sâmbătă, 31 martie 2012

IMPREUNA RECASTIGAM ROMANIA

http://www.youtube.com/watch?v=kCwQWj7fEFU&feature=channel

Comunicatul nr. 13 din 30.03.2012/DEPARTAMENTUL JURIDIC

Comunicatul nr. 13 din 30.03.2012

I. PROBLEME DE INTERES REZULTATE DIN INTALNIREA CU REPREZENTANTII CASEI DE AVOCATURA GILCA&VASILIU

In 26.03.2012, la sediul Casei de avocatura Gilca &Vasiliiu, a avut loc o intalnire de lucru a reprezentantilor SCMD cu avocatii Costel Gilca si Razvan Vasiliu. Din partea SCMD au participat urmatorii : Col (r) Mircea Dogaru – presedintele SCMD, Gl mr (r) Constantin Nastase – vice presedintele SCMD, Col (r) Monica Caloian – seful Departamentului Juridic, Col (r) Teodor Condurovici si Col (r) Ioan State – membri ai Departamentului Juridic, Lt Col (r) Iulian Antone – presedintele Filialei Slobozia, Lt Col (r) Costel Lesnic – membru al Compartimentului juridic al Filialei Slobozia, Col (r) Vasile Mihai – consilier juridic in Departamentul Juridic al SCMD.

In urma discutiilor au rezultat urmatoarele aspecte:

-la 03.04.2012 se va incheia faza primului termen de judecata in pasul « 1a » ;

- pentru reclamantii din pasul « 1a » care nu mai sunt membrii de sindicat, dosarele se vor fi disjunge si se va stabili un nou onorariu pentru acestia ;

- onorariile de succes pentru deciziile favorabile definitive si irevocabile pe recalculare au fost achitate doar in proportie de aprox. 20%. Facem un apel sustinut la BO ale filialelor, care au membrii de sindicat aflati in aceasta neplacuta situatie a neplatii acestui onorariu, sa ia masurile de urmare necesare in timpul cel mai scurt si sa achite aceste sume de bani in conformitate cu detaliile transmise prin Comunicatul nr.4/27.01.2012;

- ca element de noutate, este pregatita si gata de expediere prima actiune la CEDO, pentru colegii din Vrancea, unde termenul de 6 luni de la data ramanerii definitive si irevocabile a hatararilor nefavorabile, pe recalculare, se apropia de sfarsit; pentru acest demers, dl av. C. Gilca si-a exprimat speranta legitima ca o eventuala actiune la CEDO trimisa de altcineva, avand ca obiect contestarea pensiilor militarilor, sa fie bine conceputa si argumentata, pentru a nu se primi o sentinta nefevorabila care apoi sa fie aplicata ca decizie pilot tuturor celorlalte actiuni ulterioare;

- referitor la CEDO, actiunile viitoare pe recalculare pentru membrii SCMD care au fost reprezentati in instantele nationale de Casa de Avocatura Gilca &Vasiliu se inscriu in onorariul achitat deja de SCMD; pentru ceilalti membrii SCMD, care vor dori sa fie reprezentati la CEDO de

aceasta casa de avocatura, vom comunica ce documente trebuie trimise si ce onorariu va trebui achitat (de indata ce aceste aspecte vor fi stabilite);

-in pofida cererilor exprese ale avocatilor, unele complete de judecata continua sa se pronunte numai pe capatul de cerere referitor la cuantumul pensiei; judecatorii sunt suverani, nu pot fi obligati sa faca ceva ce acestia nu considera sa faca, dar in aceste situatii furnizeaza motive serioase – si pe acest considerent – pentru a urma calea de atac: recursul;

- avand in vedere situatia creata de Casele de pensii sectoriale prin emiterea a doua sau mai multe decizii de revizuire a pensiei unui numar mare de persoane, s-a convenit asupra unui act aditional la contractul de asistenta juridica si reprezentare conform caruia onorariul se modifica, numai in situatia in care actiunea in instanta a fost deja deschisa, dupa cum urmeaza: pentru prima decizie – o majorare de 70 ron (incl tva), pentru a doua, a treia s.a.m.d. – cate 30 ron de fiecare decizie ;

- avocatii au acceptat sa acorde, in zilele de marti si joi, intre orele 14.00 si 16.00, in baza unui accept anterior obtinut telefonic sau prin email, consultatii juridice in procesele noastre;

- incepand de luni, 02.04.2012, documentele necesare deschiderii actiunii in instanta se vor preda la filiale in 4 exemplare, cu mentiunea ca acolo unde sunt mai multe decizii, xerocopiile ultimei decizii vor fi atasate la setul de documente, in timp de copiile celorlalte decizii vor fi predate intrun plic separat; incepand cu aceiasi data, avand in vedere volumul de munca din cadrul colectivului tehnic al casei de avocatura, reprezentantul acesteia nu se va mai deplasa la filiale, reprezentantii acestora vor preda documentele la sediul Casei de avocatura Gilca&Vasiliu din Bdul C. Coposu nr. 4, in zilele de luni si joi intre orele 13.00 si 15.00. Atentie la termene: dosarele vor fi depuse cu suficient de multe zile in avans fata de termenul de decadere pentru a avea timpul necesar sa fie prelucrate.

II. CU PRIVIRE LA RELATIA CU CASELE DE PENSII SECTORIALE

Va informam ca la demersul Departamentului Juridic referitor la contributia la pensia suplimentara si la procesul de regularizare, au raspuns doar Casele de pensii sectoriale ale MAI si SRI (cu intarzire). Aceste raspunsuri sunt strict formale, nu sunt sub niciun aspect angajante, nu fac decat sa redea citate din acte normative. Casa de pensii sectoriala a MApN nu s-a « obosit » sa ne raspunda nici macar in acest mod formal.

Referitor la situatia regularizarii drepturilor de pensie (nn - in cazul in care nu intervin modificari legislative intre timp), Sectorul Relatii cu Cetatenii din cadrul SRI ne informeaza ca « acest proces se va desfasura in conditiile descrise in cadrul art 7 din OUG nr. 1/2011, respectiv pana cel mai tarziu 31martie 2012, sumele de plata se vor achita pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2012, iar sumele de recuperat se vor retine din drepturile de pensie, in conditiile legii »

In saptamana care urmeaza vom face un alt demers adresat acestor institutii, cerandu-le sa ne precizeze cum respecta prevederile legale referitoare la incadrarea in conditiile de munca ale militarilor trecuti in rezerva cu drept de pensie.

