miercuri, 30 noiembrie 2011

LA MULTI ANI, ROMANIA, ORIUNDE TE-AI AFLA!

LA MULTI ANI, ROMANII MEI DRAGI !
LA MULTI ANI, ROMANIA, ORIUNDE TE-AI AFLA!
DUMNEZEU SA NE OCROTEASCA VISELE SI SPERANTA!

MIHAI EMINESCU-CE-TI DORESC EU TIE,

DULCE ROMANIE

De Ziua Națională, Traian Băsescu avansează în grad şefii SPP, STS şi ai MApN

Președintele Traian Băsescu i-a înaintat în grad pe directorii SPP şi STS, Lucian Pahonţu şi Marcel Opriş. Pe lista decretelor de avansare semnate de şeful statului figurează şi numele lui Ilie Botoş, director general adjunct al Direcţiei Generale de Informaţii a Armatei.

Astfel, şeful SPP, general-locotenentul cu trei stele Lucian Pahonţu, a fost înaintat în gradul de general cu patru stele. Marcel Opriş, general-locotenent cu trei stele şi şef al STS, a fost de asemenea înaintat în grad, fiind făcut general cu patru stele.

La grad general cu patru stele a fost înaintat și Ioan Oprişor, secretar al CSAT.

Ilie Botoş a fost înaintat la gradul de general-locotenent cu trei stele. De asemenea, a fost înaintat în gradul de general-locotenent cu trei stele generalul-maior cu două stele Cârnu Fănică, şeful SMFA, locţiitorul pentru operaţii şi instrucţie, Valeriu Nicuţ şi Cătălin Zisu, şeful Comandamentului Logistic Întrunit.

Prim-adjuncul şefului SPP, Gabriel Creţu, a fost înaintat la gradul de general-maior - cu două stele. Au fost de asemenea înaintaţi în grad Cristian Cioc şi Costin Nedelea, din conducerea SPP.

Lista decretelor de avansare semnate de preşedinte cuprinde și numele lui Cătănici Avram - fost şef al Garnizoanei Bucureşti, în prezent comandant al Diviziei 4 Infanterie Gemina; Ioniţă Ariton, şef al Statului Major al Forţelor Terestre din Ministerul Apărării Naţionale; Maria Lupu, şefa Direcţiei Financiar-Contabile din MApN, locţiitorul şefului Departamentului pentru Armamente din MApN, Cătălin-Adrian Moraru, înaintați la grad de general cu patru stele.

http://www.dcnews.ro/2011/11/de-ziua-na%C8%9Bionala-traian-basescu-avanseaza-in-grad-sefii-spp-sts-si-ai-mapn/

NOUL HIT DIN BODEGILE TARII(NU STIM DACA SI LA GOLDEN BLITZ)

Noul Hit din bodegile ţării - Ieşi afară javră ordinară - VIDEO

Hai, Baieti, Cu Suspendarea!

Hai, Baieti, Cu Suspendarea!

Preluat din" Revista presei in versuri naive "— Blogu' lu' Marcus

Veniti lume la spectacol cu un claun de renume, Ce-a facut din Romania tema pentru blam si glume. Cel cu ego cat cuprinde, dar IQ cat un graunte Ce se crede in prostia-i, Zeus, uns pe sfantu’ munte.

Hranit cu tupeu pe paine da la spate judecata, Care consfinteste banu’ dat sa-si ia romanu papa. El decide cine-n tara are dreptul la mancare Cine nu, e liber, frate, s-o puna de emigrare.

A ajuns golanu asta sa ne ia din batatura Sa ne urce-n bou-vagoane, marfa de aruncatura Iara cei ramasi acasa goi, flamanzi si fara vlaga Smirna lui sa ne supunem, transformati intr-o otreapa.

N-avem bani decat de spaga, de mita si de ciubuc Hranim clanu’ lu’ Basescu mai ceva ca fiind sub turc. Din gondole suspendate, ramasi atarnati in sarme, Ne uitam jos la piscine far’de apa, niste glume.

Si-n ast’ timp duduia Udrea isi achita datoria Cu bani stransi de la tampitii ce-au ramas in Romania. Iar ca bonus doamna poarta rochii cu pret de Bemve Banii-i pica precum pleasca, luati de chiombu’ pe neve.

Cei ramasi cu mintea-ntreaga, neatinsa de ciumat, Asteptam momentu-n care o vom pune de-alt ignat Cu Base drept domnu’ Ghita, in alt strai, acelasi porc, Hai baieti cu suspendarea, sa ne fie cu noroc!

http://marcus64.wordpress.com/2011/11/19/hai-baieti-cu-suspendarea/

SCMD la TELEVIZOR

Astazi, 30.11.2011, la orele 15.00, il veti putea urmari in direct la postul TV ANTENA 3 pe Col. (r) Valeriu PRICINA - vicepresedinte SCMD. Luni, 05.12.2011, la orele 17.30, ii veti putea urmari in direct, impreuna la postul de televiziune OTV, pe Col. (r) dr. Mircea DOGARU - presedinte SCMD si pe Col. (r) Valeriu PRICINA - vicepresedinte SCMD

marți, 29 noiembrie 2011

Puterea pregăteşte o fraudă electorală tip 1946 Cum poate PDL cu 30% din voturi să câştige majoritatea în Parlament

Puterea pregăteşte o fraudă electorală tip 1946
Cum poate PDL cu 30% din voturi să câştige majoritatea în Parlament
de LUCIAN GHEORGHIU

Noua schiţă - teoretică în acest moment - de lege electorală este făcută special pentru a favoriza PDL. Chiar dacă USL obţine mult mai multe procente decât PDL, cei din PDL ar putea avea mai multe mandate în Parlament şi ar putea rămâne la guvernare. Analistul politic Cristian Pîrvulescu susţine că varianta de lege electorală preconizată este inadmisibilă.

Înainte de a vă dezvălui modul în care se pot frauda legal alegerile, vă prezentăm anomaliile legislaţiei electorale preconizată de către PDL, UNPR şi UDMR.

Prevederi care forţează Constituţia

Conform declaraţiilor apărute în presă asumate de lideri din zona Puterii, viitoarea lege electorală stabileşte moduri diferite de alegere a Senatului şi a Camerei Deputaţilor. Pentru Senat se prevede un sistem uninominal pur, adică învingătorul din colegiu devine automat senator. La Camera Deputaţilor se preconizează un sistem de vot mixt, urmând ca 65% din mandate să fie atribuite câştigătorilor de colegii, iar 35% din mandate să fie atribuite prin vot compensat pe listă.

Iată ce spune analistul politic Cristian Pîrvulescu despre sistemele de vot pe care cei din coaliţia aflată la guvernare intenţionează să le aplice. „Din punct de vedere constituţional, nu se justifică tipuri diferite de alegeri pentru Senat şi Camera Deputaţilor. Cele două Camere ale Parlamentului reprezintă naţiunea. Dacă pe viitoarea Constituţie, Senatul va avea alte atribuţii, va reprezenta doar aspectele ce ţin de comunitate, atunci este altceva. Se poate spune că prin legiferarea a două tipuri de alegeri se forţează limitele Constituţiei şi există riscul invalidării la Curtea Constituţională a legii." Ce prevede Constituţia: Art.61: (1) Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării. (2) Parlamentul este alcătuit din Camera Deputaţilor şi Senat.

Tulcea dă tot atâţia senatori cât Iaşiul!

