vineri, 30 iulie 2010

SCRISOAREA DESCHISA ADRESATA PRESEDINTELUI ROMANIEI DE COLONELUL IN REZERVA COSTINEL PETRACHE

Cine să nu fie şef al Statului Major General!

Preşedintelui României

Domnul Traian Băsescu

Domnule Preşedinte,

De când aţi devenit şef al statului asistăm, sub înalta şi, e limpede, sub evidenta dumneavoastră voinţă, în dezlănţuirea unor accente din ce în ce mai grave şi, parcă, tot mai elaborate, la acţiuni dintre cele mai eficiente de şubrezire a stării morale, dar şi a rostului social al instituţiei militare naţionale. Partidul căruia îi gestionaţi cu maximă rigoare până şi respiraţia, acum „gură la gură”, prin activişti deghizaţi cu emfază, nesimţire, frustrare şi suburban orgoliu în oameni politici, sfidând trecutul din care venim, prezentul pe care îl îndurăm şi viitorul de-aproape pe care nu ştim dacă îl mai apucăm sau nu, a declanşat împotriva Armatei României cea mai perfidă dintre prigoanele posibile – decredibilizarea condiţiei militare naţionale în conştiinţa afectivă a societăţii româneşti, o societate căreia îi aparţinem şi a cărei devenire ne datorează fratern salvagdarea din confruntarea cu posibilitatea repetabilă a prăbuşirii sau, chiar, a pierii istorice.

Iubirea de Naţional şi de Ţară şi datoria faţă de acestea, proclamate şi dovedite sacrificial ori de câte ori Eternitatea României ne-a cerut-o, faptul că am jurat să ne dăruim necondiţionat viaţa ori de câte ori vreo umbră de pericol s-a abătut asupra valorilor care întreţin istoric vitalitatea şi devenirea patriei, aplicarea educată a capacităţii de a îndeplini fără de comentarii ordinele primite, au devenit, iată, aşa sunt tratate, infracţiuni de drept comun, suspecte de clandestinitate, cu un grad ridicat de risc naţional(!). Pot fi considerate şi astfel, dar numai la adresa degringoladei, derbedeismului şi haosului politic. În anii din urmă, patru, domnule Preşedinte, Armata propriu-zisă se află în cea mai gravă criză de identitate morală, de la constituirea sa modernă, odată cu naşterea Primei Românii. Cel dintâi demnitar militar al ţării, un personaj cu carenţe catastrofale în cultura şi formarea sa militară şi intelectuală, a cărui ascensiune s-a bazat exclusiv pe argumente şi circumstanţe absolut străine valorilor morale şi spiritului etic, a întronat în instituţie, cu consecinţe epidemice în întreaga Armată, o atmosferă confuză, incompatibilă performanţelor decente, încurajând laborios delaţiunea, incompetenţa, neîncrederea şi rumoarea, promovând cu obstinaţie laşitatea, alienarea societală a instituţiei militare, slugărnicia nevertebrată faţă de propria-i persoană, degradarea maximă a relaţiilor interumane, decăderea profesională, intoleranţa faţă de valori şi, mai mult, faţă de tot ceea ce însemnă, din perspectiva împlinirii umane, personalitate. În cei, iată, aproape patru ani de când degringolează starea şi condiţia fundamentală a organismului militar naţional, nu a avut nicio reacţie publică la atacurile devastatoare la care a fost supusă Armata, adoptând, dimpotrivă, strategia unei complicităţi condamnabile. Mai mult decât atât, printr-o devertebrată atitudine faţă de cel căruia îi datorează ascensiunea, faţă de dumneavoastră domnule Preşedinte, a fost un instrument extrem de eficient de demolare a integrităţii morale şi psihice a corpului militar naţional, de desconsiderare agresivă a aşteptărilor decente, minimale ale militarilor români.

Domnule Preşedinte,

Mandatul celei mai triste figuri din pleiada personalităţilor care au condus Statul Major General se apropie de sfârşit, asta dacă nu cumva aveţi în intenţie să îl păstraţi până când, precum dinŢară, din unitatea şi coeziunea ei socială, din Armata României nu se mai poate alege nimic. Pretendenţii la cea dintâi demnitate militară a României au angajat întregul arsenal subteran de care dispun spre a obţine înscăunarea îndelung dorită şi, poate, mai mult decât atât. „Cărţile” sunt, însă, în mâna dumneavoastră. Vă mărturisesc, dacă aş şti că în forul dumneavoastră interior ar putea fi identificat vreun dram de onoare determinat şi întreţinut de calitatea de comandant suprem al Forţelor Armate, v-aş cere, întru iertarea greşelilor de orice fel, să vă luaţi zilele în faţa subordonaţilor dumneavoastră pe care i-aţi batjocorit şi îi minţiţi cu rară, gravă şi, n-am încotro, trebuie să recunosc, cu o seducătoare neruşinare. Ar fi o eliberare demnă de sub povara blestemelor noastre. Da, dacă aş ştii... Dar, în perspectiva posibilei schimbări (vedeţi, îmi este teamă să zic iminentei...) a actualului lider militar al Armatei, nu îmi rămâne decât să vă rog să luaţi, măcar, în seamă cine nu trebuie să fie şef al Statului Major General.

