miercuri, 30 martie 2011

PLANIFICAREA PROCESELOR IN JUSTITIE

Pentru a sti fiecare dintre noi cand este planificat sa aiba actiunea in justitie trebuie sa accesam pagina de web a avocatului care ne reprezinta in justitie, domnul COSTEL GALCA , la adresa
La aceata pagina , gasim consmnat:

Pensionari militari

Dosarele militarilor în rezervă au fost depuse, în data de 10 februarie 2011, la registraturile instanțelor din toată ţara. Reclamaţiile au fost în număr de 10.000, dintre care 2000 au fost depuse la Tribunalul din Bucureşti. Militarii în rezervă contestă recalcularea pensiilor în funcţie de salariul mediu brut fără să se ţină cont de venit. Se cere anularea deciziilor, ca fiind nelegale, acestea încălcând principiul retroactivităţii legii, principiul discriminării, precum şi principiul dreptului de proprietate.

În cele ce urmează, pot fi consultate listele dosarelor, ordonate pe județe.

Mai jos , este afisata Listă persoane pentru care au fost introduse acțiuni în anularea deciziilor de pensionare - pasul 1a (MApN)

Dati click pe BUCURESTI , vi seva afisa tabelul intocmit in EXCEL de unde puteti afla cand este planificat la TRIBUNALUL MUNICIPIULUI BUCURESTI , procesul dumneavoastra!

Costel GALATEANU

marți, 29 martie 2011

SUCCES AL AVOCATULUI COSTEL GALCA (CARE NE APARA SI PE NOI)

Tribunalul Mehedinţi a decis astăzi admiterea acţiunilor având ca obiect anularea deciziilor de recalculare a pensiilor militare, formulate de către Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate şi în Rezervă (SCMD). Militarii în rezervă ar trebui să-şi recapete vechile pensii, plata retroactivă a diferenţelor şi dobânda aferentă sumelor calculate în minus.

Tribunalul Mehedinti este a doua instanţă care admite cererile, după ce Tribunalul Teleorman a decis în acelaşi sens în şedinţa de pe 25 martie. Acţiunea a fost redactată de avocatul Costel Gîlcă, cel care coordonează toţi avocaţii czre asigură reprezentarea în instanţele din ţară. “Prin cererea de chemare în judecată, reclamanţii au solicitat anularea Deciziilor de recalculare a pensiilor contestate, emise de Ministerul Administratiei si Internelor, menţinerea Deciziilor de stabilire a cuantumul pensiei prin legle 164/2001, 179/2004, şi Decretul nr. 214/1977 (după caz), obligarea la plata diferenţei dintre pensia de serviciu stabilită conform celor trei legi anterioare şi pensia recalculată conform Legii 119/2010 şi H.G. nr. 735/2010, de la 1 ianuarie 2011 până la repunerea în plată a pensiei iniţiale sau până la emiterea unei noi decizii de recalculare şI, de asemenea, obligarea la plata dobânzii legale şi a indicelui de inflaţie aferentă sumelor reprezentând diferenţa dintre cele două decizii.”, spune avocatul Costel Gîlcă, precizând că la nivelul întregii ţări sunt înregistrate peste 12.000 de astfel de acţiuni ale Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate si in Rezerva.

HG 257/2011 pt aplicarea Legii 263/2010

HG 257/2011 pt aplicarea Legii 263/2010
Hotararea Guvernului nr. 257/2011 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 214, din 28 martie 2011. Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, sistemul public de pensii este reglementat de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii, act normativ care abroga prevederile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare. Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 852, din 20 decembrie 2010. Schimbari aduse de proiect Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 cuprinde reglementari referitoare la metodologia de stabilire si calcul a pensiei pentru limita de varsta, pensiei anticipate si anticipate partiale, pensiei de invaliditate, pensiei de urmas. De asemenea, sunt detaliate perioadele care constituie stagiu de cotizare conform legislatiei de asigurari sociale si pensii in vigoare anterior Legii nr. 263/2010, precum si cele care constituie stagiu de cotizare in specialitate pentru cadrele militare in activitate, soldatii si gradatii voluntari, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale. HG nr. 257/2011 reglementeaza si modalitatea de reducere a varstei standard de pensionare pentru persoanele care au desfasurat activitati incadrate in conditii deosebite, speciale sau in alte conditii de munca, precum si pentru acele categorii socio-profesionale pentru care legea prevede varste/stagii diferite de pensionare (mineri, zona I si II de radiatie, artisti, persoane cu handicap, nevazatori, etc.). Totodata, sunt reglementate conditiile care trebuie indeplinite, referitor la programul de lucru, pentru ca o activitate sa fie incadrata in conditii speciale, precum si actele doveditoare pe care urmeaza sa le intocmeasca angajatorul. In acelasi timp, actul normativ publicat contine si prevederi privind atributiile caselor teritoriale de pensii referitoare la modul de verificare a documentelor pe care angajatorii prevazuti in anexele 2 si 3 din Legea nr. 263/2010 au obligativitatea sa le intocmeasca. In norme sunt precizate si perioadele asimilate care, conform legii, nu sunt utilizate la determinarea punctajului mediu anual si a stagiului de cotizare necesar deschiderii dreptului la pensia anticipata si pensia anticipata partiala. Proiectul prevede si conditiile in care pensiile anticipate si pensiile anticipate partiale devin pensii pentru limita de varsta, precum si modalitatile de stabilire a procentului de diminuare a cuantumului pensiei anticipate partiale. De asemenea, se prevede ca persoanele care au locuit cel putin 30 de ani in zonele afectate de poluarea permanenta datorita extractiei si prelucrarii minereurilor neferoase cu continut de cupru, plumb, sulf, cadmiu, arseniu, zinc, mangan, fluor, clor, respectiv Baia Mare, Copsa Mica si Zlatna, pe o raza de 8 km in jurul acestor localitati, pot beneficia de reducerea varstei standard de pensionare cu 2 ani, fara ca pensia anticipata partiala sa fie penalizata . In plus, se stabilesc si documentele justificative pentru incadrarea in situatiile respective. HG publicata contine si modalitatile de acordare a pensiei de invaliditate si documentele necesare acordarii acestei categorii de pensii. Sunt detaliate situatiile in care, conform legii, pensia de invaliditate se acorda fara a fi necesara indeplinirea conditiei de stagiu de cotizare. Este detaliata modalitatea de determinare a stagiului potential pentru anumite categorii de persoane cu statut special (handicap, nevazatori) in vederea deschiderii dreptului la pensia de invaliditate. Normele cuprind precizari cu privire la stagiul de cotizare necesar in vederea deschiderii dreptului la pensie, pentru persoanele care au desfasurat activitate in grupele I - II de munca, respectiv in conditii de munca deosebite sau speciale. Totodata, este detaliata modalitatea de trecere de la pensia de invaliditate, pensia anticipata si pensia anticipata partiala la pensia pentru limita de varsta. Referitor la modul de calcul al pensiilor reglementate de Legea nr. 263/2010, HG nr. 257/2011 include cuprinde detalii cu referire la stagiile de cotizare care se au in vedere la stabilirea punctajului mediu anual. De asemenea, proiectul reglementeaza modalitatea de determinare a punctajul mediu anual in situatia persoanelor care contribuie la fondurile de pensii administrate privat, conform prevederilor Legii nr. 411/2004 republicata privind fondurile de pensii administrate privat. Se prevede si modalitatea de majorare a punctajului mediu anual pentru asiguratii care au realizat stagiul minim de cotizare si care contribuie la sistemul public de pensii dupa implinirea varstei standard de pensionare. In ceea ce priveste stabilirea si plata pensiilor prevazute de Legea nr. 263/2010, noua HG cuprinde detalii cu privire la procedura utilizata in procesul de pensionare, astfel: depunerea cererii de pensionare, termenele de solutionare ale cererilor, actele necesare intocmirii dosarului de pensionare – pe categorii de pensie, elementele de continut ale unei procuri speciale, suspendarea si incetarea drepturilor de pensie, modalitatea de acordare a sumelor ramase neincasate de catre persoanele decedate. Referitor la procedura de incadrare in grad de invaliditate, sunt precizate actele necesare expertizarii medicale, documentele emise de medicul expert al asigurarilor sociale, rolul Institutului National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca in expertizarea persoanelor, procedura de revizuire medicala, termene, consecinte, cazurile care nu sunt supuse revizuirii medicale periodice, procedura de contestare a deciziei medicale. In ceea ce priveste categoria altor drepturi de asigurari sociale – ajutorul de deces - HG nr. 257/2011 face referire la categoriile de persoane care beneficiaza de ajutorul de deces, procedura de plata, documentele justificative necesare acordarii acestui drept. De asemenea, actul normativ stabileste modelul de adeverinte pentru dovedirea perioadelor care constituie stagiu de cotizare anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 263/2010.

Pentru ei se poate...

Kovesi trebuie sa plateasca! Curtea de Apel Bucuresti a anulat ordinul PG care a suspendat plata sporului de 50% de suprasolicitare neuropsihica. Fiecare procuror din tara are de luat bani!

Duminică, 27 martie 2011 Scris de Adina A. STANCU - R. SAVALIUC

Lovitura de teatru pentru Procurorul General Laura Codruta Kovesi! Peste 100 deprocurori de pe razaParchetuluiTribunalului Bucuresti au reusit sa obtina in instantaanularea Ordinului nr. 1472 din 2 iulie 2009, prin care Kovesi a suspendat plata sporului pentru risc si suprasolicitare neuropsihica de 50% pentru procurorii din Romania. Curtea de Apel Bucuresti – Sectia contencios-administrativ a admis saptamana trecuta actiunea procurorilor din Capitala si a dispus obligarea paratului PICCJ sa plateasca reclamantilor sporul de 50% de risc si suprasolicitare neuropsihica pentru perioada 01.06.2009 – 17.11.2009. Asta inseamna ca fiecare procuror va trebui sa incaseze in medie circa 2500 lei pe fiecare din cele 5 luni si jumatate neplatite pe 2009, ca urmare a ordinului Laurei Codruta Kovesi care, fara sa tina cont de legislatia in vigoare, a marjat pe o adresa aiuristica a fostului ministru al Finantelor Gheorghe Pogea si a suspendat plata sporului. Sentinta CAB poate fi atacata cu recurs, insa daca ea va ramane irevocabila, toti procurorii din Romania pot beneficia de prevederile ei. Actiunea procurorilor si Ordinul anulat al Procurorului General le puteti citi, intergal, la finalul articolului.


