vineri, 29 august 2014

PROIECTUL DE STATUT AL SCMDRR PROPUS DE FILIALELE DIN BUCURESTI SI JUDETUL ILFOV

Miercuri 27 august 2014, Președintele SCMD  a postat pe pagina principală a blogului  << http://sindicatulcmd.blogspot.ro/>>, Comunicatul de mai jos și Proiectul de Statut al SCMD, pentru modificarea celui actual, întocmit de Departamentul juridic. 
Proiectul de Statut elaborat de Departamentul juridic al SCMD il puteti accesa  la acest link: https://docs.google.com/file/d/0B4PxXXbjuUS1UlpJTnlCU203S2M/edit

    Pană la acestă dată au fost înaintate Președintelui SCMD și Departamentului juridic propunerile membrilor de sindicat din București și județul Ilfov, în vederea valorificării lor și implicit cuprinderea propunerilor în noul Statut.
     După cum se poate vedea Departamentul juridic și nu au luat în considerare nici o propunere a membrilor de sindicat, motiv pentru care, mai jos vă prezentăm Proiectul de statut care cuprinde propunerile membrilor de sindicat din București și județul Ilfov cu următoarele precizări:                    
- proiectul a fost prezentat președinților de filiale din București și Ilfov și urmează să intre în dezbaterea membrilor de sindicat alături de proiectul afișat de Departamentul  juridic și de cel propus de Filiala 1 Timișoara (vezi proiectul de statut pe blogul Filialei Timișoara);
              -pentru înțelegerea culorilor: NEGRU - textul actual: VERDE textul propus și ROȘU justificarea unor propuneri; ALBASTRU- paragrafe ce se vor elimina.
Rugăm membrii de sindicat să facă propuneri PÂNĂ LA 15 SEPTEMBRIE  pentru a putea fi discutate in Biroul Operativ al filialei și în Consiliul de coordonare al filialelor din  București și Ilfov.
 Menționăm că propunerile venite până acum de la membrii de sindicat au fost cuprinse in Proiectul de statut de mai jos, pe care filialele din București și Ilfov îl propune.
STATUTUL
SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
-proiect-

       CAPITOLUL I – DISPOZIȚII GENERALE
Art. 1. Sindicatul ”Cadrelor Militare Disponibilizate” (CMD) este o organizație cu personalitate juridică,
conform ( înscrisă în registrul persoanelor juridice în temeiul prevederilor Legii 54/2003, a) SENTINȚEI CIVILE nr.83/18.08.2009 a judecătoriei Sectorului 1 Bucureşti și a prezentului STATUT, ce reunește, pe linia liberului consimțământ, cadre militare în rezervă,retragere si diponibilizate conform OG. nr. 7/1998 dar și a altor acte normative conjucturale, alte cadre militare în rezervă și în retragere din cadrul sistemului de aparare, ordine publica si siguranta nationala care aderă la statutul, scopul și obiectivele sindicatului, si dobandesc( care au) calitatea de membru de sindicat, în condițiile prezentului statut.
Art. 2. Sindicatul ”Cadrelor Militare Disponibilizate” este o organizație sindicală independentă, apolitică,
si de utilitate publica (
Legea nr.287/2009, republicata, privind Codul civil - "dreptul de folosinta asupra bunurilor proprietate publica se acorda, cu titlu gratuit, pe termen limitat, in favoarea institutiilor de utilitate publica".
O asociatie sau fundatie poate fi recunoscuta de Guvernul Romaniei ca fiind de utilitae publica, daca sunt intrunite cumulativ urmatoarele conditii impuse de art.38 alin.1 din Ordonanta Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare:
a). activitatea acesteia se desfasoara in interes general sau al unor colectivitati, dupa caz;
b). functioneaza de cel putin 3 ani;
c). prezinta un raport de activitate din care sa rezulte desfasurare unei activitai anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte specifice scopului sau, insotit de situatii financiare anuale si de bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate publica;
d). valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori in parte este cel putin egala cu valoarea patrimoniului initial.) constituită democratic, prin voința exclusivă a membrilor săi, în strictă conformitate cu prevederile legale. Legii 54/2003.( L62/2011 prevede la art.219(1) ca personalitatea juridica dobandita conf.  L.54/2003 remane valabila)
Art. 3. Sindicatul ”Cadrelor Militare Disponibilizate” este independent față de partidele politice, de organele de stat ale puterii, administrației, justiției, de alte formațiuni ale sistemului instituțional politic precum și de orice alte structuri ale Guvernului României.
Art. 4. Principiile fundamentale ale organizării și funcționării Sindicatului sunt: respectul față de lege, unitatea de acțiune, loialitatea și disciplina sindicală, democrația, solidaritatea oștească, onoarea și demnitatea militară, exprimarea liberă și respectul opiniilor.
      CAPITOLUL II – SCOPUL CONSTITUIRII, DENUMIREA ȘI SEDIUL
Art.5. SCMD are drept scop apararea drepturilor prevazute de legislatia interna si internationala, in pactele, tratatele la care Romania este parte, a tuturor categoriilor de militari .( pct.III din Hotararea Judecatoriei sector1 prin sentinta civila nr.83/18.08.2009)
Art.6. Denumirea este de SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE , IN REZERVA SI RETRAGERE, denumit in continuare SINDICATUL ( conf. pct. II din Hot. Jud / 83/18.08.2009)
Art.7. Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate are sediul în strada Bogota, Nr. 6, Sector1, Bucureşti și poate constitui filiale în orice localitate din țară și străinătate unde locuiesc persoane care îndeplinesc condițiile și aderă la obiectivele și statutul său. De asemenea Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate se poate afilia la orice federație și confederație sindicală din țară și străinătate, în condițiile Legii 54/2003 și ale prevederilor prezentului statut.
Art. 8.Pentru atingerea scopului sau Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate isi propune desfasurarea urmatoarelor activitati , care sunt enuntiative, putand fi intregite cu orice alte activitati legale si morale, ce sustin scopul propus, si anume:are următoarele scopuri principale:
a) realizarea unității și forței de acțiune ale membrilor săi pentru punerea în valoare și apărarea drepturilor, libertăților, intereselor legale și legitime ale tuturor categoriilor de militari;
b) acționarea prin toate mijloacele legale pentru îmbunătățirea protecției sociale a cadrelor militare de toate categoriile, pentru respectarea, promovarea și apărarea drepturilor și intereselor lor sociale,economice și civile;
c)asigurarea respectării drepturilor fundamentale ale cadrelor militare disponibilizate, în rezervă sau în retragere:
– dreptul la muncă și la veniturile ce li se cuvin pentru munca prestată, conform prevederilor constituției și Codului Muncii, fără nicio îngrădire, până la vârsta standard prevăzută de lege( Legea 19/2000;)
– respectarea prevederilor legale privind asistența medicală;
– dreptul la pensie militară decentă, în raport cu munca depusă, greutățile, privațiunile, riscurile, sacrificiile personale și familiale suportate în cariera militară.
d) susținerea de negocieri cu reprezentanții Guvernului, Președenției, Parlamentului României, ai sindicatelor de resort și comisiilor parlamentare de specialitate, pentru respectarea drepturilor legale cuvenite și pentru soluționarea oricăror revendicări și probleme care intră în competența acestora, inclusiv soluționarea propunerilor de decorare și avansare în grad a membrilor de sindicat, cadre în rezervă și retragere;
e) participarea la realizarea dialogului social cu Guvernul României, pentru asigurarea climatului de pace socială;
f) păstrarea și promovarea glorioaselor tradiții ale Armate Române;
g) restabilirea drepturilor legale ale membrilor în toate cazurile în care se constată că acestea au fost încălcate prin abuzuri, acte ilegale, imorale și netemeinice;
h) acordarea de asistență juridică membrilor de sindicat în cauze care-i vizează;
i) conlucrarea cu toate organizațiile si organismele interne si internaționale, care luptă în spiritual democrației pentru îndeplinirea aspirațiilor de libertate și dreptate sociala ale tuturor categoriilor sociale;
j) conlucrarea nemijlocită cu Ministerul Apărarii Naționale și celelalte ministere de resort pentru aplicarea prevederilor legale referitoare la cadrele militare în rezervă și în speță la cadrele militare disponibilizate pentru perfecționarea permanentă a acestor prevederi
k) asigurarea protecției liderilor de sindicat și delegaților sindicali, atât pe durata mandatului lor cât și după expirarea acestuia;
k) constituirea de fonduri proprii pentru ajutorarea membrilor săi;
l) alte scopuri legale stabilite prin rezoluții sau hotârâri ale organelor proprii de conducere;
l) poate adresa autorităților publice competente, potrivit Art.73 din Constituție, propuneri de legiferare în domeniul sau în interesul sindicatului;
m) respectarea declarației universale a drepturilor omului și a celorlalte norme în domeniu.
Art.9. Pentru înfăptuirea scopurilor sale, Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate va acționa prin următoarele mijloace specifice luptei sindicale:
a) negocierea, medierea, concilierea;
b) interpelarea Guvernului României, a ministerelor de resort, purtarea de tratative cu acestea în cazul în care hotârârile luate contravin sau afectează negativ drepturile legale sau statutare ale membrilor de sindicat;
c) manifestul, petiția, protestul, întrunirea, demonstrația;
d) sesizarea organelor de procuratură și justiție cu privire la activitățile persoanelor juridice sau fizice în cazul de încălcare a drepturilor membrilor de sindicat;
e) colaborarea cu instituții publice și organizații neguvernamentale în vederea demascării și combaterii abuzuruilor, corupției și încălcării drepturilor omului;
f) organizarea de dezbateri în mass-media pe probleme specifice.
      CAPITOLUL III. MODUL DE DOBÂNDIRE ȘI ÎNCETAREA CALITĂȚII DE MEMBRU
Art.10. (1) Calitatea de membru al sindicatului este personala, si inalienabilă și se dobandeste sau se renunta la ea , prin vointa propie. nu poate trece la succesori;
(2) participarea la activitatea sindicatului ca membru al acestuia( sindicatului) se poate face ca persoană fizică, fiecare membru având dreptul la un singur vot, indiferent de contribuția sa la patrimoniul sindicatului;
(3) votul se poate da prin mandat special numai unui alt membru al sindicatului;
(4)incetarea calitatii de membru al sindicatului poate avea loc in urmatoarele situatii : renuntarea voluntara a membrului de sindicat la aceasta calitate, excluderea ca urmare a unei sanctiuni sau decesul . In oricare dintre situatii, la incetarea calitatii de membru de sindicat se pierde orice drept asupra patrimoniului sindicatului; membrul este de drept autorizat a se retrage oricând din sindicat, cu condiția de a comunica hotârârea sa Comitetului Director, în scris, cu cel puțin 6 luni înainte pentru filiaLe și 30 de zile pentru membrii;
(5) membrii care se retrag nu au nici un drept asupra patrimoniul sindicatului, ei rămânând obligați a achita în continuare cotizațiile restante pentru perioada cât au fost membri;
(6)fiecare membru al sindicatului  este obligat sa respecte STATUTUL si sa achite o cotizatie anuala a carei modalitate de plata si cuantum, vor  fi stabilite prin norme interne , aprobate de Consiliul National al Reprezentantilor , cotizatie ce va fi depusa, anual, în contul sindicatului;
(7) neplata cotizatiei anuale in termenul stabilit, este considerata renuntarea la calitatea de membru de sindicat. ( Dupa atentionarea scrisa asupra obligativitatii platii cotizatiei si trecerea unei perioade de trei luni, cel in cauza va fi sters din evidenta SCMD prin decizia Comitetului Director.) fiecare membru care nu achită cotizația anuală către sindicat se consideră autoexclus din sindicat, situația definitivându-se prin hotărârea Consiliului Național al Reprezentanților;
(8) orice membru care nu respectă statutul sindicatului este în primul rând atenționat în scris de către Comitetul Director, în caz de repetare i se va suspenda dreptul de vot timp de 6 luni, iar în final, va fi exclus la cererea Comitetului Director, printr-o hotărâre a Consiliului Național al Reprezentanților;
(9) orice persoană care își însușește și se angajează să respecte statutul poate deveni membru al sindicatului ulterior constituirii, cu aprobarea Comitetului Director și prin validarea Consiliului Național al Reprezentanților.

