marți, 12 iunie 2012

Aştept numărătoarea paralelă a banilor furaţi



Aştept numărătoarea paralelă a banilor furaţi


"Numărătoarea paralelă” arată, scorul "numărătorii paralele” indică, acum o oră "numărătoarea paralelă” a voturilor ne situa pe... Împreunate, cele două cuvinte sună melodios în gura interogativă a ziaristelor, altfel, cu gravităţi coborâte în gâtlej, acolo unde-şi au cuibarul notele joase, când sunt declamate de politicieni. Numărătoarea voturilor, paralelă sau încrucişată, în zig-zag sau piezişă, indică o singură certitudine: partidul lui Băsescu, portocaliul mascat în pestriţ sau verde, pitit în toată cromatica spectrului solar sau lunar, a fost identificat de alegători şi scuipat afară prin vot. Gata.
Că s-a mai agăţat, ca un ciulin de haina puterii, un îmbuibat ca Pinalti, că au scăpat sancţiunii poporului încă trei graşi ai politicii băsiste sunt excepţiile care confirmă dezastrul. Zâmbetul şi relaxarea şmecherească a preşedintelui, ieşit cu căruciorul electoral în supermagazin, n-au însemnat decât bomboana de pe coliva PDL. N-a salvat nimic intervenţia prezidenţială. Poate, în divizia B unde a căzut partidul său şi unde va juca ţurca în următorii mulţi ani, un biet procent în competiţia cu partidul lui Dan Diaconescu. Nu-i exclus ca la toamnă, PDL, bătut şi de tatăl nefericitei Elodia, să se zbată în zona turmei rezumate a lui Gigi Becali şi să mănânce cafteală în divizia maidan.
Aş fi nedrept cu mine însumi, insultându-mă aiurea, dacă n-aş recunoaşte că m-am bucurat. Am cinstit chiar şi o cinzeacă, la miezul nopţii, cu fratele meu, aflând că PDL a luat-o pe coajă rău. Amândoi, eu cu pamfletul, el cu caricatura, ne-am tot bătut, zi de zi, cu puterea băsistă. Nu ne-a fost roz. Mie aproape că mi-a strivit agenţia de presă A.M. Press, pe care am inventat-o după 89, retezându-i abonamentele şi trimiţându-i în şomaj redactorii. Lui, cu toate că lua premii internaţionale unul după altul, i se aplicau oriunde tălpi. Aveam deci motive să ne bucurăm cu toate că, în plan, cum se zice, personal, n-avem cereri şi aşteptări. Bucuria e gratuită şi nerevendicativă. Bucuria se nutreşte din sine. E liberă de contract şi independentă cosmic. Când râzi sincer, din tot sufletul, comunici cu îngerii care şi ei, se zice, se veselesc uneori.
Şi totuşi, neretezând atât de iute aripile bucuriei, îmi îngădui nişte întrebări. Să zicem că ar fi pentru Ponta. E de-o seamă cu prima mea fiică. Acum, că Victor s-a făcut băiat mare şi vorbeşte cu vorbe la locul lor, găsesc potrivit momentul să-i aduc aminte că-i de meserie om al legii. Lumea asta a noastră a fost atât de furată, de insultată moral şi financiar, încât a venit vremea unei numărători. Nu de voturi, ci de bani. Pune organele, pe care le lauzi că şi-au făcut datoria, să numere, paralel sau încrucişat, sacii cu bani furaţi. Nu trebuie să le spui unde să caute. Vor ajunge singuri nu doar la soţul Elenei, să zicem, ci la Elena însăşi, nu doar la asociaţii de terenuri şi asfaltări ai lui T. Băsescu, ci chiar la Traian Băsescu. Voturile ni le ştim, că noi le-am băgat în urnă. Ajută-ne să recuperăm miliardele. Dă hoţii pe mâna justiţiei. Abia atunci biroul naţional de numărat va putea raporta o cifră oficială. Nu-i lăsa pe nealeşi să cheltuiască pe plajele planetei, râzând de noi că i-am bătut electoral.

Sursa:
http://www.jurnalul.ro/editorial/astept-numaratoarea-paralela-a-banilor-furati-615258.htm

De ce au câştigat Boc, Falcă, Scripcaru şi Pinalti?

de Cornel Nistorescu



Prăbuşirea PDL este bună cel puţin pentru o lecţie de morală politică. Asta în ciuda faptului că dezastrul de duminică al portocaliilor lui Băsescu s-a încheiat cu supravieţuirea câtorva care ar trebui să devină şi campionii vizitelor la DNA. Este vorba de Gheorghe Falcă (abia scăpat de prima albire a Nufărului judecătoresc), de George Scripcaru, primarul dalmaţian al Braşovului, de Emil Boc şi de sinistrul personaj politic supranumit Pinalti. De ce au fost pedepsiţi de electorat Liviu Negoiţă, Florin Popescu, Cristian Poteraş sau Antonie Solomon, iar craii de mai sus, în contul cărora figurează abuzuri, excese, chifle, golănii şi învârteli, nu? Este electoratul din aceste oraşe lipsit de instincte şi repere civice? Sau poate fi socotit adormit şi tâmp. Numai că, din acelaşi punct de vedere, principala cofeină a trezirii civice vine de la opoziţie şi de la presă. Veţi spune că presa i-a taxat pe toţi aceştia! Nici vorbă! Presa centrală nu ajunge în aceste oraşe decât în câteva sute de exemplare. Mai rău ca presa de tip samizdat. Presa locală nu există. Mă refer la presa-presă, nu la televiziunile şi ziarele anesteziate cu câteva fărâmituri. La Arad nu există altă presă decât cea culegătoare de scame de pe reverele de familist de paradă ale lui Gheorghe Falcă. Nici televiziuni cu ştiri adevărate nu se găsesc. La Neamţ, aşijderea. Tăcerea este mormântală. Opoziţia se teme de moarte de Pinalti. Circulă gluma că un opozant nemţean ar fi zis la auzul veştii că va fi vizitat de conducerea USL, văleu, dacă află, ne omoară dom’ Pinalti! Cine să câştige bătălia cu Falcă şi cu Pinalti dacă toată lumea trece pe lângă pereţii primăriilor din aceste oraşe temându-se să nu deranjeze cu o umbră prea groasă. La fel şi la Braşov. Toată lumea vorbeşte că mustăciosul Constantin Niţă mănâncă prăjituri de la Butuza şi de la Scripcaru.
Am lăsat la urmă situaţia de la Cluj. Oricât ar părea de ciudat, în aşa-zisa Capitală a Ardealului nu există opoziţie. Nici politică şi nici jurnalistică. Şi liberalii şi pesediştii au ciugulit din aceeaşi palmă a primarului ajuns premier. Toţi s-au mulţumit cu binele Clujului generat de banii aduşi de la Bucureşti. Campania electorală pentru postul de primar al Clujului a semănat cu un blat total. Şi politic, şi în plan jurnalistic. De altfel, clujenii mucaliţi se întrebau dacă Ioan Rus este ministrul lui Emil Boc, al lui Arpad Paszkany sau al lui Victor Ponta? Sau al tuturor la un loc? Oricât de tare şi-a încordat poliţia muşchii prin câteva locuri din ţară, tot nu a izbutit să provoace lămuriri suplimentare pe malurile Someşului.
De bună seamă că înfrângerea acestora ar fi generat o adevărată tragedie politică. Ar fi şters PDL-ul de pe firmament. Aşa, a rămas de sămânţă. Iar USL-ul va avea adversar pentru a nu ajunge prea repede la suitul scroafei în copac. Absenţa presei veritabile şi a opoziţiei a lăsat măcar în câteva oraşe un crac din PDL. De formă şi de gust. Să ţină minte învingătorii ce păţesc cei care savurând puterea se îmbolnăvesc de boala numită ”buricul pământului”.