Istoria unui litigiu de uzura

Curtea de Apel Bucuresti, in dosarul 7544/2/2009 a admis plangerea procurorilor Capitalei si a dispus la data de 23 martie 2011urmatoarele:Admite in parte actiunea. Respinge exceptia inadmisibilitatii. Respinge exceptia lipsei calitatii procesuale active invocata de paratii Ministerul Finantelor Publice si Gheorghe Pogea - Ministrul Finantelor Publice. Respinge exceptia lipsei calitatii procesuale pasive invocata de paratii Ministerul Finantelor Publice si Gheorghe Pogea - Ministrul Finantelor Publice. Respinge exceptia lipsei de obiect invocata de Parchetul de pe langa ICCJ. Anuleaza Ordinul nr. 1472/2.07.2009, emis de Procurorul General al Parchetului de pe langa ICCJ. Anuleaza adresa nr. 293378/18.06.2009, emisa de Ministerul Finantelor Publice. Anuleaza Decizia nr. 274/3.07.2009, emisa de Procurorul General al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Bucuresti. Obliga Parchetul de pe langa ICCJ sa plateasca reclamantilor sumele reprezentand sporul de risc si suprasolicitare neuropsihica pentru perioada 01.06.2009 - 17.11.2009. Respinge celelalte capete de cerere, ca neintemeiate. Respinge cererea de chemare in garantie a Ministerului Finantelor Publice, ca neintemeiata. Obliga paratii la plata catre reclamanti a cheltuielilor de judecata in cuantum de 1350 lei. Cu recurs in 15 zile de la comunicare. Pronuntata in Sedinta publica, azi, 23.03.2011”.

Hotararea CAB inca nu este motivata, insa in actiunea inregistrata la Curtea de Apel Bucuresti la inceputul lunii august 2009, cei peste 100 de procurori ai PTB, in frunte cu prim-procurorul Alexandra Sinc (foto 2)au invocat urmatoarele: “(…) prin hotarari irevocabile, pronuntate in contradictoriu cu PICCJ s-a constatat in baza legii actualitatea si legalitatea dreptului procurorilor din cadrul PICCJ, DIICOT, parchetelor de pe langa curtile de apel, tribunale si judecatorii, la plata sporului de 50% pentru risc si suprasolicitare neuropsihica, urmand ca acesta sa fie platit pentru restante, cat si pe viitor. In vederea executarii dispozitiilor legale mentionate in hotararile judecatoresti, privind plata sporului pentru risc si suprasolicitare neuropsihica, la data de 03.03.2009 a fost emis Ordinul Procurorului General a PICCJ nr. 526 privind salarizarea procurorilor, prin care s-a dispus punerea in executare incepand cu data de 01.03.2009 a sporului de 50%... calculat la idemnizatia de incadrare bruta prevazuta de lege.... Dreptul salarial, legal, la care ne-am referit si care a fost constatat si de instante, potrivit legii, cu autoritate de lucru judecat, a fost suspendat prin Ordinul nr. 1472/02.07.2009 emis la data de 02.07.2009 de Procurorul General al PICCJ. In motivarea acestui act administrativ se invoca faptul ca prin adresa nr. 293378/2009, Ministerul Finantelor Publice a comunicat suspendarea solicitarii Ministerului Public de plata in continuare a sporului in cauza, intrucat aceasta plata ar intra sub incidenta OUG nr. 71/2009 (…) Apreciem ca atat Ordinul nr. 1472/02.07.2009 al Procurorul General al PICCJ, cat si actul administrativ pe care se intemeiaza acesta, respectiv adresa emisa de MFP nr. 293378/18.06.2009 sunt acte administrative nelegale, fiind emise cu excese de putere, pentru urmatoarele considerente: Astfel, actele contestate contravin in primul rand prevederilor art. 15, alin. 2 din Constitutia Romaniei, intrucat prin aceasta se incalca in mod evident principiul neretroactivitatii legii. In acest sens, desi Ordinul Procurorului General este emis la data de 02.07.2009, prin acesta se dispune suspendarea Ordinului nr. 526 din data de 03.03.2009 incepand cu o data anterioara, respectiv 01.06.2009, pe cale de consecinta se realizeaza o aplicare retroactiva a dispozitiei de suspendare (…) Refuzul platii integrale a drepturilor salariale aferente lunii iunie 2009 incalca in mod flagrant si dispozitiile art. 74, alin. 2 din Legea nr. 303/2004 in conformitate cu care 'Drepturile salariale ale judecatorilor si procurorilor nu pot fi diminuate sau suspendate decat in cazurile prevazute de prezenta lege'. Or, prin plata acestui spor in anii anteriori si ulterior in lunile aprilie si mai, in baza legii, hotararii judecatoresti si a Ordinului nr. 526.03.03.2009, acesta a devenit un drept salarial asupra caruia nu se mai poate dispune. Neplata acestui spor, parte componenta a drepturilor salariale, reprezinta o diminuare a acestor drepturi, care poate avea loc doar in situatia unei sanctiuni disciplinare, situatie in care nu ne aflam si care nu ar intra in competenta Procurorului General al PICCJ (…) In acest sens sunt si prevederile art. 146, alin 1, din Codul Muncii potrivit carora nici o retinere din salariu nu poate fi operata, in afara cazurilor si conditiilor prevazute de lege (ICCJ, decizia civila nr. 3382/06.05.2004). Astfel, Inalta Curte de Casatie si Justitie a statuat faptul ca obligatia de plata a salariului este una principala, de la care angajatorul nu se poate sustrage invocand lipsa de fonduri banesti (…) Refuzul de plata a sporului de risc si suprasolicitare neuropsihica echivaleaza cu o lipsire abuziva de acest drept, contrar dispozitiilor constitutionale evocate (…) refuzul MFP de a da curs soliictarii Procurorului General al PICCJ de suplimentare a fondurilor prevazute in Bugetul ministerului Public la titlul 'Cheltuieli de personal' pentru plata sporului de risc si suprasolicitare neuropsihica de 50%, in semestrul al II-lea al anului 2009, cu motivarea ca aceasta plata intra sub incidenta OUG nr. 71/2009 are caracter nejustificat, autoritatea in cauza actionand cu exces de putere (…)Pe cale de consecinta, in temeiul art. 8, alin. 1 din Legea 554/2004 a contenciosului administrativ, solicitam anularea in tot a Ordinului nr. 1472/02.07.2009 emis de Procurorul General al PICCJ si, pe cale de consecinta, anularea adresei emise de MFP nr. 293378/18.06.2009, act administrativ pe care se intemeiaza ordinul contestat”.

Lista procurorilor reclamanti in dosarul 7544/2/2009 al CAB – Sectia contencios

HIENA a instruit toti sefii Curtilor de Apel din tara

HIENA a instruit toti sefii Curtilor de Apel din tara ca in situatia in care va avea vreunul curaj sa dea cistig de cauza actiunilor noastre impotriva guvernului vor fi zburati din functii.
De asemeni , judecatorii incearca sa evite sa intre pe dosare cu cauze fosti militari versus guvernul Boc, deoarece le este frica sa judece sub amenintarea pierderii functiilor in care dau verdict favorabil pentru noi.
Deci, taraganarile fac parte din scenariul bine croit de ciuma portocalie. Daca epoca Ceausescu mai poate fi numita dictatura , atunci aceasta epoca a regimului despotic a lui Basescu este un IAD.
Un sindicalist

luni, 28 martie 2011

Pensii militare injumatatite pentru ca asa a vrut borfasul!

Revolta veteranilor si pensionarilor militari,este o revolta indreptatita,tot asa cum este indreptatita si revolta dascalilor si revolta medicilor si a tuturor categoriilor sociale batjocorite si dijmuite de mascariciul de la Cotroceni si paiata lui.

Poate nu stiai, dar oamenii mai au si demnitate si mai ales au niste drepturi, drepturi stabilite in functie de pregatirea lor, de importanta muncii lor.

Sa-ti explic, fiecare om, in functie de capacitatea lui intelectuala si talentul pe care il are isi alege o meserie. Unii muncesc cu carca altii cu capul. Nimeni nu-i obliga sa faca una sau alta din meseriile existente. Este alegerea lor. Vrei, nu vrei, nu poate fi egalitate intre diferitele categorii sociale si nu a fost nici pe vremea impuscatului.

Militarii apara tara si sunt gata sa o faca cu pretul vietii, dascalii iti pun condeiul in mana si te invata sa scrii, medicul iti salveaza viata, politistii, procurorii si judecatorii vegheaza la linistea natiunii, pompierii lupta cu focul. Oamenii astia merita venituri bune, merita liniste, merita apreciere.

Pornind de aici poti tu sa-mi spui, ce fac Basescu, Boc si ai lor de au salarii mari, bani de cheltuiala (in afara de salarii) "fara numar", masini la scara, trepadusi sa-i pazeasca si sa le indeplineasca dorintele si mofturile ?

Pentru ce statul, adica noi cetatenii trebuie sa ducem in carca niste milogi portocalii, lacomi si tupeisti, sa le platim salarii mari si sa le suportam artagurile si incompetenta ? Ce fac ei pentru tara asta, pentru poporul asta ?

S-au cocotat la putere, isi stabilesc singuri plata pentru nemunca, fura cat pot si tot ce pot si acum, cand s-a cam imputinat sursa de furat, fura pensii, fura salarii, fura laptele copiilor si medicamentele batranilor.

Explica-mi tu rolul si rostul lor (nu al functiilor ce vremelnic le stapanesc) si de ce ei au dreptul la salarii mari iar ceilalti nu si atunci sunt de acord ca medicul, dascalul, militarul si ceilalti sa aiba salarii mai mici decat soferul bocului sau decat fetele de succesuri.