Membrii coaliţiei au stabilit ca, după alegerile din 2012, camera superioară să fie compusă din 89 de senatori. Conform oficialilor coaliţiei, fiecare judeţ va avea două mandate de senator, fiecare sector din Bucureşti, câte unul, iar diaspora va da tot un senator. O astfel de distribuţie dacă va fi pusă în practică va fi una aberantă. Iată de ce. "Soluţia este una artificială şi chiar inadmisibilă, pentru că nu asigură o reprezentativitate reală în Senat. Numărul de senatori, ca şi de deputaţi de altfel, nu se raportează la nivel de unitate administrativă, ci la număr de locuitori. Or, se ştie, există diferenţe mari de populaţie între judeţele României", spune Cristian Pîrvulescu.

Pentru a vă face o imagine referitoare la această nouă aberaţie a guvernaţilor, vă prezentăm spre comparaţie numărul de locuitori din câteva judeţe: Tulcea - 211.622 persoane recenzate în 2011; Hunedoara - 410.383; Constanţa - 680.945; Iaşi - 744.075. Cifrele prezentate spun totul. Tulcea va avea doi senatori (ni se pare absolut normal - n.a.), dar tot câte doi senatori va avea şi Hunedoara, care are dublul populaţiei judeţului Tulcea, iar Constanţa şi Iaşiul, care au o populaţie de mai mult de trei ori mai mare decât Tulcea, vor avea tot câte doi senatori. De asemenea, nu trebuie pus semnul egalităţii în ceea ce priveşte numărul de mandate nici între Hunedoara, pe de o parte, şi Constanţa şi Iaşi, pe de altă parte.

Italia a renunţat în 2006 la ce propune acum guvernul român

Modalitatea de alegere a Camerei Deputaţilor prin vot mixt, 65% câştigători de colegii şi 35% vot compensatoriu pe listă, este un sistem foarte rar aplicat în ţări cu democraţie şubredă. În UE a fost aplicat între 1995 şi 2006 de Italia. Fiind un sistem inechitabil, italienii au renunţat la el. "Un astfel de sistem va avea ca rezultat rămânerea unei treimi din electorat slab nereprezentată în Parlament. Nu vom mai avea cetăţeni egali între ei. Unii vor fi mai puternic reprezentaţi, alţii, mai puţin. Concret, cei care au votat câştigători de colegii vor fi suprareprezentaţi, iar cei care au votat perdanţii, adică pe cei de pe listă, vor fi subreprezentaţi sau deloc", consideră Cristian Pîrvulescu.

De ce a anunţat Traian Băsescu în presa germană că PDL are 30%

Traian Băsescu nu a aruncat aiurea în media germană informaţia că PDL are ACUM 30% din opţiunile de vot, deşi se ştie, în nici un sondaj nu a mai atins nici măcar 20%. Anunţând acum - în presa străină - că PDL are 30%, Traian Băsescu nu face altceva decât să creeze un „alibi" pentru situaţia în care, spre surprinderea lumii întregi, PDL va câştiga cele mai multe mandate în alegerile din 2012.

Reţeta de fraudare "legală" a alegerilor

Prima mişcare este deja cunoscută: decizia ca fiecare judeţ să dea doi senatori. Prin această mişcare, USL-ului i se va limita în mod substanţial numărul de mandate. S-ar putea chiar ca USL să nu câştige un număr mai mare de mandate decât PDL, chiar dacă va avea dublul voturilor celor din PDL. Concret. Luăm exemplul judeţului Tulcea: USL şi PDL câştigă câte un mandat. În Hunedoara, judeţ cu populaţie dublă faţă de Tulcea, dacă ar exista trei mandate, atunci USL ar câştiga 2, iar PDL, 1. Cum vor fi doar două mandate, USL va câştiga doar un singur mandat. Constanţa (populaţie de trei ori mai mare decât Tulcea): patru mandate (în raport cu Tulcea), toate ar fi câştigate de USL. Situaţia este identică şi în Iaşi, judeţ cu populaţie de trei ori mai mare decât Tulcea. Dacă ţinem cont de numărul populaţiei, Iaşiul ar trebui să dea 4 mandate, pe care USL le-ar câştiga pe toate. Se poate observa că, numai în cele trei judeţe analizate, USL câştigă 5 mandate, dar nu câştigă alte 5 mandate, dacă legea ar ţine cont de numărul de locuitori.

Marea şmecherie a votului urban şi a celui rural

La Camera Deputaţilor, PDL trebuie să forţeze obţinerea majorităţii. Aici mandatele ar urma să fie distribuite astfel: 18 mandate minorităţile naţionale; 3 mandate - diaspora; 185 de mandate câştigate în colegii în cele 41 de judeţe şi municipiul Bucureşti şi 93 de mandate câştigate prin vot compensatoriu pe listă. Marele tun pe care se pregăteşte să-l dea PDL îl reprezintă trasarea colegiilor. Deşi informaţia nu este oficială, surse din zona Puterii citate de DCNews au menţionat că în ţară colegiile vor fi trasate pe criterii administrativ-teritoriale. Concret, vor fi colegii exclusiv urbane şi colegii exclusiv rurale. Se va invoca această împărţire, pentru ca secţiile de votare, birourile electorale să se suprapună 100% peste cele de la alegerile locale. (Iată un alt "argument" pentru comasarea alegerilor - n.a.) Care este consecinţa unei astfel de împărţiri a colegiilor este uşor de explicat. Cu excepţia câtorva municipii, USL stă mult mai bine în zona urbană. Astfel, un candidat USL câştigă trei colegii cu, să zicem, un total de 450.000 de voturi în urban, în timp ce în rural, PDL câştigă 5 colegii cu acelaşi număr de voturi sau chiar cu mai puţine. Se poate ajunge deci în situaţia ca USL cu 60% din voturi să obţină mai puţine mandate decât PDL. În plus, chiar dacă nu câştigă nici măcar un colegiu, dar obţine minim 5%, un partid de tipul PPDD ar putea avea 4 sau 5 deputaţi pe lista compensatorie. 4 sau 5 deputaţi care pot fi decisivi în stabilirea unei majorităţi.

Se poate ajunge în următoarea situaţie: în ţară USL - chiar cu un procent de voturi bine peste 50% - să obţină 148 de mandate de deputat, iar PDL, 104. În acest caz, cu preconizatele 22 de mandate de la UDMR, cu cele 18 de la minorităţi, 4 de la PPDD şi cele 3 proprii din diaspora, PDL va avea o majoritate extrem de fragilă, dar o va avea în Cameră.

http://www.cotidianul.ro/cum-poate-pdl-cu-30-din-voturi-sa-castige-majoritatea-in-parlament-164120/

Misterul pensiilor speciale a fost dezlegat: 45 de ani vechime pentru pensionari în vârstă de 43 de ani

Consiliul Fiscal dă dreptate Ziarului Financiar care a ridicat problema creşterii cheltuielilor cu pensiile speciale ca urmare a reformei pensiilor. Explicaţia este că recalcularea pensiilor s-a făcut acordând câte doi ani vechime pentru fiecare an de lucru pentru cadrele MAI, MApN şi serviciile secrete. Aşa se face că un pensionar "special" în vârstă de 43 de ani ajunge să aibă 45 de ani vechime, aşa cum arată decizia de pensionare alăturată.