Sursa"
 http://www.cotidianul.ro/de-ce-au-castigat-boc-falca-scripcaru-si-pinalti-185671/

luni, 11 iunie 2012

FELICITARI DOMNULUI RARES MANESCU , NOUL PRIMAR AL SECTORULUI 6

O parte din BO al FILIALEI SCMD sector 6 , alături domnul RARES MANESCU , viitorul primar și partea grațioasa a staff-ului domniei sale cu 15 minute înainte de anunțarea rezultatelor alegerilor. FOTO:Costel GĂLĂȚEANU

Inca odata s-a demonstrat  ca implicarea . seriozitatea si consecventa sunt elemente definitorii ale unor oameni adevarati.
Multumiri tuturor membrilor  filialei SCMD -sector 6 care inca din anul 2011 au inteles ca trebuie schimbat ceva pentru binele tuturor si au actionat de la inceput pentru  a castiga o lupta inegala si au crezut in BIROUL OPERATIV  al filialei care , prin unitate si responsabilitate a propus, organizat si desfasurat actiuni ce au demonstrat  forta filialei noastre.
Multumim tuturor celor care intr-un fel sau altul au contribut la aceasta victorie:
-         celor care au fost adevarati agenti electorali  in familie, la domiciliu,la locul de munca,pe timpul protestelor antimafia astazi aproape detronata pe de-a intregul,colegilor din filiala care cu orice prilej la dispozitie au denuntat abuzurile puterii locale,celor care au scris brosuri (chiar daca unora care trebuiau sa le realizeze de drept nu au facut-o;
-         celor care intr-un fel sau altul au pregatit ADUNARILE GENERALE ale filialei;
-         celor care au tinut legatura cu reprezentantii USL ,care au mobilizat pe colegii nostri sa ia parte la diferite activitati impreuna cu partenerii nostri cu care am semnat un acord de sprijin bilateral:lansarea in campania electorala, marcarea incheierii campaniei electorale,participarea la diferitae mitinguri in sector cu participare eterogena(si din partea societatii civile);
-         celor  care au facut parte din personalul sectiei de votare ,unii dintre ei chiar in calitate de presedinti ,care au vegheat nemijlocit la desfasurarea in conditii de ordine,disciplina si deplina legalitate a procesulu electoral in sector;
-         celor care in ziua votului au monitorizat si de ce sa nu o recunoastem, poate au impulsionat participarea colegilor nostri la vot;
-         tuturor celor care prin cea mai mica contributie, fie si macar cu un sfat , cu o critica sau un mic repros facut BIROULUI OPRATIV(asa cum sta bine tuturor celor care au platit cotizatia la zi)au contribuit la aceasta mare victorie (pentru unii o surpriza) care se vrea de fapt,inceputul revenirii la normalitate ,inceputul revenirii la un dialog normal al puterii cu poporul(suntem siguri ca nu ati uitat ca acest dialog ne-a fost refuzat atatia amar de ani);
-         si de ce am uita si am fi retinuti sa multumim si conducerii centrale a SCMD,personal initiatorului marii organizatii care este SCMD, care printr-un dialog permanent cu BIROUL OPERATIV al filialei au sprijinit actiunile acestuia ,a membrilor de sindicat din filiala in cooperarea cu toate formatiunile componente ale USL?
Domnul RARES MANESCU , cu un minut înainte de anunțarea rezultatelor. Susținătorii sunt cu mult mai multi.Membrii SCMD , modești, mai în spate(nu se vad).FOTO:Costel GĂLĂȚEANU
Nu ne ramane decat sa uram  succes noului primar al sectorului 6 ,domnul RARES MANESCU si tinerei sale echipe si in  masura in care ne-o va cere, sa-l  sprijinim in realizarea proiectelor sale.
Sa fie intr-un ceas bun domnule primar si nu uitati , de LUNI 11 IUNIE, avem treaba! Ati promis un audit care sa stabileasca cum s-au cheltuit banii de catre fostul primar si echipa sa si de la ce nivel de fonduri fixe si financiare porniti!
BIROUL OPERATIV AL FILIALEI SECTOR 6 A SCMD

vineri, 8 iunie 2012

SA TERMINĂM CU MAFIA PORTOCALIE LA NIVEL LOCAL!!!


DRAGI CAMARAZI,DRAGI PRIETENI
DRAGI CONCETĂȚENI DIN SECTORUL 6 AL CAPITALEI
Vreti sa avem un gospodar care ne va face sectorul mai frumos si viata de zi cu zi mai usoara?
Vreti sa se termine cu aspectul de “cloaca maxima” pe care il are acum sectorul nostru?
Vreti ca trotuarul sa fie trotuar si strada sa fie strada ?
Vreti sa avem un trafic fluid in cartier?
Vreti sa avem un gospodar sef care are un program clar de munca si actiune ,care va construi si un spital in sector astfel incat sa nu mai mergem la CUCA MACAII atunci cand avem o urgenta?
Vreti ca nepotii si copii nostri sa mearga si sa se intoarca linistiti la/de la scoala fara ca vreun magraon sa le ceara taxa de protectie sau vreun caine sa ii muste?
Vreti ca tinerii din sector sa aiba mai multe locuri de munca?
Vreti ca stropitorile sa ude ritmic asfaltul vara la + 50 de grade si nu din an in PASTE? 
Vreti ca iarna zapada sa fie luata de pe strazile principale cel putin in una –doua zile?
Vreti sa fiti informati temporar, cu transparenta totala privind agenda de lucru a primarului si a intregului personal din primarie?
Vreti sa stiti tot timpul cati bani sunt la primarie si ce se face cu ei?
Vreti ca trotuarele sa se innoiasca cu borduri o singura data la 15-20 de ani si nu de 2-3 ori pe an cum s-a facut pana acum?
Vreti sa avem stopuri functionabile la intersectii iar strazile sa fie reparate la aparitia celei mai mici gropite in asfalt?
Vreti sa avem un dialog permanent si constructiv cu edilul nostru sef , sa stim cine si ce face in primarie si cum dam de el/ cum il contactam , astfel incat sa-i semnalam imediat ce nu merge bine si ce si unde trebuie facut ?
ATUNCI ESTE FOARTE SIMPLU!!!
Duminica 10 IUNIE ,incepand cu ora 7.00, faceti un mic efort de cel mult o jumatate de ora (ce spuneti este mult o jumatate de oră?) iesiți cu tot neamul la vot si puneți toți ștampila pe  RAREȘ MĂNESCU
RAREȘ MĂNESCU  familistul , inginerul , cel pe care de-a lungul campaniei elctorale a fost in permanenta printre noi!
N-o fi avut el  RAREȘ MĂNESCU  atata sprijin financiar cat ar fi trebuit dar buna – vointa are, cinstit este , stie sa asculte , tenace este si stie sa urmareasca pas cu pas executia a tot ceea ce si-a propus!
RAREȘ MĂNESCU  cel nascut si crescut in sectorul nostru!
RAREȘ MĂNESCU , PRIMUL MINISTRU AL SECTORULUI 6!
VOTATI RAREȘ MĂNESCU!!!!!!!!