III. IN LEGATURA CU SUMA DE 50 RON DE CARE NU AU BENEFICIAT UNII DINTRE COLEGII NOSTRI

Prin Comunicatul nr. 5/03.02.2012 v-am informat asupra faptului ca Departamentul Juridic a fost de acord ca membrii SCMD, cu vechime din 2009 sau 2010 (cotizatii platite in acei ani) - si care nu au beneficiat sub nicio forma de suma de 50 ron platita de sindicat - sa beneficieze de acesti bani in procesele pe revizuire, pe principiul egalitatii de tratament. Departamentul Juridic a solicitat Comitetului Director sa aprobe acest lucru, dar pana in prezent problema respectiva, de natura financiara, nu a putut fi discutata in acest for decizional. Vom insista in continuare pe aceasta tema, astfel incat problema respectiva sa fie rezolvata favorabil pentru colegii nostri; va vom tine la curent.

Nota: Continutul comunicatului a fost aprobat in sedinta Dep. Jur. din 29. 03 a.c.

Seful Departamentului Juridic

Col (r) Monica CALOIAN

PRIMIM DE LA DOMNUL AVOCAT COSTEL GALCA

Buna seara,

Astazi am transmis prima cerere catre CEDO pentru membrii filailei FOcsani.

Aici gasiti detaliile http://www.costelgilca.ro/stiri/document/2930/prima-cerere-a-pensionarilor-militari-la-cedo.html

Pentru membrii de sindicat care nu sunt sub incidenta contractului incheiat intre SCPA si SCMD pretul pentru formualrea actiunii este de 200 ron+TVA/per membru, iar daca cererea va fi admisibila pentru reprezentare suma va fi de 300 RON +TVA/per membru.
Pentru membrii pe care sunt cuprinsi in contract se aplica dispozitiile contractului, astfel cum ne-am inteles.
As avea rugamintea sa faceti publice aceste informatii, inclusiv cele financiare, in masura in care considerati necesar.
PS Incercam sa rezolvam favorabil toate situatiile atat juridice cat si cele extrajuridice.
---

Costel Gîlcă | Avocat | SCPA Costel Gîlcă & Răzvan Vasiliu Bd. Corneliu Coposu nr. 4, bl. 105A, sc. 4, et.3, ap.99, sect. 3, București +40 (724) 848 813 | costel.gilca@costelgilca.ro | www.costelgilca.ro

vineri, 30 martie 2012

Deprofesionalizarea Poliției ...