Ziarul Financiar a scris, în urmă cu două săptămâni, că reforma sistemului de pensii a majorat cele 159.000 de pensii speciale ale poliţiştilor, militarilor şi lucrătorilor din serviciile secrete în loc să le reducă, aşa cum şi-a asumat Guvernul.

Consiliul Fiscal a arătat o săptămână mai târziu că aceste pensii au crescut, în medie, cu 30%, de la 1.755 de lei la 2.289 de lei/lună, efortul suplimentar fiind de 1 mld. lei.

Niciun oficial nu a explicat de ce reforma despre care s-a spus că va aduce economii a ajuns să coste mai mult statul. În privinţa pensiilor speciale, explicaţia a fost găsită: pensionarilor "speciali" li s-a calculat, pentru un an de muncă, doi ani de vechime, după cum reiese dintr-o decizie de recalculare (facsimil).

Aşadar, în cazul unui locotenent colonel de 43 de ani, trecut în rezervă în 2008, i s-a calculat, în 2011, un stagiu de cotizare de 45 de ani, deşi el a lucrat doar 20 de ani. În baza acestui calcul, a obţinut o pensie brută de 2.654 lei/lunar, ceea ce înseamnă că el ia în mână o pensie de 2.230 de lei.

Această creştere explică în parte şi adâncirea deficitului fondului de pensii evidenţiată de ZF, care arăta în august, pe baza evoluţiilor cheltuielilor cu pensiile din prima jumătate a anului, că deficitul se va majora pe întreg 2011, în urma reformei pensiilor, cu 1 mld. euro faţă de 2010, adică cu o treime.

Deficitul fondului de pensii este aşteptat să ajungă în acest an la 3,5 mld. euro, adică la 2,7% din PIB-ul estimat la aproximativ 129 mld. euro. Consiliul Fiscal dă dreptate Ziarului Financiar care a ridicat problema creşterii cheltuielilor cu pensiile speciale ca urmare a reformei pensiilor

Consiliul Fiscal - autoritate care sprijină Guvernul în procesul de elaborare şi derulare a politicilor fiscal-bugetare şi a cărui opinie este obligatorie la aprobarea bugetului sau la rectificare - observă, analizând şi el diferenţa dintre declaraţiile iniţiale şi realitate, că demersul de recalculare nu a condus la economii, ci dimpotrivă la cheltuieli suplimentare. "Cu toate că iniţial exerciţiul de recalculare a pensiilor spe ciale anticipa, conform calculelor Ministerului Muncii, economii bugetare substanţiale la nivelul cheltuielilor cu pensiile, în cele din urmă putem constata că acest demers s-a concretizat în cheltuieli suplimentare cu pensiile aferente celor 159.000 de pensionari din această categorie (aproximativ 1 mld. lei cheltuială anuală suplimentară), în condiţiile în care pensia medie corespunzătoare creşte în urma recalculării de la 1.755 lei (nivel utilizat pentru fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2011) la 2.289 lei în anul 2012 (o creştere medie de 30,4%)", a precizat Consiliul fiscal condus de Ionuţ Dumitru, economistul-şef al Raiffeisen-Bank.

La fundamentarea proiectului bugetului pentru 2011 fostul ministru al muncii Ioan Botiş nu a putut explica modul în care s-au alocat sumele pentru pensiile speciale, arătând că recalcularea s-a făcut şi se face nu de către casele de pensii ale căror date sunt publice, ci de către instituţiile implicate - respectiv Ministerul Apărării, Ministerul de Interne şi serviciile secrete. Aşadar, aceste instituţii au recalculat pensiile "în sus" întrucât, chiar dacă nu au contribuit deloc la sistemul de pensii, foştilor militari, poliţişti şi agenţi secreţi li s-a calculat ca vechime dublul perioadei lucrate, iar ca nivel de contribuţie toate veniturile obţinute în această perioadă ca şi cum ar fi fost "taxaţi" cu acel 9,5% obligatoriu în cazul angajaţilor de rând pentru toţi banii câştigaţi.

Proiectul legii bugetului asigurărilor sociale pe 2012 arată că în România sunt 4,76 mil. pensionari cu pensii de asigurări sociale, care au o pensie lunară de 747 lei, şi 159.000 pensionari plătiţi prin Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Serviciul Român de Informaţii, cu o pensie medie lunară de 2.289 lei. Pentru aceste pensii speciale se cheltuiesc 4,4 mld. lei, adică aproape 10% din întreg fondul alocat pensiilor în România (47 mld. lei). Proiect de buget 2012: Pensiile speciale sunt cu 17% mai mari decât înainte de reformă

Fostul ministru al muncii Mihai Şeitan a explicat în felul următor majorarea deficitului de pensii în prima parte a anului. În urma reformei, a spus el, toate pensiile speciale au fost incluse în sistemul public. Dar nu toţi militarii sau activi care contribuie de acum înainte (li s-au majorat salariile cu exact suma cu care trebuie să contribuie) ar fi început încă din primele luni ale anului să o facă din cauza întârzierii în funcţionarea caselor de asigurări, în vreme ce toate pensiile au intrat automat în plată.

Alături de pensii, alte două fonduri de asigurări, cel de sănătate şi şomaj, apasă asupra bugetului de stat. Este de aşteptat ca acestea să acumuleze în 2011 un deficit de minimum 3,3% din PIB. Economistul Laurian Lungu de la Macroanalitica aprecia recent că, dacă se doreşte eliminarea deficitului, nu doar impozitarea tuturor pensiilor este soluţia, ci trebuie ca întreg fondul de pensii să fie redus cu procentul cu care el este deficitar, adică 28%.

Exemplu de recalculare a unei pensii speciale: decizie dată în ianuarie 2011

Un locotenent­-colonel în vârstă de 43 de ani, trecut în rezervă în 2008, are o vechime de 45 de ani muncă deoarece pentru fiecare din 20 de ani lucraţi într-o unitate militară a mai primit încă un an vechime, deci încă 20 de ani vechime, la care s-au adăugat şi studiile.

În acest fel punctajul de pensie obţinut este de 3,14 puncte, ceea ce înseamnă o pensie de 2.307 lei (3,14 X pensia medie).

Pensia sa totală este însă de 2.654 de lei pentru că se mai adaugă un "Ordin/Semn onorific pentru 20 de ani" de 347 de lei pe lună.

Aşa s-a întâmplat cu pensiile din Ministerul Apărării, Ministerul de Interne şi Serviciile Speciale.

Articolul si comentarii la

DE ACUM SE PREGATESC DATELE PENTRU MARELE FURT DE LA ALEGERI.SI CULMEA , VICTIME SUNT TINERI CU CARTE !CE SA MAI VORBIM DE ION DE LA PEPENI?