Art. 11. (1)Membri SCMD nu pot face parte si din alte organizatii sindicale din tara sau din afara tarii. Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate consideră că membrii săi nu pot  fi în același timp și membrii unei alte structuri sindicale similare din domeniul de activitate;
(2) Membrii fondatori sunt acele persoane care au format grupul de inițiativă pentru înființarea Sindicatului CMD și care au constituit un patrimoniu afectat în mod permanent și irevocabil realizării scopului Sindicatului CMD. Membrii fondatori și cei acceptați au următoarele drepturi:
a) să propună programe și acțiuni care să realizeze scopurile sindicatului;
b) să participe la programele și acțiunile organizate de sindicat;
c) să facă parte din Comitetul Director al sindicatului;
d) să reprezinte sindicatul cu acordul Comitetului Director la reuniuni interne și internaționale, pe teme legate de sfera de activitate a sindicatului;
e) să contribuie la publicațiile sindicatului și să propună spre publicare diferite lucrări;
f) să fie remunerați pentru activitățile permanente pe care le desfășoară în coordonarea programelor și a unităților componente ale sindicatului;
g) să deconteze cheltuielile legate de reprezentarea sindicatului;
h) să desfășoare activități independente cu caracter didactic, științific, publicistic, de consultanță;
(3) Membrii fondatori au în plus următoarele drepturi:
a) să atace în justiție deciziile contrare legii, Actului Constitutiv sau Statutul Sindicatului, adoptate de către Comitetul Director;
b) să aleagă membrii Comitetului Director;
c) să li se confere în semn de recunoștință, diplome, medalii, pachete aniversare, invitații la orice acțiuni de amploare a sindicatului, la fiecare Congres Național și onoruri pentru inițiativa înființării Sindicatului , cât și pentru activitatea desfășurată în cadrul acesteia;

(3) Membrii onorifici sunt personalități din România sau din alte țări cu activitate deosebită în direcția scopurilor sindicatului și care, pentru meritele lor, primesc numai de la unanimitatea membrilor fondatori distincția de membru onorific prin hotararea Consiliului National al Reprezentantilor; după decesul/dizolvarea tuturor membrilor fondatori, calitatea de membru onorific se acordă de către Comitetul Director, pe viață. Membrii onorifici ai sindicatului au toate drepturile de care se bucură membrii acceptați, mai puțin acela de a face parte din Comitetul Director.
Art. 12.Solicitarea aderarii la SCMD se face printr-o cerere tip care va fi depusa la sediul unei filiale . Aprobarea cererii va fi comunicata de catre presedintele SCMD dupa indeplinirea reglementarilor stabilite prin ROF; Pentru a dobândi activitatea de membru sindical trebuie îndeplinite următoarele condiții:
a) să-și bazeze activitatea sindicală pe principii democratice și să recunoască statului și regulamentul sindicatului;
b) să plătească cotizația fixată de Consiliul Național al Reprezentanților;
c) alte reglementări ale prezentului statutul vor fi stipulate în ROF (Regulamentul de Organizare și Funcționare).
Art.11. Cererea tip se formulează în scris și se depune la sediul sindicatului sau al filialei județene. Aprobarea cererii de înscriere în Sindicatul CMD se comunică celor în cauză de către Președintele Comitetului Director al sindicatului.

      CAPITOLUL IV. DREPTURI, ÎNDATORIRI ȘI SANCȚIUNI
Secțiunea I - Drepturi
Art. 13.Principiul fundamental de organizare și funcționare al sindicatului este autonomia membrilor săi care se exprimă prin:
a) organizarea și desfășurarea activităților specifice din domeniul de activitate;
b) dreptul de a alege și de a fi ales în mod liber în organele de conducere;
c) participarea liberă la adoptarea și aplicarea hotărârilor;
d) formularea de propuneri pentru ordinea de zi a Comitetului Director, pentru tactica și strategia sindicală a acesteia;
e) dreptul, fără restricții, la opinie în cadrul sindicatului. Hotărârile organelor de conducere ale sindicatului se adoptă cu majoritate simplă de voturi, cu excepția cazurilor nominalizate;
f) dreptul nelimitat al fiecărui membru de sindicat să hotărască liber și oricând dacă rămâne sau se retrage din componența acestuia. Membrii care se retrag nu pot cere sumele depuse drept cotizație sau sumele și bunurile donate;
g) dreptul de a cere membrilor sindicatului să acționeze în comun pentru a reprezenta, susține, apăra și pune în valoare cauza și interesele lor;
h) dreptul de a fi informați cu privire la activitatea organelor de conducere ale sindicatului;
i) dreptul de a se constitui
in filiale teritoriale pentru apărarea intereselor pe plan local;
j) dreptul la consultanță în problemele muncii sindicale, economice, juridice, sociale, etc;
prin compartimentele de specialitate ale sindicatului;
k) participarea la elaborarea și dezbaterea unor proiecte de acte normative de interes general sau pe domeniul de activitate;
l) dreptul de a înființa și administra, în interesul membrilor de sindicat, unități economice, sociale, sportive, culturale, de presă, etc.
Secțiunea II - Îndatoriri (obligații)
Art. 14. Obligațiile membrilor sindicatului sunt următoarele:
a) să respecte statutul sindicatului și regulamentul de organizare și funcționare (ROF)
b) să participe, atunci când este solicitat, la activitatea sindicatului și a organelor sale de conducere;
c) să acționeze pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor și măsurilor stabilite de către organele de conducere. Membrii care nu sunt de acord cu unele hotârâri nu sunt obligați să participe la îndeplinirea lor, dar se vor abține de la orice acte potrivnice realizării acestora,
daca nu contravin legilor statului, Statutului si ROF-ului;                     
d) să fie loiali sindicatului și să acționeze împotriva atacurilor nejustificate lansate împotriva acestuia, indiferent din partea cui ar veni;
e) să respecte prevederile Declarației Universale a Drepturilor Omului și ale celorlalte norme pe domeniu;
f) să achite cotizația lunară la termenul prevăzut.