MĂREAŢA REALIZARE A ”REGIMULUI PORTOCALIU”
De peste o săptămână, masacrul comis de Gheorghe Vlădan, dezaxatul care a împuşcat cu sânge rece 8 oameni (din care doi au murit) într-o unitate de coafură din Bucureşti, continuă să ţină prima pagină a multor publicaţii şi să ocupe spaţii largi în jurnalele de ştiri ale principalelor posturi de televiziune din România.
Fapta aşa-zisului poliţist a şocat, pe bună dreptate, opinia publică, radiografiind, totodată, cu acurateţe extremă, starea actuală de lucruri din Poliţia Română. şi o să mă aplec asupra a două aspecte. Unul moştenit de la vechea Miliţie, dar exacerbat extrem în zilele noastre şi celalalt de dată mai recentă.
Primul constă în cadorisirea statutului de poliţist (împreună cu cele aferente acestuia, respectiv salariul ce decurge din gradul profesional - care poate merge de la simplu agent, ca în cazul lui Vlădan, până la cel de chestor, - pensionarea la o vârstă când civilii mai au ani buni de tras în “câmpia muncii”, influenţa în societate, şi alte asemenea) către diverşi indivizi, unii chiar realizaţi în profesia lor iniţială, de ce să nu recunoaştem, care lucrează şi ei pe la poliţie sau în alte structuri funcţionale ale Ministerului Administraţiei şi Internelor. Spun că obiceiul are rădăcini adânci pentru că atunci când mi-am început activitatea în Miliţie, spre sfârşitul anilor ’70 ai secolului trecut, am întâlnit deja astfel de oameni, în special cântăreţi şi lăutari angajaţi să încânte auzul generalilor şi al altor mahări ai acelor vremuri, când se relaxau prin vile de protocol sau case conspirative, după rezolvarea cu succes a importantelor lor misiuni. Obiceiul, care nu era doar al M.A.I.-ului ci şi al Armatei, a proliferat extrem în zilele noastre, aşa că avem astăzi generali, chestori şi comisari şefi de muzică populară, de tenis, de fotbal, de caiac-canoe şi de tot ce-ţi mai trece prin cap. Partea proastă nu e doar aceea că respectivii ocupă funcţiile pe care ar trebui să le ocupe adevăraţii profesionişti, care sunt văduviţi astfel de aşteptate şi binemeritate avansări, ceea ce-i face ulterior să-şi bage picioarele în ea de muncă şi să o lase şi ei mai moale. Ci şi aceea că unii din ei umblă în uniformă de poliţist deşi n-au habar cu ce se mănâncă această meserie şi, întâlnind uneori situaţii în care sunt obligaţi să intervină sub presiunea opiniei publice, umplu de glorie instituţia, contribuind din plin la hărtănirea unei imagini şi aşa destul de zdrenţuite. Sau că beneficiază pe sub masă de avantajele statutului de poliţist, cum a fost în cazul citat mai sus, când Vlădan, ca poliţist, a obţinut dreptul de a deţine o armă letală de care nu ar fi putut beneficia ca simplu şofer la o structura funcţională, adică la o structură care ajută poliţia să-şi îndeplinească rolul, cum sunt cele de logistică sau resurse umane.
Aceste beneficii sunt, de fapt, urmărite de lăutarii, sportivii şi celelalte asemenea categorii de persoane angajate în MAI, pentru că, altfel, de ce li s-ar da grade profesionale şi statut de poliţist şi nu de pompier, arhivar sau ce se mai află prin ograda ministerului ? Iar după adăugarea părţii de administraţie la Ministerul de Interne au dobândit cvasi-statut de poliţist toată funcţionărimea, ba chiar şi femeile de serviciu de prin prefecturi şi alte instituţii ale administraţiei, prin adăugarea la salariu a sporului de dispozitiv, primit de poliţişti pentru ca activitatea lor zilnică este nenormată, depăşind cu mult cele opt ore legale, ceea ce a grevat bugetul cu importante cheltuieli suplimentare.
Al doilea aspect asupra căruia doresc să mă aplec, relevat cu acuitate de cazul Gheorghe Vlădan, îl constituie deprofesionalizarea accentuată a Poliţiei Române, deprofesionalizare care, cred eu, nu a mai fost întâlnită în această instituţie din anii de după 1949, când au fost arestaţi şi trimişi la canal vechii poliţişti, fiind înlocuiţi de miliţieni proveniţi din muncitori şi ţărani fără studii de specialitate, dar cu origine socială sănătoasă. Datorită acestei acţiuni politice, nici până astăzi foştii miliţieni şi poliţiştii nu au reuşit încă să scape de stigmatul prostiei, făcând obiectul a numeroase şi savuroase bancuri cu acest substrat.
Deprofesionalizarea, aşa cum arătam şi într-un articol anterior, Poliţia lui Pristanda, a început încă dinainte de regimul Băsescu prin politizare, prin numirea în funcţii a unor şefi de rang înalt pe criterii politice şi nu profesionale. Numai că, după venirea la putere a lui Băsescu, fenomenul a căpătat o amploare deosebită, coborând până la paliere dintre cele mai joase. Astfel, în martie 2005 au fost schimbaţi din funcţie şi trecuţi în rezervă toţi şefii inspectoratelor judeţene plus alte cadre de vârf din aparatul central. În lunile următoare au fost izgoniţi din poliţie alţi peste 2.300 de ofiţeri superiori de pe următoarele paliere, cu vârste între 45-50 de ani, poliţişti cu experienţă, dovedită de funcţiile pe care le accesaseră pe criterii profesionale, ce-şi mai puteau încă aduce un aport substanţial nu doar la rezolvarea sarcinilor curente ale Poliţiei ci şi la formarea unor profesionişti redutabili, care să-i înlocuiască atunci când urmau să se pensioneze.
Metodele folosite le-am prezentat la vremea respectivă în articolul “Tsunami în Poliţie” şi au fost din nou relevate zilele trecute de senatorul de Satu Mare, Valer Marian, într-un articol, publicat în ediţia din 10 martie a publicaţiei Cotidianul.ro, referitor la curăţarea şi pedelizarea Poliţiei Române.
Deoarece, în paralel, serviciile lansaseră zvonul privind încetarea plăţilor compensatorii la pensionare, alături de ofiţerii cu funcţii de conducere au plecat la cerere şi un mare număr de agenţi cu experienţă, care au crezut că şefii ştiu ei ceva de o roiesc pe capete. Nu am cifrele exacte la nivel naţional dar, pentru a va face o idee, pot arăta că din I.P.J. Dolj, care pentru întreg anul 2005 avea o pierdere planificată de nouă poliţişti (doi ofiţeri şi şapte agenţi), au plecat în luna martie a acelui an 10 ofiţeri şi 32 de agenţi, în scurt timp deficitul de cadre al inspectoratului atingând cifra de 200 de poliţişti.
Pentru a înlocui miile de poliţişti, izgoniţi sau plecaţi de teamă din sistem, au fost încadraţi, de regulă, piloşi din sursă externă, adică din cei ce aveau la bază alte meserii, nu o pregătire specifică de poliţist. Procesul a continuat apoi şi s-a tot exacerbat, fiind recunoscut chiar de fostul ministru de interne, Traian Igaş, care afirma acum câteva luni, pe când era încă în funcţie, că numărul celor angajaţi din sursă externă a depăşit deja proporţia de două treimi din totalul personalului. Pentru a înţelege mai bine amploarea fenomenului, subliniez că ultimele promoţii ale instituţiilor de învăţământ profilate pe poliţie nu au fost încă repartizate în unităţi, pentru că nu mai există locuri libere pe care absolvenţii să fie încadraţi. Până acum 5-6 ani, când stabileau necesarul de încadrare, unităţile de poliţie aveau în vedere efectivele de elevi şi studenţi ce urmau a le fi repartizate de academie şi şcolile de poliţie, încadrând din sursă externă doar dacă le mai rămâneau locuri, iar nevoia era stringentă. Ajunsă la putere, pentru a-şi fideliza instituţia, Oranjeria a impus alte reguli, penetrând masiv instituţia cu propria-i clientelă politică. La fel cum au procedat şi comuniştii când au ajuns la putere, exceptând arestarea vechilor poliţişti, pe care au înlocuit-o cu pensionarea forţată ori indusă, după caz.