INVIDIA SI STUPIDITATEA NE FAC VIATA AMARA… AMARA …

Doamnei General Maria Lupu,

Sef Directia Financiar-Contabila, din Ministerul Apararii Nationale Stimata doamna general, in urma urmaririi de catre mine a unor comunicate date de dumneavoastra in mass-media audiovizuala si scrisa, nu prea am inteles anumite probleme, de aceea va rog sa imi raspundeti la cateva intrebari pentru clarificarea unor situatii create de masurile luate de ticalosii din coalitia guvernamentala PDL – UDMR, privind pensiile militarilor indiferent de structura ministeriala: - Ce intelegeti dumneavoastra prin "cariera militara completa", in baza legii vechi dar si in baza legii noi data de ticalosii de Basescu si Boc ? - Ce intelegeti dumneavoastra prin "stagiu complet de cotizare" a unui cadru militar roman, in baza legii vechi, dar si in baza legii noi data de ticalosii de Basescu si Boc ? - Ce intelegeti dumneavoastra prin "pensie militara completa" a unui cadru militar roman, in baza legii vechi, dar si in baza legii noi data de ticalosii de Basescu si Boc ? - Daca intelegeti principiul juridic "neretroactivitatea" din legislatia romaneasca aflata in vigoare in Romania ? - Ce intelegeti prin respectarea "Dreptului de Patrimoniu", respectiv "Dreptul de proprietate" castigat legal de cetateni, respectiv de pensionarii militari, indiferent de structura din care provin acestia ? Rog ca raspunsurile la intrebarile de mai sus sa aiba la baza, legislatia dupa care au iesit cadrele militare in rezerva pana in 2010, castigandu-si dreptul de pensie, si in paralel, legislatia dupa care taiati drepturile castigate de acestia drepturi banesti care au fost castigate in baza legilor aflate in vigoare la data trecerii in rezerva. In incheiere, va retin atentia cu urmatoarele: Stimata doamna general, eu ca femeie medic, Observator O.N.U. in cadrul Organizatiei Mondiale a Sanatatii ( O.M.S. ), absolventa de UMF, pe vremea Oranduirii comuniste, si care am executat serviciul militar TR ( Termen Redus ) si am urmat cursurile Scolii de Ofiteri in rezerva obtinind gradul de "sublocotenent" in rezerva de arma "medicina militara" si "infanterie", imi aduc aminte cu drag de zilele petrecute sub arme, unde am invatat cu adevarat ce inseamna "Ordinea", "Disciplina", "Profesionalismul", "Onoarea", "Demnitatea", "Responsabilitatea" si chiar "Iertarea", am invatat respectarea Legilor si regulamentelor militare, dar mai ales am invatat Respectul fata de Om, fata de fiinta omeneasca de langa noi, si respectul cuvantului dat, si nu in ultimul rand respect pentru uniforma militara si insemnele Armatei si Statului roman. La data trecerii in rezerva, am primit in dar ca recompensa militara o uniforma militara de postav, cu insemnele militare, cu acele pambligute rosii cu dungulite albe in zig-zag, care arata ca am fost T.R.-ista, si stelutele de sublocotenet, uniforma care o pastrez si azi in dulap, alaturi de rochia mea de mireasa. Deci la loc de cinste. Si sa stiti ca toate lucrurile invatate, mai sus mentionate, mi-au folosit si imi folosesc in viata de zi cu zi ca sotie, ca mama si mai ales ca medic. De ce am spus cele de mai sus ? Zilele trecute v-am vazut pe posturile de televiziune, pe dumneavoastra imbracata in uniforma militara a Armatei romane, anuntand cu cinism recalcularea pensiilor militare, ale pensionarilor militari, pensii care au fost acordate in baza legilor aflate in vigoare la datele trecute. Doamna general, Eu nu primesc pensie militara, pentru-ca nu am fost cadru militar activ ca femeie ofiter, dar Constiinta mea de Om, Respectul fata de acesti oameni care si-au facut datoria fata de tara si popor, acesti oameni care si-au desfasurat activitatea o viata, pe santierele tarii construind baraje pe cursurile de ape, construind Transfagarasanul,construind Canalul, construind locuinte pentru oameni, uzine, fabrici, si multe altele, dar nu in ultimul rand instruindu-se permanent in poligoanele de instructie, indeplinind misiuni de risc, participand la aplicatii interne si internationale, deci constiinta si respectul nu ma lasa sa nu va reamintesc dumneavoastra si ticalosilor de Basescu, Boc si camarilele lor de PDL-isti si UDMR-isti, ca in timpul cat acesti oameni minunati si cu simtul datoriei, numiti "militari" isi faceau datoria, familiile lor ramaneau acasa descurcandu-se cum puteau, dar mai ales dorul copiilor fata de tata sau mama, dupa caz,parinti care erau plecati in misiuni, nu se poate uita. Multi din acesti rezervisti - pensionari militari, la varsta de 40-50 de ani, sufera de boli profesionale, de boli cauzate de mediul in care au lucrat. De exemlu, foarte multi pensionari militari, inca de pe timpul carierei raman cu auzul scazut sau chiar il pierd, cazuri intalnite la cei din artileria terestra sau antiaeriana, tanchistii care au ramas cu sechele, ei nu pot sa adoarma din cauza zgomotului de motoare care le persista in urechi, ca sa nu mai vorbim de cei care au lucrat in sisteme cu campuri electromagnetice, cu curenti de inalta tensiune, sisteme care le-au imbolnavit sangele si creierul celor care au fost la Radiolocatie sau Transmisiuni. De curand am avut doi pacienti care aveau des hemoragii de sange pe nas, si s-a constatat la control ca sufera de boli grave datorate campurilor electromagnetice. Unii sunt bolnavi si nici nu stiu ca li se trage de la locurile de munca de unde au fost. Dar mai suntem si medici care ne facem datoria asa cum si-au facut-o ei si incercam sa ii ajutam cat mai putem, pentru-ca unii din neglijenta nu se cauta la medic. Deci se merita ca acesti oameni sa sufere acum din cauza guvernantilor ? In alta ordine de idei va mai retin atentia fata de uniforma militara. Doamna general, nu patati prin faptele voastre onoarea si demnitatea militara, pentru-ca oamenii politici, guvernele vin si pleaca, dar militarii in exercitiu trebuie sa-si pastreze verticalitatea si respectul fata de uniforma militara si camarazii sai.Spun acestea pentru-ca va vad vorbind asa cu o pasiune de "reformele" guvenarii ticaloase PDL-UDMR, de parca si dumneavoastra ati fi membra de partid. Nu uitati ca sunteti urmasa eroinelor in uniforma militara care si-au dat viata cu onoare pentru Armata romana pentru tara, pentru popor. Nu uitati ca sublocotenent Ecaterina Teodoroiu a udat cu sangele ei uniforma militara dandu-si viata pe front pentru libertatea romanilor. Nu uitati doamna general ca uniforma militara udata cu sange este sfanta pentru ostasi, pentru popoprul roman. Azi am vazut la stiri, cum o doamna lt. col. in rezerva plangea si anunta cum a pierdut din pensie in urma recalcularii "Emil-iste Boc-iste". Nu era de ajuns ca aceasta femeie ofiter pensionara, dar si mama si-a pierdut fiul in razboiul din Irak ? Acum drept "rasplata", Basescu si Boc, PDL-ul si UDMR-ul o "recompenseaza" cu taierea de pensie militara ? Doamne ce zile a ajuns aceasta mama de erou. Nu uitati ca oamenii politici vin si pleaca, dar dumneavoastra veti ramane alaturi de camarazi, si nu uitati ce va spun eu ca femeie, ca doctorita, ca mama, ca rezervista, ca intr-o zi mania lui Dumnezeu si mania poporului ii va ajunge pe ticalosii de Basescu, Boc si nemernicii de PDL-isti – UDMR-isti, care au umilit Armata si poporul. Astept raspuns si sper ca aceasta scrisoare va va pune pe ganduri. NOTA : impreuna cu alti medici si diplomati romani vom adresa un Memoriu Reprezentantilor Natiunilor Unite - Organizatiei Mondiale a Sanatatii, si Comandamentului N.A.T.O., prin care vom denunta masurile neconstitutionale si inumane luate impotriva poporului roman de catre Traian Basescu, Emil Boc, si camarila PDL - UDMR, masuri care duc la infometarea poporului roman, la punerea in pericol a sanatatii populatiei, la abandonul scolar in masa de catre copii din cauza saraciei, la umilirea militarilor si politistilor si altor categorii militare, la umilirea pensionarilor militari s.a.m.d. Cu stima, Dr. Axinia Hera, Medic primar, locotenenta in rezerva si membra O.M.S.

joi, 24 martie 2011

SRI, o reforma reusita (Opinii)

Sunt convinsa ca voi enerva multa lume cu aceste vorbe, dar adevarul este ca in acest moment SRI reprezina una dintre cele mai serioase si performante institutii din Romania si un exemplu de reforma reusita. Asa ca George Maior are motive sa se declare foarte multumit, asa cum a facut-o la bilantul pe anul trecut al serviciului: "Anul 2010 a fost fara indoiala anul performantei operationale. Am inceput sa culegem roadele reformelor din anii anteriori. (...) Anul 2010 marcheaza cele mai importante succese operationale ale SRI din ultimele decenii". Daca lasam la o parte discursurile isterice a la Ciuvica din studiourile mogulilor si reflexele defensive oarecum firesti ale cetatenilor, venite dintr-un trecut in care serviciile secrete erau principalul inamic al acestui popor, trebuie sa recunoastem ca si in plan intern si in plan extern, SRI a avut niste succese absolut remarcabile. In plan intern, ne spune George Maior, "SRI a avut contributii in combaterea evaziunii fiscale, a contrabandei, a crimei organizate, a prevenit si a oprit activitati ale unor grupari radicale cu potential terorist si a avut un rol important in domeniul contraspionajului". In traducere, asta inseamna ca nu a existat operatiune de proportii a DNA, a Politiei sau a ANAF la care sa nu participe ofiteri SRI sub acoperire. De la recuperarea armelor furate la Ciorogarla, la curatenia din vami, SRI a fost o piesa foarte importanta a angrenajului, fara a inregistra scurgeri, cel putin nu importante, de informatii si cu maxima eficienta recunoscuta uneori chiar si de adversari. Pe de alta parte, nimeni nu a putut dovedi cu probe concrete ca, dupa preluarea SRI de care George Maior, serviciul a fost implicat in vreo operatiune de politie politica. I se reproseaza interceptarile telefonice, dar sa nu uitam ca, multe sau putine cate sunt ele, toate au fost executate in virtutea unor mandate emise de catre un judecator. Altfel nici nu ar fi putut sa fie folosite ininstanta. Ca ele sunt atat de concludente, imi pare rau, nu e o vina, ci un merit al ofiterilor SRI. In plan extern, SRI are un foarte bun renume, ba chiar face parte din clubul select al celor mai bune servicii de informatii din Europa, fiind, impreuna cu SIE, chiar in top trei mondial pe anumite domenii, cum ar fi infiltrarile de ofiteri sub acoperire. "Serviciile dumneavoastra de informatii, pot spune ca sunt profesioniste si apolitice. Sunt si foarte competente, ceea ce este important si de aceea relatiile noastre sunt atat de stranse", a declarat la sfarsitul anului trecut ambasadorul SUA, Mark Gintenstein. Culmea este ca toate acestea sunt duse la bun sfarsit in timp ce SRI lucreaza sub o ploaie de laturi aruncate catre ofiteri de oameni care, de fapt, nici nu tinesc cu adevarat serviciile secrete ci, prin ele, pe Traian Basescu. Nu vreau sa fiu gresit inteleasa. SRI nu este nici manastire de maici, nici o institutie perfecta. Mai are multe probleme, de la supradimensionare, la personaje dubioase care inca supravietuiesc in serviciu, desi, macar datorita legii speciale recent abrogata, cei mai multi dintre varanii ceausisti, chiar reciclati si cu testele ORNISS luate, au iesit la pensie. SRI este doar cel mai aproape de modelul unei reforme reusite si ar fi bine ca celelalte institutii ale statului, in frunte cu Ministerul de Interne, sa ajunga la acelasi nivel. Si aceasta reusita a fost posibila datorita intrunirii simultane a mai multor conditii. In primul rand, a existat vointa politica si acesta este un merit pe care niciun om de buna credinta nu i-l poate nega presedintelui Traian Basescu. E drept, aceasta vointa politica a fost si fortata din exterior, de partenerii din NATO mai ales, care au impus conditii ferme pentru colaborarea cu serviciile romanesti. Au mai fost insa exigente externe mari si in alte domenii, cum ar fi in privinta Justitiei, si ele au ramas la nivel de intentii. In al doilea rand, dar ca o consecinta a primei conditii, in fruntea serviciului a fost asezat omul potrivit din toate punctele de vedere: unul dintre putinii profesionisti in domeniu, tanar, echilibrat si discret, venit din Opozitie, astfel incat sa calmeze pe cat posibil suspiciunile de politizare. George Maior a reusit ceea ce parea imposibil. In cativa ani, a facut din SRI-ul lui Radu Timofte un serviciu secret european. Si stiti de ce am scris vorbele aceastea care, raman convinsa, ii vor enerva pe multi? Pentru ca ofiterii sub acoperire care-si risca zilnic viata in anonimat printre interlopi si teroristi merita si un strop de apreciere publica, nu doar culpabilizari nedrepte. Si este reconfortant sa-ti amintesti din cand in cand ca printre atatia ticalosi si incompetenti exista in Romania si insule de seriozitate, ca Romania nu exporta doar severini, ci si profesionisti respectati, ca avem si domenii de excelenta, pe care insa avem un talent unic sa le denigram cu mult mai eficient decat dusmanii nostri.

miercuri, 23 martie 2011

Speranţã pierdutã (Lege, fãrãdelege, sau prostie la M.Ap.N?)