"Promovăm valorile", campanie derulată de Organizaţia de Tineret a PDL redeschide problema datelor oficiale cu caracter personal pe care partidul aflat la putere le solicită participanţilor la programele sale.
Sub sloganul "Îţi place să citeşti? Meriţi un abonament la BCU" tinerii filialei PDL Bucureşti lansează o invitaţie studenţilor din Capitală la sediul din Aleea Modrogan nr. 22 pentru a le acorda gratuit un permis de acces la Biblioteca Centrală Universitară (BCU).
Cu actul de identitate, carnetul de student şi fluturaşul primit pe stradă, am dorit să vedem în ce anume constă campania organizată de către juniorii democrat-liberali.
La intrarea în sediul PDL Bucureşti portarul ne îndrumă către un birou din capătul coridorului de la parter. Doi tineri ne prezintă amabili oferta: abonament gratuit timp de un an la Biblioteca Centrală şi posibilitatea de a deveni membru al organizaţiei. Ne înmânează rapid un chestionar cu trei întrebări despre OTPDL şi regulamentul de funcţionare al bibliotecii. Nu înainte însă de a solicita cartea de identitate pe care o scanează şi o copiază la imprimantă . Se fac pe loc şi câteva poze tip buletin, iar în cinci minute totul e gata. La plecare ni se cere şi numele profilului de Facebook pentru a deveni prieteni ai organizaţiei în reţeaua de socializare.
Am încercat să aflăm de ce anume sunt scanate şi copiate pe hârtie actele de identitate ale studenţilor care participă la campania democrat-liberală.
"Facem asta pentru că cei de la bibliotecă au nevoie de aceste date. E vorba de copii xerox, nu de scanare", ne spune preşedintele OTPDL Bucureşti, Cristian Ţugurel, susţinând că nici nu se pune problema ca datele din cărţile de identitate să fie păstrate la partid: "Noi ne-am gândit că e bine să sprijinim tinerii. De aici a venit ideea. Normal că partidul plăteşte tot. Am vorbit şi cu conducerea BCU, altfel nu făceam de capul nostru . Încă nu avem un parteneriat cu ei, dar urmează să-l facem".
Directorul BCU Bucureşti este membru PDL
Parteneriatul la care face referire şeful OTPDL Bucureşti ar urma să fie încheiat cu o instituţie subordonată direct Ministerului Educaţiei şi care este condusă de, coincidenţă, o membră a PDL Bucureşti. De altfel, Mireille Rădoi, care se află în fruntea Bibliotecii Centrale Universitare de exact un an, a ocupat funcţia în urma unei numiri ce a atras mai multe suspiciuni. O parte a mediului academic a acuzat la acea dată că unele condiţii de înscriere în concurs prevăzute de ordinul ministrului Educaţiei, Daniel Funeriu, ar fi fost dedicate candidatei Rădoi: anume aceea de a avea o vechime de minimum trei ani într-o editură, precum şi publicarea unor studii în domeniul managementului informaţiei.
Semne de întrebare ridică şi acordul dintre instituţie şi partid în baza căruia OTPDL derulează campania. Conform site-ului BCU, permisele se eliberează "în unitatea centrală şi în bibliotecile-filiale", nefiind precizată niciunde posibilitatea achiziţionării permiselor de către intermediari.
Contactată de gândul, Mireille Rădoi a negat însă că ar fi încheiat un parteneriat cu Organizaţia de Tineret a PDL. "BCU Bucureşti nu acordă permise prin intermediul unui partid. OTPDL a discutat cu noi posibilitatea de a cumpăra un număr de 500 de permise şi a le întrebuinţa pentru studenţii care au obţinut peste media 9 în anul anterior. Deocamdată nu am semnat nimic în acest sens ", ne-a transmis şefa Bibliotecii Centrale precizând că nu este responsabilă "pentru ceea ce fac ei": "Binenţeles că nu avem o problemă cu stimularea tinerilor de a frecventa BCU, dar nu suntem de acord cu politizarea accesului la serviciile noastre".
Înscrierile în campania derulată de tinerii democrat-liberali continuă până mâine.
SURSA: gandul.info

DOAMNA DEPUTAT MARIANA CAMPEANU POATE FI CONTACTATA PE FACEBOOK

ADRESA ESTE :http://www.facebook.com/Mariana.Campeanu

VA MAI AMINTITI CUM VORBEA ACEASTA INSECTA DESPRE MILITARI? SA-I SPUNA EL LUI MUTU CA BANII SUNT DIN ZONA DE CREDITARE!

Autor: Raluca Dan,Eugen Ciufu/ADEVARUL

Fostul politician a preluat cea mai bănoasă afacere a lui Liviu Luca şi Sorin Ovidiu Vîntu.

Fost partener şi angajat al lui Sorin Ovidiu Vîntu, Cozmin Guşă (41 de ani) i-a preluat cea mai bănoasă afacere, după FNI: Petromservice. S-a asociat cu un alt apropiat al lui SOV, Maricel Păcuraru, judecat pentru căpuşarea Poştei Române. Vor să resusciteze o firmă pe care Liviu Luca şi Vîntu ar fi prejudiciat-o cu 83 de milioane de euro. Noii proprietari vor ca statul să recupereze aceşti bani şi să-i dea lor, adică fostei Petromservice, actuală Strategies-Reaserch-Investements SRL. „Adevărul": Ce v-a determinat să cumpăraţi acum PSV, o companie ale cărei datorii se ridicau, la 31 decembrie 2009, la peste 175 de milioane de euro, reprezentând peste 57% din totalul activelor? Cozmin Guşă: Criza este o perioadă nenorocită, dar este şi perioada în care se pot face afaceri profitabile dacă te gândeşti la viitorul imediat. Or, portofoliul Petromservice aşa cum este el în acest moment, e un portofoliu de afaceri foarte important pentru viitorul imediat dacă ne referim la partea de mass-media, analiză sociologică, prognoză geopolitică - unu; doi - la partea de construcţii civile şi industriale, respectiv infrastructură energetică şi trei - pentru că aşa aş împărţi portofoliul Petromservice - partea de exploatări miniere, care înseamnă Budureasa şi exploatarea de marmură din Kazakhstan. Pot să spun că, prin achiziţia Elbahold, în acest moment, Petromservice a devenit o afacere 100% românească. Bun, dar ce v-a determinat s-o cumpăraţi? Tranzacţia a început să ne intereseze în urmă cu vreo două - poate trei luni şi a pornit de la interesul meu şi al partenerului meu de a dezvolta o platformă de analiză şi prog­noză nu doar sociologică, dar şi geopolitică pe structura Insomar. Şi, pornind de la asta, şi văzând cât de încurcate sunt treburile la Insomar, care aparţine Petromservice, care este de fapt în reorganizare judiciară, am început să ne uităm mai cu atenţie la portofoliul de participaţii pe care îl are PSV, din toate domeniile, şi uşor- uşor, împreună cu partenerul meu, care este Maricel Păcuraru, am hotărât că e foarte interesant pentru noi. Discuţiile s-au îndreptat apoi spre achiziţie. Aţi făcut o radiografie financiară a PSV când aţi achiziţionat-o? Am făcut o analiză a activelor, a planului de ieşire din insolvenţă, a planului de reorganizare, el este perfectibil. Dar, eu vă fac nişte descrieri din ceea ce noi ştim cu precizie. Cel puţin două lucruri sunt modificate faţă de planul de reorganizare judiciară pe care dumneavostră l-aţi consultat. Primul: nimeni din aşa-zisul ,,lot Vîntu" nu mai are sarcini executive în Petromservice. Singura legătură s-ar putea să existe prin Liviu Luca, prin intermediul Asociaţiei Salariaţilor din Petromservice, care deţine încă 25% din Petromservice, în rest nimeni de acolo nu mai are dreptul în acest moment să opereze acolo. Al doilea lucru pe care trebuie să-l ştiţi, şi vi-l spun în premieră, PSV s-a constituit de asemenea ca parte civilă, prin RVA - prin domnul Arin Stănescu - pentru recuperarea prejudiciului, acţionând în solidar în acest sens cu autorităţile statului român, apropo de prejudiciul care a fost cauzat PSV, şi, indirect, prin PSV, statului român. Şi, al treilea lucru pe care trebuie să-l ştiţi, nu mai există obligaţii către foştii sau actualii salariaţi. Toate sunt plătite la zi, prin valorificarea unor active. În acest moment, mai există obligaţii către bugetul de stat, în primul rând.