Profesionalismul celor intraţi în Poliţie pe uşa din dos, cu dedicaţie şi examen al cărui rezultat era dinainte ştiut, promovaţi apoi în funcţii după aceeaşi reţetă, a fost relevat cu prisosinţă de recentul caz al criminalului de la coafor. Nu este permis ca un profesionist să-i prezinte reclamaţia celui pe care-l anchetează, ba mai mult, să i-o citească la telefon, exacerbând, creând sau contribuind chiar el la crearea unei stări conflictuale, el cel chemat să aplaneze astfel de situaţii. Nu este permis ca un judiciarist adevărat să nu cunoască stările conflictuale din teritoriul său de competenţă ori din domeniul dat în responsabilitate, mai ales atunci când sunt semnalate în mod repetat. Nu este permis ca un poliţist adevărat să nu ia măsuri graduale de aplanare a unei stări conflictuale ce poate evolua spre acte de violenţă. Nu este permis ca unul din cei ce lucrează în Poliţie, şi nu doar pe la Poliţie, să lase o armă letală în posesia unuia semnalat cu probleme psihice, aflat în stări conflictuale repetate cu soţia şi vecinii, cunoscut consumator de băuturi alcoolice. Nu este permis ca astfel de aspecte din conduita unui deţinător legal de armament să fie trecute cu vederea sau să nu atragă atenţia celui însărcinat cu efectuarea verificărilor periodice, dacă acesta este poliţist adevărat şi ştie să facă o investigaţie.
Investigaţia, mijloc de bază al activităţii poliţieneşti, constituie, cronologic, a doua temă de studiu la disciplina de specialitate în Academia de Poliţie. Prima fiind cunoaşterea teritoriului şi a populaţiei. Cine nu ştie să facă o investigaţie, nu se poate numi poliţist. Investigaţia se face în mod legendat şi conspirat, pentru a proteja reputaţia celor ce-i fac obiectul şi pentru ca cei vizaţi să nu cunoască adevăratul motiv al interesului pe care-l suscita, în caz că află despre acest lucru. Pentru a fi mai explicit, dacă un poliţist se prezintă la o asociaţie de locatari pentru a se interesa de cineva, el trebuie să aibă pregătit un pretext care să-i acopere interesul real şi să solicite date despre mai mulţi locatari, pentru a-l disimula pe cel ce-l interesează cu adevărat. O investigaţie referitoare la un solicitant al autorizaţiei de port-armă trebuie să stabilească modul în care acesta este cunoscut la domiciliu şi locul de muncă, dacă are vicii, dacă are comportament deviant, dacă este violent, scandalagiu sau consumator frecvent de băuturi alcoolice, dacă este angrenat în procese cu vecinii sau alte persoane, dacă se află în stări conflictuale, dacă face parte dintr-o familie dezorganizată, dacă are debite faţă de persoane fizice sau juridice. De asemenea, trebuie să obţină date despre membrii familiei solicitantului, dacă aceştia au boli neuro-psihice, antecedente penale sau vicii, precum şi date despre anturajul solicitantului.
Se procedează astfel în realitate ? În cazul Gheorghe Vlădan am văzut că nu. Dar în alte cazuri ?
La circa doi ani după ce am beneficiat de pensionare în modul arătat câteva paragrafe mai sus, m-am angajat ca director al unei firme de pază de a cărei înfiinţare şi avizare trebuia să mă ocup. La ceva vreme după ce depusesem documentaţia necesară la I.P.J. Dolj, aflându-mă la sediul firmei, soţia mi-a telefonat spunându-mi că am fost căutat de doi poliţişti care, negăsindu-mă acasă, mă roagă să-i aştept la serviciu. Peste puţin timp au sosit doi agenţi de la Secţia 3 Craiova, pe al cărui teritoriu se află atât domiciliul meu cât şi sediul firmei. După ce s-au prezentat, mi-au spus că efectuează verificări în vederea acordării avizelor necesare, au scos o coală de hârtie şi mi-au cerut să declar, în scris, dacă sunt în stări conflictuale cu cineva, dacă sunt sănătos psihic, dacă am debite şi alte asemenea care să răspundă obiectivelor prezentate mai sus. ”Măi băieţi, le-am spus, păi pe mine mă întrebaţi voi lucrurile astea ? Eu am tot interesul să mă prezint într-o lumină favorabilă, iar un bolnav psihic, se ştie, crede despre el că e sănătos, ceilalţi având ceva la bibilică. Dacă am debite, interesaţi-vă la Asociaţie dacă sunt cu întreţinerea la zi, sau la Biroul de credite, mergeţi la LSM să vedeţi dacă-s în evidenţă cu afecţiuni psihice, la alte surse de investigaţii, nu mă întrebaţi pe mine”. La care, unul din agenţi mi-a răspuns, cu aroganţă, că nu-l învăţ eu pe el cum se face o investigaţie. Ok, am zis şi le-am dat declaraţia. După care, acelaşi agent m-a întrebat dacă nu dă şi patronul un whiski pentru deranjul lor. Nu-i la firmă, le-am răspuns şi i-am condus spre ieşire. În drum spre poartă, acelaşi agent m-a întrebat dacă nu le pot aranja ca patronul, care avea şi o spălătorie auto, să le aprobe să vină periodic pentru a-şi spăla maşinile, gratis bineînţeles. Aştia-s poliţiştii de tip nou, angajaţi cu ghiotura, mi-am zis şi mi-am propus să uit întâmplarea. Peste un timp am aflat de la un fost coleg că fusese şi el investigat la fel, pe bază de declaraţie, de către nişte agenţi ai Secţiei 2 Craiova, de data asta. Mi s-a părut în neregulă, procedeul se generaliza, şi când am avut drum pe la inspectorat am mers la unul din adjuncţi şi i-am relatat cele de mai sus, crezând că modul ăsta original de a investiga, luând contact cu obiectivul, are doar scopul de a ciupi ceva. Am aflat ulterior că cei doi agenţi au fost sancţionaţi. Mi-a părut rău, nu ăsta fusese scopul meu, ci revenirea la un comportament etic şi profesionist.
Având în vedere şi cazul Vlădan, realizez că mulţi din actualii poliţişti nu au habar să investigheze. Sigur, din doar trei cazuri nu poţi trage o concluzie care să vizeze întreaga instituţie. Dar, când ai o Poliţie în care, potrivit declaraţiilor celui mai în măsură să o ştie, doar unul din trei poliţişti are studii de specialitate, în care, potrivit relatărilor din presă şi declaraţiilor liderilor propriilor organizaţii sindicale, restructurările-i vizează pe cei cu studii de profil şi nu pe cei intraţi pe uşa din dos, şi în care, potrivit declaraţiei celui ce-o conduce, lucrează nişte beţivani şi nişte nenorociţi, ce mai putem spune despre instituţia ce ar trebui să ne ofere, potrivit sloganurilor înscrise pe autoturismele sale, Siguranţă şi Încredere ?
Doar ca poliţiştii noştri sunt nişte folclorişti, care lucrează după ureche, nu după partitura. şi să concluzionăm că, din păcate, deprofesionalizarea Poliţiei e o realitate, nu doar o ipoteza.
10.03.2012                                                Iancu BÂŢĂ

