nimic nu m-ar fi oprit sa nu dau un mesaj de incurajare, de sprijin moral, o simpla vorba buna - ca tot nu costa nimic, de pe calculatorul meu catre aceasta organizatie, care s-ar putea sa ma reprezinte si pe mine cand trompeta imi va canta iesirea la pensie. Iar daca as fi fost chiar atat de … prudent incat sa-mi fie teama sa nu-mi afle "serviciile" IP-ul si sa mi-o traga, m-as fi dus la un Café Internet, fir-ar sa fie, si tot as fi dat acel mesaj.

Caragiale ne spune ca prin 1866, romanii aveau macar indrazneala de a zice: "Trebuie sa ai curaj ca mine trebuie s-o iscalesti: o dam anonima !" Astia de-acum nici "s-o dea anonima" nu mai au curajul. Va dati seama ce-o sa apere astia Maica Romanie, la o adica ? Maiculita mama !

Cata lasitate si indiferenta pentru orice altceva decat propria solda se ascunde sub afirmatia ca "armata nu face politica". Tare mi-e teama ca vasnicii urmasi ai dorobantilor de la Plevna , or sa asiste complet impasibili la (de exemplu) cedarea Transilvaniei catre Ungaria prin Ordonanta de Urgenta sau prin asumarea raspunderii de catre guvernul Boc, si o sa-si retraga cumintei trupele si tehnica dincolo de Carpati, cantand mandrul cantec ostasesc "Crapi, Romanie in pace/ Armata politica nu face". ( e doar o OUG, si, - nu-i asa ? - "armata nu face politica" ea lupta doar in razboi iar OGU nu-i razboi, nem ?).