Secțiunea III – Sancțiuni
Art. 15. Pentru neîndeplinirea obligațiilor statutare de către membri se prevăd următoarele sancțiuni:
a) atenționarea verbală și sau scrisă;
b) suspendarea;
c) excluderea.
Cazurile de excludere se pot sesiza în scris Comitetului Director de către oricare dintre membrii sindicatului. Organul abilitat a decide sancțiunile cu atenționarea verbală sau scrisă și suspendarea este Comitetului Director.
Excluderea se hotărâște de către Consiliul Național al Reprezentanților cu 2/3 din numărul de voturi valabil exprimate. Înainte de adoptarea hotărârii de sancționare, membrul în cauză va fi ascultat în apărare.
Împotriva hotărârii de excludere membrul poate face plângere pe calea apelului în termen de 15 zile la Comitetul Director sau, în ultimă instanță, la Consiliul Național al Reprezentamților.
Până la adoptarea hotărârii definitive de către organele abilitate să examineze apelul, drepturile și îndatoririle membrului sunt suspendate.
În lipsa apelului, membrul se consideră exclus fără confirmarea altor organe.
      CAPITOLUL V. ORGANELE DE CONDUCERE ALE SINDICATULUI
Art. 16. Organele de conducere ale sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate sunt:
– Consiliul Național al Reprezentanților;
– Comitetul Director;
– Biroul OperativCentral.
(1) Consiliul Național al Reprezentanților este organul suprem de conducere al acestuia și este constituit din reprezentanții județelor și membrii Comitetului Director.
În acest scop, Consiliul Național al Reprezentanților are următoarele atribuții:
a) aprobă ordinea de zi și problemele de procedură;
b) constituie și validează componența numerică și nominală a Comitetului Director, a președintelui și secretariatului general;
c) stabilește obiectivele și strategia sindicatului pentru perioada următoare;
d) hotărăște asupra petițiilor, apelurilor și propunerilor adresate sindicatului;
e) hotărăște asupra afilierii sindicatului la organizații de profil pe plan intern și internațional;
f) aprobă schimbarea sediului sindicatului;
g) aprobă nivelul cotizațiilor pentru organizația internațională la care este afiliat;
h) analizează și hotărăște asupra activității desfășurate de Comitetul Director și Comisia de Cenzori;
i) aprobă și modifică statutul sindicatului;
j) validează excluderea membrilor;
k) numește și revocă, individual sau colectiv, mandatele membrilor Comitetului Director și a Comisiei de Cenzori;
l) controlează activitatea și gestiunea organelor de conducere, administrare și control;
m) hotărăște asupra prestațiilor și cotizațiilor la care vor fi supuși membrii;
n) hotărăște plata indemnizațiilor membrilor Comitetului Director, a Comisiei de Cenzori, precum și validarea altor cheltuieli ocazionate de exercitarea acestei activități;
o) adoptă hotărârile cu privire la înființarea sau participarea la capitalul social al unor societăți comerciale care să asigure fondurile necesare funcționării și îndeplinirii scopului sindicatului;
p) hotărăște dizolvarea sindicatului și adoptă orice alte hotărâri care, conform statutului și legislației în vigoare, sunt de competența exclusivă a Consiliului Național al Reprezentanților;
(2) Consiliul Național al Reprezentanților se convoacă cel puțin o dată pe an, la cererea Comitetului Director, în ședințe ordinare și, ori de câte ori este necesar, în ședințe extraordinare. Consiliul Național al Reprezentanților Extraordinar poate fi convocat la cererea Comitetului Director sau a unei treimi din numărul membrilor săi.
(3) Consiliul Național al Reprezentanților este legal constituit dacă la ședință participă jumătate plus unul din numărul total al membrilor delegați, deciziile adoptându-se numai în cazul unei majorități absolute a celor prezenți.
(4) Deciziile privind dizolvarea sau modificarea scopului sindicatului se adoptă cu o majoritate calificată de 2/3 din numărul total al membrilor Consiliului Național al Reprezentanților.
(5) Convocarea Consiliului Național al Reprezentanților, cu precizarea datei, locului și ordinii de zi, trebuie făcută cu cel puțin 15 zile înainte de data ținerii acesteia, prin înștiințarea în scris a tuturor membrilor sindicatului.
(6) Fiecare membru al Consiliului dispune de un vot egal în cadrul Consiliului Național al Reprezentanților.
Art. 17. (1) Conducerea sindicatului este asigurată de un Comitet Director format din președinte, secretar general, vicepreședinți, și câte un reprezentant pentru fiecare euroregiune distinctă, aleși de Consiliul Național al Reprezentanților pe un mandat de 5 ani.
(2) Președintele sau, în lipsa acestuia, secretarul general reprezintă sindicatul în fața autorităților publice în justiție sau în relațiile cu terții.
Art. 18. Atribuțiile Comitetului Director:
(1) direcționează, organizează și supervizează activitatea sindicatului pentru realizarea în bune condiții a scopului stabilit de către Consiliul Național al Reprezentanților;
(2) aprobă investițiile sindicatului și acțiunile promovate;
(3) aprobă statul de funcțiuni și nivelul de salarii la angajații din subdordine;
(4) asigură întocmirea bilanțului și a bugetului de venituri și cheltuieli ale sindicatului;
(5) exercită orice alte atribuții și îndeplinește însărcinările stabilite de către Consiliul Național al Reprezentanților;
(6) soluționează contestațiile depuse de membrii care au fost excluși din sindicat.
Art. 19. (1) Comitetul Director se întrunește cel puțin o dată pe lună sau ori de câte ori este necesar la data stabilită de Biroul Operativ. Convocarea se face în scris sau telefonic cu cel puțin 5 zile înainte de data întrunirii.
(2) Biroul OperativCentral este format din președintele și secretarul general al Sindicatului CMD.
Biroul Operativ Central organizează și supervizează activitatea sindicatului pentru realizarea în bune condiții a hotărârilor Consiliului Național al Reprezentanților și ale Comitetului Director.
(3) Ședințele sunt legal constituite prin participarea a jumătate plus unul din numărul membrilor Comitetului Director, iar deciziile se adoptă cu majoritatea absolută a celor prezenți.
Art. 20. (1) Controlul gestiunii patrimoniului sindicatului este asigurat de o Comisie de Cenzori, formată din trei membri, aleși de Consiliul Național al Reprezentanților, pentru un mandate de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeși, iar cel puțin unul dintre ei va trebui să fie contabil autorizat sau expert contabil. Comisia de Cenzori întocmește rapoarte pe care le prezintă Comitetului Director sau Consiliului Național al Reprezentanților ori ce câte ori este necesar.
(2) Comisia își alege din rândurile sale un președinte validat în funcție de Consiliul Național al Reprezentanților.
(3) Comisia verifică în mod deosebit activitatea financiară a sindicatului, modul cum sunt gospodărite fondurile bănești și bunurile materiale.
(4) Comisia de Cenzori realizează cel puțin două acțiuni de verificare pe un an sau, ori de câte ori consideră necesar, acțiuni la care trebuie să participe cel puțin doi membri.
(5) În timpul controlului, membrii comisiei beneficiază de decontarea cheltuielilor
ocazionate de această activitate. Președintele Comisiei de Cenzori va primi o indemnizație stabilită de Comitetul Director.
Art. 21. Nu pot fi alese în cadrul Comitetului Director al sindicatului:
a) persoanele care dețin funcții de demnitate publică, conform legii și magistrații în funcție;
b) persoanele care nu se bucură de reputație morală și au antecedente penale.
Art. 22. Revocarea din funcție a celor aleși în Comitetul Director intervine în următoarele condiții:
a) când încalcă prevederile statutului;
b) încalcă în mod repetat normele democratice;
c) săvârșesc o infracțiune;
d) încalcă grav disciplina de muncă și financiară;
e) acționează împotriva intereselor sindicatului aducând daune morale și materiale acestuia;
f) încalcă normele de conduită morală sau socială și, prin nerespectarea legilor privind credibilitatea, încrederea și prestigiul;
g) sunt promovați într-o funcție de conducere administrativă, magistrat, parlamentar sau în conducerea centrală a unui partid politic;
h) dovedesc inactivitate sau lipsa capacității de exercitare a mandatului.
Art. 23. (1) Propunerea de contestare a unuia sau mai multor membri ai Comitetului Director se face de oricare membru al Comitetului Director, iar hotărârea de suspendare (revocare) se va lua cu aprobarea a 2/3 din membrii prezenți, cu condiția ca la ședință să fie prezenți jumătate plus unul din membrii consiliului.
(2) Hotărârea de excludere este luată de Consiliul Național al Reprezentanților în ședință Ordinară sau Extraordinară în baza propunerilor de suspendare aprobate de Comitetul Director.
Art. 24. Procedura de contestare, precum și modul de revocare de către organele abilitate se stabilesc prin Regulamentul de Organizare și Funcționare.
Art. 25. (1) Pentru rezolvarea problemelor curente, zilnice, între ședințele Comitetului Director, activitatea este asigurată de Biroul Operativ Central a carui activitate se desfasoara pe baza Statutului, R.O.F., hotărârilor deciziilor Comitetului Director și hotararilor cele ale Consiliului Național al Reprezentanților.
(2) Activitatea Biroului Operativ se desfășoară conform Statutului și Regulamentului de Organizare și Funcționare aprobat de Consiliul Național al Reprezentanților.
(2)Pentru îndeplinirea atribuțiilor poate avea în subordine salariați proprii.
Art. 26. Președintele:
(1) Președintele reprezintă sindicatul în virtutea mandatului încredințat de Consiliul Național al Reprezentanților și veghează la buna funcționare a activității organelor și structurilor de conducere ale sindicatului;
(2) Prezidează ședințele Comitetului Director și ale Consiliului Național al Reprezentanților. În lipsa lui, aceste ședințe sunt prezidate de înlocuitorul de drept;
(3) Președintele reprezintă sindicatul în justiție, în raporturile cu persoanele fizice sau juridice din țară și din străinătate;
(4) Alte atribuții se stabilesc prin R.O.F.
Art.27 Presedintele de Onoare
Preşedintele de Onoare este propus de Comitetul Director si aprobat de catre Consiliul National al Reprezentantilor din randul presedintilor care si-au incheiat mandatul si care au avut o contributie deosebita la evolutia sindicatului.
Preşedintele de Onoare este propus şi aprobat din rândul personalitatilor marcante ale vietii politice, economice sau sportive si in activitatea sa şi trebuie sa respecte Statutul  si ROF-ul sindicatului.
Presedintele de Onoare poate indeplini unele atribuţii date de catre Consiliul National al Reprezentantilor sau Comitetul Director, atat in plan intern, cat si in plan international.
Presedintele de Onoare poate participa, cu aprobarea  Comitetului Director, la activitati  interne si internationale, ca  reprezentant al SCMD



Art. 28. Secretatul general:
(1) Asigură funcționarea tuturor componentelor structurii organizatorice și urmărește respectarea statutului și R.O.F.-ului sindicatului;
(2) Asigură comunicarea cu membrii și coordonează organizarea acțiunilor specifice scopului pentru care s-a înființat sindicatul;
(3) Preia prerogativele președintelui în lipsa acestuia și semnează documentele în numele acestuia;
(4) Prezintă lunar către Comitetul Director un raport scris privind situația financiară a sindicatului;
(5) Întocmește
, impreuna cu seful Departamentului economico-financiar, proiectul Bugetului de venituri și cheltuieli, pe care îl supune spre avizare Comitetului Director și spre aprobare Consiliului Național al Reprezentanților;
(6) Alte atribuții se stabilesc prin R.O.F.
Art. 29. Vicepreședinții:
(1) Vicepreședintele desemnat preia atribuțiile în lipsa președintelui sau a secretarului general;
(2) Controlează modul în care membrii de sindicat și filialele teritoriale respectă și îndeplinesc prevederile statutului și R.O.F.;
(3) Se ocupă de organizarea filialelor teritoriale și primește dosarele de înscriere de noi membri;
(4) Coordonează activitățile organizatorice ale sindicatului în teritoriu;
(5) Coordonează activitatea de resort.
Art. 30. Filialele Județene:
(1) Sindicatul înființează filiale
organizații județene sau de sector (pentru mun. Bucuresti);
(2) Filialele județene
(de sector) sunt conduse de un Birou Operativ Județean(de sector), format din președinte, vicepreședinti și secretar. Președintele filialei face parte de drept din Consiliul Național al Reprezentanților, putând fi înlocuit prin mandat de secretar  sau un  vicepreședinte;
(3) Filialele județene
nu au statut juridic;
(4) Birourile Operative Județene
( de sector) aprobă înscrierile de noi membri, asigură colectarea cotizației membrilor și reprezintă sindicatul în relațiile cu organele administrației locale.
      CAPITOLUL VI. PATRIMONIUL, MODUL DE STABILIRE ȘI ÎNCASARE A COTIZAȚIEI
Art. 31. Patrimoniul sindicatului se compune din bunuri mobile, imobile și mijloace bănești provenite din cotizații, donații și alte surse prevăzute de lege.
Art. 32. Patrimoniul aparținând sindicatului poate fi folosit numai potrivit intereselor membrilor săi, nu poate fi împărțit, transmis sau lichidat decât pe baza hotărârii Consiliului Național al Reprezentanților și a legislației în vigoare.
Art. 33. Mijloacele bănești ale sindicatului privin din:
a) cotizația sindicală încasată de la membrii de sindicat;
b) donații și sponsorizări din partea persoanelor fizice sau juridice din țară și străinătate;
c) sindicatul poate dobândi în condițiile legii orice fel de bunuri materiale sau imobile necesare scopului pentru care este înființat;
d) venituri realizate din alte surse prevăzute de lege.
Art. 34. Fondurile sindicatului vor fi folosite în principal pentru finanțarea activităților organizatorice, sociale, culturale, artistice și sportive, acordarea unor ajutoare, salarizarea angajaților și a membrilor Comitetului Director, acordarea de indemnizații de colaborare și o cotă parte pentru afiliere la organizații interne și externe.
      CAPITOLUL VII. DIZOLVAREA, LICHIDAREA ȘI LITIGIILE SINDICATULUI
Art. 35. Dizolvarea și lichidarea se fac în condițiile prevăzute de legislația în vigoare.
Art. 36.Orice litigii ale sindicatului cu persoane fizice și juridice române sunt de competența instanțelor judecătorești române.
      CAPITOLUL VIII. DISPOZIȚII FINALE ȘI TRANZITORII
Art. 37. Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate are sediul în orașul București și își desfășoară activitatea pe întregul teritoriu al țării.
Art. 38. Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate are ștampilă și insemne proprii aprobate de Consiliul Național al Reprezentanților.
Art. 39. Sindicatul CMD are dreptul de a înființa organ propriu de presă, precum și unități economico-sociale și comerciale.
Art. 40. Deviza Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate este ”Honor et patria! Vae victis!”
Art. 41. Patrimoniul ce urmează a fi dobândit se dezvoltă, se folosește și se gospodărește în mod judicios
, conform hotararilor Consiliului National al Reprezentantilor
Art. 42. Patrimoniul se întregește (completează) pe baza unor acte legale (facturi, dispoziții de încasare, protocoale, procese-verbale, etc).
Art. 42. Persoanele alese în organele de conducere ale sindicatului, precum și cele care au deținut aceste funcții sunt protejate și beneficiază de prevederile Legii Sindicatelor nr. 54/2003.
Art. 43. În raporturile cu terții, calitatea de membru al Comitetului Director sau de angajat al sindicatului, precum și funcția îndeplinită vor fi dovedite numai cu legitimație individuală eliberată sub semnătura președintelui.
Art. 44. Domnii Mircea Dogaru și Moise Cornel, prin hotărârea Consiliului Național al Reprezentanților, sunt împuterniciți pentru a întreprinde toate demersurile legale în vederea semnării, autentificării actelor constitutive ale sindicatului și pentru înființarea acestuia.
Art. 45. Dispozițiile prezentului statut se completează cu normele legale în vigoare în materie.
Art. 46. Prezentul Statut a fost adoptat în ședința Consiliului Național al Reprezentanților, astăzi, 25 Mai 2009.
CULORI    -  Verde - paragrafe nou introduce   Albastru  - paragrafe eliminate   Rosu      -  justificari
  
        REGULAMENTUL
DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
AL SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
                (ROF – SCMD)

 CAPITOLUL I
Dispoziţii generale

Art.1 Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate, denumit în continuare SCMD, este o organizaţie cu personalitate juridică, apolitică și nonprofit, constituită în temeiul Legii Sindicatelor nr. 54 din 24 ianuarie 2003, care reuneşte, fără discriminare, pe baza liberului consimţământ, cadre militare în rezervă, disponibilizate conform O.G. nr. 7/1998 dar si a altor acte normative conjucturale, în retragere, indiferent de structura sistemului naţional de apărare, siguranţă şi ordine publică din care provin  şi care aderă la Statutul, scopul şi obiectivele Sindicatului.
Art.2 Regulamentul de Organizare și Funcționare, denumit în continuare ROF, reprezintă un document de reglementare a activităţii Sindicatului, prevederile sale fiind obligatorii pentru toţi membrii acestuia.