Aţi achitat datoriile către salariaţi la încheierea tranzacţiei?

Noi nu am avut un rol în executarea acestor lucruri, ele s-au executat în baza planului de reorganizare. În planul de reorganizare, era presupusă achitarea acestor datorii, pentru că au existat acţiuni în justiţie. Multe dintre ele sunt atacate în acest moment, pentru că o parte dintre persoanele care s-au considerat prejudiciate nu există de fapt şi banii se întorc. De altfel, societatea de avocaţi Mircea Andrei şi Asociaţii este, în acest moment, autoarea unei plângeri la CEDO împotriva avocaţilor care i-au reprezentat pe foştii salariaţi ai PSV pentru sentinţe contradictorii: pentru că mulţi nu există sau unii au primit, unii nu au primit. E o încurcătură cu care probabil se vor chinui mult timp de acum înainte.... Adică, nu sunt 72.000 de păgubiţi aşa cum s-a spus?

O, Doamne fereşte! Am auzit-o pe doamna Laura Kovesi spunând asta. În vremurile de glorie, înainte de a vinde cea mai mare parte a activităţii, apropo de contractul cu OMV-Petrom, au fost 23.000 de angajaţi. Cei mai mulţi! Niciodată nu a fost vorba despre 72.000. Dar, toate obligaţiile salariale restante sunt în acest moment la zi. Către stat ce datorii mai are PSV acum? Sunt câteva lucruri în discuţie în acest moment, foarte multe sunt atacabile. M-aş rezuma la faptul menţionat, de altfel, de planul de reorganizare, că toate aceste obligaţii le vom achita. Vom vedea însă care sunt. Statul a renunţat la unele dintre ele, altele au fost atacate. A fost un malaxor foarte ciudat, ca să mă exprim elegant, al deciziilor luate acolo şi foarte multe lucruri trebuie discutate. Vă dau un exemplu: participarea Petromservice la Realitatea Media. După părerea mea, e undeva la 20%, dar trebuie reanalizată, pentru că în perioada 2008, în 2009, după 2009, cu toată agitaţia care a fost acolo şi cred că ştiţi la ce mă refer, au fost încheiate o serie de tranzacţii bilaterale, iar unele dintre ele nu au fost înregistrate. Dar, voi găsi acolo un partener de dialog, pe domnul Elan Schwartzenberg, noul patron al companiei, cu care sunt şi prieten de vreo 15 ani. N-am probleme că vom ajunge la relaţionarea potrivită între companiile noastre, noi în calitate de acţionari minoritari şi el în calitate de acţionar majoritar, spre binele Realităţii Media, care nu înseamnă doar Realitatea TV, înseamnă toate televiziunile de acolo, inclusiv Monney Chanel, licenţele de radio, Gold FM, Realitatea, Guerrilla, site-urile de Internet sau participaţia de la OTV, de 20% . Cu cât aţi cumpărat PSV? Nu vă voi spune suma, nu vă voi spune nici datele tranzacţiei, vă spun doar că tranzacţia este definitivă şi irevocabilă, este consumată şi nu se mai pot emite pretenţii. Pot să vă spun doar că am cumpărat Elbahold de la o altă companie din Cipru, care ne-a prezentat dovada că este deţinătorul Elbahold. Vorbim despre o cifră de ordinul zecilor de milioane? Nu aş vrea să dau naştere la speculaţii. Cred că după un an de zile, aşa cum este normal, va veni momentul să facem bilanţul şi să arătăm cât de pricepuţi am fost într-o astfel de tranzacţie. Banii cu care a fost cumpărată Elbahold provind dintr-o zonă de creditare sau din propriile afaceri ale dvs. şi ale partenerului dvs.? Fondul este unul de creditare, pentru că este o societate nou-înfiinţată. Am înfiinţat-o tocmai pentru acest gen de tranzacţie.

Ne spuneţi măcar numele companiei de la care aţi cumpărat?

Ca să vă liniştesc, este tot un offshore, al cărui nume va fi comunicat instituţiilor statului, pentru că aşa mi se pare corect în ceea ce priveşte această tranzacţie. Oricum, Stategies-Research -Investements nu are în vedere să cumpere nişte pachete minoritare în alte trusturi de presă din România sau alte pachet în alte institute de sondare şi cercetare sociologică, pentru că aceasta este o platformă pe care vrem să o dezvoltăm noi, la nivel regional. Nu doar la nivel de România, ci la nivel de – cum să mă exprim eu, în calitatea mea de geopolitician -, la nivel de West Balkan, care, bineînţeles, include şi Republica Moldova. Nu o să mergem în Georgia, ca să nu-l deranjăm pe Dinu Patriciu, care a luat o opţiune importantă acolo. Dar, West Balkan este înţelesul uşor incorect, dar extins, al ceea ce cuprinde şi Republica Moldova, dar, mai degrabă, fosta Iugoslavie şi ceea ce este în jurul nostru. Veţi consolida participaţiile pe care PSV le are acum?

Vom vedea ce facem cu participaţiile. Dacă va exista o perspectivă bună, s-ar putea să fim de acord cu unele majorări de capital care să ne transforme chiar în acţionari majoritari la aceste companii. Dacă nu, putem să valorificăm participaţia minoritară ca să investim în altceva. Dar interesul nostru principal este să avem un portofoliu de participări minoritare, dar consistente, în trusturi de presă care pot să ajute o platformă mai sofisticată de analiză şi prognoză sociologică şi geopolitică care pe mine mă interesează foarte mult. Şi vorbim doar despre partea de media în acest moment. Cât despre zona de construcţii civile şi industriale şi despre cea de infrastructură energetică, acolo probabil că ne vom orienta către marile proiecte care sunt convins că vor veni în România şi vor veni în special dinspre Est, pentru că de acolo se cară rezerve strategice de energie către Vest. Şi avem un portofoliu şi de specialişti, dar şi de lucrări care ne recomandă ca un partener important pentru acest gen de activitate economică. Apropo de analiza financiară şi de valoarea participaţiilor PSV. Aţi pus în balanţă cât reprezintă valoarea datoriilor PSV? E mult mai mare valoarea participaţiilor decât cea a datoriilor?