REVOLTA MILITARILOR ROMANI DE LA NATO

Având salarii mai mici decât venitul minim din Belgia, militarii români de la Bruxelles ameninţă Bucureştiul cu demisii Militarii români care lucrează la NATO şi UE pleacă din Armata Având salarii mai mici decât venitul minim din Belgia, militarii români de la Bruxelles ameninţă Bucureştiul cu demisii Militarii români care lucrează la NATO şi UE pleacă din Armata Română, din cauza salariilor prea mici. Comparativ cu militarii altor ţări detaşaţi la Bruxelles, românii au cele mai mici lefuri. Dacă în România salariile militarilor pot fi considerate decente, în Belgia, unde se află sediile NATO şi UE, militarii români câştigă mult mai puţin decât camarazii lor din alte ţări. Cele mai mici salarii din NATO Salariul minim garantat în Belgia, asigurat de statul belgian pentru muncitorii necalificaţi, este de 1.359 de euro. Potrivit unor surse militare, un subofiţer român care lucrează la Bruxelles primeşte din partea statului român un salariu mai mic decât salariul minim garantat în Belgia. Un ofiţer român de la Bruxelles câştigă de trei ori mai puţin decât salariul unui ofiţer belgian. Din salariile primite, militarii români trăiesc, practic, la limita subzistenţei. “Ne cumpărăm mâncare din cele mai ieftine magazine pentru a ne ajunge banii de la un salariu la altul”, ne declară unul dintre militarii de la Bruxelles. Toţi ofiţerii străini de la Bruxelles, chiar şi cei bulgari, câştigă mai bine decât ofiţerii români. Din motive financiare, anul trecut, câţiva militari români care lucrau la Bruxelles şi-au dat demisia din Armata Română. Anul acesta, încă un ofiţer român a demisionat. Colegii săi spun că acesta s-a angajat ulterior tot la Bruxelles pe un salariu de trei ori mai mare decât cel pe care-l primea în Armata Română. Preşedintele Băsescu a semnat Legea 334, prin care se majorează salariile personalului diplomatic – dar nu şi salariile militarilor din străinătate. Pentru Nipon PRESS Robert Horvath Sursa: Robert Horvath-Deva

FMI recunoaste erorile facute in Romania: "Austeritatea a blocat economia"

Dupa trei ani de austeritate dura, in care a impus (recomandat) Romaniei masuri fara precedent in Europa, printre care cresterea TVA de la 19 la 24% si mult controversata reducere a salariilor cu 25%, FMI recunoaste greselile programului de asistenta.
In analiza publicata pe 27 martie pe site-ul institutiei, expertii Fondului Monetar International scriu, negru pe alb, ca masurile de austeritate dure adoptate in 2010 puteau fi implementate gradual, avand in vedere datoria publica redusa a Romaniei. "Masurile de austeritate au intarziat revenirea economica a Romaniei", se arata in raport. "Aceste masuri au dus, insa, la evolutie prociclica accentuata, ceea ce a intarziat, practic, revenirea economica. Privind in urma, s-ar putea argumenta ca ajustarea ar fi putut fi graduala, mai ales avand in vedere datoria publica redusa", recunosc specialistii de la FMI.
Ei afirma ca, pana la urma, masurile luate de autoritatile romane si-au dovedit eficienta. "In ciuda recesiunii mai severe decat fusese estimata, care a solicitat masuri de acomodare fiscala si a dus uneori la intarzieri in atingerea tintelor programului, acordul (de asistenta financiara cu FMI – n.r.) a facut posibila realizarea unor ajustari fiscale si reforme structurale consistente, deschizand calea pentru o mai mare sustenabilitate pe termen mediu", se arata in raportul FMI.
Ce ar fi putut face Guvernul in afara sa creasca TVA si sa reduca salariile ? Expertii FMI vorbesc de absorbtia de fonduri europene, de cresterea veniturilor statului prin bazei de colectare, eliminarea portitelor de evaziune si simplificarea sistemului. In plus, daca Romania s-ar fi concentrat pe calitatea investitiilor publice, economia si-ar fi revenit mai repede, mai spun expertii FMI. Experimentul Romania Oamenii de afaceri, citati de DailyBusiness.ro, au reclamat in repetate randuri ca pentru FMI, Romania a fost un experiment. "Adevaratul premier al Romaniei este Jeffrey Franks, seful misiunii FMI", a declarat analistul economic Ilie Serbanescu. O opinie similara a exprimat si economistul Mircea Cosea . "Va asteptati sa vedeti alte masuri ? Ungureanu a fost pus la Palatul Victoria sa execute, nu sa aiba idei", a spus acesta.
Acuzatiile la adresa Fondului au imbracat forme dintre cele mai dure. "FMI, cel care se comporta precum stapanul fata de sclavi in relatia cu tarile de la periferie, cum este si anexa bananiera numita Romania , s-a facut ca nici nu vede, nici nu aude aprecierile venite din Romania", a afirmat Ilie Serbanescu, in Business24.ro. "Alegerea Romaniei pentru acest experiment este lesne explicabila: stat slab, in disolutie economica aproape completa si in disolutie politica in curs, clasa politica gata sa faca orice, in fata oricarei comenzi externe, daca este lasata in continuare sa fure", a adaugat acesta. FMI a facut in Romania si cu Romania un experiment pe cat de dramatic pe atat de dezgustator Ilie Serbanescu, analist economic.
In analiza data publicitatii, expertii Fondului par sa confirme acest lucru. Dovada ca, in finalul documentului, trag si cateva invataminte pe care, probabil, le vor lua in calcul in viitoarele programe de asistenta financiara pentru tarile cu probleme.
Expertii afirma, astfel, ca luarea de masuri considerabil dificile si uneori nepopulare pentru a restabili sustenabilitatea pe termen mediu a fost indispensabila pentru succesul programului. In plus, implicarea timpurie a sectorului privat si a creditorilor internationali a ajutat la designul unui program puternic, care a permis construirea unor rezerve internationale consistente.
"Recunoscand importanta mentinerii stabilitatii sectorului bancar, angajamentele primite din partea bancilor private straine au fost esentiale pentru a restabili increderea pietei", afirma expesrtii FMI. Acestia remarca, totodata, ca flexibilitatea programului, pentru a permite adaptarea rapida la inrautatirea perspectivelor, fara a compromite obiectivele generale, a fost esentiala. Pe de alta parte, FMI sustine ca, in implementarea reformelor structurale, cum ar fi reforma salariilor in sectorul public, intarzierile au fost cauzate de argumente juridice si de aceea sustine o mai buna coordonare pentru implementarea mai rapida a unor astfel de reforme.
Autor: Adrian Negrescu

ORI SCMD, ORI BASESCU!