CAPITOLUL II
Organizarea și conducerea Sindicatului.
Atribuţiile funcţionale ale organelor de conducere.
Art.3 Sindicatul este organizat, in funcţie de scopul şi obiectivele statutare,  astfel:
(1)           la nivel central: Comitetul Director; Biroul Operativ; Comisia de Cenzori, Secretariatul General şi colectivele de specialitate (Departamente) pe domenii de activitate.
(2)           la nivel teritorial: filiale, birouri operative ale filialelor, compartimente sau responsabili pe domenii de activitate.
Art.4. Organele de conducere şi control ale SCMD sunt:

4.1.  Organele Centrale de Conducere
a)       Consiliul Naţional al Reprezentanților– organul suprem de conducere,
b)      Comitetul Director
c)       Biroul Operativ
d)      Preşedintele Sindicatului
4.2.  Organele Teritoriale de Conducere
a)   Adunarea generală a filialei teritoriale
b)   Biroul operativ teritorial
c)   Presedintele filialei

4.3.  Organ Central de Control
a)      Comisia de cenzori


CONSILIUL NAŢIONAL AL REPREZENTANŢILOR
Art.5. (1) Consiliul Naţional al Reprezentanţilor, denumit în continuare CNR, este organul suprem de conducere al Sindicatului, constituit din:
  • membrii Comitetului Director;
  • membrii fondatori;
  • preşedinţii filialelor teritoriale.
 (2) CNR se intruneste odata pe an in sesiune ordinara si in sesiuni extraordinare ori de cate ori este nevoie la cererea Comitetului Director sau a unei treimi din membrii CNR existenti la data convocarii, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii.
(3) În îndeplinirea atribuţiunilor prevăzute de Statut şi ROF, CNR  emite Hotărâri.
Art.6 Documentele care urmează a fi discutate la CNR, inclusiv listele cu candidaturile depuse pentru Comitetul Director, odata la 5 ani, trebuie prezentate, de către Secretarul General, Comitetului Director, cu cel puţin 30 de zile înainte de deschiderea lucrărilor CNR.
Art.7 Convocarea CNR trebuie notificată membrilor, împreună cu ordinea de zi, cu cel puţin 15 zile înainte de începerea lucrărilor.
Art.8. (1) CNR este legal constituit dacă la şedinţă participă jumătate plus unul din numărul total al membrilor, hotărârile adoptându-se numai în cazul unei majorităţi de  2/3 din cei prezenţi.
            (2) Fac exceptie de la prevederile  alin. (1) situatiile privind dizolvarea SCMD, modificarea Statutului, revocarea sau excluderea individuala ori colectiva a membrilor organelor de conducere si control centrale, cand trebuie sa fie prezenti minimum 2/3 din membrii CNR, votul fiind unanim.
Art.9  La lucrările CNR pot participa, ca invitati, fără drept de vot, membrii onorifici ai SCMD, membrii Comisiei de Cenzori, alți membri de sindicat, precum şi reprezentanţi ai mass-media și societății civile, etc.
Art.10 Conducerea lucrărilor CNR este asigurată de preşedintele Sindicatului, împreună cu un prezidiu format din membrii raportori ai Comitetului Director.
Art.11 CNR are următoarele atribuţii:
a)       aprobă ordinea de zi şi problemele de procedură;
b)      odata la 5 ani constituie şi validează componenţa numerică şi nominală a   Comitetului Director, a Preşedintelui şi a Secretarului General;
c)       stabileşte obiectivele şi strategia Sindicatului pentru perioada următoare;
d)      hotărăşte asupra petiţiilor, apelurilor şi propunerilor ce-i sunt adresate;
e)       hotărăşte asupra afilierii Sindicatului la organizaţii de profil pe plan intern şi  internaţional;
f)       aprobă schimbarea sediului Sindicatului;
g)      aprobă nivelul cotizaţiilor pentru organizaţia internaţională la care este afiliat;
h)       analizează şi hotărăşte asupra activităţii desfăşurate de Comitetul Director şi Comisia de Cenzori;
i)        aprobă şi modifică Statutul şi ROF-ul;
j)        validează autoexcluderea membrilor și hotărăște excluderea ca sancțiune disciplinară;
k)       numeşte şi revocă membrii Comitetului Director şi ai Comisiei de Cenzori in conditiile prevazute de Statut;
l)        alege membrii Comisiei de Cenzori și validează președintele Comisiei de Cenzori și înlocuitorul de drept al acestuia în caz de vacantare a postului;
m)     hotărăşte asupra măsurilor de verificare privind activitatea şi gestiunea organelor de conducere, administrare şi control;
n)       aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli al Sindicatului si mandateaza Comitetul Director in acest sens, intre sesiuni;
o)      hotărăşte asupra cuantumului cotizaţiei ce se achită de membrii Sindicatului;
p)      hotărăşte asupra oportunitatii propunerilor privind plata unor indemnizaţii membrilor Comitetului Director si ai Comisiei de Cenzori;
q)      adoptă hotărâri cu privire la înfiinţarea sau participarea la capitalul social al unor societăţi comerciale care să asigure fondurile necesare funcţionarii şi îndeplinirii scopului Sindicatului;
r)      examinează propunerile prezentate de membrii de sindicat CNR şi decide cu privire la rezolvarea acestora;
s)     hotărăşte dizolvarea Sindicatului şi adoptă orice alte hotărâri care, conform  Statutului şi legislaţiei în vigoare, sunt de competenţa exclusivă a CNR;
t)      numește cu mandat, pe timp de un an, o comisie de soluționare a contestațiilor la deciziile de sancționare.

COMITETUL DIRECTOR

Art.12 (1) Comitetul Director, denumit in continuare CD, este compus din Preşedintele Sindicatului, Secretarul General şi un număr impar de vicepreşedinţi.
(2) Funcţia de Preşedinte al CD este asigurată de către Preşedintele Sindicatului. 
(3) Membrii fondatori, in perioada dintre mandatele CD au dreptul să decidă  completarea acestuia cu noi membri, conform Statutului.

Art.13 (1) CD este organul de conducere al Sindicatului în intervalul dintre două ședințe ale CNR, lucrările sale desfăşurându-se, cel puţin o  dată pe lună sau ori de câte ori este necesar.
(2) Convocarea se face în scris sau telefonic, de către Secretarul General, cu cel
   puţin 5 zile înainte de data întrunirii.
(3) CD este statutar întrunit cu participarea a cel puţin jumătate plus unu din membri.
(4) În îndeplinirea atribuţiunilor prevăzute de statut şi regulament, CD  emite Decizii.
(5) Deciziile CD se adoptă cu majoritatea absolută a celor prezenţi.
Art.14 Şedinţele CD sunt conduse de Preşedintele Sindicatului, iar în lipsa acestuia de Secretarul General sau un vicepresedinte desemnat.
Art.15 La şedinţele CD pot fi invitaţi preşedinţi de filiale, preşedintele Comisiei de Cenzori, alte persoane.
Art.16 Şedinţele CD sunt consemnate într-un proces verbal, de către o persoană din cadrul Secretariatului General care participă, permanent, la aceste şedinţe. Procesul-verbal al sedinței Comitetului Dirtector se semnează de toti membrii participanti în cel mult 5 zile de la data sedintei.
Art.17 CD are următoarele atribuţii:
a)           conduce activitatea Sindicatului pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor luate de CNR;
b)          elaborează proiecte de politici şi strategii ale Sindicatului;
c)           aprobă investiţiile Sindicatului şi acţiunile promovate;
d)          aprobă statul de funcţii şi nivelul de salarizare al angajaţilor. Nivelul de salarizare al angajatului, se va stabili in procent negociabil care sa nu depaseasca salariul mediu brut pe economie;
e)           aprobă instrucțiunile de organizare și funcționare privind componenţa numerică și nominală, precum și atribuțiile colectivelor de specialitate de la nivel central și le actualizează periodic;
f)           adoptă ordinea de zi şi regulile de procedură privind desfăşurarea şedinţelor CD;
g)          asigură întocmirea bilanţului şi, in baza mandatului CNR aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al Sindicatului;
h)           urmăreşte executia bugetului Sindicatului, verifică oportunitatea si asigura legalitatea cheltuielilor şi a plăţilor angajate de sindicat conform bugetului;
i)            coordonează, monitorizează şi controlează întreaga activitate a structurilor Sindicatului;
j)            înfiinţează, organizează și dizolvă filiale ale Sindicatului;
k)           decide acordarea de ajutoare, stimulente bănești, indemnizații de colaborare și cota-parte pentru afilierea Sindicatului la organizații interne și externe, precum și finanțarea activităților organizatorice, sociale, culturale, artistice, sportive și de altă natură;
l)            hotărăște suspendarea din funcție a membrilor CD în cvorumul și majoritatea prevăzute de Statut și propune revocarea acestora de către CNR;
m)         aplică sancțiuni conform prevederilor  statutare;
n)           aprobă instucțiunile de emitere, primire, înregistrare și arhivare a documentelor;
o)          stabilește anual o comisie de disciplină pentru efectuarea cercetării faptelor considerate abateri disciplinare.
Art.18 În caz de vacantare a tuturor funcțiilor din Biroul Operativ Teritorial sau de nefuncționalitate a filialei ori a Biroului Operativ Teritorial, CD convoacă în termen de 10 zile de la data apariției situației ca atare, Adunarea Generală a filialei pentru alegerea altor organe de conducere.   

 BIROUL OPERATIV
Art.19 (1) Biroul Operativ este organul care coordonează activitatea curentă a Sindicatului, în intervalul dintre şedinţele CD şi este format din Preşedinte, vicepresedinte şi Secretarul General al Sindicatului.
              (2) În exercitarea atribuţiilor proprii, Biroul Operativ stabilește măsuri.
Art.20 Biroul Operativ are următoarele atribuţii:
a)         organizează şi supervizează activitatea Sindicatului pentru realizarea, în bune condiţii, a hotărârilor CNR și a deciziilor CD;
b)         coordonează activitatea birourilor operative teritoriale;
c)         suspendă activitatea birourilor operative teritoriale, în situaţia apariţiei unor  disfuncţionalităţi majore în activitatea acestora, luând, după caz, următoarele măsuri:
                        c.1. - dispune verificarea activităţii birourilor operative suspendate;
                        c.2. - hotărăşte asupra conducerii curente a filialei;
                        c.3. - propune CD măsura mentinerii suspendării, organizării de noi alegeri, sau reluarea activităţii biroului operativ suspendat.
d)         urmăreşte execuția bugetului şi verifică oportunitatea cheltuielilor şi a plăţilor angajate;
e)         planifică data și ordinea de zi a ședințelor CD;
f)          organizează, la nivel central, continuitatea conducerii;
g)         coordonează activitatea Secretariatului General al Sindicatului.