Cu siguranţă că da. Eu trag speranţă că a fost o tranzacţie în care noi am riscat, însă vă spun portofoliul PSV de astăzi - care cu siguranţă este mult mai important decât datoriile pe care le are PSV - poate să capete valoare dacă prin expertiză şi prin relaţiile de business pe care le avem putem să-l îmbunătăţim şi să-l punem să lucreze. Astăzi, PSV înseamnă un portofoliu de participaţii uşor împotmolit, care trebuie pus la treabă. Iar dacă vă închipuiţi că toţi aceia care erau în PSV - de la administratorul special Şupeală şi până la directorul economic - au făcut ce au făcut şi s-au învârtit între PSV şi procurorii în faţa cărora au dat declaraţii, eu nu cred că au avut prea mare grijă de PSV. În plus, faptul că au fost şi reţinuţi timp de o săptămână, evident că îi face incompatibili cu o activitate performantă, iar noi dorim activitate performantă. Şi oricum, eu nu cred niciodată că pot aduce performanţă nişte oameni bănuiţi că au concurat la devalizarea unei companii pe care noi o dorim profitabilă. Cu Maricel Păcuraru sunteţi prieten sau doar partener? Suntem şi prieteni, suntem şi parteneri, ne cunoaştem cred de vreo cinci-şase ani. Şi nu aveţi întrebări date fiind relaţiile sale de afaceri cu SOV? Toată lumea care contează a avut relaţii în România cu SOV: de la politicieni, preşedinţi, actuali sau foşti, prim-miniştri actuali sau foşti, dar asta nu înseamnă că neapărat este un defect. Şi eu am avut relaţii cu SOV. Am încercat chiar să facem un business împreună, am avut o societate 50-50, prin care doream să oferim expertiză celor care ar avea nevoie şi posibilitatea de extindere în afara ţării. Nu a funcţionat acea societate şi ulterior i-am cumpărat părţile lui Vîntu, în 2009. Societatea nu mai funcţionează. Capul face, capul trage La momentul la care s-a anunţat vânzarea PSV, exista suspiciunea că Maricel Păcuraru ar prelua Elbahold tocmai pentru a se constitui parte civilă şi pentru a obţine proprietăţile şi banii sechestraţi de procurori doar ca să le înapoieze lui Vîntu şi Luca. Astea sunt poveşti nemuritoare, pentru că nu au la bază nimic, decât închipuirea unora care l-au transformat pe Vîntu în inamicul public numărul unu, şi unicul inamic în acest moment, după cum a fost şi Dinu Patriciu într-un anumit moment al vieţii lui, în 2005, dacă-mi amintesc bine. Şi astăzi se vede că este un om în regulă, eu îi doresc şi lui Vîntu aşa ceva.

Eu cu SOV ne aflăm într-un moment în care nu comunicăm, am stopat această relaţie acum aproximativ un an şi jumătate. Asta nu o să mă facă niciodată să-l înjur pe Vîntu, am avut o relaţie de prietenie pe care am recunoscut-o tot timpul şi faptul că nu mai comunicăm este ca să nu ne certăm şi a venit din decizia mea de a nu mai comunica, pentru că ne-am fi certat groaznic dacă am mai fi comunicat din acel moment.

Dar, eu prefer ca relaţiile bune pe care le-am avut să rămână aşa îngheţate cum or fi ele. În plus, Maricel este un om de afaceri foarte solid, foarte corect, fără credite, nu poate să aibă calitatea de interpus. Noi vorbim de cealaltă parte despre nişte oameni care au probleme cu autorităţile statului român. Îmi pare rău, îl cunosc şi pe Liviu Luca de când eram la PSD, de când era lider sindical şi negociam cu sindicatul său, dar este o vorbă românească: „Capul face, capul trage". Şi domnul Maricel Păcuraru are probleme cu autorităţile statului. A fost trimis în judecată de DNA în dosarul ,,Poşta"... Se judecă, se judecă... Probabil că, în momentul în care se va ajunge la rezultat, totul va fi mai clar, dar haideţi să fim serioşi, suntem oameni responsabili, eu am o familie cu trei copii, o nevastă şi trei bunici, el e un om cu şase copii, adică noi am intrat în această afacere pentru că vedem un viitor în România, şi eu văd un viitor în România şi pentru copiii mei...Dar, bineînţeles, trăim în România, şi aici scenarita este de bază. Cred că lucrurile pe care noi le vom face, sau pe care le-am făcut deja, arată că determinarea noastră este de a recupera acel capital devalizat - să vedem cine vor fi găsiţi vinovaţi pentru asta şi cine sunt cei care vor plăti - pentru ca societatea să-şi poată achita obligaţii şi să meargă înainte.

Nu vreţi să ne spuneţi, totuşi, data la care aţi parafat tranzacţia? Ba da. Este data de 7 noiembrie, în prima parte a zilei. Şi, ca o coincidenţă, este data la care, în cursul după-amiezii, „lotul Vîntu" a fost reţinut. A fost o coincidenţă nefericită, şi aici nu se pot face speculaţii. Dar, repet, trăim în România şi speculaţiile nu se vor opri. Singure, doar acţiunile noastre pot să-i convingă pe cei care vor fi interesaţi. Vă aşteptaţi la presiuni din axa Luca-Vîntu? Pe mine foarte multă lume a încercat de-a lungul vremii să mă preseze dar nu a reuşit nimeni, pentru că sunt un om independent, din punct de vedere financiar, din punct de vedere personal şi fac ceea ce cred eu că e bine. Nu are nimeni cu ce să mă preseze. Singurele persoane care pot să mă preseze sunt cei doi copii ai mei, de la care şi accept să facă asta. În rest, nu accept de la nimeni. Dacă veţi câştiga procesul acesta în care v-aţi constituit parte alături de stat, e vorba, totuşi, de proprietăţile lui Luca şi Vîntu, ce veţi face cu ele? Ne-am constituit parte civilă doar pentru a recupera în folosul firmei sumele, care apoi se vor vira ca o obligaţie la stat. Noi nu vrem să câştigăm bani din asta. Nu ştiu unde se va ajunge în final... Haideţi să ne imaginăm. Să spunem că domnul Vîntu se va prevala de prietenia cu dumneavoastră şi va spune: ,,Vinde-mi casa aia, la un preţ ok, pentru că eu am investit emoţii în ea...". Ce veţi face? Este un dosar mult prea complicat pentru ca eu să mă apuc acum să speculez. Sorin Ovidiu Vîntu a ales o bătălie care a degenerat. De la o bătălie cu Traian Băsescu pe care nu avea de ce să o ducă, poate eu aveam de ce să o duc, şi am dus-o, până la o bătălie cu instituţiile statului român, declarativ cel puţin, ceea ce nu este o abordare corectă. Dar să stau să-l judec acum pe Sorin, mai ales că nu mai suntem în relaţii de comunicare, e prea mult. Ce se va întâmpla, nu ştiu, dacă PSV apucă să achite toate datoriile şi prejudiciul rămâne doar către PSV nu şi către statul român, aceea va fi decizia PSV. Dar, aici nu pot să eludez legea. Nu pot să spun ,,Mulţumesc frumos, nu mai am nevoie de asta", pentru că acele bunuri sunt încadrate din punctul de vedere al legii, eu trebuie să mă supun legii. A, ce fac eu după-aia cu proprietăţile...e treaba mea, dacă vreau să câştig, câştig, dacă vreau să pierd, pierd.