Speranţã pierdutã (Lege, fãrãdelege, sau prostie la M.Ap.N?)Email
Scris de ... mine
Miercuri, 23 Martie 2011 10:55

Circulã pe internet mai multe documente elaborate de structura de specialitate juridicã a M.Ap.N, documente oficiale, cu antet şi ştampilã, care au fost trimise de M.Ap.N mai multor instanţe de judecatã. In documentele respective, juriştii MApN precizeazã cã nu existã CASA DE PENSII SECTORIALA de pe lângã M.Ap.N. Acele documente au fost trimise ca urmare a faptului cã foarte mulţi pensionari militari au chemat în judecatã zisa Casã de Pensii, întrucât le-a recalculat ilegal pensiile, încãlcându-le drepturile legitime şi legale.

Ii rog pe cititorii grãbiţi sã nu-mi reproşeze cã am mai scris despre chestiunea asta! Iar pe cei care încã mai cred cã cei din M.Ap.N., în frunte cu ministrul, nu au comis nici o mârşãvie, aşa cum i-am acuzat eu în repetate rânduri, ci au comis “simple greşeli din prostie”, îi rog sã reia puţin firul evenimentelor.

Mai întâi a fost chestiunea cu cererea care trebuia fãcutã de pensionari şi, musai, semnatã de ei, ca sã li se recalculeze pensiile pe care ei nu şi le doreau recalculate. Eu am zis cã era o mârşãvie, adicã ceva ce urmãrea un obiectiv malefic pentru pensionari, comis cu rea intenţie, dar conştient. Iatã cã acuma s-a renunţat la acea cerere şi nu se poate invoca faptul cã pensionarii depuseserã, deja, acele cereri, întrucât foarte mulţi nu le-au depus, iar noile reglementãri nu prevãd sancţiuni pentru cei care nu le-au depus. Nici n-ar fi fost posibil aşa ceva, nici mãcar în România. Pãi, dacã era necesarã şi utilã acea cerere, de ce s-a renunţat? Inseamnã cã, de fapt, nu era necesarã procesului de recalculare, ci urmãrea alte obiective. Prostie? Hai sã zicem cã da.

Apoi a fost stabilirea termenului de cinci luni pentru recalcularea a 80.000 de pensii, fãrã sã existe la momentul stabilirii acelui termen, nici baza de date necesarã şi nici personalul calificat şi suficient numeric. Fusese stabilit acel termen în urma unei judecãţi bine intenţionate? Dacã da, de ce s-a renunţat acuma la acel termen? A fost o prostie? Sã zicem cã şi stabilirea “hei-rupistã” a acelui termen a fost o prostie. Ar fi douã prostii pânã acum.

Dupã aceea a urmat ordinul ministrului, ordin care scãpase din vedere o structurã importantã a ministerului, structurã existentã la data elaborãrii acelui ordin. Fusese elaborat acel ordin cu consultarea tuturor celor ce urmau sã fie implicaţi în implementarea prevederilor ce le conţinea? Aici, sunt douã posibilitãţi. Fie nu au fost consultaţi toţi, şi se naşte întrebarea “Care a fost acea bunã intenţie în virtutea cãreia nu au fost consultaţi?”, fie au fost consultaţi, dar ei au tãcut ca melcii, nefiind atenţi la ce au fost întrebaţi, sau nefiind interesaţi, sau neînţelegând ce sunt întrebaţi, din motive de incompetenţã. Fiecare din variantele referitoare la cei care au fost consultaţi permite întrebãri de genul: “Care a fost buna intenţie a celor care au tãcut ca melcii?”, sau “Care a fost buna intenţie a celor pe care nu i-a interesat ce aveau de fãcut?”, sau “Care a fost buna intenţie a celor care au numit în acele funcţii oameni incompetenţi?”. Sã acceptãm cã şi asta a fost tot o prostie, ca sã dãm satisfacţie susţinãtorilor “prostiilor” comise. S-ar face trei prostii, nu?

A urmat “bomboana de pe colivã”. Au fost tipãrite 80.000 de plicuri inscripţionate cu sintagma “MINISTERUL APARARII NATIONAL/ CASA DE PENSII SECTORIALA”, plicuri în care au fost trimise noile decizii de pensionare celor 80.000 de pensionari militari. Zic 80.000, fãcându-mã cã nu ştiu cã unele se mai şi stricã, se mai şi rup, etc., ceea ce ar fi impus tipãrirea unui numãr şi mai mare. Dacã vreun cititor ştie cã nu este asta cifra reprezentând numãrul pensionarilor militari, este rugat sã înlocuiascã 80.000 cu cifra ştiutã de el, cã nu se modificã nimic. Sunt curios cum mai explicã “susţinãtorii prostiei” acest act, în condiţiile în care, iatã, juriştii ministerului mãrturisesc cã nu exista la acea datã nici o Casã de Pensii Sectorialã pe lângã M.Ap.N. Si asta, în condiţiile restricţiilor bugetare cu care ne sorcoveşte zilnic premierul!

Cu nu foarte mulţi ani în urmã, în cadrul aceluiaşi minister, ca sã cheltuieşti 100 de lei trebuia sã obţii vreo trei avize, iar dupã ce le obţineai mai ajungeai şi la un şef care îţi cerea sã-i arãţi baza legalã, justificarea cheltuielii şi alte d-astea, de-ţi venea sã-ţi iei câmpii. Acuma s-au tipãrit 80.000 de plicuri cu titulatura unei structuri despre care juriştii M.Ap.N. spun acuma cã nu exista la acea datã!?! Pãi, atunci, cine şi de ce a avizat acea cheltuialã? Din prostie, dar cu bunã intenţie? Adicã, a patra prostie, nu?

Uite, eu sunt gata sã accept cã fiecare în parte dintre neregulile enumerate mai sus a fost comisã din prostie. Dar, mã întreb şi întreb: Fapta celui care a numit toţi aceşti oameni care au comis prostii, şi i-a aşezat într-o ierarhie care a permis derularea acestui lanţ de prostii, oare tot prostie o fi fost? Cã eu n-am auzit pânã acuma ca vreun prost sã se zbatã sã ajungã ministru! Sau preşedinte! Desigur, este posibil ca cineva sã-şi doreascã sã numeascã un prost într-un post ministerial, ca sã poatã sã-şi facã mendrele cu el, ulterior, dar prostul acela nu ar accepta. De teamã cã-şi rupe gâtul, mãcar. In plus, prostul nu se gândeşte imediat la nişte blestemãţii pe care le-ar putea face şi care i-ar aduce lui oarece foloase, altminteri nemeritate şi necuvenite. Iar la umflarea rândurilor unui partid pe spinarea celor de care ar trebui sã aibã grijã, în nici un caz nu s-ar putea gândi un prost!

Si, în ultimã instanţã, dacã toate cele înşirate şi cele neînşirate mai sus au fost “simple prostii”, cine a fost prostul care le-a comis, sau proştii care le-au comis, şi ce au pãţit? Deabia aştept sã spunã cineva de la M.Ap.N. cã rãspunsul la aceastã întrebare este “secret”. Ar fi dovada faptului cã M.Ap.N. i-a tratat pe pensionarii militari ca pe nişte inamici. Pentru cã, numai faţã de inamici ar fi secrete asemenea date, nu?

Cred cã nu este nevoie sã mai reiau şi celelalte aspecte ale primei abordãri ministeriale privind recalcularea pensiei, la care s-a renunţat acum, precum cel cu “dacã pensionarii sunt de acord cu datele înscrise în adeverinţe, …”, sau “dacã nu se gãsesc date privind veniturile realizate într-o anumitã perioadã, pentru perioada respectivã se ia în calcul venitul mediu pe economie” ş.a. S-o fi renunţat la ele fiindcã erau corecte, utile şi bine-intenţionate?!

Dacã bunele intenţii ar fi fost reale, nu doar clamate fanfaronic, în loc sã fie adunaţi doar pentru a li se spune lozinci, pensionarii ar fi fost consultaţi de la bun început. S-ar fi economisit timp, energie şi bani. Dar nu s-a dorit aşa ceva. Din bune intenţii?!

Iar dacã toţi subordonaţii ministrului s-ar fi ridicat şi i-ar fi spus care sunt consecinţele ordinelor pe care le dã, s-ar fi economisit timp, energie, bani. Nu era nevoie sã fie ostentativi, nu era nevoie sã dea cu pumnii în masã, dar, dacã toţi i-ar fi spus adevãrul, atunci fie se trezea şi ministrul, fie se dumireau şi ei, de la bun început, de “bunele intenţii” ale lui, bune intenţii pe care le clamau ei peste tot şi despre care acuma nu mai scot un sunet. De ce au acceptat sã se renunţe la acele bune intenţii, dacã erau bune?!?

Si uite aşa şi-a mãrturisit M.Ap.N. mârşãvia, cu ajutorul unor documente elaborate de juriştii ministerului, adicã taman cei care avizaserã toatã acea mârşãvie, fãrã sã le fie ruşine. Oare, cum de şi-au permis aşa ceva? Probabil, fiindcã ştiau cã au fost numiţi cu “bune intenţii”!

Nu-i cunosc pe oamenii aceia, ca persoane individuale, dar ei aparţin aceleiaşi structuri care în urmã cu câţiva ani a avizat încãlcarea legii 80/95 şi a lansat monumentala formulã potrivit cãreia dacã o lege îţi acordã GRATUIT un drept, asta înseamnã cã TREBUIE SÃ PLÃTEŞTI pentru a beneficia de acel drept. Probabil, acea structurã este dirijatã sã funcţioneze aşa “CU CELE MAI BUNE INTENTII LA ADRESA MILITARILOR” şi este şi încadratã corespuzãtor acestui scop!

Intr-o vreme, mai trãiam cu speranţa cã cineva va face, totuşi, o “prostie” şi îi va mãtura de acolo. Am pierdut orice speranţã, pentru cã cei care ar fi trebuit sã-i mãture fac tot ce le stã în putinţã ca sã fie consideraţi doar nişte bieţi … proşti.