ANUNT


Stimati membri ai Filialei,
Dragi prieteni,
Va asteptam la vot duminica, pe dvs. si familiile dvs.
Votati RARES MANESCU, candidatul sustinut de catre Filiala.Sector 6, pe care l-ati cunoscut la Adunarea Generala, in data de 28 Mai, la Teatrul Masca.
Duminica, incepand cu ora 10.00 va vom contacta telefonic, pentru a ne comunica participarea dvs. la vot, impresiile dumneavoastră de la secția unde ați votat, dacă ați sesizat ceva deosebit referitor la organizarea si desfășurarea procesului de votare!Pentru astfel de probleme va semnalam ca aveti la dispozitie telefonul 0219896
(nu va speriati este un numar din 4 cifre la fel ca acelea de la TAXI).Pentru probleme mai grave, nu ezitati sa apelati 112.
Sa votam SCHIMBAREA, asa cum ne dorim, pentru intrarea in normalitate a societatii romanești!
Va mulțumim!

ALEGERI LOCALE 2012. Cum, unde şi când votăm. Tot ce trebuie să ştii despre scrutinul din 10 iunie

Campania electorală se va încheia sâmbătă, 9 iunie, la ora 7:00, iar duminică vor fi alese consiliile locale, consiliile judeţene, primarii şi preşedinţii consiliilor judeţene. În Bucureşti, cetăţenii vor alege consiliile locale ale sectoarelor, consiliul general al Capitalei, primarii sectoarelor şi primarul general al municipiului Bucureşti. 

Cetăţenii care au împlinit 18 ani, inclusiv în ziua alegerilor, pot să-şi exercite dreptul de vot, pe baza actului de identitate. Alegătorii se pot prezenta la urne începând cu ora 7:00 şi pot să voteze până la ora 21:00. Dacă, însă, în secţie sunt mai multe persoane care vor să voteze, acestea vor fi lăsate să-şi exprime opţiunea şi după această oră.

Alegătorii vor vota numai în localitatea de domiciliu, la secţia de votare la care sunt arondaţi. Cei care şi-au stabilit reşedinţa într-o altă unitate administrativ-teritorială cu cel puţin 3 luni înaintea datei alegerilor pot vota în unitatea administrativ-teritorială respectivă.

Aceştia vor primi, când se prezintă la urne, patru buletine de vot, câte unul pentru primar, preşedinte de consiliu judeţean, consilieri judeţeni şi locali.

Biroul Electoral Central a stabilit că accesul în cabina de vot cu orice tip de aparate de înregistrare sau preluare imagini este interzis.

Potrivit BEC, în ziua alegerilor, şi comercializarea sau consumul de băuturi alcoolice pe o distanţă de 500 de metri în jurul localului secţiei de votare este interzisă.

Membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare trebuie să înştiinţeze alegătorii că, în momentul în care predau actul de identitate pentru a primi buletinele de vot şi ştampila cu menţiunea 'VOTAT', au obligaţia să predea şi aparatele de înregistrare sau preluare de imagini pe care le au asupra lor, urmând ca acestea să le fie restituite după exercitarea votului.

Ştampila cu menţiunea 'VOTAT' se aplică în interiorul patrulaterului care cuprinde lista de candidaţi sau numele candidatului pe care doreşte să-i aleagă, în caz contrar buletinul fiind declarat nul.

După ce au votat, cetăţenii îndoaie buletinul de vot şi îl introduc în urne. Introducerea buletinului de vot în altă urnă decât cea destinată candidaturii nu afectează valabilitatea acestuia. Ulterior, alegătorii trebuie să predea ştampila preşedintelui secţiei, care are obligaţia să ştampileze actul de identitate, menţionând data scrutinului. Dacă cel care votează are carte de identitate, atunci pe verso-ul acesteia se aplică un autocolant cu menţiunea 'votat'.

Persoanele internate într-o unitate spitalicească şi aflate în imposibilitatea de a se deplasa la urne vor face o cerere către preşedintele biroului celei mai apropiate secţii de votare, însoţită şi de acte medicale oficiale sau copii care să ateste starea de invaliditate. Acesta va decide dacă trimite urna mobilă. Însă persoanele respective trebuie să domicilieze în raza teritorială în care se află spitalul unde sunt internate.

De asemenea, persoanele condamnate care nu au fost lipsite de drepturi electorale şi cele arestate preventiv votează numai dacă au domiciliul în comuna, oraşul, municipiul în care se află penitenciarul în care sunt deţinute. Acestea pot formula o cerere către conducerea penitenciarului, indicându-şi domiciliul şi datele personale.

Urna specială poate fi transportată numai de membrii biroului electoral al secţiei de votare, iar candidaţii o pot însoţi.

La procesul de votare, dar şi la deschiderea urnelor şi numărarea voturilor pot să asiste membrii biroului electoral al secţiei de votare, delegaţii partidelor politice acreditaţi care au participat la alegeri şi nu au reprezentanţi în biroul electoral al secţiei de votare, observatori străini sau interni acreditaţi, delegaţii mass-media, precum şi candidaţii. Legea nu limitează numărul candidaţilor care vor să asiste la procesul de votare, dar preşedintele secţiei trebuie să ia măsurile necesare pentru ca alegerile să decurgă în bune condiţii.

Îndepărtarea din localul secţiei de votare a persoanelor care încalcă legea şi ordinea publică se realizează de către personalul care asigură paza secţiei de votare numai la solicitarea preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare.

După închiderea urnelor, va începe numărarea voturilor şi încheierea proceselor-verbale.

Dosarele conţinând procesele-verbale cu rezultatele alegerilor se transportă sub paza personalului structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Îndepărtarea materialelor de propagandă electorală de orice tip din şi de pe clădirea sediului secţiei de votare se solicită de preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi se aduce la îndeplinire de persoanele desemnate de primari în cel mult două ore de la comunicare.

Campania electorală se va încheia pe 9 iunie, la ora 7,00, începând cu această dată fiind interzisă propaganda electorală, adică afişarea, lansarea sau distribuirea materialelor electorale de orice tip.

Care sunt actele de identitate necesare pentru a vota

Alegătorul trebuie să prezinte actul de identitate membrilor biroului electoral al secţiei de votare.
Prin act de identitate se înţelege:
- cartea de identitate;
- cartea de identitate provizorie;
- buletinul de identitate;
- paşaportul diplomatic sau de serviciu aflate în termenul de valabilitate;
- carnetul de serviciu militar, în cazul elevilor şcolilor militare.

Cetăţenii Uniunii Europene îşi pot exercita dreptul de vot pe baza oricărui document valabil care le atestă identitatea.

Alegătorul cetăţean al Uniunii Europene care îşi schimbă adresa la care locuieşte în altă circumscripţie electorală după ce a fost înaintată copia de pe lista electorală complementară la biroul electoral al secţiei de votare îşi exercită dreptul de vot în baza:
- oricărui document valabil de identitate însoţit de certificatul de înregistrare care atestă noua adresă
sau
- cartea de rezidenţă permanentă ori permisul de şedere permanentă care atestă adresa anterioară, însoţit de o adeverinţă eliberată de formaţiunea teritorială competentă a Oficiului Român pentru Imigrări, care atestă adresa actuală.