(Radiografia unui conflict)

- In atentia tuturor membrilor SCMD –

1. Preambul

Ca Traian BASESCU ii uraste pe militari si poltisti se vede, se simte, se stie! De ce? Poate vreo echipa de medici psihiatri ne va da, candva, raspunsul! Sau poate o echipa de penalisti!

Ca astazi, daca nu ar fi intrat in lupta SCMD, in octombrie 2009, toti rezervistii ar fi stat cu mana intinsa la colt de bloc, cu pensiile reduse pana la 69% si huiduiti de toata lumea, orice cetatean, care are in cutia craniana mai mult de doi neuroni, intelege! Pentru ca BASESCU si slugile lui, BOC, SEITAN, etc., au declansat in 2009 o campanie furibunda impotriva “nesimtitilor” de rezervisti cu “pensii nesimtite de 20.000.000”, vizand trezirea urii intregii natiuni impotriva propriilor militari si politisti. Scopul? Asazisa reforma! Decuplarea rezervistilor de cadrele active si de cresterile salariale ale acestora, transformarea lor in asistati social, nu doar in simpli civili dependenti de punctul de pensie; denuntarea unilaterala a contractului avut de noi cu statul, rapirea tuturor drepturilor pe care le-am avut conform statutului de militari si politisti si, ca o plata pentru privatiunile meseriei, anularea acelor drepturi care ne-au garantat fidelitatea fata de sistem in conditiile acceptarii cerintelor NATO, potrivit principiului sperantei legitime sau coerentei legislative - dreptul la proprietatea numita grad militar, dreptul la proprietatea numita pensie militara de stat, dreptul neristrictionat la munca dupa trecerea in rezerva, dreptul la asistenta medicala gratuita pentru noi si familii, dreptul la respect, onoare, demnitate, etc. Toate acestea s-au petrecut prin aplicarea unui principiu, inexistent in drept, al retroactivitatii legii, prin furt calificat in Parlament, sau asumare de raspundere din partea unor guverne de slugi.

SCMD a actionat in strada, in justitie, in Parlament pentru apararea naturii juridice a pensiei militare de stat si a desfiintat ticalosia numita “recalculare” la 07.01.2011, cand ICCJ i-a dat dreptate: infamantele decizii de “recalculare” erau nule de drept, fiind emise in plina perioada de suspendare definitiva si executorie a recalcularii. In loc sa se opreasca, ticalosii Basescului au inventat “revizuirea”, ca ordonanta adoptata in Parlament, tot prin fals si uz de fals, pentru a legitima deciziile de recalculare nule de drept.

Oare ce “revizuiesc” in cazul rezervistilor din SRI care nu au primit niciodata decizii de recalculare? Oare ce “revizuiesc” in cazul celor peste 1.300 de membri SCMD care au primit, deja, de la Curtile de Apel, hotarari, definitive si irevocabile, favorabile de anulare a deciziilor de recalculare si intoarcere la deciziile initiale pe baza legilor 164/2001 si 179/2004? Ordinele disperate date judecatorilor nu pot sugruma toate constiintele! Juridic, SCMD poate castiga batalia in Tara si, in mod categoric, va castiga la Luxembourg si Strasbourg. Statul a cheltuit, deja, de 10 ori mai mult cu bulibaseala produsa prin desfiintarea sistemului militar de pensii, decat daca i-ar fi lasat pe militari in pace. Statul practica, in privinta actualelor pensii ale “asistatilor” (fostii rezervisti), transferul de fonduri fara acte justificative. Adica, toate pensile fostilor militari, indiferent ca au fost marite sau micsorate din burta, sunt platite ilegal. Vinovatii vor raspunde penal pentru aceasta, dar vor mai raspunde si pentru ca mor oameni cu deciziile in mana sau in timp ce ii scriu presedintelui vinovat. Batalia continua!

2. De ce se teme Basescu de SCMD?:

- Pentru ca vede in SCMD o armata in rezerva, bine strucurata, organizata, formata din profesionisti, actionand in aproape toate centrele de garnizoana din tara, cu filiale de nivel companie sau batalion; pentru ca aceasta “armata” are si arme, multe cadre iesind din rezerva cu arma din dotare; de aici, actuala ofensiva pentru modificarea legii privind detinerea de arme si munitii, in scopul deposedarii rezervistilor;

- Pentru ca regimului politienesc si paramilitar, mascat de cuvantul “popular” i se poate opune, cu succes, doar o societate civila coordonata de o structura militara, ceea ce SCMD si este; Basescu a esuat in incercarea de a-i aduce pe toti rezervistii din intreg sistemul de aparare, ordine publica si penitenciare, intr-un asazis “Partid al Generalilor” (Ontanu, Miky Spaga, Iordanescu, etc.) deoarece SCMD i-a luat-o inainte, grupandu-i pe adevaratii profesionisti, proveniti din armata, interne, SRI, SIE, SPP, STS, etc. in sindicat, lasand de partea Basescului doar aburitii, lasii, servilii si sacalii; Basecu a esuat si in incercarea de a inventa, in locul PDL-ului, un amplu forum civic, pe care sa se poata baza la viitoarele alegeri;

- Pentru ca SCMD a inceput, pe data de 07 octombrie 2011, procesul de inchegare a societatii civile in jurul unei Platforme Program in 12 puncte, astazi Consiliul National al Societatii Civile grupand circa 200 de sindicate, incluse sau nu in federatii si ONG-uri, care actioneaza unitar, asa cum au dovedit-o marele miting din 24 ianuarie 2012 si pichetarile care au urmat in lunile ianuarie – martie, in Bucuresti si in toata tara;

- Pentru ca SCMD, de unul singur, a organizat manifestatii in Capitala si in toata tara, pe tot parcursul anului 2011, iar astazi, poate declansa, alaturi de aliati, manifestatii care sa grupeze, in toata tara, circa 600.000 de persoane apartinand tuturor meseriilor si categoriilor de varsta;

- Pentru ca SCMD, alaturi de celelalte structuri din CNSC, poate reprezenta o masa de vot de circa 1.800.000 de alegatori care au negociat, deja, cu cei trei copresedinti ai USL, incheierea unui Contract social, prin care viitoarea guvernare sa se angajeze sa abroge toate legile criminale ale regimului Basescu; in situatia in care USL nu va semna Contractul social, exista posibilitatea ca, de comun acord, membrii CNSC sa faca alianta electorala cu un partid de “buzunar” (unii dintre presedintii ONG-urilor din CNSC sunt si presedinti ai unor partide mici), astfel incat, la viitoarele alegeri generale, nu numai socotelile Basescului sa fie date peste cap, ci intrega asazisa clasa politica sa sufere transformari radicale;