P.S. Precizãri pentru cei aflaţi în ture non-stop la serviciile de “supraveghere şi bãgat fitile”:

-Rândurile de mai sus nu sunt o pledoarie pentru, sau împotriva, recalculãrii pensiilor;

-Nu sunt nici o pledoarie pentru, sau împotriva, celor care au comis abuzuri de pe urma cãrora s-au ales cu pensii nemeritate, dacã existã din ãştia;

-Aceste rânduri nu se vor o pledoarie pentru, sau împotriva, creşterii sau micşorãrii, pensiilor prin recalculare;

-Nu sunt nici mãcar o pledoarie pentru, sau împotriva, respectãrii regulilor din Armatã;

-Aceste rânduri sunt o pledoarie pentru datoria fãcutã cu onestitate de cãtre toţi “slujbaşii statului”, indiferent dacã stau pe scaune ministeriale sau pe scaune de “ţucãlari”, indiferent ce uniformã poartã şi cât de mari, sau mici, le sunt epoleţii; Iar aceastã onestitate, dacã nu se manifestã natural, trebuie impusã DE SUS IN JOS, adicã începând de la vârf!

-Sunt o pledoarie pentru respectarea legilor de cãtre toatã lumea, inclusiv de cãtre cei care au pâinea şi cuţitul în mânã şi le pot modifica, numai cã şi modificarea legilor trebuie sã se facã tot cu respectarea legilor!

-Si mai sunt, aceste rânduri, o pledoarie pentru respect şi de sus în jos, nu numai de jos în sus;

-Nu în ultimul rând, sunt o pledoarie pentru a spune lucrurilor pe nume, indiferent ce poziţie ocupãm. Numai tãcerea laşã este condamnabilã!

sursa

STS si-a dezvoltat o retea WiMAX

STS si-a dezvoltat o retea WiMAX guvernamentala pentru servicii 4G printr-o investitie de peste 20 de milioane de euro

Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), operator care gestioneaza activitatile de comunicatii speciale pentru autoritatile publice locale, a dezvoltat in Romania impreuna cu firma Mobilis o retea WiMAX guvernamentala pentru servicii 4G printr-o investitie de peste 20 de milioane de euro, se arata intr-un comunicat al Airspan Networks, furnizor american care a pus la dispozitie solutia 4G. Masura este un rezultat al obligatiilor asumate de Romania pentru aderarea la spatiul Schengen, iar reteua WiMAX din Romania este cea mai mare din Europa pana in acest moment, mai sustine furnizorul. In comunicatul facut marti de Airspan Networks se mentioneaza ca reteaua a fost dezvoltata de STS si cu sprijinul companiei locale Mobilis. "Aceasta retea este cea mai mare retea mobila WiMAX din Europa pana in prezent si una din cele mai avansate din punct de vedere tehnologic, capabila sa ofere cu adevarat servicii de comunicatii de generatia a 4-a", se arata in comunicatul furnizorului. WiMAX este un standard de telecomunicatii care ofera viteze de transfer de date de pana la 40 Mb/s download la ora actuala, dar are potentialul, la fel ca si principalul concurent LTE (Long Term Evolution) sa atinga viteze de 1Gb/s. In prezent exista deja mai multe retele bazate pe tehnologia WiMax, atat in Europa, cat si in Asia si America. Fondata in 1994, Mobilis este o companie romaneasca privata activa in domeniul telecomunicatiilor, specializata in designul, implementarea si intretinerea retelelor de comunicatii. Mobilis are birouri in Bucuresti, Iasi, Brasov, Cosntanta, Craiova, Deva, Cluj, bacau, Braila si Timisoara. Din datele ANCOM reise ca MOBILIS SRL este fosta Centrul pentru Servicii de Radiocomunicatii SRL (CSR), reprezentant al echipamentelor Motorola. Airspan Networks este unul dintre cei mai mari furnizori de solutii 4G la nivel mondial cu peste 500 de clienti majori in peste 100 de tari. UPDATE1 Patronul Mobilis a detinut impreuna cu jurnalistul Bogdan Chirieac controlul CSR si a sponsorizat PD-L In luna ianuarie a nului trecut, ziarul Financiarul informa ca Ministerul Finantelor Publice prin Oficiul de Plati si Contractare Phare (OPCP) a pa­ra­fat in perioada campaniei electorale o afacere de 23 de milioane de euro din bani europeni pentru achizitionarea unor statii radio pentru Serviciul de Tel­ec­o­mu­nicatii Speciale (STS). Afacerea a fost castigata de Mobilis SRL, al carui actionar majoritar, Calin Stefan Catalin Radu, a donat PD-L-ului in 2008 48.500 de lei si a detinut alaturi de jurnalistul Bogdan Chirieac controlul companiei Centrul pentru Servicii in Radiocomunicatii (CSR), castigator frecvent de contracte cu STS si Ministerul de Interne. UPDATE2 Adrian Fulea, STS: Este un sistem deja implementat, finalizat la sfarsitul lui 2010, iar finantarea a fost asigurata din facilitatea financiara Schengen destinata Romaniei Reprezentantii STS au precizat miercuri pentru HotNews.ro ca acest proiect a fost finalizat la sfarsitul anului trecut, finantarea fiind asigurata cu bani europeni. "Este un sistem deja implementat, care intra in cadrul masurilor tehnice pt aderarea la spatiul Schengen si cu ajutorul acestuia Romania a trecut testul Schengen. A fost finalizat la sfarsitul anului 2010, iar contractul a fost semnat de OPCP la sfarsitul lui 2009 finantarea lui fiind asigurata din facilitatea financiara Schengen destinata Romaniei. Sistemul deserveste exclusiv institutiile publice romanesti care sunt parte in prelucrarile de date Schengen", a declarat pentru HotNews.ro Adrian Fulea, purtatorul de cuvant al STS.

Salutări de la Abrud

Salutări de la Abrud

Draghe mama,

Se ştii că io estem bine, lucrez aicea la Abrud, la Ţara Moţilor, nu la Ţara Secuiasche. Sunt sanatos, numai un ochi vinet am la mine, albastru, che am chezut pe scara de la birou. Es am şi nişte dungi pe gât, m-a strâns de la cravata. Şi mai am o mina în gips, che mi-am prins-o la uşa de la casa unde stau, care nu are geamuri. În rest e bine.

Motzii e buni cu mine, invatza la io romaneşte. Am invaţat imnul la ei „Treiasche duhul lui Iancu”. L-am invaţat pe tot. Greu. Foarte greu. Mi-au spus colegii de birou să ştiu la imn pe de rost şi noaptea ca pe Tatăl nostru. Nu ştiu cine e tatăl la ei, dar am inveţat la imn tot. O se îl chint şi la ţie chind ajung acase la Harghita…Dache mai ajung…

Am inveţat şi alt chintec, e obligatoriu dimineaţa aicea la ei, „Iancule mare”. Plecut la mine se chintem cu toţii la masa, chind bem palinka. Mult palinka bem noi. De prune. Şi io şi ei. Şi chintem şi inveţem romaneşte. Ei pe mine, mai ales. Place la mine la Abrud. Mai ales che de trei zile poci minca mai bine. Che nu mai am doi dinţi. I-am pierdut undeva. Chind am chezut pe scaun de la birou.Birou mic. Am martori, che mai ierau acolo Nelu, Avram, Todor, Mihai, Radu şi popa din Abrud. Care a citit din Biblia şi avea şi o luminare. Che era intuneric. Popa nu o dat. Nu, iel nu. Iel spunea la ei „nu la fatza che se vede, la oase”. Es am luat apoi scaunul in dintzi. Şi Toma era la birou şi avea un furciu la iel. Simpaticus ember. Ascuţit furciu. Il plimba pe la ochii la mine. Bun popa asta cu io. Citit Biblia pentru mine. Chind am deschis ochii o zis che nu mai trebe la luminare. Dar nu o arunche, che cine ştie.

Draghe mama,

In rest e bine.M-am obişnuit aicea, cum zicea vecinul Onofrei, ca magarul. Nu ştiu al cui e magarul. „Apa, paie şi bataie”.Mai am cinci luni şi jumetate şi vin acase, mama. Repede trece. Dupe ce am ieşit de la urgenţe a fost mai bine la mine. Nu dureau toate oasele. De la reumatism, zicea medicu. La munte e mai frig.

Treiasche Avram Iancu! (Aşe tre se strig de trei ori pe zi) Avram Iancu prieten la mine e.

Pusilok,

Csibi Barna

Preşedintele Traian Băsescu a semnat, marţi, decretele de acordare a gradului de general de brigadă-cu o stea pentru şase ofiţeri din Serviciul Român

Şeful statului a semnat decretele privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea coloneilor Dan-Valentin Căpşună, Florea Ciobanu şi Gabriel Stătescu, din Serviciul Român de Informaţii, potrivit unui comunicat de presă.

De asemenea, şeful statului a semnat decretele privind acordarea gradului de general de brigadă - cu o stea, în rezervă, coloneilor în rezervă Nelu Anghel şi Adrian Stoica şi colonelului în retragere Marin Agache, din Serviciul Român de Informaţii.

Preşedintele Traian Băsescu va participa, miercuri, la şedinţa de bilanţ pentru anul 2010 a Serviciului Român de Informaţii, fiind invitaţi, de asemenea, preşedintele şi membri ai Comisiei parlamentare pentru controlul activităţii Serviciului.

La 26 martie 2011 se împlinesc 21 ani de la înfiinţarea Serviciului.

marți, 22 martie 2011

LA SENAT CA LA SENAT

Dragii mei,

Ieri, dupa-amiaza, am avut sansa (sau nesansa?!) de a asista la lucrarile sedintei Senatului Romaniei. Am raspuns astfel apelului conducerii Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, in Rezerva si in Retragere (SCMD).

Ne-am adunat, la poarta Parlamentului, mai multi rezervisti: cam vreo 50-70.

Nu stiu daca vor mai fi venit si altii dupa ce am intrat noi in sala.

Actiunea a debutat cam ciudat.

Baietii in albastru de la poarta ne-au anuntat ca secretarul general al Senatului a aprobat participarea in sala doar a 20 de persoane, si cu conditia ca sa nu reprezentam vreo organizatie, vreun sindicat etc.

Am intrat, chipurile, ca persoane particolere. Bun si bronzul!

Am avut loc si eu in grupul celor 20 de norocosi, chiar daca sunt ceva mai gras.

Tot drumul pina trecerea prin furcile caudine (“filtrul”) de la intrarea in cladire, cit si pe timpul cit am mers spre sala, am fost “prelucrati” ca in sala sa nu vorbim, sa nu vociferam, sa nu scandam lozinci ori vreu slogan. Oricum, toate recomandarile incepeau cu NU. Asa cum le zicem noi la copiii mici: sa nu faci aia, sa nu faci ailalta etc. Si de ce ti-e teama... In sirsit!

Sedinta in plen a Senatului s-a desfasurat dupa tipicul obisnuit: cind vorbea unul, n-asculta niciunul, cind vorbeau toti era ca-n recreatia mare la scoala. De fapt, cam asta a fost si senzatia: ca ne aflam intr-o recreatie mare prelungita, in care elevii – cam ciudati si mediocri, dupa vorba, dupa port – erau intr-o permanenta miscare prin sala.