SURSA: Jurnalul National

ANUNT


                                                                             
Stimati membri ai Filialei,
Dragi prieteni,
Va asteptam la vot duminica, pe dvs. si familiile dvs.
Votati RARES MANESCU, candidatul sustinut de catre Filiala.Sector 6, pe care l-ati cunoscut la Adunarea Generala, in data de 28 Mai, la Teatrul Masca.
Duminica, incepand cu ora 10.00 va vom contacta telefonic, pentru a ne comunica participarea dvs. la vot, impresiile dumneavoastră de la secția unde ați votat, dacă ați sesizat ceva deosebit referitor la organizarea si desfășurarea procesului de votare!Pentru astfel de probleme va semnalam ca aveti la dispozitie telefonul 0219896
(nu va speriati este un numar din 4 cifre la fel ca acelea de la TAXI).Pentru probleme mai grave, nu ezitati sa apelati 112.
Sa votam SCHIMBAREA, asa cum ne dorim, pentru intrarea in normalitate a societatii romanești!
Va mulțumim!
                    
                                                BIROUL OPERATIV AL FILIALEI SCMD SECTOR 6

MApN a înfiinţat o Comisie pentru reconstrucţia sistemului de pensii militare



Ministerul Apărării Naţionale a decis constituirea Comisiei pentru elaborarea actelor normative care să reglementeze reconstrucţia sistemului de pensii militare ocupaţionale.
Comisia va avea ca misiune analizarea şi evaluarea situaţiei actuale a pensionarilor militari din perspectiva aplicării legilor 119/2010, 263/2010 şi a OUG 1/2011, în vederea elaborării actelor normative care să reglementeze drepturile actualilor pensionari militari, cât şi cele ale viitorilor pensionari militari, în prezent în activitate.

Preşedinte al acestei comisii a fost numită Simona Luminiţa Sîrbu, consilier al ministrului Apărării Naţionale, specialist în drept. La lucrările comisiei vor fi invitaţi parlamentari şi reprezentanţi ai asociaţiilor şi sindicatelor cadrelor militare în rezervă şi în retragere.
În prima reuniune a acestei comisii, stabilită pentru săptămâna viitoare, va fi aprobat calendarul acţiunilor.
“Consider că acest prim demers întreprins astăzi este o dovadă a respectului pe care îl datorăm celor care şi-au făcut şi îşi fac datoria faţă de ţară, precum şi o probă a faptului că ne ţinem promisiunea de a acţiona pentru redarea demnităţii şi a drepturilor unei categorii nedreptăţite de măsurile arbitrare luate anterior. Comisia s-a născut din nevoia stimulării unui dialog social efectiv între rezerviştii şi militarii în retragere, societatea civilă şi sfera politică, în interesul soluţionării problemelor reale acumulate”, a apreciat ministrul Corneliu Dobriţoiu.

joi, 7 iunie 2012

Sectorul 6: Inainte de vot, toate sondajele il dau castigator pe Rares Manescu ! RAMANE CA NOI SA NU INFIRMAM REZULTATELE SONDAJELOR.! DECI , CU MIC CU MARE LA VOT SI STAMPILA PE RARES MANESCU!

 Cu doar cateva zile inainte de alegeri, candidatul USL la Primaria Sectorului 6Rares Manescu, se afla pe primul loc in preferintele alegatorilor din sector, devasandu-l cu procente bune pe contracandidatul sau, Cristian Poteras (PDL). 
Datele sunt confirmate de trei sondaje realizate de institute de cercetare importante din Romania - CURS, CCSB si Avangarde -, studii ce au fost publicate si preluate de presa centrala.

Astfel, potrivit celei mai recente cercetari CURS, realizata la comanda GeoPol in perioada 27 mai-2 iunie 2012, candidatul USL la Primaria Sectorului 6 era cotat cu 39%, in urcare fata de sondajele anterioare, inaintea lui Cristian Poteras, cotat la 34%. 
http://www.ziare.com/rares-manescu/stiri-rares-manescu/sectorul-6-inainte-de-vot-toate-sondajele-il-dau-castigator-pe-rares-manescu-1171668

VRĂJEALA SI IAR VRĂJEALA! DESPRE CÂT V-A CRESCUT VOUA PENSIA SI CATE GRADE ATI PRIMIT NOAPTEA , NU SUFLATI O VORBA. NU MAI VORBIM DE SIMBIOZA LA CARE ATI FOST PARTE ALATURI DE "ALESII "VREMII !!!

Si in ANCMRR ca si in SCMD, atunci cand  conducerea  asociatiei respective este criticata ca nu manifesta comunicare cu membii asociatiei, ca nu are transparenta decizionala, ca nu respecta filialele din teritoriu, ca nu are dialog cu platitorul de cotizatie, ca nu doreste sa fie consiliata desi se lauda ca are in structuri mii de specialisti, in concluzie cand critici sefii, esti facut destabilizator, vândut , tradator si ca vrei sa distrugi asociatia. 


col.(r) Dragoș Icleanu



MESAJ al BIROULUI PERMANENT CENTRAL A.N.C.M.R.R.”Alexandru Ioan Cuza” 