"Eu cu SOV ne aflăm într-un moment în care nu comunicăm, am îngheţat această relaţie acum aproximativ un an şi jumătate.'' Idealuri regionale Ca acţionar în companii de media, aveţi o strategie? Să nu aveţi impresia că noi dorim să facem televiziune. Nu, noi dorim să producem conţinut cu relevanţă regională şi când spun West-Balkan la asta mă refer, regional, inclusiv pe fluxul euro-asiatic, dar şi dorinţa de a emite cumva pe acel flux. Acum, că o să o facem prin intermediul participaţiilor minoritare pe care le avem în anumite trusturi sau că vom inventa un vehicul pentru a emite acest flux, aceste analize, rămâne de văzut. Dar, ele sunt doar capacul. Intenţia mea este ca, beneficiind de această infrastructură, să reuşim să intrăm în proiecte foarte agregate de consultanţă, prin specialiştii pe care să începem uşor-uşor să-i adunăm. Şi, când mă referm la specialişti nu mă refer doar la persoane fizice, mă refer şi la diverse ONG-uri care lucrează nu doar pe partea de consultanţă geo-politică, ci şi pe partea de infrastructură energetică, pentru că nicio strategie energetică din regiune, indiferent că e vorba despre consum, producţie sau infrastructură, nu se poate dezvolta fără trend-urile geo-politice, care trebuie ştiute. Mă gândesc la o platformă cu participare internaţională pe care să o dezvoltăm, o platformă de convergenţă în acelaşi timp, pentru că noi vorbim aici de foarte multe zone emergente care pot să-şi aibă în România un centru, ca să spunem aşa. Convingerea mea clară, şi care dacă vreţi a fost un motor în momentul în care am decis această achiziţie, este că a a revenit vremea campionilor naţionali. Voi sunteţi un exemplu bun, Dinu Patriciu a făcut un fel de campion naţional în România. Eu cred că a revenit vremea campionilor naţionali care, în acord cu strategiile statului în care funcţionează, să poată să performeze. Şi dacă vreţi, planul nostru în următorii ani este să dezvoltăm un asemenea campion naţional în domeniile pe care vi le-am menţionat mai devreme. Inclusiv în consultanţă? Bănuiesc că nu vă referiţi neapărat la consultanţa politică pe care aţi derulat-o până de curând? Acum, că m-ai întrebat…Eu am plecat din politică şi am plecat iremediabil, dar asta nu înseamnă că nu mă preocupă. Exprimările publice pe care le-am avut până acum sunt exprimările publice ale unui om care a fost foarte implicat în politică şi care este foarte preocupat de ceea ce se întâmplă în continuare. Dar, prezenţa mea în politică de acum înainte este exclusă. În geo-politică, da. Dar, mă interesează foarte mult cine o să conducă România în 2013, cine o să fie preşedinte în 2014, pentru că este legat de activitatea de zi cu zi pe care o avem, de viitorul copiilor mei despre care vă vorbeam. Am favoriţii mei. Aveţi favoriţi de la putere sau din opoziţie? Eu sunt dedicat proiectelor de reformă şi mă enervează foarte mult populiştii. Şi ca să nu dau nume, cred că alternativa politică în acest moment la actuala putere este dominată de un populism cras, care mă enervează. Asta, nu înseamnă că voi face ceva împotriva domnilor la care am făcut referire, pentru că, probabil că v-aţi dat seama, este vorba despre actualii conducători ai USL-ului. Dar cum să spun, eu sunt foarte dezamăgit pentru că aveau o şansă mare să ofere o alternativă constituită de oameni inteligenţi, profesionişti, care să nu vină toată ziua la televizor cu ,,ba, pe-a mă-tii", pentru că asta este tendinţa acum în politică, ci să vină cu soluţii pentru marasmul ăsta în care ne-am afundat şi din care sunt convins că putem ieşi. "PSV s-a constituit ca parte civilă, pentru recuperarea prejudiciului, acţionând în solidar în acest sens cu autorităţile statului.'' Motivele speculaţiilor pe axa Guşă-Păcuraru-SOV În momentul în care în presă s-a vehiculat cumpărarea PSV (fosta Petromservice) de către Maricel Păcuraru, imediat s-au făcut conexiunile cu Sorin Ovidiu Vîntu, date fiind relaţiile de afaceri dintre cei doi. Actuala societate a lui Guşă şi Păcuraru, Strategies-Research-Investements, se constituie parte în dosar pentru recuperarea prejudiciului de peste 83 de milioane de euro imputat de procurori „lotului Vîntu" ca prejudiciu creat fostei Petromservice. Or, dată fiind apropierea dintre SOV şi cei doi, Maricel Păcuraru şi Cozmin Guşă, s-a speculat faptul că prejudiciul care va fi recuperat de Strategies-Research-Investements va ajunge de fapt tot la SOV. Istoricul Petromservice - 2002 - Anul lui Luca. Petromservice este preluată cu tot cu active şi salariaţi de Asociaţia Salariaţilor din Petrom, condusă de Liviu Luca. - 2003 - Căpuşarea Petrom. Petromservice primeşte un contract pentru o perioadă de 5 ani, prin care va furniza servicii de întreţinere a sondelor deţinute de Petrom. - 2004 - Venirea austriecilor. OMV a cumpărat Petrom. Preţul tranzacţiei - 600 de milioane de euro pentru 33%. - 2005 - Un offshore preia controlul. Elbahold Ltd. (Cipru), deţinut de Luca, a preluat 43,9% din Petromservice prin majorare de capital, preţul investiţiei fiind de 12 milioane de euro. 25% din acţiunile companiei au rămas asociaţiei salariale conduse de Luca. - 2007 - Profitul. După ce, în urmă cu doi ani, investise 12 milioane de euro pentru 43% din Petromservice, principalele activităţi ale companiei sunt cumpărate de Petrom pentru suma record de 328,5 milioane de euro. Profitul Elbahold (Liviu Luca) a fost de peste 145 de milioane de euro. Procurorii acuză faptul că întreaga sumă a tranzacţiei, 328, 5 milioane de euro, ar fi ajuns de fapt în conturile lui Luca şi Vîntu. - 2008 - Schimbarea numelui în PSV. Petromservice îşi schimbă denumirea în PSV Company. - 2011 - Reţineri, eliberări. Liviu Luca, Sorin Ovidiu Vîntu şi alţi opt directori din Petromservice au fost reţinuţi în dosarul privind delapidarea companiei, pentru un prejudiciu de peste 83 de milioane de euro. Suma este revendicată acum de noii proprietari ai PSV, Cozmin Guşă şi Maricel Păcuraru. 83 de milioane de euro este prejudiciul, estimat de procurori, care ar fi fost făcut de Sorin ovidiu Vîntu, Liviu Luca şi complicii lor.

http://www.adevarul.ro/actualitate/Cozmin_Gusa-noul_actionar_al_Petromservice-_-Cum_am_ajuns_patron_la_Petromservice_0_599340583.html?utm_term=nl-link&utm_source=nl-general&utm_content=323922%40gmail.com&utm_medium=newsletter&utm_campaign=Adevarul-Newsletter-20111129

INFORMARE din 23 noiembrie 2011

1. In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 826 din 22.11.2011, au fost publicate trei decizii ale Curtii Constitutionale a Romaniei prin care se respinge ca neintemeiata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 119/2010 sau a unor articole din aceasta. Cei interesati pot gasi Deciziile CCR nr. 1.268/27.09.2011, nr. 1.270/27.09.2011 si nr. 1.283/29.09.2011 accesand htt://www.monitoruloficial.ro-e-monitor sau www.leges.ro.

2. In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 827 din 22.11.2011, a fost publicata OUG. 98/16.11.2011 pentru modificarea Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor administrate privat. Modificarile vizeaza includerea caselor de pensii sectoriale din subordinea MApN, MAI si SRI in cadrul institutiilor de evidenta, asa cum sunt definite de L. 411/2004, si obligativitatea cadrelor militare in activitate, soldatilor si gradatilor voluntari si politistilor, a caror identitate nu este clasificata , de a adera la un fond de pensii privat.