Saracu’ domnu’ Geoana, desi era la tribuna, era si el prin judet, pe-acolo, anuntind cam ce se intentioneaza a se discuta si solicitind din cind in cind votul celor prezenti in sala. Cu toate ca era atent sa nu se incurce lumea la vot, pina la urma tot au comis-o!!! (Interesant este ca de fiecare data, numarul total al votantilor era altul...) Sa-i fi vazut atunci pe sefii sau sefutii de grupuri-grupulete parlamentare cum se chinuiau sa dreaga busuiocul.

Ghiciti cine a gresit si de data asta la vot?

PDL, ca si alta data – nimic nou sub soare.

Au dres-o pina la urma, ca iar le freca ridichia piticul atomic de la Palatul Victoria si cu jupinu’al mare de la Cotroceanca.

Dezbateri? Care dezbateri?

Mai lua cite unul cuvintul sa anunte care este pozitia onor Guvernului in chestiunea in cauza. Au fost si citeva tentative ale Opozitiei de a se... opune, dar firave rau, de ti se facea mila de baietii de la Opozitie... Baietii vor si ei sa faca treaba, se agita, se burzuluiesc dar nu au cu ce. Sunt putini, chiar daca-s buni. Ailaltii de la PDL+UDMR+UNPR+Grupulete sunt cum sunt, dar sunt… multi si iau caimacul la tot la vot.

Spre exemplu, au vrut cei din opozitie sa introduca pe ordinea de zi o declaratie politica referitoare la intimplarea aceea nefericita de la Miercurea Ciuc (spunzuratoarea!). N-au reusit pentru ca s-a opus partea... opusa, adica PDL+UDMR+UNPR+Grupuletele. Ba mai mult, reprezentantul celor de la putere a precizat, teatral si aferat ca o primadona de virsta a treia spre a patra, ca este regretabil gestul, dar nu se poate accepta o astfel de actiune la Senat asa cum a propus Opozitia pentru ca nu se doreste si nu este cazul sa stricam relatiile cu partea ungara.

(Cam asta a fost ideea exprimata. Desi am o memorie buna, am preferat aceasta varianta de exprimare, decit sa redau integral cuvintele folosite de catre vorbitor!).

S-a tot valsat/falsat in acest fel uite-votu’-nu-e-votu’ pina la final, cind s-a ajuns si la ceea ce ne durea pe noi. Aprobarea/neaprobarea proiectului Ordonantei de Urgenta a Guvernului, nr.1/2011 (aia cu revizuirea pensiilor foarte militare).

Cind am intrat in sala, cineva ne spusese ca aceasta problema ar fi trebuit sa fie discutata la punctul 17 de pe ordinea de zi a sedintei.

Numai ca realitatea a fost mai interesanta si cu mai mult suspans pentru noi: a fost mutata ca ultimul punct de discutat – nr.24. Un coleg zicea ca, probabil, intentionat l-au pus ultimul punct in ideea ca poate ne plictisim si vom pleca sa nu vedem cit de ordinara este sedinta ordinara...

Si de data aceasta, masina de vot a reprezentantilor puterii a functionat perfect, mai mult ca sigur conform indicatiilor profunde ale sefului de la PDL: adica semnul cu degetul in jos pentru vot negativ. Asa e in Senat: vot cu virfu’n sus (DA), sau vot cu virfu’n jos (DA). A fost necesara inventarea unei astfel de comunicari in sala pentru ca unii nu inteleg ce voteaza, unii nu stiu ce voteaza, unii nu stiu ca trebuie sa voteze, unii nu stiu daca sa voteze etc. La noi ca la nimeni! Am fost in sala si i-am vazut!

Primul vot a fost referitor la acceptarea/respingerea Raportului comisiilor Senatului privind aceasta Ordonanta. In context, reamintesc faptul ca Raportul cuprindea si propunerea ca: daca dupa recalculare pensia noua este mai mare decit cea avuta, aceasta sa ramina in plata; daca pensia este mai mica decit cea veche, atunci sa ramina in plata pensia cea veche.

Opozitia a votat in favoarea rezervistilor.

Parlamentarii puterii au votat cum li s-a indicat de catre guvernul prezidential, astfel ca Raportul (desi favorabil noua!!!) a fost respins.

Apoi a fost votat proiectul Legii de adoptare a ordonantei. Tot puterea a invins! Nici o surpriza!

Nu vreau sa cobesc, dar cred ca si la Camera Deputatilor se va proceda la fel.

Nu ne ramine decit calea haiduciei spre justitia interna si internationala.

Ca asa vor cei de la putere!

Dupa aceea sedinta s-a incheiat iar senatorii au plecat veseli. Erau amestecati, rideau si vorbeau impreuna, nu mai erau putere si opozitie, erau amici care, probabil, isi propuneau sa mearga la o bere.

Noi am ramas ca prostii, cu sperantele frinte ori risipite pe lungile culoare ale Palatului Parlamenului.

Daca nu eram in postul mare ce le-as mai fi zis... dar noi, rezervistii, suntem oameni educati, nu ca ei!

Toate urarile de bine, col.rz. Dorel Pietrăreanu

PS Am uitat sa va spun ca tot ieri si tot datorita celor de la puterea s-a aprobat ca pensionarii sa primeasca un card pentru a fi folosit pe timpul transportului in comun. Problema va fi rezolvata pina la finele anului acesta. Stiam eu ca va bucurati ca veti mai merge/umbla sa obtineti si acest card.

DOREL PIETRAREANU

luni, 21 martie 2011

AM MAI PIERDUT UN CAMARAD! A MURIT COL.(.)dr.in medicina interna (r) CĂLIN ANDREI(ANDY)!

Dragi prieteni,
Sambata dimineata, dr. in medicina interna, CALIN ANDREI (ANDY) a incetat din viata in urma unui accident cerebral.Cel care a stat la capataiul atator bolnavi pe care i-a ingrijit cu atata atentie si pricepere, a platit tribut vietii profesionale tumultoase pe care a trait-o.Oboseala, responsabilitatea fiecarei clipe, dorinta de a alina durerile atator si atator bolnavi , importanta deciziilor luate in clipe de cumpana au invins viata si l-au rapit pe ANDY dintre noi.
A fost permanent un medic model . Azi, medicina pierde un profesionist, pierde un specialist in domeniul bolilor interne.
A absolvit Liceul Sfantul Sava din Bucuresti. A urmat apoi cursurile Universitatii de medicina militara din Bucuresti, dupa care a fost repartizat sa lucreze la cele mai importante spitale bucurestene!
Doamnei DOINA CALIN, sotie, precum si intregii familii indoliate,SINCERE CONDOLEANȚE!
Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihnesca in pace!
Funeraliile vor avea loc maine ,MARTI 22 MARTIE 2011,la CIMITIRUL MILITAR GHENCEA!
Adio ANDY!
Col.(r)MAHAREA IULIAN
Vicepresedinte
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE ,IN REZERVA SI IN RETRAGERE
FILIALA SECTOR 6
BUCURESTI

Unde Este FLOTA Romaniei – LISTA Navelor

Unde Este FLOTA Romaniei – LISTA Navelor

Flota romaneasca, disparuta fara urma in triunghiul tranzitiei – Lista navelor romanesti rebotezate!

Lista cu o parte dintre navele noastre rebotezate!