24 mai 2012 - 22:08
Biroul Permanent Central al A.N.C.M.R.R.”Alexandru Ioan Cuza” adresează
această comunicare oficială Filialelor structurale, structurilor asociative ale cadrelor
militare în rezervă şi în retragere afiliate şi celor cu care colaborează, precum şi
tuturor membrilor Asociaţiei noastre.
Motivaţia acestui demers o constituie dorinţa sinceră de elucidare a unor puncte de
vedere formalizate la adresa Biroului Permanent Central, a unor acuzaţii de aservire
politică, exprimate prin comentarii unilaterale ale unor filiale, din fericire foarte
puţine ,- în număr de 2 – 3, cu lansarea unor etichetări peiorative şi maliţioase la
adresa colectivului central de conducere.
Au fost lansate acuze chiar şi de „încălcare gravă” a STATUTULUI asociaţiei, de
lipsa de incisivitate a acţiunilor, de neieşire în mass-media televizată precum şi
nealinierea la acţiunile de protest şi de pichetare în stradă a instituţiilor publice
centrale, – Preşedinţie şi Guvern.
Cu responsabilitatea ce ne caracterizează am analizat fenomenul apărut în ultimele
luni şi, concluzionăm cu certitudine că pe fondul de nemulţumire generat de Legea
unitară a pensiilor Nr.263/2010 şi în concret de modalităţile de recalculare (revizuire)
a pensiilor militare (Legea 119/2010, OUG 1/2011), care au determinat scăderea
cuantumului pensiilor militare la un număr de 6000 din cei 76.000 pensionari în plată,
în evidenţa Ministerului Apărării Naţionale, anumite cadre militare în rezervă, din
păcate şi doi preşedinţi de filiale, sub vădita influenţă externă Asociaţiei şi mai ales a
unor structuri asociative nereprezentative şi chiar a unor forţe politice, au relansat
ideea de dezbinare în rândul membrilor A.N.C.M.R.R. şi în final de destructurare a
acestei asociaţii reprezentative pentru cadrele militare (pensionari militari) şi
familiilor acestora.
În acelaşi, timp afirmăm că toate acuzele la adresa Biroului Permanent Central
demonstrează că „autorii” acestora şi „reprezentanţii” nemulţumiţilor nu ţin seama,
cu vădită răutate, de realizările obţinute de A.N.C.M.R.R. în ultimii ani, în domeniul
recunoaşterii legitimităţii istorice – din 1925, a nivelului de reprezentativitate, a
demersurilor şi acţiunilor în domeniul protecţiei sociale, a asigurării drepturilor
consacrate prin CONSTITUŢIE şi dobândite prin Lege, a parteneriatului benefic cu
Ministerul Apărării Naţionale, a sprijinului moral, material şi financiar primit din
partea acestei instituţii publice centrale, precum şi de toate celelalte avantaje obţinute
prin acordarea statutului (calităţii) de utilitate publică şi de toate celelalte multe
rezultate notabile şi notorii înregistrate de Asociaţie.
Considerăm că toate acestea sunt în foarte bună măsură cunoscute şi apreciate
de cea mai mare parte a membrilor A.N.C.M.R.R. cu verticalitate militară, de înaltăprobitate morală, etică şi profesională, cu adevărate sentimente camaradereşti şi care
înţeleg să valorifice toate virtuţile cuprinse în deviza asociaţiei „PATRIE, ONOARE,
DEMNITATE”.
Stimaţi camarazi,
Cu toate că problematica din context va constitui punct de sine stătător al
şedinţei Consiliului Director din acest an, totuşi ne îngăduim să argumentăm sumar
poziţia Biroului Permanent Central adoptată în ultimele luni ale anului 2011 – şi care,
după părerea noastră, constituie „mărul discordiei” pentru acei camarazi plini de
ipocrizie, autointitulaţi ,,radicalişti”.
Înainte de a dezvolta acest aspect dorim să reiterăm esenţa comportamentului
oficial al Biroului Permanent central, şi anume :
- a adoptat şi respectat permanent Hotărârile Conferinţei Naţionale/iunie
2009, ale Consiliului Director din 2009, 2010, 2011 privind modul de exprimare şi
acţiune prin verticalitate militară şi civică, comportament demn – potrivit virtuţilor
cuprinse în Deviza : „PATRIE – ONOARE – DEMNITATE”, manifestând în
permanenţă o atitudine civică conform principiilor eticii, caracteristice statului
democratic şi de drept;
- a respectat în întreaga activitate prevederile Statutului şi în toate
problemele sensibile a consultat şi grupul de consilieri seniori, discutând şi aprobând
democratic toate măsurile iniţiate ;
- toate măsurile adoptate au fost validate şi aprobate de Consiliul Director ;
- nici un membru al Biroului Permanent Central nu este membru al vreunui
partid politic, cu toţii respectăm prevederile art.3 din statut, – Biroul Permanent
Central fiind o structură de conducere, apartinică şi nu poate fi acuzată de prozeletism
politic faţă de U.N.P.R. sau altă formaţiune politică ;
- Biroul Permanent Central nu a primit nici o invitaţie (propunere) pentru
înregimentare partinică, – deşi a relaţionat cu mai multe partide politice, începând cu
P.S.D. şi continuând în prezent cu P.N.L. (U.S.L.), U.N.P.R. şi Grupul Minorităţilor,
cu parlamentarii şi demnitarii, precum şi cu instituţiile publice locale care ne
împărtăşesc idealurile şi ne ajută în înfăptuirea dezideratelor şi obiectivelor asumate ;
- a participat la grupurile de dialog social iniţiate de Consiliul Naţional al
Persoanelor Vârstnice, de Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Muncii, Familiei
şi Protecţiei Sociale, de PNL şi UNPR – pentru promovarea problemelor de interes
social ale cadrelor militare în rezervă şi în retragere – în Guvern şi în Parlamentul
României şi către Preşedintele ţării pe tematica protecţiei sociale în general şi a
pensiilor în special, având în permanenţă disponibilitatea de a se retrage din
asemenea activităţi, dacă constată ingerinţe în viaţa Asociaţiei şi propuneri
inconciliabile cu prevederile statutare;
- Biroul Permanent Central nu a semnat nici un pact de adeziune şi nu are
obligaţii contractuale şi nici de parteneriat acceptat prin protocol prin care să i se
impună desfăşurarea unor activităţi în favoarea vreunui partid, organizaţie politică
sau instituţie publică, contrare prevederilor STATUTULUI asociaţiei ;
- a promovat consecvent valorile fundamentale ale democraţiei, interesele şi
simbolurile naţionale ale României, a cultivat permanent tradiţiile Armatei în
societatea românească, cinstind şi omagiind memoria înaintaşilor, venerând cu
respect şi demnitate pe toţi venerabilii membrii fondatori ai actualei A.N.C.M.R.R.
reînfiinţată în 1990. În acest context este demn de menţionat că Biroul Permanent Central a
menţionut în Statut o frumoasă tradiţie antebelică preluată de fondatorii Asociaţiei la
reînfiinţarea în 1990 de la înaintaşi, prin care Asociaţia fiinţa sub înaltul patronaj al
conducătorului statului,(Regele României) în calitatea acestuia de comandant al
forţelor armate şi patronajul Ministerului Apărării, ministru fiind şi preşedinte de
onoare.
Este onorant pentru A.N.C.M.R.R. faptul că începând cu 1990 toţi Preşedinţii
României şi Miniştrii Apărării Naţionale indiferent de apartenenţa politică au
acceptat prevederile Statutului spre beneficiu asociaţiei noastre ;
- Biroul Permanent Central recunoaşte cu toată responsabilitatea adevărul
incontestabil că A.N.C.M.R.R. ca O.N.G., non profit şi fără scop patrimonial, are
componenţe limitate din punct de vedere juridic, financiar şi material ce impun în
toate împrejurările o conduită plină de condescendenţă şi adecvată tuturor
împrejurărilor şi tuturor partenerilor cu care relaţionează;
- nici un membru al Biroului permanent Central nu este remunerat – toţi
desfăşoară o muncă consistentă pentru Asociaţie pe bază de voluntariat.
Stimaţi camarazi,
Avem convingerea că vă sunt bine cunoscute eforturile şi demersurile
întreprinse de Biroul Permanent Central în domeniul pensiilor militare, începând cu
Mesajul de Alertă din 2009, adresându-se în această perioadă tuturor partidelor
politice şi structurilor implicate direct – din Parlament, Guvern şi Preşedinţie şi în
mass-media scrisă, dar din păcate numai de la unele dintre acestea s-au primit
răspunsuri evazive şi nimeni din afara Ministerului Apărării Naţionale n-a rezonat la
solicitările noastre îndreptăţite, A.N.C.M.R.R. continuând că acţioneze şi în prezent
Guvernul României în instanţă judecătorească.
Înţelegem foarte bine starea de nemulţumire a celor 6000 de cadre militare
în rezervă şi în retragere afectate de scăderea pensiei prin recalculare şi revizuire,
pensia reprezentând singura sursă de venit pentru familiile acestora iar măsurile
restrictive impuse de criză în domeniile economic şi social sunt greu de suportat de
aceştia.
În context am salutat, cu respectul cuvenit, măsura susţinută de Ministerul
Apărării Naţionale pentru aprobarea cumulului pensiei militare cu salariul ce-l pot
obţine acele cadre militare în rezervă şi în retragere apte şi dornice de muncă, -
considerând-o ca pe o măsură reparatorie bine – venită.
Solidari cu cei 6000 pensionari militari cărora prin revizuire li s-a diminuat
cuantumul pensiilor prin OUG – 1/2011, Biroul Permanent Central concomitent cu
acţionarea în instanţă a Guvernului a considerat oportun să se adreseze U.N.P.R.,
partid cu o importantă influenţă în coaliţia de guvernare (întrucât PDL şi UDMR nu
au rezonat la solicitarea noastră în Parlament) pentru a se modifica OUG 1/2011 în
cadrul Guvernului vizând în principal respectarea principiului neretroactivităţii legii,
care în cazul Legii 119/2010 nu a fost respectat,
În context, în scrisorile adresate ministrului apărării naţionale şi conducerii
U.N.P.R., din dorinţa de a-i supersensibiliza faţă de solicitarea noastră şi ca semn de
recunoştinţă s-au folosit, acum apreciem, expresii „siropoase” nu tocmai potrivite cu
poziţia noastră apartinică.
Apreciem că ne puteam face înţeleşi şi cu alte expresii civilizate şi adecvate
Statutului, pentru mulţumire şi recunoştinţă faţă de sprijinul pe care-l solicitam, fără a
genera confuzii, – aşteptate cu „sufletul la gură” de cei răutăcioşi faţă de noi. Este o greşeală pe care ne o asumăm, dar suntem convinşi că forma de
exprimare folosită n-ar fi trebuit să declanşeze intervenţii inflamatorii (se puteau
clarifica prin telefon toate neînţelegerile) în mass-media scrisă şi pe internet şi mai
ales să fie folosite şi de unii neaveniţi în rândul membrilor A.N.C.M.R.R., a unor
indivizi (pe care nu-i putem numi camarazi) autoapreciaţi ca infailibili şi radicalişti,
deşi sunt vizibile efectele inofensive ale expresiei folosite în scrisoare.
În legătură cu participarea în cadrul platformei civice de dialog social,
iniţiată de U.N.P.R., credem că argumentele mai sus menţionate sunt suficiente, iar
hotărârea Biroului Permanent Central ce va fost comunicată este suficient de
explicită.
Reiterăm ideea ca Biroul Permanent Central şi Birourile Permanente ale
filialelor trebuie să participe la dialogul societăţii civile, să-şi promoveze interesele,
fără adeziuni şi declaraţii partizane, indiferent cine este iniţiatorul acestor acţiuni
respectând consecvent prevederile STATUTULUI.
Stimaţi camarazi,
În speranţa că motivaţia acestui mesaj şi toate argumentele expuse sunt
suficiente pentru toţi cei care n-au reuşit să identifice esenţa comportamentului şi
mesajelor Biroului Permanent Central, cu recunoaşterea proverbului românesc „că
numai cine nu munceşte nu greşeşte” ne asumăm cu răspundere toate documentele şi
acţiunile întreprinse, chiar dacă ele n-au avut întotdeauna limpezimea unor expresii.
Facem un apel profund la UNITATE şi SOLIDARITATE
CAMARADEREASCĂ, la respectarea cu demnitate şi onoare a statutului de cadru
militar în rezervă şi retragere.
Să ne consolidăm unitatea în cadrul A.N.C.M.R.R. bazată pe comunitatea de
interese majore ale cadrelor militare în rezervă şi în retragere şi familiilor acestora, pe
comunitatea de concepţii şi sentimente camaradereşti în consonanţă deplină cu
principiile şi virtuţile exprimate prin Deviza „Patrie – Onoare – Demnitate”.
Să nu ne arogăm drepturi şi competenţe care ne depăşesc, să folosim
eficient tot ceea ce recomandă STATUTUL Asociaţiei,
Să înţelegem şi să ne aliniem continuu la condiţiile istorice, social – politice
şi economice pe care le parcurge Societatea Românească şi să nu uităm că jurământul
de credinţă faţă de ŢARĂ şi NEAMUL ROMÂNESC nu a fost anulat prin trecerea
în rezervă şi retragere şi că ne vom onora obligaţiile ce ne revin în calitate de
componenţi ai Armatei de Rezervă a României.
Asigurăm dragi camarazi, că aceast mesaj în întreg conţinutul lui a fost
discutat şi acceptat în unanimitate de voturi în cadrul Biroului Permanent Central al
A.N.C;M.R.R.
Cu preţuire camaraderească,
BIROUL PERMANENT CENTRAL