 PREŞEDINTELE SINDICATULUI
Art.21 (1) Preşedintele reprezintă Sindicatul, potrivit mandatului încredinţat de CNR, şi asigură conducerea organizaţiei la nivel naţional fiind responsabil de buna organizare şi funcţionare a acesteia.
            (2) Președintele Sindicatului este și președintele CD.
Art.22 (1) Preşedintele este ales prin vot secret de CNR pentru o perioadă de 5 ani, din rândul membrilor de sindicat.
            (2) Persoana care candidează la această funcţie trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de legislatia specifica.
            (3) În caz de vacantare a funcţiei de preşedinte, funcţia acestuia se preia de Secretarul General, până la organizarea, în termen de 45 de zile, de noi alegeri în cadrul CNR.
Art.23 Preşedintele are următoarele atribuţii:
a)       reprezintă interesele membrilor de sindicat în toate împrejurările;
b)      urmăreşte şi impune respectarea Statutului şi ROF-ului de către toţi membrii  de sindicat;
c)       prezidează şedinţele CD şi ale CNR;
d)      asigură aplicarea hotărârilor CNR şi deciziile CD, precum şi ale măsurilor stabilite de Biroul Operativ;
e)       coordonează activitatea de elaborare a proiectelor de politici şi strategii ale Sindicatului si de verificare a modului de indeplinire;
f)       delegă competenţele prevăzute de  statut și regulament;
g)      răspunde de activitatea economico-financiară si de organizarea contabilitatii Sindicatului şi asigura efectuarea in conditii legale a cheltuielilor  stabilite prin bugetul anual al Sindicatului;
h)       numește anual,  prin decizie, o comisie de disciplină stabilită de CD pentru efectuarea cercetării faptelor considerate abateri disciplinare și desemnează persoana din cadrul Secretariatului General care asigură lucrările de secretariat ale acestei comisii;
i)        semnează corespondenţa oficială a Sindicatului;
j)        dispune măsuri corespunzătoare pentru ducerea la îndeplinire a activităților curente ale Sindicatului;
k)       poate mandata atribuții Secretarului General sau vicepreședinților Sindicatului;
l)        îndeplinește  orice alte sarcini pentru realizarea obiectivelor prevăzute de Statut.
Art.24 În exercitarea atribuţiilor proprii, Preşedintele Sindicatului emite decizii în aplicarea hotărârilor CNR si a deciziilor CD precum și pentru coordonarea și îndeplinirea activităților Sindicatului.
Art.25 (1) Secretarul General face parte din Biroul Operativ şi asigură, alături de preşedinte, buna funcţionare a activităţii organelor şi structurilor de conducere ale Sindicatului.
            (2) Preia prerogativele preşedintelui când acesta își anunță indisponibilitatea prezenței.
Art.26 (1) Secretarul General este ales prin vot secret de CNR, pentru o perioadă de 5 ani, din rândul membrilor de sindicat.
            (2)Persoana care candidează la această funcţie trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de legislatia specifica.
            (3) În caz de vacantare a funcţiei de Secretar General, funcţia acestuia se preia de unul din vicepreşedinţi, desemnat de CD, până la organizarea statutara de noi alegeri, în cadrul CNR.
Art.27 Secretarul General are următoarele atribuţii:
a)       asigură funcţionarea tuturor componentelor structurii organizatorice şi urmăreşte respectarea Statutului, a ROF-ului, a deciziilor CD;
b)      Coordoneaza si raspunde de activitatea economico-financiara a SCMD prezentand lunar CD un raport scris privind situaţia financiară pe categorii de venituri si cheltuieli;
c)       verifică actualizarea evidenţei membrilor Sindicatului;
d)      întocmește proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe care îl supune spre avizare CD și spre aprobare CNR.
Art.28 (1) Vicepresedintii fac parte din CD, asigura coordonarea zonala a activitatii filialelor teritoriale si de specialitate in conducerea la nivel central si il sprijina pe presedinte, la solicitarea acestuia, in cazul in care secretarul general este indisponibil.
            (2) Vicepreşedinţii Sindicatului sunt aleşi prin vot secret de CNR, pentru o perioadă de 5 ani, din rândul membrilor de sindicat, sau cu statut de interimat, in perioadele dintre alegeri, de catre membrii fondatori, conform prevederilor statutare.
            (3) Numărul de vicepreședinți este impar și se stabilește statutar.
            (4) Persoana care candidează la această funcţie trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de legislatia specifica.
Art.29 Vicepreşedinţii au următoarele atribuţii:
a)       coordonează activitatea sindicală în zona teritorială de responsabilitate;
b)      menţin o comunicare permanentă cu structurile teritoriale pentru rezolvarea problemelor de interes general ale membrilor de sindicat;
c)       controlează modul în care membrii de sindicat și filialele teritoriale respectă și îndeplinesc prevederile statutului și regulamentului;
d)      indruma activitatea colectivelor de specialitate (departamente) ale Sindicatului repartizate spre coordonare de catre CD, pe care il informeaza lunar asupra activitatilor desfasurate.
Art.30. Vicepreședintii desemnati pentru a prelua atribuțiile în lipsa Președintelui Sindicatului sau a Secretarului General, sunt stabiliti de CD.
Art.31. Vicepreședinții răspund în fața CD de rezolvarea activităților potrivit atribuțiilor sau a unor acțiuni încredințate spre coordonare sau executare directă.
ADUNAREA GENERALĂ A FILIALEI TERITORIALE

Art.32 (1) Adunarea Generală a filialei teritoriale denumită în continuare Adunare Generală, este organul colectiv de conducere al filialei ce reuneşte membrii de sindicat din zona administrativă de care aparţin.
            (2) Adunarea Generală se convoacă anual, în ședință ordinară sau ori de câte ori este nevoie în ședințe extraordinare.
            (3) Adunarea Generală este legal constituită în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din totalul membrilor săi şi adoptă hotărâri cu majoritate absolută. Dacă la ședință nu se întrunește cvorumul menționat, se convoaca o noua adunare generala care este legal constituită indiferent de numărul membrilor prezenți, hotărârile urmând a fi luate cu majoritatea simplă a celor prezenți.
Art.33.  (1) Convocarea Adunării Generale trebuie notificată membrilor, împreună cu ordinea de zi, data și locul de desfășurare, cu cel puţin 15 zile înainte de începerea lucrărilor.
            (2) Convocarea  se face în mod obligatoriu pe pagina de internet a filialei, precum și prin alte modalități de anunțare: telefon, SMS, e-mail, scrisori, etc.
            (3) Sedinta extraordinara se convoaca de catre Biroul Operativ al filialei la initiativa acestuia sau la cererea a 1/3 din numarul total al membrilor filialei prin tabel semnat si depus de catre initiatori la Biroul Operativ.
Art.34. (1) Desfășurarea Adunării Generale se consemnează într-un proces verbal în care se menționează obligatoriu numărul celor prezenți și modul de adoptare a hotărârilor.
            (2) Hotărârile Adunării Generale se semnează și parafează de președintele filialei, se îndosariază într-un dosar special si in termen de 15 zile se trimit in copie  CD pentru informare/confirmare.
Art.35. La ședința ordinară a Adunării Generale se alege președintele, vicepreședintele/vicepresedintii și secretarul filialei pe o perioadă de 4 ani, care sunt și membri de drept ai Biroului Operativ teritorial al filialei.
Art.36. Fiecare membru al filialei dispune de un vot egal în cadrul Adunării Generale.
Art.37. La Adunarea Generală pot participa, fără drept de vot, membrii organelor de conducere din structura centrală,  alti invitati, reprezentanţi ai mass-media și societății civile.  
Art.38. Lucrările Adunării Generale sunt conduse de către președintele filialei sau înlocuitorul de drept, împreună cu un prezidiu compus din membrii Biroului Operativ teritorial, precum și alte persoane.
Art.39. Adunarea Generală are următoarele atribuţii:
a)        dezbate problemele de interes general şi particular, în conformitate cu prevederile statutului, regulamentului şi ale altor acte emise de organele de conducere ale Sindicatului sau rezultate din necesitățile locale ale filialei și adoptă măsuri corespunzătoare;
b)        adoptă planul cu activitățile și acțiunile pentru perioada următoare, în conformitate cu strategia aprobată de CNR;
c)        adopta masurile necesare indeplinirii sarcinilor rezultate ca urmare a deciziilor presedintelui, Biroului Operativ sau CD;
d)        analizează şi hotărăște cu privire la aplicarea sau ridicarea de sancțiuni membrilor biroului operativ teritorial, precum și oricărui alt membru al filialei;
e)        hotărăşte asupra petiţiilor, apelurilor şi propunerilor adresate filialei;
f)         analizează și hotărăște asupra:
 – activității membrilor biroului operativ teritorial;
– cheltuirii fondurilor provenite din cotizații și alte surse de venit;
– proiectului bugetului de venituri și cheltuieli al filialei, propuneri ce vor fi inaintate CD, spre analiza in vederea supunerii spre aprobare CNR;.
– propunerilor de comasare cu alte filiale sau de dizolvare a filialei.
Art.40. În caz de vacantare a tuturor funcțiilor în Biroul Operativ teritorial sau de nefuncționalitate a filialei ori Biroului Operativ teritorial, Adunarea Generală este convocată de CD în termen de 10 zile de la apariția situației pentru a hotărî asupra alegerii noilor organe de conducere.    