http://stareanatiunii.com/unde-este-flota-romaniei-lista-navelor.html

DENUMIRE ACTUALAFOSTA DENUMIREARMATORPAVILION
1MizarRisnovSio ShippingAdzerbaijan1
2Bai An 5TeliucDalian Jifa BohaiChina
3Bao Yue DaBaia de CrisHTM ShippingChina
4Brave JLBechetNascoChina
5Chang NiGiurgiuMingdong Funing InvestmentChina
6Chun JiangDragomirestiGreatsources ShippingChina
7Danning PrincessBaia NouaCosco ShanghaiChina
8Frank ZhejiangBaraoltZosco ZhejiangChina
9Friendly ZhejiangBasarabiZosco ZhejiangChina
10Graceful ZhejiangBorceaZosco ZhejiangChina
11Great ZhejiangBaneasaZosco ZhejiangChina
12Green ZhejiangBanisorZosco ZhejiangChina
13Hai XiBarbosiGuo Hang ShippingChina
14He XinSarmizegetusaSinotrans DalianChina
15Hebei DiligenceBaia de FierHoscoChina
16Hebei pressBaia De AriesHoscoChina
17HK Deqin 201AlbestiShanghai DeqinChina
18Lan Hai Chuang XinBaia SprieGuangdong Lanhai ShippingChina
19Mei Shan Gang 9Vulcana BaiZhejiang DaisanChina
20New VegaLerestiDalian All Star ShipsChina
21Xin He Shi BaPiatra OltQingdao ShippingChina
22Xin Tong YangMoreniFujiyan ShippingChina21
23MereaBorsaBulcom LtdCipru
24PetrolinaCaracalColumbia ShipmanagementCipru
25Sakalas ICiucasPennyluck ShippingCipru3
26Daebo AceNucetDaebo Shipping COCoreea de Sud
27Goryo 6 HoBalotaHyundai EngineeringCoreea de Sud2
28East pressBazias 1press ShippingDanemarca
29LodbrogTuzlaAlcatel Submarine NetworkDanemarca2
30Al EsraaTurnu MagureleFederal ArabEgipt
31Egy LinkAmaraNational ShippingEgipt
32Fast IndependenceTutovaDemlineEgipt3
33Silver MoonPerisABC maritimeElvetia1
34AboudiFirizaOsman Shiping LLCEm. Arabe Unite
35Al DhafrahBazias 8AdnatcoEm. Arabe Unite
36Al RuwaisBazias 6AdnatcoEm. Arabe Unite
37AlmezaanTarcauBiyat InternationalEm. Arabe Unite
38QSM CoasterPalasQawareb ShipmanagementEm. Arabe Unite
39Saad IIISousaSaad Steel ConstructionEm. Arabe Unite
40VictoriaSascutMarwan ShippingEm. Arabe Unite7
41HoburgenBazias 5LillgaardFinlanda1
42Pioneer SeaAlexandriaInterunity Management CorpGreacia
43AndromedaGura AriesuluiTristar managementGrecia
44AvraBorzestiGood Faith ShippingGrecia
45Blue RidgePolar VIEastwind Hellas SAGrecia
46EftihiaGura HumoruluiTristar ManagementGrecia
47Grand MirsinidiDecembrieStamford navigationGrecia
48LaraDimbovitaTassos ShippingGrecia
49NattyBobilnaGood Faith ShippingGrecia
50OzarkPolar VEastwind HellasGrecia
51PaganeBuhusiBulcom LtdGrecia
52PolarOlteniaNew Shipping LtdGrecia
53Proton IBacestiMerchant MarineGrecia
54Saint MaryTicleniNortech ShippingGrecia
55Sea CoralCarbunestiOverseas marineGrecia
56Smart IBujoreniGood faith ShippingGrecia
57Star BGrozavestiBaru KahaGrecia
58Star HeroPaceaNew Shipping LtdGrecia
59VigourOvidiuPolembros ShippingGrecia
60Vinashin MetalTurceniTramp MTMEGrecia19
61NadiaAlbaBlue Sparrow ShippingInsulele Marshall1
62IanukTroianuMartinoli ConsultingItalia1
63AngoraVilceaConsolidated BulkLiban
64HummerGorgovaConsolidated BulkLiban2
65SaveSaveniMur InternationalLibia1
66Amber VitaCotestiAlpha ShippingLituania1
67Tuah SariCostestiTuah TankersMalaezia1
68AiudAiudC. Shell NavigationPanama
69Celmera 1Tirgu SecuiescCelmera Nav IncPanama
70Princess KBradPrincess K navigationPanama3
71AlbatrosDejA.N. Mircea Cel BatranROMANIA
72ArisSatu MareCosenaROMANIA
73Claudia CTecuciMihei ShippingRomania
74EforieEforieSn CFR,ROMANIA
75FateTulceaMihei ShippingRomania
76Golden AriesNicorestiRomanian MaritimeRomania
77GramostiPaltinisSammarina ShippingRomania
78Histria CrownBiruintaHistria ShipmanagementRomania
79Histria DiamondTeleajenHistria ShipmanagementRomania
80Histria OnyxTurnu SeverinHistria ShipmanagementRomania
81Histria TopazBucsaniHistria ShipmanagementRomania
82MangaliaMangaliaSn CFR,ROMANIA
83Mare NigrumSomesGecomar,ROMANIA
84Maria CCalugareniRomanian maritimeRomania
85PaicoPlatarestiSammarina ShippingRomania
86SancrisBusteniRomanian maritimeRomania
87SanhopeHorezuRomanian MaritimeRomania
88SeaqueenTituMihei ShippingRomania
89Stella MMoinestiRomanian MaritimeRomania
90SusieHusiCosenaROMANIA20
91DylanZimniceaBaikal ShippingRusia
92Igor BelianskiTelegaNova ShippingRusia
93Volgograd CityZlatnaVolgotankerRusia3
94Baltic AceCimpinaSamta ShipmanagementSingapore
95HulderBraziThome ShipmanagementSingapore
96Nautica MuarArgesEpic Ship ManagementSingapore3
97Haj MoneirMediasUnimarine managementSiria
98MaximosCaransebesTabalo R.A.Siria
99Mohamad HFrasinPhoenicia maritimeSiria
100HajerMacinSIFNSiria
101Iman TTusnadTartous ShippingSiria
102Marwan HFlorestiPhoenicia maritimeSiria
103Omar al FaroukDraganestiOticoSiria
104Ranim BTirnaveniRasha ShippingSiria
105VenusHirsovaZahra MaritimeSiria9
106Elena BBazias 2Boluda GrupoSpania1
107GolinaSegarceaPolymok ShippingSt. Vincent1
108HansalandBazias 7DOL navigatorSuedia1
109Ali BeyToplitaDeniz FeneriTurcia
110ArasGaiestiBora DenizcilikTurcia
111BehiceRimnicu SaratFurtrans DenizcilikTurcia
112Cem PioneerIlfovSea Pioneer DenizcilikTurcia
113Ceren UrkmezPosadaFurtrans DenizcilikTurcia
114ClipperMircestiCihan DenizcilikTurcia
115Deren PioneerGovoraSea Pioneer DenizcilikTurcia
116ErgulHistriaErmar DenizcilikTurcia
117ImbatBirnovaBora DenizcilikTurcia
118K. NicolasFrunzanestiSea Pioneer DenizcilikTurcia
119KianaFeldioaraSea Pioneer DenizcilikTurcia
120MistralOdobestiBora DenizcilikTurcia
121Nazmi CMedgidiaCanbaz DenizcilikTurcia
122Oasis WestTirgu LapusGulnak denizcilikTurcia
123Orhan AyanogluGostinuAsli DenizTurcia
124RoyalRiureniBora DenizcilikTurcia
125Turgut UstaTohaniYagmur DenizTurcia
126Yasar kaptan IIAzugaArzu DenizcilikTurcia
127Yasar Kaptan IIISadovaArzu DenizcilikTurcia19
128DanielaCimpia TurziiPic Shipping LTDUcraina
129NewfaneReghinDiamant CoUcraina
130NikaHagieniPic ShippingUcraina
131Svyataya AleksandraTirgu FrumosFedcom ShippingUcraina
132ToulonFoisorVernon ShippingUcraina
133VikkiCostinestiPic ShippingUcraina6
134CervineBazias 4DART LineUK
135CyclopusTeleormanIMMS LondonUK
136Halima KFilioaraIMMS LondonUK
137Lady BanaTirgu NeamtIMMS LondonUK
138Moon LightSolcaIMMS LondonUK
139PhocineBazias 3Dart LineUK
140ShingalFilaretIMMS LondonUK7
141AmadeoNavodariRavenscroft Ship managementUSA
142KimberlyBailestiEastmark Accociates IncUSA2

Sursa: KOMPANIA7 IMMB 1980

Dosarul FLOTA – Remember

130 de oameni cercetati, 80 de acuzati, niciun prejudiciu rezultat in urma vanzarii pe nimic a 16 nave. Dosarul „Flota” intra in galeria marilor fraude economice ale sfarsitului de secol XX. Era perioada in care Romania a iesit din „epoca de aur” si a intrat in „epoca tepelor”. „Financiarul” va propune in fiecare saptamana cate un dosar celebru, cu „autor necunoscut”. Astazi, despre cum au disparut „fara urma” 286 de nave.

Odata, demult, Romania „inventa” exploatarea la scara indus- triala a petrolului, nascocea primul avion cu reactie sau era intre primele trei tari care utilizau laserul in industrie. Ei bine, am fost mai mult decat atat, vorba poetului in viata – am avut si a noua flota maritima (comerciala) a lumii. O tempora, o mores… La ora actuala, din toata flota romaneasca nu mai exista decat un munte de dosare penale care pluteste prin tribunalele patriei.

Prea multe nave

Revolutia din decembrie 1989, sau cum vreti sa-i spuneti, ne-a prins cu 286 de nave in stare de functionare, toate aflate in dotarea flotei maritime comerciale. Ele se aflau in administrarea fostei intreprinderi de stat Navrom Constanta. Asa cum am mai spus, dar ar fi bine s-o repetam de mai multe ori pe parcursul acestui material, in topul mondial al flotelor comerciale Romania ocupa atunci locul 9. Insa o minte luminata s-a gandit ca o asemenea armada era de neconceput si greu de condus, asa ca, la data de 15 mai 1990, intreprinderea de stat a fost sparta in trei companii: Navrom, Romline si Petromin. Dintre acestea, Petromin a primit 89 de nave de cel mai mare tonaj, devenind segmentul strategic al flotei comerciale. Director general al companiei a fost numit Calin Marinescu, zis „Sogunul”. Trebuie spus ca, din cele 286 de nave, cel putin 90 se aflau in diferite stadii de degradare, scoaterea lor din uz fiind mai mult decat recomandata. Raman, totusi, mai mult de 190 de nave maritime bune si foarte bune care au disparut fara urma.

Fructul pasiunii

Fructul pasiunii

Pentru ca avea vapoare mai multe si mai bune, Petromin a starnit, la vremea ei, dorintele multor afaceristi, din tara si din strainatate. Si, asa cum se intampla cu orice lucru de care trage toata lumea, din compania in cauza s-a ales praful, in doar opt ani. Rand pe rand au disparut toate navele – unele vandute pe un dolar, altele sechestrate prin porturile lumii in contul unor datorii neachitate. Sigur, va tot intrebati de ani buni, ca si in alte cazuri, cine sunt vinovatii. A existat si o ancheta penala, menita a face lumina in toata afacerea. S-a finalizat cu un dosar, celebru, „Flota” pe numele lui. Personajul principal era Traian Basescu, in calitatea sa de ministru al transporturilor in momentul in care navele au inceput sa intre in… „Triunghiul Bermudelor”. Nu era singurul suspect, ci a facut „echipa” cu alti 80 de acuzati.

Acuzat de propria putere

„Financiarul” va prezinta dosarul „Flota” asa cum a iesit el pentru prima oara din „malaxorul” anchetatorilor. Veti vedea ca multe dintre deciziile luate de oficiali guvernamentali fata de navele romanesti au fost pur si simplu stupide, asta ca sa ne exprimam gingas. Altele pot fi catalogate drept rau intentionate. Ramane ca dumneavoastra sa judecati, pentru ca instanta a decis ca nu exista niciun prejudiciu in toata afacerea. Retine atentia faptul ca dosarul ce il incrimineaza pe Traian Basescu de „scufundarea” flotei romanesti – cazul Petromin – nu a fost deschis de adversarii politici din PSD, ci de colegi din Partidul Democrat, chiar pe vremea cand Traian Basescu se afla la putere. Instrumentat pentru prima oara in 1999 (procuror general era chiar Mircea Criste, un fost membru PD), dosarul il acuza pe Traian Basescu de faptul ca, in 1991, in calitate de ministru al transporturilor, a semnat celebrul contract de asociere cu firma norvegiana „Klaveness” careia, practic, i-au fost vandute 16 nave maritime cu un dolar bucata. In urma acestui contract, partea romana s-a ales fara nave, dar si cu datorii de aproximativ 20 de milioane de dolari la o banca din Oslo.

Capetele de acuzare

Acuzatiile au fost constituite pe baza verificarilor facute de Directia Generala a Controlului Financiar de Stat la Compania de Navigatie Maritima Petromin SA Constanta. In dosar sunt consemnate urmatoarele ilegalitati: „In toate cazurile, infiintarea companiilor din strainatate (ale Petromin – n.r.) nu au avut aprobarea Guvernului Romaniei asa cum prevad dispozitiile Decretului-lege nr. 104 din 30 martie 1990. Documentele de infiintare si functionare a acestor companii au fost aprobate de Basescu Traian – ministrul transporturilor. Navele apartinand Petromin SA Constanta au arborat pavilion liberian tot prin ordin al ministrului transporturilor, incalcandu-se astfel dispozitiile Decretului nr. 443/1972, ramas in vigoare pana la aparitia Ordonantei Guvernului Romaniei nr. 42 din 29 august 1997, cand a fost abrogat in mod expres de guvernarea CDR. Prejudiciul produs Petromin SA Constanta prin managementul necorespunzator in perioada 1991-1999 este estimat la peste 150 de milioane de dolari”.

Falimentul profitabil. Pentru cine?

Petromin a disparut in urma unor decizii menite a o face profitabila. Cel putin asa au sustinut cei implicati in afacere, in frunte cu Traian Basescu. Potrivit documentelor de la Parchet, in baza unei note a Ministerului Transporturilor (fara numar si data), pe 31 martie 1991 s-a stabilit necesitatea obtinerii unui credit de 45 de milioane de dolari pentru retehnologizarea a 15 nave apartinand Petromin. Peste nici doua saptamani, pe 11 aprilie, Traian Basescu, in calitate de ministru al transporturilor, semna la Oslo, impreuna cu reprezentantii Petromin si ai firmei norvegiene Klaveness, o scrisoare de intentie prin care se convenea infiintarea unei companii mixte romano-norvegiene, cu sediul in Liberia, pentru exploatarea a 16 nave romanesti. Conditia era ca partea norvegiana sa asigure obtinerea acelui credit de 45 de milioane de dolari necesar retehnologizarii navelor.