Ministrul Apărării la Caracal



Miercuri, 07.06.2012, Ministrul Apărării Naţionale,domnul general mr.(r) Corneliu Dobriţoiu a avut o întâlnire la Casa Armatei din  Caracal,cu pensionari militari din garnizoană, membri ai SCMD şi ANCMRR. La întâlnire au participat şi delegaţii ale filialelor SCMD Dolj şi Slatina. De asemenea a participat şi doamna Cristiana Anghel, deşi un membru marcant al ANCMRR Caracal a vrut să îi refuze  accesul pe motiv de … nu se poate, uitând că localul este un local public iar participarea publicului nu era interzisă şi neştiind probabil că doamna Anghel este membru de onoare al unei filiale sindicale  a militarilor în rezervă. Până la urmă incidentul a fost aplanat şi activitatea a început cu o prezentare a situaţiei generale din armată de către domnul ministru.

Au fost expuse în general problemele care se cunoşteau şi din interviul acordat de domnul ministru. Domnul Ministru a menţionat printre altele:
·         Spiritul de corp al armatei este puternic zdruncinat;
·         Armata se confruntă cu cheltuieli prea mari pe probleme de personal;
·         Instituţia se află într-o acută criză de identitate şi acest aspect va genera - dacă nu se iau măsuri urgente-probleme de percepţie la nivel NATO, vizavi de capacitatea României de a susţine financiar obligaţiile asumate în cadrul alianţei, în procesul de planificare  comună a apărării;
·         Armata nu trebuie să fie doar o instituţie care trece pe sub Arcul de Triumf la 1 Decembrie;
·         Va prezenta o Analiză de Stare a ministerului, analiză la care va invita ca participanţi şi reprezentanţi ai asociaţiilor militarilor, analiză care va cuprinde un raport fidel al situaţiei armatei care să arate atât starea de fapt cât şi necesităţile şi priorităţile ministerului;
  • Pentru situaţiile în care ministerul în urma unor procese va fi nevoit să plătească daune unor persoane private, pensionari, acestea vor fi plătite, dar se va declanşa cercetare administrativă şi cei care se fac vinovaţi de abuz sau nerespectarea  legilor , cei care au provocat acele pagube, vor plăti personal.
În ceea ce priveşte situaţia pensiilor şi pensionarilor, domnul ministru a precizat:

1.       Citesc şi eu unele bloguri şi site-uri cu specific militar, iar  când nu am timp, departamentul media mă informează cu tot ce se discută şi vă preocupă, ştiu că sunt unele preocupări sau temeri  că ar exista unele incapacităţi de comunicare ori tendinţe  care vă spun, îmi sunt străine, de aceea pot să vă asigur sunt informat şi vă cunosc  problemele şi nu mă voi abate cu un pas de la promisiunea de a vi le soluţiona;
2.       Nu se poate şi nu voi accepta ca cea de-a doua instituţie  în preferinţele şi încrederea populaţiei  să fie adusă în genunchi. NU VOI ACCEPTA AŞA CEVA !
3.       Cunosc faptul că sunt unele neînţelegeri între unele asociaţii sau forme de asociere ale  dumneavoastră la anumite nivele. Vreau să îngropăm securea războiului. Ştiu că aceste divergenţe au plecat dintr-o politică de învrăjbire  abil dirijată. Este condamnabil că cineva s-a jucat cu rezerva de mobilizare  a armatei, promovând  sau avansând pe funcţii, persoane care nu au nici o pregătire militară. Nu poţi include în lucrări la mobilizare persoane care au fost avansate la apelul de seară, fără competenţe în domeniu şi se pune chiar problema unei anchete judiciare în acest domeniu;
4.       În ceea ce priveşte rezolvarea problemei pensiilor, acestea se vor rezolva aşa cum am mai spus pe etape, datorită problemelor financiare. Chiar dacă la minister s-au identificat fonduri pentru rezolvarea  problemei revenirii la cuantumul  din Decembrie 2010 pentru cei cărora le+a scăzut pensia prin revizuire, pentru celelalte ministere , respectiv MAI sau SRI, acest lucru nu este posibil şi la nivel guvern şi chiar politic s-a decis să nu se creeze discrepanţe sau discriminări între ministere , care ar duce la nemulţumiri sau chiar disensiuni  între categorii de  pensionari;
5.       Zilele următoare va fi prezentată o hotărâre  a parlamentului care va stipula modul în care va fi rezolvată această problemă;
6.       Pe data de 08.06.2012 Ministerul Apărării va prezenta un Comunicat cu privire la înfiinţarea unei comisii formate din membri ai ministerului, reprezentanţi ai asociaţiilor militarilor şi membri ai comisiilor de apărare şi finanţe ai parlamentului, care vor colabora la reproiectarea pachetului de legi pentru apărare, începând de la legea 80 şi incluzând Legea Pensiilor. La nevoie unde va fi necesar ne gândim şi la cooptarea unor reprezentanţi ai MAI şi SRI; 
7.Am dat ordin în ceea ce priveşte accesul tuturor rezerviştilor în sediile Cercurilor Militare, indiferent de asociaţia dincare fac parte. De acuma dacă veţi mai întâlni refuzuri, vă rog să mă inştiinţaţi, pentru că deja se va intra la neexecutare de ordin.
Cam acestea au fost punctele mai importante  prezentate de domnul ministru atât în cadrul prezentării cât şi ca urmare a unor interpelări sau luări de cuvânt. După expunerea domniei sale, a urmat prezentarea  de către col.( r ) Hurezeanu a unor cereri şi propuneri ale ANCMRR Caracal, în 18 puncte, aproape toate similare cu cele deja înaintate de diferite asociaţii sau filiale şi postate pe bloguri, exceptând unele probleme cu aspect specific, cum ar fi problema sediilor Cercului Militar şi Casei Ostaşului din Caracal. De asemenea s-a cerut ca ministerul să sprijine financiar ANCMRR, ca asociaţie de utilitate publică. Domnul Ministru a replicat că datorită situaţiei financiare  rezolvarea acestei cereri va rămâne  suspendată.
Au mai luat cuvântul domnul Dogaru Dumitru de la SCMD  Slatina şi doamna Cristiana Anghel care a cerut domnului ministru să nu se umble cu jumătăţi de măsură când este vorba de respectarea drepturilor militarilor sau repararea unor nedreptăţi.
Pentru că a venit vorba de domnul Dogaru, Iniţiatorul SCMD nu a fost prezent dar a trimis doi reprezentanţi, doi vicepreşedinţi din care unul a reuşit să îl reprezinte cu succes, cerând domnului ministru –„în spiritul celor spuse de domnul ministru vizavi de securea războiului”-nici mai mult nici mai puţin decât să ÎL DESTITUIE PE ŞEFUL ANCMRR ŞI SĂ NUMEASCĂ ÎN LOCUL LUI PE CINEVA DE LA SCMD ???????????????????????????????
ECCE HOMO

Este inutil să mai spun că toată lumea a rămas interzisă la prezentarea unei cereri atât de absurde şi prosteşti. Dacă acesta este mesajul cu care domnul general Bălan a venit din partea domnului Dogaru, atunci am mai reuşit să ne facem de râs încă odată. Probabil domnul Dogaru crede cădacă dânsul îşi permite să îşi bage nasul în problemele filialelor şi să încerce să suspende preşedinţi de filială care NU AU FOST NUMIŢI DE DÂNSUL CI AU FOST ALEŞI DE ADUNĂRILE GENERALE, şi domnul ministru îşi poate permite să se amestece în problemele interne ale asociaţiilor militarilor în rezervă. Propunerea domnului Bălan, vicepreşedinte al SCMD s-a lipit ca şi cocoşatul de gard, pe  dorinţa domnului ministru de a aplana disensiunile dintre asociaţiile militarilor, dorinţă exprimată cu doar 15 minute înainte. Dacă asta este politica SCMD, şi aceştia sunt oamenii care o conduc, putem aştepta 1000 de ani până la unirea tuturor militarilor şi realizarea unei forţe cu adevărat puternice. Ale cui interese le-a reprezentat domnul BĂLAN ?
Vă daţi seama cum vor fi de acum relaţiile dintre ANCMRR şi SCMD Caracal, după de domnul Bălan le-a aruncat pisica şi a plecat la Bucureşti.
Întâlnirea a luat sfârşit fără alte probleme, părerea generală fiind că există disponibilitate din partea ministerului cel puţin, pentru rezolvarea problemelor militarilor de toate categoriile, singurele necunoscute fiind cele de nivel tehnic, financiar.
P.S. În ceea ce priveşte variantele apărute pe bloguri, lansate de unii care pretind că deţin „surse”, domnul ministru a afirmat că datele respective nu provin din surse ale MApN, că cunoaşte zvonurile respective dar nu este nimic real din ce se susţine acolo. Proiectul unei viitoare legi a militarilor urmează a fi întocmit, discutat analizat şi aprobat de comisia pe care doreşte să o formeze luând în discuţie orice propuneri sau variante care vor fi agreate.

ÎN SFÂRȘIT , MILITARII ȘI POLIȚIȘTII " ACTIVI " AU ÎNCEPUT LUPTA ÎMPOTRIVA MARII TRĂDĂRI !