- Pentru ca SCMD l-a invins in justitie, in tara si, matematic, il va invinge in afara pe presedintele jucator;

- Pentru ca SCMD a rasturnat, mediatic, razboiul psihologic si de imagine, declansat impotriva rezervistilor imediat dupa alegerile generale din 2008;

- Pentru ca SCMD a avut si are o contributie hotaratoare la izolarea dictatorului in plan extern;

- Pentru ca SCMD a obligat Puterea sa isi schimbe, de mai multe ori, strategia impotriva rezervistilor, cedarile in fata SCMD facandu-i pe reprezentantii Puterii sa incalce, de data aceasta fara profit, Constitutia si intreaga legislatie;

- Pentru ca SCMD acuza deschis regimul Basescu de tradare, genocid si subminarea economiei nationale;

- Pentru ca SCMD se opune deschis asazisei “mari privatizari” a lui Basescu, adica jefuirii natiunii de ultimele bunuri;

- Pentru ca SCMD isi proclama ca obiective: pastrarea integritatii Romaniei, restaurarea democratiei constitutionale, caderea regimului, alegeri anticipate libere si pedepsirea vinovatilor, nu numai de starea natiunii, ci si de situatia in care a ajuns marea majoritate a cetatenilor tarii;

- Pentru ca SCMD cere aducerea in fata justitiei a tuturor celor vinovati de dezastrul economic, social, cultural si national al romanilor;

- Pentru ca SCMD a rezistat tuturor incercarilor Basescului de distrugere a sa, prin infiltrare, calomniere, manipularea orgoliilor si ambitiilor, ilegale controale financiare, ilegale chemari in justitie, amenintari, santaje, promisiuni, cumparari de constiinte, etc.;

- Pentru ca SCMD si aliatii sai din CNSC, adica opozitia civila, inteleg ceea ce nu inteleg liderii opozitiei politice, care se bucura atunci cand inghit diversiunea: pe langa manipulare, cumpararea voturilor, santaj, furt in alegeri, protejarea camarilei prin retragerea din prim-plan, Basescu a mai inventat o metoda de a-si salva slugile si a asigura continuitatea regimului sau penal – “marsrutizarea” PDL-istilor. Unii, in frunte cu Oajdea, au fost trimisi la PP-DD, altii, cu Frunza Verde, la PNL. In judetul Botosani, PDL-istii sunt camuflati in ecologisti, in judetul Buzau, liderii locali PDL sunt bagati la PSD, sub protectia tandem-ului Boscodeala-Mocanu, etc. Astfel, in loc sa ajunga in fata justitiei, stalpii actualului regim vor ramane la putere inclusiv pe listele opozitiei, ducand la destructurarea partidelor acestora prin nemultumirile pe care le trezesc membrilor fideli, care se vad dati la o parte de lupii , proaspat imbracati in blana de oaie. Evident ca, dupa alegeri, toti infiltratii vor deveni “independenti” (asa cum a patit PRM dupa alegerile din 2004), gravitand in jurul senatorilor si deputatilor pe care actualul regim va reusi sa-i strecoare, oficial, in Parlament. Este motivul pentru care, SCMD atrage, in mod serios, atentia ca fugarii, in ceasul al XII-lea din PDL, nu trebuie primiti ca eroi in Opozitie. Locul lor este acela de inculpati in justitie.

Si insiruirea motivelor pentru care Basescu se teme de SCMD ar putea continua.

3. Marea manipulare basesciana

Esuand in incercarea de distrugere a rezervistilor prin razboiul psihologic si de imagine, avand drept scop, demonizarea acestora de catre intreaga societate romaneasca, Basescu si stafful lui KGB-isto- Kominternist au schimbat registrul in 8 ianuarie 2011. Au uitat de chestia cu “nesimtitii” si de “dreptatea” pe care ar fi facut-o societatii civile, prin aruncarea fostilor pensionari militari pe capul lor si al Casei lor Nationale de Pensii si au proclamat ca fac “dreptate” in sistem. Au produs un haos in intreg sistemul de pensii prin marirea, din burta, a pensiilor unora si micsorarea, nejustificata, a pensiilor altora. Apoi, pentru a-i scoate din circuitul juridic pe acestia din urma, au inceput sa emita, in valuri, decizii de revizuire, cate opt de caciula, oamenii fiind adusi, incet-incet, aproape de cuantumul initial. S-au jucat cu grupele de munca, pe langa acordare in fals si retroactiv a unei contributii inexistente, acordandu-ne tuturor, tot in fals, “conditii special”. Mai nou, pregatesc o noua ordonanta, ca sa ne aduca pe toti cei loviti la cuantumul din 2010, in timp ce pensile marite, dupa ureche, sa ramana , asa cum cere SCMD, in noul cuantum.

Prin noua ilegalitate, in an electoral, Basescu si ai lui spera sa uitam ca, la opt ani de la intrarea in NATO:

- Ni s-a luat statutul de militari in rezerva si natura juridica a pensiei;

- Transformati in civili, fortat, prin legi cu caracter retroactiv si dependenti fiind de punctul de pensie, nu mai avem nici o legatura cu cresterile salariale ale activilor; nici unul dintre cei carora li s-a marit pensia nu realizeaza ca ar fi avut o pensie mult mai mare, daca ar fi ramas in continuare pe vechea sa lege, pentru ca pensiile noastre ar fi fost duble astazi fata de decembrie 2010 (este similar cazului prostirii bugetarilor cu restituirea a 15%); si nimeni nu intelege ca oricat i s-ar fi marit pensia nu i s-a acordat tot ceea ce prevede Legea 119 sau Legea 263, sau Legea 165, pentru ca legea este aberanta si imposibil de aplicat; exista documente referitoare la categorii de venituri, care se topesc dupa 5, 10, 15 ani;