Ministru si director

Zis si facut. La data de 14 mai 1991 s-a hotarat infiintarea companiei mixte Petroklav, cu sediul in Liberia. Ulterior, s-a renuntat la aceasta locatie, societatea fiind „mutata” in Bahamas, la data de 26 iulie 1991. Toate aceste demersuri au fost aprobate de ministrul Traian Basescu, fara ca acesta, sustine Parchetul, sa obtina si aprobarea Guvernului Romaniei, asa cum prevedea legislatia. De asemenea, navele din respectivele companii, care apartineau Petromin, au arborat pavilion liberian tot prin ordin al ministrului Basescu, desi dispozitiile in vigoare la acea vreme interziceau acest lucru. Managementul era incredintat prin contract firmei Klavenes”. In schimb, norvegienii s-au tinut de cuvant, au obtinut de la Christiania Bank din Oslo doua credite in valoare de 45 si, respectiv, 64 de milioane de dolari, imprumuturi garantate cu navele romanesti. Si pentru ca activitatea era asa de profitabila, pana in 1999, pentru a plati ratele creditului total de 109 milioane de dolari, au fost vandute zece din cele 16 nave cu care Petromin s-a asociat cu partenerul norvegian. Insa ghinion, mai ramasesera de platit 20 de milioane de dolari. Asa ca si celelalte sase nave s-au aflat in situatia de a fi arestate si vandute pentru ipoteca facuta de Christiania Bank. Potrivit datelor din dosarul „Flota”, compania Petromin nu a incasat niciun dolar din milioanele realizate de firma mixta romano-norvegiana in toata perioada 1991-1999. Iar ca tot circul sa fie complet, s-a descoperit ca in firma mixta constituita cu norvegienii, Traian Basescu a figurat ca director cand era si ministru al transporturilor.

„Din shipping nu se castiga. Se pierde”

Traian Basescu a sustinut intotdeauna ca navele implicate in contractul cu firma Klaveness au fost vandute formal cu un dolar catre o firma straina la care asociat unic era Petromin, pentru ca era obligatoriu acest lucru, deoarece o parte din nave reprezentau garantii suplimentare la creditul de 49 de milioane de dolari (desi in dosar figureaza un credit de 45 de mil. de dolari – n.r.). Niciodata nu a avut intentia de a instraina navele, iar dovada cea mai buna era, in viziunea actualului presedinte, faptul ca ele au ramas in inventarul Petromin, cu cheltuieli de amortisment. Vizavi de faptul ca s-a incredintat managementul unei alte firme nu pare a fi nicio problema pentru anchetatori atat timp cat firma romaneasca avea 50% din actiuni. Ramane insa o intrebare, daca era asa de bun contractul incheiat cu Klaveness, de ce Romania si-a pierdut navele si a ramas si cu datorii externe foarte mari? In urma cu aproape cinci ani (mai 2003), Traian Basescu declara presei ca „din shipping nu se castiga. Se pierde. Asta am aflat-o in 1995 de la norvegieni, cand am castigat o bursa si m-am specializat acolo. Eram si parlamentar, dar mergeam si la scoala. Ca sa faci bani cu nave trebuie sa stii cand sa le cumperi si cand sa le vinzi. Noi n-am avut asa o flota puternica si buna, cum se sustine. Era uzata sau prost facuta, pentru ca Ceausescu, in ultimii zece ani, a tinut mortis sa faca toate piesele in Romania. Nu au fost scoase la vanzare de frica, sa nu se aleaga cu dosar penal. Eu, ca ministru, nu puteam sa ma ocup de asa ceva. De astfel de lucruri trebuiau sa se ocupe Consiliul Imputernicitilor Statului si, din 1992, FPS-ul. Nu am fost directorul firmei mixte cu norvegienii, am fost presedintele onorific al consiliului de administratie. Pentru o astfel de functie onorifica nu esti platit. Eu n-am fost platit de norvegieni. Am auzit ca mi-au cautat si conturi in strainatate. N-au gasit, ca n-au ce sa gaseasca. Totul este politic. Au incercat si in 1993, a incercat si Emil Constantinescu sa ma infunde. Acum se incearca din nou. Am mai auzit ca au pus un expert – Nicu Oprea – sa faca asta, pentru ca el avea un dosar penal. Acum, acest Oprea nu mai este in tara. A facut expertiza si a fost lasat sa plece. Asa am auzit. Nu sunt vinovat si nici nu ma intimideaza cu dosarul lor”.

Si totusi, unde sunt vapoarele?

Traian Basescu a fost sau nu vinovat, asta nu o vom afla niciodata. La un moment dat insa, a scapat o pista foarte interesanta catre anchetatori. El a declarat ca navele cele mai bune din contractul cu Klaveness au ajuns la un membru PSD si la un taranist. „S-au batut pentru ele. Ei le-au cumparat”, declara Traian Basescu. Niciuna dintre institutiile statului nu a mers pe aceasta idee, a gasirii „corpului delict”. Surse politice ne-au confirmat insa partial declaratiile din urma cu cinci ani, facute de actualul presedinte. Cel putin 25 dintre navele Petromin apartin unor armatori romani, acum importanti oameni de afaceri in judetul Constanta. Concluzia este una trista pentru noi, hilara pentru cineva „din afara”. Aproape 300 de nave au disparut, dar nimeni nu este vinovat. Nu exista prejudiciu, nu exista fapta penala. Pentru amuzamentul dumneavoastra sa va pomenim despre cazul unui sef de serviciu la Navrom, acuzat de abuz in serviciu, fals intelectual si uz de fals. In timp ce era cercetat penal a reusit performanta sa devina… director economic la Penitenciarul Poarta Alba, cu gradul de maior. Justitia romana poate fi mandra ca, asemenea savantilor care au cutreierat Triunghiul Bermudelor, a emis doar teorii judiciare. Lipseste doar ipoteza extraterestrilor si a portii catre o alta lume…

Romline si Navrom, giranti pentru SRL-uri

Companiile nationale maritime Romline si Navrom au fost mult timp si principalii datornici aflati pe lista Agentiei pentru Valorificarea Activelor Bancare (AVAB) care preluase problemele Bancorex. Astfel s-a ajuns si la declansarea falimentului celor doua companii pentru a se putea recupera sume cat mai mari prin arestarea si executarea navelor care umblau hai-hui pe oceanele lumii. Romline si Navrom au avut calitatea de codebitor pentru un mare numar dintre creditele luate de diverse firme de la Bancorex. De exemplu, Navrom a garantat cu nave proprii creditele obtinute de 27 de societati private, iar pentru 11 companii private a preluat integral datoriile rezultate din creditele luate de la Bancorex. Si Romline a garantat cu navele proprii creditele obtinute de sase companii private de shipping, pentru trei dintre acestea preluand integral datoriile rezultate din conventii de credit incheiate cu Bancorex. De altfel, multe credite au fost luate de la Bancorex de niste SRL-uri ce aveau denumirea „shipping” in coada, dar care nu aveau flota proprie, ci foloseau nave inchiriate.

Dosarul „Flota” – pe scurt

  • Dosarul „Flota” a fost instrumentat, pentru prima oara, in 1999
  • Paguba produsa statului romana fost estimata de anchetatori la peste 11.000 de miliarde de lei
  • Initial au fost cercetate 136 de persoane (80 puse sub acuzare)ca ar fi inceput si derulat fraudulos asocierea Petromin SA Constanta cu grupul de firme private Torvald Klaveness Oslo
  • In august 2004, pentru 51 dintre acuzati procurorii au separat faptele
  • Printre cei trimisi in judecata pentru comiterea unor fapte penale „in legatura directa cu modul defectuos in care si-au exercitat,cu stiinta, atributiile de serviciu” sunt fostii ministri ai transporturilor, Paul Teodoru si Aurel Novac, fostul presedinte al Fondului Proprietatii de Stat, Radu Ovidiu Sarbu, fostii secretari de stat Calin Dragomir Marinescu, Gheorghe Adrian Marinescu si Viorel Oancea
  • In 2005, procurorii DNA au separat faptele lui Traian Basescu de cele ale restului inculpatilor, motivandu-se ca seful statului beneficiaza de imunitate
  • In septembrie 2007 a fost finalizata o expertiza care a costat 140.000 de lei, prin care s-a tras concluzia ca nu a existat prejudiciu in dosarul „Flota”
  • In urma ultimei expertize realizate in februarie 2008, toti cei pusi sub acuzare au fost scosi de sub urmarire penala. Cu exceptia lui Traian Basescu. Este insa greu de crezut ca dupa ce nu va mai fi presedintele Romaniei va mai fi acuzat de ceva intrucat nu exista… prejudiciu

Ghid pentru „pescuit” o… flota de pescuit

Este evident ca aceeasi soarta au avut-o si alte nave din flota romaneasca. De exemplu, un alt dosar care a starnit reactii in lant a fost cel al privatizarii Companiei Romane de Pescuit Oceanic (CRPO). In urma unei anchete a fost descoperita o intreaga contrabanda cu nave aflate in patrimoniul companiei. Ca si in cazul Petromin, dosarul CRPO ascunde, dincolo de evidentele abateri de la lege comise de managerul societatii si de cumparatorii „strategici”, acte de coruptie necercetate pana la capat. Concluziile anchetei conduc catre varfurile FPS si chiar mai departe.

Compania a fost vanduta de FPS, care detinea 51% din actiuni, catre grecii Ioannis Dimakos si Theodoros Lades contra sumei de un milion de dolari catre sfarsitul anului 1997. Cu toate acestea, grecii au avut puterea sa valorifice patrimoniul CRPO, in urma unui acord semnat de acestia cu conducerea FPS, inca de la jumatatea anului 1997. La acea data, fusese demarata procedura de declarare a falimentului societatii pentru ca nu putea onora o datorie de opt milioane de dolari catre o banca austriaca. Cercetarile politiei au scos la iveala un lung sir de falsuri in acte si vanzarea pe nimic a flotei romanesti de pescuit oceanic.

Rechizitoriul intocmit in 1998, prin care erau acuzati Ion Crisan, fost manager al CRPO, incepand cu 12 aprilie 1996 si pana la sfarsitul anului 1997, Theodoros Lades si Ioannis Dimakos, cumparatorii companiei, aduce in atentie responsabilitatea si „contributia” sefului de atunci al FPS, Sorin Dimitriu. Logic, nu a fost incriminata nicio fapta a acestuia. Singura piesa „cazuta” a fost un simplu expert FPS. De asemenea, din ecuatie face parte Ministerul Industriei, care a emis avize pentru scoaterea din tara a doua nave sub pretextul unor necesare reparatii care ar fi trebuit facute intr-un port din Grecia. Potrivit acelorasi cercetari, Tribunalul Tulcea l-a numit administrator al CRPO pe Ioannis Dimakos in decembrie 1997, fara a verifica daca acesta a achitat pretul actiunilor cumparate de la FPS (termenul-limita era 12 ianuarie 1998). Totodata, Tribunalul Tulcea a inclus pe lista creditorilor CRPO firma Harmony Shiping International SRL din Constanta, ai carei patroni erau Dimakos si Lades, fara sa existe documente care sa ateste aceasta calitate.