BIROUL OPERATIV TERITORIAL
Art.41. (1) La nivel teritorial, Adunarea Generală alege Biroul Operativ teritorial, format din minimum trei membri - președinte, vicepreședinti și secretar.
            (2) Președintele filialei este și președintele Biroului Operativ teritorial.
            (3) Durata mandatului membrilor Biroului Operativ teritorial este de 4 ani.
            (4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), durata mandatului membrilor aleşi pe  funcţiile vacante în perioada de după alegerile generale este până la data viitoarelor alegeri generale.
            (5) Membrii Biroului Operativ teritorial asigură conducerea executivă a filialei teritoriale.
            (6) În exercitarea atribuţiilor proprii, Biroul Operativ teritorial adoptă măsuri, care sunt consemnate într-un proces verbal semnat de cei prezenți la ședință.
Art.42. Biroul Operativ teritorial își desfășoară activitatea în ședințe lunare (bilunare) la care pot fi invitați membri ai organelor de conducere din structura centrală și alte persoane.
Art.43. Biroul Operativ teritorial are următoarele atribuții:
a)        stabileşte măsuri pentru organizarea și desfășurarea adunării generale ordinară sau extraordinară;
b)        stabileşte ordinea de zi a şedinţelor Biroului Operativ teritorial, a adunărilor generale şi aprobă documentele care fac obiectul analizei adunării teritoriale;
c)        numeşte sau revocă/suspendă membrii compartimentelor sau responsabilii pe domenii din subordinea sa;
d)        numeşte administratorul de cont și răspunde de gestionarea patrimoniului incredintat filialei;
e)        analizează propunerile de acordare a recompenselor (stimulentelor) materiale, financiare sau de altă natură membrilor Biroului Operativ teritorial sau membrilor de sindicat ai filialei;
f)         coordonează şi ţine evidenţa acţiunilor şi mijloacelor specifice luptei sindicale. 
g)        intocmeste proiectul bugetului propriu de venituri si cheltuieli pe care-l supune aprobarii Adunarii Generale inainte de a-l trimite spre avizare conducerii centrale;
h)        conduce activitatea filialei teritoriale conform Statutului si ROF-ului pentru indeplinirea hotararilor si deciziilor CNR, CD, Biroului Operativ al SCMD, Presedintelui si a hotararilor proprii;
i)         reprezinta Sindicatul in raporturile cu tertii in plan teritorial;
j)         analizeaza si propune conducerii SCMD initierea de actiuni si aliante pe plan local.
Art.44. (1) Președintele filialei este ales, revocat, sau suspendat în/din funcție de Adunarea Generală, în ședință ordinară sau extraordinară.
               (2) Președintele filialei face parte de drept din CNR, cu drept de vot, putând fi înlocuit prin mandat de un vicepreședinte sau secretarul filialei, cu acordul Biroului Operativ teritorial;
Art.45. Președintele filialei se poate retrage demisiona din funcție înainte de expirarea mandatului. RetragereaDemisia se aduce la cunoștința Adunării Generale si conducerii centrale. În această perioadă, unul dintre vicepresedinti sau secretarul filialei, desemnat de Biroul Operativ teritorial preia prerogativele preşedintelui, până la alegerea unui nou preşedinte de către Adunarea Generală.
Art.46.  Președintele filialei are următoarele  atribuţii:
a)     conduce şedinţele Biroului Operativ teritorial şi Adunării Generale ale filialei;
b)    conduce și/sau coordonează activităţile/acţiunile la nivelul filialei, stabilind măsuri operative eficiente;
c)     semnează actele contabile de competenţa sa şi dispune asupra cheltuirii fondurilor conform capitolelor de cheltuieli prevăzute de bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat de Adunarea Generală;
d)    semnează acte în conformitate cu competenţele atribuite de conducerea centrală a Sindicatului. Actele emise fără viza de legalitate sau control financiar preventiv sunt nule de drept;
e)     îşi delegă competenţele unuia dintre membrii Biroului Operativ teritorial în situaţia de indisponibilitate temporară;
f)     controlează modul de îndeplinire a hotărârilor Adunării Generale şi a celor stabilite de Biroul Operativ teritorial şi dispune măsuri corespunzătoare;
g)    răspunde în faţa membrilor de sindicat, a Biroului Operativ teritorial sau Adunării Generale privind modul de îndeplinire a actului de conducere la nivelul filialei;
h)    reprezintă filiala în raporturile cu terţi, în plan teritorial, în limitele mandatului dat de Președintele Sindicatului;
i)     verifica depunerea cotizației, de către membrii filialei, într-unul din conturile bancare ale Sindicatului si ia masurile ce se impun in caz de nerespectare a acestei obligatii statutare.
Art.47. Vicepreședintii filialei sunt alesi, revocati sau suspendati în/din funcție de Adunarea Generală, în ședință ordinară sau extraordinară.
Art.48.  Vicepreședintii filialei au următoarele  atribuţii:
a)        răspund de organizarea şi desfăşurarea manifestărilor publice prin utilizarea mijloacelor de luptă sindicală;
b)        întocmesc şi prezintă spre analiză Biroului Operativ teritorial documentele necesare desfăşurării acţiunilor sindicale;
c)        răspund de anunţarea membrilor filialei de a participa la acţiunile organizate, precum şi de dotarea acestora cu mijloace şi materiale de propagandă sindicale;
d)        propun scăderea din evidenţa contabilă a mijloacelor consumate, pierdute sau reţinute pe timpul acţiunilor sindicale;
e)        îndeplinesc alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală sau Biroul Operativ teritorial;
f)         pot prelua atributiile presedintelui filialei in conditiile prevazute.
Art.49. (1) Secretarul filialei este ales, revocat sau suspendat în/din funcţie de Adunarea Generală a filialei, în şedinţă ordinară sau extraordinară.
             (2) În lipsa anunţată a preşedintelui și vicepreședintelui preia competenţele și  atribuțiile acestora.
Art.50. Secretarul filialei are următoarele  atribuţii:
a)        răspunde de modul de organizare a evidenţei membrilor filialei şi de actualizarea bazei de date, precum şi de rezolvarea cererilor noilor membri de sindicat;
b)        primeşte şi verifică dosarele de înscriere de noi membri;
c)        pregăteşte şi prezintă spre aprobare preşedintelui actele necesare desfăşurării activităţilor;
d)        aplică prevederile legale privind evidenţa documentelor şi arhivarea acestora;
e)        întreprinde demersurile pentru obţinerea vizei de legalitate pentru documentele emise de filială, în conformitate cu deciziile CD;
f)         răspunde de organizarea evidenţei şi consemnarea modului de soluționare a petiţiilor, propunerilor şi sesizărilor adresate filialei;
g)        ţine evidenţa recompenselor acordate și sancţiunilor aplicate membrilor filialei şi a celor autoexcluşi;
h)        înregistrează orice document care urmează a fi analizat de Adunarea Generală;
i)         prezintă propunerile de numire/suspendare/revocare a responsabililor sau membrilor compartimentelor pe domeniile de activitate Biroului Operativ teritorial;
j)         organizează evidenţa primirii, înregistrării, verificării şi predării documentelor la casa de avocatură;
k)        informează membrii filialei despre acţiuni şi activităţi curente care se pregătesc sau sunt în curs de desfăşurare;
l)         asigură depunerea cotizaţiei de către membrii de sindicat în contul Sindicatului;
m)       îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de Adunarea generala sau Biroul Operativ teritorial.

COMISIA DE CENZORI
Art.51 Organul de control economico-financiar al Sindicatului este Comisia de Cenzori formată din 3 membri titulari, aleşi de CNR, pentru un mandat de 4 ani.
Art.52 Comisia de cenzori este condusă de un preşedinte, ales de către comisie şi validat de CNR.
Art.53 Poate ocupa funcţia de cenzor orice persoană care întruneşte cumulativ următoarele condiţii:
a)    are studii superioare de specialitate atestate prin documente oficiale;
b)    nu a suferit condamnări pentru infracțiuni de serviciu sau economice;
c)     nu este membru în organele de conducere centrale ale SCMD;
d)    nu este in conflict de interese cu membrii CD sau cu persoane de executie angajate in Sindicat.
Art.54 Preşedintele Comisiei de Cenzori trebuie sa aiba studii superioare economice si experientă în domeniu.
Art.55 Organizarea şi funcţionarea Comisiei de Cenzori se desfăşoară în baza unui regulament propriu aprobat de CNR.
Art.56 Comisia de Cenzori realizează cel puţin două acţiuni de control pe an sau ori de câte ori consideră necesar, informând CD despre rezultatele verificării. Anual prezintă un raport în faţa CNR.
Art.57Pe timpul controlului, membrii comisiei beneficiază de decontarea cheltuielilor ocazionate de această activitate, conform normativelor legale în vigoare.

CAPITOLUL III
Colectivele de specialitate (departamente) ale Sindicatului

Art.58 (1)Pentru punerea în aplicare a hotărârilor și deciziilor structurilor de conducere, precum şi pentru îndeplinirea scopurilor propuse, la nivel naţional şi teritorial, se organizează şi funcţionează colective de specialitate ale Sindicatului, astfel:
a)        la nivel central:   departamente pe domenii de activitate;
b)        la nivel teritorial:  compartimente sau responsabili pe domenii de activitate.
            (2) Colectivele de specialitate ale sindicatului au rol consultativ.
Art.59 Denumirile compartimentelor la nivel teritorial sunt similare celor de la nivel central. Atribuţiile şi compunerea numerică a acestora sunt particularizate la nivelul fiecărei filiale.
Art.60 Denumirea şi compunerea departamentelor la nivel central sunt prevăzute în Anexa nr.1
Art.61 Departamentele/Compartimentele/Responsabilii pe domenii de activitate au, în principal, următoarele atribuţii:
a)        acordarea de asistenţă de specialitate şi sprijin la solicitarea oricărui membru de sindicat, pe problematica solicitată;
b)        elaborarea de studii, programe şi informări privind evoluţia domeniului respectiv, alte sarcini de specialitate incredintate de CD/Birourile Operative teritoriale;
c)        monitorizarea şi reacţia rapidă la acţiunile guvernamentale sau de altă natură în domeniul de activitate.
Art.62. (1) La nivel central, departamentele sunt conduse/coordonate de Presedinte, Secretarul General, vicepresedinti, alte persoane desemnate de CD.
            (2) Departamentele desfășoară ședințe periodice sau ori de câte ori este necesar și adoptă măsuri, care sunt consemnate în procese-verbale.
Art.63. (1)Departamentele au în structura lor compartimente.
            (2) Instrucțiunile de organizare și funcționare a Departamentelor, componenţa numerică și nominală, precum și atribuțiile acestora, se aprobă şi se actualizează periodic de către CD.
Art.64. (1) La nivel teritorial, compartimentele sau responsabilii pe domenii de activitate se aproba si se actualizeaza periodic de Biroul Operativ teritorial.
            (2) Compartimentele sau responsabilii pe domenii de activitate desfășoară ședințe săptămânale sau ori de câte ori este nevoie și adoptă măsuri, care sunt consemnate în procese verbale.
Art.65 Pentru îndeplinirea unor obiective sau necesităţi cu caracter temporar, atât la nivel central cât şi teritorial, organele de conducere ale Sindicatului pot înfiinţa comisii pe probleme specifice. Din aceste comisii pot face parte atât membri de sindicat cât şi persoane(specialişti) din afara Sindicatului.
CAPITOLUL IV
Organe administrativ- tehnice si de executie ale Sindicatului
Art.66 Secretariatul General este organul de executie in subordinea Presedintelui SCMD care asigura suportul organizatoric si tehnic necesar desfasurarii activitatii organelor de conducere centrale ale sindicatului si ale departamentelor, evidenta membrilor de sindicat, emiterea, primirea, inregistrarea si arhivarea documentelor emise sau primite de conducerea SCMD.
Art.67 Instructiunile de organizare si functionare a Secretariatului General, componenta numerica si nominala, atributiile si conditiile contractuale se stabilesc si se actualizeaza periodic de catre CD.
Art.68 Compartimentul contabilitate se subordoneaza Presedintelui SCMD si vicepresedintelui delegat care coordoneaza activitatea Departamentului economico-financiar.
Art.69 Compartimentul contabilitate isi desfasoara activitatea in baza instructiunilor de organizare si functionare aprobate de CD, care stabileste si componenta numerica  si nominala precum si conditiile contractuale.
Art.70 Compartimentul Consilieri Juridici avizeaza din punct de vedere al legalitatii deciziile si hotararile, asigura consilierea juridica a Presedintelui SCMD, BO, CD si Departamentului juridic al SCMD. Acest compartiment se subordoneaza Presedintelui SCMD si vicepresedintelui delegat care coordoneaza activitatea juridica a SCMD.
Art.71 Instructiunile de organizare si functionare a Compartimentului Consilieri Juridici, componenta numerica si nominala, atributiile si conditiile contractuale se stabilesc si se actualizeaza periodic de catre CD.
Art.72 Compartimentul Redactional si Tehnic Audio-Vizual si al publicatiilor SCMD isi desfasoara activitatea in baza instructiunilor de organizare si functionare aprobate de CD, care stabileste si componenta numerica  si nominala precum si conditiile contractuale.
Art.73 Compartimentul Redactional si Tehnic Audio-Vizual si al publicatiilor SCMD se subordoneaza vicepresedintelui cu probleme media si isi desfasoara activitatea in sprijinul Departamentului media si comunicare.
CAPITOLUL V
Dobândirea si incetarea calității de membru al Sindicatului
Art.74 Conform prevederilor Statutului se pot înscrie în Sindicat:
a)        cadrele militare în rezervă şi retragere indiferent de structura sistemului naţional de apărare, siguranţă şi ordine publică din care provin (MApN, MAI,SRI, SIE, STS, SPP, etc.);
b)        beneficiari ai pensiei de urmaş;
c)        alte cadre militare în rezervă și retragere.
Art.75 Documentele necesare înscrierii şi care compun „Dosarul de înscriere” sunt următoarele:
a)     cerere de înscriere (Anexa nr.2);
b)    copia cărţii/buletinului de identitate;
c)     copie după dovada oficială a calităţii de cadru în rezervă sau retragere;
d)    copie după certificatul de deces (numai pentru văduvele şi urmaşii majori ai cadrelor militare decedate);
e)     copie după documentul doveditor prin care se atestă plata cotizaţiei de membru al Sindicatului;
f)     două fotografii tip buletin.
Art.76 Persoanele care doresc sa adere la Sindicat pot solicita înscrierea la orice filială pe care o doresc, fiind egali în drepturi și obligații cu cei deja înscriși. Toti membrii Sindicatului, inclusiv cei alesi in organele de conducere trebuie sa fie luati in evidenta , sa achite cotizatia si sa activeze in cadrul unei filiale.
Art.77 Data primirii în rândurile sindicatului a unui membru se consideră data achitării cotizației de membru, confirmarea fiind asigurata de depunerea documentelor necesare înscrierii..
Art.78 Legitimaţia de membru al Sindicatului se va înmâna, după luarea în evidenţă, de către filiala locală unde a depus dosarul de înscriere sau de catre Secretariatul General.     
Art.79 Mutarea membrilor de la o filială la alta se poate face la schimbarea domiciliului sau a locului de muncă, ori din alte motive, numai cu avizul preşedinţilor ambelor filiale, cu respectarea regulilor privind evidenţa membrilor Sindicatului.
Art.80 Încetarea calităţii de membru poate interveni în următoarele situaţii:
a)    la cererea membrului în cauză, cu respectarea prevederilor statutare;
b)    prin deces;
c)     prin excludere, la cererea filialei, a CD și hotărârea CNR;
d)    prin autoexcludere, ca urmare a neplății cotizației anuale.
CAPITOLUL VI
Drepturi, obligatii, recompense, sanctiuni