3. In conformitate cu prevederile OG. 8/2011, pana la 31.12.2011, veteranii de razboi si vaduvele de razboi, pensionarii din sistemul public de pensii, precum si pensionarii din celelalte sisteme proprii de asigurari sociale urmeaza sa intre in posesia legitimatiei de transport tip card.

,,Extras din Legea nr. 147/2000 privind reducerile acordate pensionarilor pentru transportul intern, cu modificarile ulterioare "Art. 1. - (1) Pensionarii din sistemul public de pensii, precum si pensionarii din celelalte sisteme proprii de asigurari sociale beneficiaza anual de un total de 6 calatorii simple cu reducere de 50% din tariful stabilit pentru calatoriile pe calea ferata cu trenuri de persoane ori accelerate fara regim de rezervare clasa a II-a, cu mijloace auto sau cu navele de calatori clasa a II-a, la transportul intern in comun, intre localitati. (2) Calatoriile simple pentru pensionari, cu reducere de 50% din tariful stabilit pentru trenuri de persoane ori accelerate fara regim de rezervare clasa a II-a sau pentru mijloace de transport intern, auto ori naval, vor fi asigurate atat de unitatile cu capital de stat, cat si de societatile comerciale cu capital privat. (3) De facilitatea prevazuta la alin. (1) nu beneficiaza pensionarii care au dreptul la calatorii gratuite, stabilite in baza altor prevederi legale."

luni, 28 noiembrie 2011

COMUNICATUL DEPARTAMENTULUI ECONOMICO FINANCIAR 20.11.2011

COMUNICATUL DEPARTAMENTULUI ECONOMICO FINANCIAR 20.11.2011

1. Ca urmare a hotararii CNR mentionata in Rezolutia adoptata la

19.10.2011 de a nu se mai acorda stimulente banesti membrilor de sindicat, se sisteaza plata oricarei sume in acest scop incepand cu aceesi data.

Procedura de acordare a stimulentelor banesti de catre filialele teritoriale unor membri de sindicat pentru contributia deosebita adusa la indeplinirea sarcinilor sindicatului se anuleaza.

Filialele teritoriale isi vor folosi sumele ramase neachitate din cota de 10% pentru acoperirea altor cheltuieli de functionare ale filialei.

2. In sedinta din 21.07.2011 Comitetul Director a decis ca SCMD sa nu

mai plateasca abonamentele telefonice personale incheiate cu orice retea de telefonie mobila sau fixa pentru persoanele din conducerea filialelor care au primit telefoane in reteaua Vodafone incepand cu luna februarie 2011 in baza contractului incheiat cu aceasta companie de telefonie. Ca urmare a acestei decizii in deconturile de cheltuieli ale filialelor nu se mai accepta facturi pentru abonamentele personale emise de companiile de telefonie.

Rugam insistent ca telefoanle distribuite de SCMD sa fie tinute deschise pentru a putea vorbi gratuit in reteaua noastra si a nu fi nevoiti sa folosim minute nationale pentru contactarea celor care tin telefoanele inchise.

Orice schimbare de detinator al telefonului distribuit de SCMD se comunica prin e-mail la Dep. Ec. Fin. si la Secretariat pentru actualizarea situatiei.

3. Apelurile si sms-urile efectuate de pe telefoanele Vodafone distribuite de

SCMD in retelele cu numere scurte de 4 cifre (taxi, parcare, jocuri, linii erotice, anunturi, rezervari bilete cfr, dedicatii muzicale, concursuri la televiziuni, donatii,etc.) precum si alte servicii speciale oferite de companiile de telefonie nu intra in minutele nationale aferente abonamentului incluse in contractul cu Vodafone si se taxeaza separat in factura. De aceea valoarea acestora se suporta de filialele sau persoanele care utilizeaza aceste servicii de pe telefonul mobil Vodafone asigurat de sindicat.

Toti posesorii de telefoane mobile Vodafone disribuite de SCMD sunt rugati

sa nu apeleze la aceste numere si la serviciile speciale de pe telefoanele sindicatului.

4. Conform deciziilor CD toate cheltuielile de functionare ale filialelor

teritoriale ( chiriile pentru spatiile inchiriate, reparatiile spatiilor, plata utilitatilor, dotarile cu mobilier, achizitiile de mijloace fixe, obiecte de inventar, materiale consumabile, taxe postale, cheltuieli deplasare, comisioane bancare, internet, telefoane, etc.) se suporta de filiale din cota de 30% din valoarea cotizatiilor depuse de membrii filialelor in contul bancar al SCMD.

Toate aceste cheltuieli vor fi prevazute de filialele teritoriale in bugetul pentru 2012 pe care il vor intocmi si aproba conform prevederilor ROF.

In bugetul SCMD pe anul in curs si in cel pentru anul 2012 prezentat CNR nu se prevad sume pentru chirii, dotari sau alte cheltuieli pentru filialele teritoriale, neexistand prevederi in statut si in ROF in acest sens.

Rugam filialele teritoriale sa-si estimeze cit mai exact cheltuielile pe acest an astfel incat sa se incadreze in cota de 30%.

Atentie deosebita trebuie acordata chiriilor intrucat exista filiale care au incheiat contracte de inchiriere pentru spatii a caror valoare depaseste chiar cota de 30% care le revine cum este cazul filialei Slatina, si se impune rezilierea urgenta acestora.

Acolo unde nu este posibila gasirea unui spatiu gratuit, trebuie negociat si acceptat un prêt cit mai mic si care sa se incadreze obligatoriu in posibilitatile financiare ale filialei respectiv in cota de 30%.

Toate platile pentru chirie si utilitati efectuate de filiale trebuie sa aiba la baza

obligatoriu contract de inchiriere sau de comodat semnat de SCMD (inclusiv de presedintele filialei) cu proprietarul spatiului de preferinta persoane juridice.

Nu se accepta incheierea de contracte de inchiriere pe numele unor persoane

fizice chiar daca acestea fac parte din filiala respectiva.

Platile se efectueaza de filiale numai pe baza facturilor emise de proprietarul,

persoana juridica pe numele SCMD – cu precizarea filialei. Pentru suma achitata se elibereaza chitanta sau bon fiscal care se ataseaza la factura si se trimite la Dep. Ec. Fin. impreuna cu decontul de cheltuieli.

Plata chiriei catre proprietari personae fizice se poate face cu Dispozitie de plata catre casierie ( pe care primitorul semneaza pentru plata sumei), cu ordin de plata din contul filialei in contul bancar al proprietarului sau prin mandate postal.

Nu se accepta bonuri/chitante sau alte documente de mana in locul chitantelor din carnet chitantier si nici pos-ul eliberat la plata cu cardul in locul chitantei sau bonului fiscal.

5. Filialele teritoriale care inca mai detin sume retinute abuziv din cotizatii (Botosani in mod deoasebit, Slatina, etc.) sunt rugate sa le vireze urgent in contul colector al sindicatului la BRD insotite de tabelul cu membrii de sindicat pentru care se depun aceste cotizatii. Precizam ca membrii de sindicat pentru care filialele au retinut abuziv cotizatiile figureaza in contabilitate cu cotizatia neachitata.

Cotizatiile se achita de catre membrii de sindicat conform prevederilor art. 102 din ROF. Filialele teritoriale neavind personalitate juridica nu por efectua operatiuni casa care se efectueaza numai la sediul central al SCMD.

Cu respect,

Marin CHELU

Contabil sef