- “Revizuirea”, la fel de antieuropena si anticonstitutionala ca si “recalcularea”, prevede executarea silita, inclusiv a celor aflati in procese, ceea ce este aberant, cu sume luate retroactiv de la 1 ianuarie 2011; dar mai prevede, si foarte putini inteleg acest aspect, si cel de-al treilea “R” - REGULARIZAREA;

- “Regularizarea” este o noua etapa de recalculari care va incepe, real, dupa alegeri, cand legile financiare si metodologiile aferente vor fi, in sfarsit, respectate. Pentru ca acestea spun ca, in cazul in care nu ai gasit un document, il declari disparut in 24 ore si treci, in 30 de zile, la reconstituirea lui, nu bagi, din burta venituri, dupa salariul mediu pe economie. In loc sa insemne revenirea cuantumurilor la situatia din 2010, cu cresterile aferente, daca ne redobandim statutul de militari. “Regularizarea” va insemna plata de catre toti, din urma, pe doi ani “foloase necuvenite din drepturi de pensie” a sute de milioane, cel mai grav loviti fiind cei carora li s-au marit cuantumurile, propagandistic, prin “revizuire”;

- Nu putem castiga decat prin justitie in conditiile actuale, prin hotarari definitive si irevocabile in tara sau in afara. Retragerea din procese a celor multumiti ca li s-a mai dat un pumn de arginti ii expune definitiv daca puterea politica si, implicit, legile nu se schimba. Vor ramane “asistati”, dependenti de punctul de pensie, orice crestere a cuantumurilor fiind inghetata pe urmatorii 10 ani. Speranta Basescului este ca marea majoritate a rezervistilor se vor lasa prostiti, vor renunta la lupta, inclusiv de strada, nu numai la procese, astfel incat el si ai lui sa treaca hopul alegerilor.

4. Ce vrem ca sindicalisti?

- restaurarea statutului de militar in rezerva, pentru militarii si politistii trecuti in rezerva inainte de ianuarie 2011;

- acordarea statutului de militar in rezerva celor iesiti la pensie “provizorie” dupa 1 ianuarie 2011, jandarmilor, pompierilor si politistilor disponibilizati, indiferent de varsta si militarilor angajati pe baza de contract in MApN, disponibilizati la 45 de ani.

- rentele sau indemnizatiile care se acorda categoriilor de mai sus, sa aiba caracterul juridic de pensie militara de stat, anticipata sau nu.

- prin lege sa ni se restituie toate drepturile recunoscute in momentul integrarii noastre in NATO si UE si abuziv rapite prin Legile 329/2009, 119 si 263/2010 si 165/2011: dreptul nerestrictionat la munca dupa trecerea in rezerva, la o a doua vechime in munca si la o a doua pensie, civila, in baza noilor contracte de munca dupa incetarea contractului cu structurile militare; asistenta medicala gratuita pentru noi si familii si eliminarea ilegalului CAS si a la fel de ilegale “coplati”, etc;

- abrogarea tuturor legilor infamante, adoptate prin frauda, impotriva noastra si a tuturor categoriilor profesionale si de varsta pe care le reprezinta CNSC;

- stoparea ”marei privatizari”;

- verificarea tuturor privatizarilor, anularea celor facute impotriva intereselor cetatenilor Romaniei si pedepsirea vinovatilor;

- aducerea in fata justitiei a tuturor celor vinovati de distrugerea indistriei, agriculturii, transporturilor, comertului exterior si finantelor romanesti;

- verificarea activitatii guvernantilor si aducerea in fata justitiei a celor vinovati de acte de tradare, genocid si subminarea economiei nationale;

- verificarea tuturor averilor si confiscarea celor obtinute prin frauda, tradare sau subminarea economiei nationale.

In baza celor mai sus expuse, este evident ca SCMD si cei care ii reprezinta constituie obiectivul numarul unu al Basescului, distrugerea lor fiind prioritara, chiar si fata de eliminarea opozitiei politice.

5. Metode basesciene, vechi si noi, de distrugere a SCMD

- Cumpararea liderilor de filiale, departamente sau CD, prin angajarea in functii bine remunerate in firme UNPR-iste, cu conditia ramanerii in SCMD, spre a-i bloca activitatea;

- Activarea infiltratilor in scopul stimularii si manipularii diversilor “napoleoni” si “cezari” care, ca in orice structura organizatorica romanesca, de la infiintarea acesteia, nu fac decat sa stea pe margine, sa caraie, sa pretinda si sa critice, suparati pe tot si pe toate si, in primul rand, ca Pamantul se invarte in jurul Soarelui si nu in jurul ilustrei lor personalitati;

- Introducerea in circuit a gargarei din arsenalul politic despre democratie, transparenta, exprimarea libera a opiniei, comploturi, oculte si alte manifestari ale unei asazise a doua realitati care, prin manipularea unor lideri de opinie, nefamiliarizati cu razboiul psihologic si de imagine, sa duca la segregare in sindicat, prin crearea unor bisericute, botezate structuri, comitii si comitete, evident de “ajutorare” a activitatii si mentinere a liniei “combative” si “transparentei”;

- Sabotarea actiunilor SCMD in justitie, media si, mai ales, stradale;

- Criticarea cu spume, dusa pana la irationalitate, a tot ceea ce face conducerea SCMD, in special presedintele acestuia;

- Semanarea discordiei intre membri si intre fililale, intre acestea si unii lideri ai departamentelor, intre toti si membrii CD, intre membrii CD, etc.;

- Investigarea, fabricarea de dosare si discreditarea liderilor;

- Compromiterea liderilor SCMD prin atragerea, in diferite curse de natura financiara, economica , politica sau sexuala;

- Lichidarea.

Supunandu-va atentiei cele de mai sus, inchei cu un apel la unitate si determinare, indemnand fiecare filiala sa devina un nucleu al rezistentei nationale pentru societatea civila din zona sa de activitate si cu un indemn hotarat la actiune generala de protest pe data de 1Mai 2012.

Pentru ca aici s-a ajuns: ori Basescu, ori noi!

Daca vrem sa scapam tara de hoti, pentru noi si copii nostri, pe data de 1 Mai 2012 si cu sprijinul nostru intreaga Romanie trebuie sa devina o gigantica Piata a Universitatii.

Honor et Patria! Vae Victis!

Presedintele SCMD

Col.(r) dr. Mircea DOGARU