Art.81 Membrii Sindicatului, indiferent de funcţia sau calitatea deţinută în Sindicat, sunt egali în drepturi şi obligaţii.
Art.82 Membrii Sindicatului au următoarele drepturi:
a)       de a alege şi de a fi ales în mod liber în organele de conducere;
b)      la opinie, fără restricţii, în cadrul Sindicatului;
c)       de participare liberă la adoptarea şi aplicarea hotărârilor;
d)      dreptul nelimitat să hotărască liber şi oricând de a se retrage din Sindicat;
e)       de a fi informaţi cu privire la activitatea organelor de conducere ale Sindicatului;
f)       dreptul la consultanţă, în problemele muncii sindicale, economice, juridice, sociale, etc.;
g)      de a beneficia de asistenţă juridică cu sprijinul Sindicatului în probleme specifice calității de membru;
h)       de a contesta statutar membrii organelor de conducere, pe baza unor motivaţii întemeiate;
i)        de a se apăra/contesta sanctiunea primita/aplicata;
j)        de a delega competenţa votului unui alt membru de sindicat în cadrul adunării generale a filialei.
Art.83 Membrii Sindicatului au următoarele obligații (indatoriri):
a)       să respecte Statutul şi ROF-ul;
b)      să participe, la activitatea Sindicatului;
c)       să acţioneze pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor şi măsurilor stabilite de  către organele de conducere. Membrii care nu sunt de acord cu unele hotărâri nu sunt obligaţi să participe la îndeplinirea lor, dar se vor abţine de la orice acte potrivnice realizării acestora;
d)      să respecte disciplina si ierarhia instituţională a Sindicatului.
e)       să fie loiali Sindicatului şi să acţioneze împotriva atacurilor nejustificate lansate împotriva acestuia, indiferent din partea cui ar veni.
f)       să achite cotizaţia stabilită.
g)      să nu întreprindă acțiuni contrare intereselor si imaginii Sindicatului.
h)       sa participe, cand este solicitat, la actiunile decise de catre organele de conducere ale SCMD.
Art.84 Membrilor Sindicatului li se pot acorda următoarele recompense:
a)       mulţumiri verbale;
b)      mulţumiri scrise;
c)       diplome de onoare, de merit, de excelenţă;
d)      acordarea de însemne distinctive ale Sindicatului;
e)       stimulente bănești in limita fondurilor disponibile, cu respectarea procedurii stabilite  si aprobarea CD. La nivel teritorial, persoanele care sunt recompensate prin stimulente bănești sunt nominalizate de Biroul Operativ teritorial, iar la nivel central  si al presedintilor de filiale teritoriale nominalizarea aparține CD;
f)       alte recompense prevăzute de Statut.
Art.85 (1) Membrilor Sindicatului li se pot aplica următoarele sancţiuni:
a)       atenţionare verbală in cadrul Adunarii Generale  sau  atentionare scrisa;
b)      suspendarea din functie;
c)       suspendarea calității de membru al Sindicatului în vederea excluderii;
d)      excludere.
            (2) Sancțiunile nu se aplică gradual, ci în funcție de gradul de vinovăție și de efectele negative cauzate intereselor Sindicatului.
            (3) Adoptarea unei alte formalități de încasare a cotizației decât cea prevăzută de prezentul regulament este nelegală și atrage răspunderea disciplinară, iar dacă fapta are caracter de continuitate, după caz, se poate aplica sancțiunea excluderii din Sindicat  și/sau sesizarea organelor de cercetare penală competente.
Art.86 Sesizările și propunerile anonime pentru acordarea recompenselor și aplicarea sancțiunilor nu se iau în considerare.
Art.87 Sesizările privind săvârșirea oricăror fapte care atrag eventuale sancțiuni disciplinare, se adresează Adunării Generale a filialei și pot fi făcute de oricare membru al sindicatului care are cunoștință și le poate proba. Sesizarea se face numai în formă scrisă sub semnătură olografă.
Art.88 (1) Sesizarea faptelor presupuse ca abateri disciplinare se adresează Adunării Generale in cazul unui membru al filialei sau CD in cazul membrilor CD si CNR in cazul membrilor fondatori.
            (2) Adunarea generală în cvorumul și cu majoritatea prevăzute de prezentul regulament, analizează sesizarea în termen de max. 30 de zile de la data înregistrării acesteia de către Biroul Operativ teritorial.
            (3) Persoana reclamată este audiată în mod obligatoriu în ședința Adunării Generale extraordinare. Citarea persoanei se face prin orice modalitate care asigură dovada certă a comunicării. Scrisoarea cu confirmare de primire are prioritate.
            (4) Neprezentarea persoanei în cauză statutar citată fără un just temei nu împiedică Adunarea Generală în analiza faptelor și propunerea sancțiunii. Despre lipsa persoanei în cauză se menționează în procesul verbal al ședinței.
            (5) Aprecierea temeiniciei situațiilor care au condus la neprezentarea persoanei în cauză la ședință aparțin Adunării Generale.
            (6) În situații întemeiate de neprezentare la ședința Adunării Generale, ședința se reprogramează înăuntrul termenului de 30 de zile.
Art.89 Biroul Operativ teritorial comunică CD propunerea adoptată de adunarea generală privind sancționarea sau nu a membrului de sindicat, în termen de 5 zile de la data desfășurării Adunării Generale.
Art.90 (1) Pentru efectuarea cercetării faptelor considerate abateri disciplinare, se constituie, anual, la nivelul Sindicatului, o Comisie de disciplină formată din 3 membri de sindicat, dintre care cel puțin unul să aibă pregătire juridică.
              (2) Compunerea comisiei de disciplină se stabilește anual de CD și se instituie prin decizie a președintelui CD.
Art.91 CD, față de toate actele depuse și concluziile comisiei de cercetare, precum și cele desprinse din ascultarea persoanei în cauză, în cvorumul și cu majoritatea prevăzute de statut,  analizează și decide.
Art.92 În caz de excludere, CD inainteaza propunerea excluderii la CNR.
Art.93 Decizia adoptată de CD sau CNR se comunică atât persoanei în cauză, prin scrisoare cu confirmare de primire sau personal, sub semnătură, cât  și Biroului Operativ teritorial,  prin adresă cu extras din şedinţa respectivă. 
Art.94(1) Prin hotărârea CNR se instituie la nivelul Sindicatului, cu mandat de funcționare de 1 an, o Comisie de soluționare a contestațiilor la deciziile de sancționare, compusă din 9 membri, care au calitatea de membri de sindicat, se bucură de o buna reputație și nu au suportat sancțiuni disciplinare.
            (2) În prima ședință, membrii comisiei își desemnează președintele și vicepreședintele, precum și modalitatea de lucru a comisiei. Secretariatul comisiei este asigurat de o persoană din cadrul Secretariatului General, numită prin decizie a președintelui CD.
            (3) Pe durata mandatului în caz de vacantare, comisia se completează prin decizie a CD cu membri care îndeplinesc condițiile enunțate.
            (4) Comisia este legal constituită în cvorum de 2/3 din numărul membrilor și decide cu majoritatea simplă a celor prezenți.
            (5) Împotriva deciziei de sancționare se formulează plângere, în termen de 15 zile de la luarea la cunoștință a sancțiunii, care se depune la Secretariatul General al Sindicatului, document care se predă comisiei de soluționare a contestațiilor. Comisia astfel sesizată soluționează plângerea (contestația) în termen de 20 de zile.
CAPITOLUL VII
Patrimoniul,  stabilirea şi încasarea cotizaţiei, administratorul de cont
Art.95 Patrimoniul Sindicatului se compune din bunuri mobile, imobile şi mijloace băneşti provenite din cotizaţii, donaţii şi alte surse prevăzute de lege.
Art.96 Patrimoniul aparţinând Sindicatului poate fi folosit numai potrivit intereselor membrilor săi, nu poate fi împărţit, transmis sau lichidat decât pe baza hotărârii CNR şi a legislaţiei în vigoare.
Art.97 Administrarea patrimoniului Sindicatului se face de către CD si Birourile Operative teritoriale, prin administratori de cont.
Art.98 Mijloacele băneşti ale Sindicatului provin din:
a)     cotizaţia sindicală stabilită de CNR, încasată de la membrii de sindicat;
b)    donaţii şi sponsorizări din partea persoanelor fizice sau juridice din ţară şi străinătate;
c)     venituri realizate din alte surse prevăzute de lege.
Art.99 Cuantumul cotizaţiei de membru se propune de către CD şi se aprobă de CNR.
Art.100 Filialele întocmesc proiectul de buget de venituri si cheltuieli anual care se aprobă de Adunarea Generală a filialei, avand ca sursa de finantare cota procentuala anuala din cotizatiile platite de membrii filialei aprobate de CD.
Art.101 (1) Cotizaţia se achita integral, pana in luna decembrie, pentru anul urmator sau jumatate din suma, semestrial, pana in luna decembrie pentru primul semestru al anului urmator si pana in luna iunie pentru al doilea semestru al anului in curs. 
            (2) Neachitarea cotizaţiei atrage după sine autoexcluderea din Sindicat cu consecința directă a pierderii drepturilor şi obligaţiilor  provenite din calitatea de membru de sindicat.
            (3) Persoanele care se înscriu în Sindicat sunt obligate să achite cotizaţia pentru lunile rămase din anul în curs, inclusiv luna în care s-au înscris.
            (4) Reînscrierea ca membru de sindicat pentru persoanele care şi-au pierdut calitatea de membru ca urmare a autoexcluderii, se poate face după achitarea cotizației anuale și a cotizației restante.
Art.102 (1) Cotizaţia de membru se achită prin următoarele modalități:
a)     în mod individual prin depunere în unul dintre conturile bancare ale Sindicatului;
b)    prin incasare cu chitanta de la sediul central al Sindicatului;
c)     prin transfer din contul bancar sau contul de card al membrului de sindicat in unul dintre conturile bancare ale Sindicatului, cu suportarea comisionului de transfer de catre depunator;
d)    prin debitarea contului bancar al depunatorului, cu acordul acestuia, efectuata de banca si virarea sumei in contul Sindicatului in baza conventillor de debit direct incheiate de sindicat cu bancile.
            (2) Obligatoriu in extrasul de cont sau pe chitanta trebuie mentionate urmatoarele elemente: numele si prenumele depunatorului, CNP-ul, suma depusa, perioada pentru care se plateste si filiala.
            (3) Dupa depunerea cotizatiei membrul aderent este obligat să facă dovada plăţii la filiala care l-a luat în evidenţă.
            (4) Pentru derularea operatiunilor bancare Compartimentul financiar-contabil, cu aprobarea CD, deschide fiecarei filiale teritoriale un subcont la una din bancile la care are deschise conturi colectoare, in care se vor vira semestrial sumele care revin filialelor din cota anuala stabilita de CNR, la propunerea CD, pentru acoperirea cheltuielilor de functionare, in functie de valoarea cotizatiilor incasate de la membrii  filialelor si virate in conturile Sindicatului. Sumele neutilizate la finele anului se reporteaza cu aceeasi destinatie in anul urmator, fara sa afecteze cuantumul sumelor de incasat in noul exercitiu financiar.
Art.103 (1) Biroul Operativ teritorial nominalizează un administrator pentru subcontul  bancar al filialei dintre membrii de sindicat ai filialei.
            (2) Presedintele SCMD autorizeaza/imputerniceste persoana desemnata ca  administrator de catre Biroul Operativ teritorial.
            (3) Administratorul de cont se subordoneaza ierarhic contabilului sef al Sindicatului si  are următoarele atributii:
a)     efectuează operatiuni in contul bancar al filialei;
b)    îndeplineste si functia de gestionar/ responsabil cu patrimoniul filialei;
c)    Intocmeste documentele pentru ridicari/depuneri de numerar in si din cont si ordinele de plata  pentru viramentele din contul filialei;
d)    întocmeşte şi transmite Departamentului Economico Financiar,  cel tarziu in prima decada a primei luni din trimestru pentru trimestrul anterior, deconturile  impreuna cu actele de cheltuieli originale pentru justificarea sumelor acordate ca avans filialelor;
e)     ţine evidenta  tehnic-operativa a patrimoniului şi gestiunii economico – financiare a filialei;
f)     urmăreşte şi asigură integritatea bunurilor aflate în patrimoniul filialei, organizeaza inventarierea bunurilor filialei si trimite situatia inventarierii la Departamentul Economico-Financiar;
g)    preia de la secretarul filialei și transmite la Departamentul Economico-Financiar situatia cu numarul de membri si valoarea cotizatiilor depuse de membrii filialei pe anul in curs la inceputul lunii ianuarie si o actualizeaza trimestrial in prima decada a primei luni din trimestru;
h)     transmite la Departamentul Economico-Financiar referatele de necesitate pentru acordarea avansurilor semnate de presedintele filialei si orice alte documente din domeniul economico-financiar stabilite prin proceduri sau decizii ale CD.
Art.104 Sumele provenite din donaţii, sponsorizări şi alte surse prevăzute de lege se vor lua în evidenţa centrală a Sindicatului şi se vor direcţiona către filialele care le-au obţinut.
CAPITOLUL VIII
Mijloace de luptă sindicală
Art.105 Mijloacele specifice de luptă sindicală sunt cele prevăzute de statutul Sindicatului și de prevederile legale în vigoare.
Art.106 La nivel teritorial acţiunile se vor desfăşura numai după informarea CD şi cu acordul acestuia, precum şi cu respectarea normelor legale în domeniu.
Art.107 Relaţiile structurilor sindicale cu mass-media se vor derula în conformitate cu procedurile comunicate de Departamentul Media si Comunicare.
Art.108  Acţiunile desfăşurate de către filiale vor fi postate pe site-ul propriu, pentru informarea operativă a membrilor de sindicat şi schimb de experienţă.
Art.109 (1) Conducerea Sindicatului nu-şi asumă răspunderea pentru acţiunile desfăşurate de filiale în alte condiţii decât cele prevăzute se statut și prezentul regulament.
            (2) Cei care încalcă aceste prevederi sunt sancţionaţi, conform prevederilor statutare şi prezentului regulament.
CAPITOLUL IX
Dispozitii finale
Art.110 Prezentul regulament este elaborat în conformitate cu Statutul Sindicatului şi produce efecte ca şi acesta.
Art.111 Actele, sesizările, hotărârile, deciziile, precum şi alte documente emise de Sindicat se  îndosariază şi păstrează la sediul central al Sindicatului.
Art.112 Registrul de intrări/ieşiri va fi gestionat numai de Secretariatul General al Sindicatului.
Art.113 Documentele înaintate altor instituţii vor fi inregistrate, vor purta sigla Sindicatului, vor fi ştampilate şi semnate de preşedinte sau înlocuitorul de drept; exemplarul 2 se va pastra obligatoriu in arhiva SCMD.
Art.114 Sigla şi antetul corespondenţelor oficiale sunt prezentate în Anexa nr.4.
Art.115 Se pot înfiinţa filiale ale Sindicatului în oricare localitate/județ din România sau din afara ei, la solicitarea a minim 15 membri.
Art.116 Filialele deja înfiinţate care, din diverse cauze, îşi reduc numărul de membrii sub minimul stabilit, se dizolvă prin decizie a CD, iar membrii de sindicat aflaţi în evidenţa lor se afiliază altor filiale.
Art.117 (1) Instrucţiunile de organizare şi funcţionare a colectivelor de specialitate ale sindicatului, aprobate înainte de intrarea în vigoare a regulamentului, își produc efectele în continuare. După intrarea în vigoare a regulamentului, acestea se  actualizează, în funcție de obiectivele de atins cuprinse în strategia Sindicatului.
            (2) In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a ROF, CD aproba instructiunile de organizare si functionare pentru colectivele de specialitate care nu sunt constituite ori a caror denumire sau structura se modifica prin ROF.
Art.118. (1) Prezentul regulament poate suferi modificări  și completări.
                (2) Modificările și completările trebuie să fie propuse de CD şi aprobate de CNR.
Art.119 Prezentul regulament a fost aprobat de CNR, forul suprem de conducere al Sindicatului, întrunit statutar în data de 18.10.2011 şi intră în vigoare în termen de 15 zile de la aprobare.
Art.120 Anexele nr. 1, 2, 3 si 4 fac parte integrantă din prezentul regulament.