DRAGI COLEGI,
Se pare, totuși, că au cam trecut zilele cînd rolul santinelelor era acela de a ține logica în afara perimetrului unităților militare... Regimul abuziv al lui Băsescu și bătaia de joc practicată sistematic de guvernele marionetă și oamenii de paie ce au stăpînit Armata și MAI au făcut să le ajungă cuțitul la os chiar și celor mai disciplinați și răbdători români - militarii/polițiștii activi.
Luarea prezentă de poziție îmi amintește de 1990 cînd, pentru scurt timp, a adiat, vag, boarea dezghețului conștiințelor. Atunci eu, cel puțin, nu am înțeles, ba chiar am blamat manifestările CADA – mă speria perspectiva schimbării. Unele solicitări erau, cred și acum, puțin deplasate, dar altele, puse în practică, probabil că ne-ar fi scutit de umilințele ultimilor ani.
Aspectul cel mai grav este, însă, în opinia mea, alienarea progresivă a militarilor, însingurarea tot mai completă a acestora, chiar fiind împreună, grupați în unități și subunități. Este vorba despre anularea spiritului de corp, de faptul că fiecare a ajuns să se lupte pentru existența personală, pe cont propriu, pe principiul „scapă cine poate”. „Barca” se părăsește, acum, chiar și cînd este înțesată, șefii își abandonează fără scrupule oamenii, subalternii trădează radios loialitatea minimă de breaslă. În camaradul de alături nu mai găsești, decît arareori, brațul care să te susțină. Nu mai există omul pe care să nu fie nici măcar nevoie să îl privești, deoarece știi sigur că gîndește la fel ca tine și te va proteja necondiționat, reciproca fiind la fel de adevărată.
Aventurile de carieră pe care breșele legislative le-au permis - lărgite interesat mai ales de către noii politruci galonați/înstelați abundent -, au dus la răsturnări frustrante de ierarhii, la situații imposibile și inacceptabile pentru oamenii normali și de bun simț.
Acesta a fost, mai ales, fondul pe care s-a produs, și este în plină expansiune, cea mai gravă criză morală din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională. Deoarece, tot ceea ce se întîmplă acum în spațiul populat de militarii/polițiștii de diferite categorii exprimă zbuciumul sufletesc și „spasmele” profesionale firești ale celor ce nu mai pot fi prostiți la nesfîrșit. Treaba cu „militarul vorbește tare și clar; chiar și o prostie o spune cu voce sigură” nu mai ține. Altă generație, altă educație, alt context.
Militarii/polițiștii s-au trezit trădați subit de statul pe care îl slujesc, de șefi, colegi și subalterni și nu înțeleg, încă, unde și cu anume ce au greșit. Reperele morale, militarii/polițiștii exemplari care au inspirat promoții întregi și au născut un veritabil folclor intern, au fost înlocuite cu fantoșe. Indivizi goi pe dinăuntru și săraci spiritual, programați pe iluzii de succes, dar, în esență, candidați siguri la ratare notorie.
Personaje care înseamnă ceva numai „atîrnate” fiind de inspiratorii interesați ai carierelor lor. Zoaiele promoțiilor (valabil numai pentru cei care au făcut, totuși, parte dintr-o promoție), lichelele capabile de orice pentru parvenire, chiar și de vînzare a toate și oricui, pot da, acum, tonul la „cîntec”. Aceștia scriu, cotidian, noile pagini de „glorie” ostășească. Așa se înfățișează „eroii” contemporani între eroii neamului, pitiți pe după fustele generoase ale partidelor – chinuiți de singurătate și de spectrul înlocuirii din funcțiile cîștigate la alba-neagra politicii.   
O reacție de tipul celei pe care o semnalăm este, însă, cu totul și cu totul SPECTACULOASĂ! Un document cu un asemenea conținut, semnat de întregul efectiv al unei unități, de la comandant în jos, este STUPEFIANT!!! Este cea mai serioasă lovitură aplicată sistemului de la „botezul” public al Comandantului Suprem în cristelnița cu șepci polițienești. Înseamnă, așadar, că nici chiar personalul activ nu mai rezistă, deși a tăcut vinovat, cred eu, cînd camarazii pensionari duceau pentru întreg corpul profesional lupta cu regimul Băsescu sau atunci cînd locotenentul de infanterie Alexandru Gheorghe a rupt tăcerea, asumîndu-și, pentru toți, martiriul în Piața Universității.
Salut, oricum, resurecția. Poate că, totuși, nu sîntem definitiv pierduți și vom reuși, în sfîrșit, să ne adunăm de pe drumuri și să înțelegem semnificația termenului care exprimă inclusiv spiritul structurilor în care muncesc militarii/polițiștii – unitate!          

Colonel (r.) Daniel Barbu

Din Memoriul trimis la MApN de un militar activ 

Sunt comandant de unitate in cadrul Ministerului Apararii Nationale. In ultimii ani, impotriva armatei s-a desfasurat o campanie de denigrare care in final s-a soldat cu integrarea fortata a militarilor romani in legi unitare de salarizare si pensionare, insa nu complet, ci doar in partile care convin denigratorilor armatei. Acest ultim element a condus la discriminarea fatisa a militarilor fata de ceilalti salariati si pensionati unitari. 

Dl. ministru Dobritoiu, nu contestam legile, insa militarii activi romani in totalitatea lor, va solicitam sa fim tratati complet unitar, deci nu doar in partile care convin emitentilor actualelor legi unitare de pensionare si salarizare, intrucat in contextul creat, militarii romani avem un regim de sclavi, in niciun caz de salariati si de pensionati unitari. 

Prin urmare:

1. Fiind integrati in lege unitara de salarizare, dorim sa ni aplice si noua Codul Muncii la fel ca tuturor celorlalti unitari. Nu mai dorim sa lucram nenormat, ci de luni pana vineri, 8 ore pe zi, iar daca societatea are nevoie de noi mai mult timp (inundatii, inzapeziri, misiuni de lupta, alte interventii), sa ne plateasca si pentru tot ceea ce depaseste 8 ore, intrucat asa este regimul salariatilor unitari, cu exceptia militarilor, care primim aceleasi remuneratii indiferent cat lucram si suntem fortati sa lucram frecvent nenormat. Cunoasteti foarte bine ca lucram minim 3 luni in fiecare an 24 de ore din 24, 7 zile din 7, insa pentru aceleasi venituri si implicit pentru aceleasi contributii la pensii ca ceilalti salariati unitari cu care am fost situati pe grila de salarizare, insa care lucreaza doar 8 ore de lui pana vineri, ceea ce este o anomalie mai mult decat evidenta. 

2. Fiind integrati in legi unitare de salarizare si pensionare, dorim sa ni elimine complet interdictiile si limitarile de drepturi constitutionale din Statutul Cadrelor Militare. In consecinta, nu cerem privilegii, ci dorim doar aceleasi drepturi cu ceilalti salariati si pensionati unitari, respectiv:

- sa avem dreptul de a detine firme;

- sa avem dreptul de a ne organizam in sindicate;

- sa avem dreptul sa ne inscriem in partide politice si sa candidam la functii publice;

- sa avem toate celelalte drepturi pe care le au toti salariati si pensionatii unitari cu exceptia noastra;

Prin urmare dl. ministru, nu cerem nici privilegii, dar nu mai dorim nici discriminari, dorim doar sa fim tratati perfect unitar.

In concluzie:

- daca trebuie sa ramanem integrati in legi unitare de salarizare si pensionare, dorim plata la tarif orar si eliminarea oricarei interdictii din statut, adica sa fim tratati ca ceilalti unitari;

- daca trebuie sa avem un regim discriminatoriu - deci special fata de ceilalti angajati cu care doar formal suntem asimilati, solicitam legi speciale de salarizare si pensionare care sa compenseze discriminarile la care suntem supusi acum. Orice alta varianta in afara de cele 2 expuse, nu determina decat batjocorirea si disciminarea militarilor romani in raport cu ceilalti salariati si pensionari unitari;

-in conditii de salarizare si pensionare unitare, orice exceptie de tratament in ceea ce priveste drepturile militarilor in raport cu ceilalti salariati si pensionati unitari, constituie discriminare pentru militari;

V-am transmis memoriul pe adresa M.Ap.N. cu cele relatate, memoriu semnat de toti cei 627 miitari ai unitatii (ofiteri, subofiteri, maistri militari, soldati si gradati voluntari).


Cu stima, Lt.col. Vasile Dragoman