ANEXE nr:
  1. Colectivele de specialitate (departamente) ale sindicatului
  2. Model - Cerere de înscriere
  3. Model - Formular pentru exprimarea votului prin delegare
  4. Model - Sigla şi antetul corespondenţei oficiale

 ANEXA nr.1
COLECTIVELE DE SPECIALITATE (DEPARTAMENTE) ALE SINDICATULUI
 a) La nivel central
1.     DEPARTAMENT RELAȚII
1.1.         Compartiment  Relații Interne
a)     Cu structurile guvernamentale si ale statului
b)    Cu  sindicatele
c)     Cu  societatea civilă, O.N.G. şi alte entităţi
1.2.         Compartiment externe
2.    DEPARTAMENT JURIDIC
       2.1.  Compartiment Iniţiere, Urmărire Acţiuni în Instanţă şi Relaţia cu
           Casele de Avocatură
       2.2.  Compartiment Analiză, Sesizări, Reclamaţii Consultanţă Juridică şi   
           Reprezentare în Instanțe Judecătorești
3.    DEPARTAMENT ECONOMICO – FINANCIAR
3.1.        Compartiment Financiar
3.2.        Compartiment Logistic
3.3.        Compartiment Patrimoniu                     
4.    DEPARTAMENT MUNCA SI RESURSE UMANE
4.1.         Compartiment  Muncă și Resurse Umane.
4.2.         Compartiment. Investigare și Crearea Bursei Locurilor de Muncă
5.    DEPARTAMENTUL MEDIA SI RELATII PUBLICE
5.1.        Compartiment Monitorizare şi Relaţia cu Mass – Media
5.2.        Purtătorul de Cuvânt
6.     DEPARTAMENT ORGANIZARE ŞI ACŢIUNI SINDICALE
6.1.      Compartiment Coordonare Filiale
6.2.      Compartiment  Manifestări Publice
6.3.         Compartiment Analiza, Sinteza si Proiectia Actiunilor Sindicale
7. DEPARTAMENTUL SANATATE, SPORT, TURISM 
       7.1. Compartiment Sănătate și Asistență socială
       7.2. Compartiment Sport,Turism și Recreere

b) La nivel teritorial
Compartimente sau responsabili (similar celor de la nivel central) in subordinea Birourilor Operative Teritoriale.
ANEXA nr.2
CERERE DE INSCRIERE
               
Subsemnat ul (a) Gradul............................(nume) …..................................…....……… (prenume) …………...................
domiciliat (a) în localitatea....................................................str........................................nr........bloc......................sc..................ap...........
.......Jud/Sect.......................................... cod postal....................................................................
posesor al B.I.(C.I.) seria ….........… nr. …….............................……. C.N.P. .....................................................................
solicit primirea mea in Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD).
Am luat cunoştinţă de prevederile Statutului SCMD si a Regulamentului de Organizare si Functionare (ROF)  şi mă oblig să le respect .
Sunt angajat (a)  la .............................................(institutia, intreprinderea), in functia de .................................................
Sunt născut (a) la data de …….........................… in localitatea ……....................................…….. jud. ..........
Mă oblig să contribui prin activitatea mea la realizarea scopului şi obiectivelor SCMD.
Casa de pensii (cea care imi plateste pensia) :………………………………………………
                                                                                              (MApN, MAI, SRI,)
Datele mele de contact sunt urmatoarele :
Tel. Fix domiciliu :……………………………
Tel. serviciu ………………………………….
Tel. Mobil……………………………………..
Fax ……………………………………………
E-mail …………………………………………
Adresa postala ......................................................................................................................
In conformitate cu dispozitiile art. 8 (1) lit. a) din Legea 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, sunt de acord ca datele cu caracer personal continute de aceasta fisa de inscriere sa fie prelucrate de SCMD.
Data inaintarii cererii:……………………..          
…………………………………………………………
                 (NUMELE, PRENUMELE, SEMNATURA)

ANEXA nr.3
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Filiala nr. 1…………………….
Adresa:
E-mail                                                Site                                                   Tel     
Nr. ……………..din………………….
                                                                                                  
                               
MANDAT DE DELEGARE
Subsemnatul…………………………………………………………………..,
                                                 (gradul, numele si prenumele)
domiciliat in localitatea……………………………., str. ……………………….., nr……..,Bloc…………….Sc………….Ap……….., jud/Sect……………………………, cod postal…………………, in calitate de presedinte al Filialei nr. 1……………………….., deleg sa ma reprezinte la lucrarile Consiliului National al Reprezentantilor SCMD, convocat la ............................in perioada ............................, pe domnul:
………………………………………………………………………………….,
                                                 (gradul, numele si prenumele)
domiciliat in localitatea……………………………., str. ……………………….., nr……..,Bloc…………….Sc………….Ap……….., jud/Sect……………………………, cod postal…………………, in calitate sa de vicepresedinte/secretar al Filialei nr. 1……………………………
Domnul …………………………………………………………………..,
                                                 (gradul, numele si prenumele)
se legitimeaza cu B.I/CI seria…………..nr………………………..eliberat de …………………………………………………. si legitimatia de membru al SCMD.
Motivul pentru care nu pot participa personal la lucrarile Consiliului National al Reprezentantilor SCMD este: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
PRESEDINTELE FILIALEI 1……………………….
………………………………………………………..
(gradul, numele, prenumele, semnatura si stampila filialei)

         Vicepreședinte coordonator
   al filialelor din Bucuresti si judetul Ilfov
   Președintele Filialei sector 6 București
              Col.r.Tudor Marian