Bunăoară, domnule Preşedinte,

şef al Statului Major General nu trebuie să fie:

ü Niciunul dintre membrii actualei echipe de conducere a Statului Major General, toţi fiind, întru asemănare, copia impecabilă a liderului lor, o echipă incoloră intelectual, neperformantă profesional, lipsită deplin de credibilitate instituţională, ce a înstrăinat Armata de propria sa condiţie, echipă care nepărăsind o clipă laboratoarele ascensiunilor suspecte, a digerat nemestecat şi ultima fărâmă de credibilitate a condiţiei de lider;

ü Niciunul dintre cumnaţii actualului ministru al Apărării Naţionale, e adevărat, un eminent ospătar al tranziţiei, un incult notoriu, dar şi ilustru şef mafiot, după cum chiar dumneavoastră l-aţi catalogat şi caracterizat;

ü Profesor universitar doctor, chiar dacă a obţinut titlul la unul din apelurile nocturne ale degringoladei post-decembriste, asta deoarece Statul Major General are nevoie de comandant, nu de o paiaţă gonflabilă, acaracterială, imorală, însetată de putere şi sânge instituţional;

ü Niciunul dintre liderii din carton ai instituţiei militare pe care, domnule preşedinte, după pofta submarină a mult-prea-protejatului dumneavoastră client, i-aţi înstelat peste măsură, îngăduindu-le să acceadă în dregătorii peste puterea dovedită a minţii, culturii şi priceperii lor;

ü Vreun pretins grand lider care, mai toată viaţa, a decorat acustic urechile mai-marilor lui şi a cărui primă funcţie de comandă adevărată a fost cea de şef al unei categorii de forţe armate, caz de neîntâlnit nici măcar în organizările sociale în care s-a auzit că există lingură, cuţit şi furculiţă abia, acum, la începutul veacului al XXI-lea;

ü Vreun alergător, însetat de stele, prin funcţiile decorative ale sfidării trudei şi condiţiei militare, vreun rătăcit care, după 20 de ani de trândăveală în treburi auxiliare celor militare, cu mintea odihnită fiind, s-a trezit aureolat de toată ştiinţa militară a lumii, dar şi de pretenţiile asociate acesteia;

ü Vreun individ şantajabil pe oricare din fronturile construcţiei şi afirmării sociale, imoral în oricare din secvenţele comportamentului instituţional şi social, nedemn în oricare din împrejurările relaţiilor interumane, obedient faţă de cel/cei care i-au hotărât numirea şi înscăunarea;

ü Un lider care să nu se bucure de o largă credibilitate în rândurile instituţiei militare, de o viguroasă încredere a corpului militar în reprezentantul lui cel mai de seamă, de respectul neîndoilenic al majorităţii tutelare a organismului militar naţional;

ü Vreun cetăţean, înstelat cine ştie cum, care să atribuie fiecărei opinii contrare caracterul stalinist al infracţiunii;

ü Vreun produs al eprubetelor politice cu care României să îi fie ruşine în clubul atât de select al şefilor de state majore din Alianţa Nord-Atlantică;

ü Un lider cu un trecut discutabil, cu un prezent anonim şi un viitor incert şi incolor.

Şi, nu în ultimul rând, domnule Preşedinte, să nu mai fie un lider care să transpire dinaintea unei propoziţii ridicate doar din subiect şi predicat, mai rău decât în faţa plutonului de execuţie. Să aveţi în atenţie numirea unui lider care să aibă darul comunicării, inspiraţia dialogului şi căldura apropierii în corpul fiecărui cuvânt.

Domnule Preşedinte,

Nu m-am numărat o clipă printre susţinătorii dumneavoastră. Nicio secundă nu am avut încredere în caracterul, conştiinţa şi moralitatea dumneavoastră, deşi, credeţi-mă, întotdeuna mi-am dorit să mă înşel. Înşelându-mă, i-ar fi fost mai bine Ţării. Nu am nici acum. Sper, însă, că teama de ce va fi după, vă determină să comiteţi şi ... eroarea de a fi, oleacă măcar, corect cu Armata României, al cărei şef suprem încă sunteţi, acum când am trecut de ceasul al treisprezecelea. Vă veţi întreba, poate, de ce tocmai eu, un colonel în rezervă, mi-am îngăduit o asemenea atitudine, un asemenea gest? Am să vă răspund, evident, milităreşte. Bunăoară, deoarece:

* Cunosc bine, pas cu pas, istoria de 150 de ani a Statului Major General, în toată complexitatea devenirii ei umane şi instituţionale. Acest privilegiu, dobândit prin trudă, abnegaţie şi respect faţă de instituţie, mă întreptăţeşte să afirm că, mai cu seamă din perspectiva stării morale şi a preţuirii faţă de subordonaţi, echipa condusă de amiralul Gheorghe Marin a constituit şi constituie un eşec istoric care nu trebuie repetat, oricare ar fi preţul;

* Cu o singură excepţie, cunosc îndeaproape şefii care au condus Statul Major General în ultimii 56 de ani. Hei bine, liderul de azi al Statului Major General este descurajator şi demoralizator de departe de oricare dintre aceştia. Un asemenea experiment trebuie evitat în modul cel mai categoric cu putinţă;

* Am trudit sub comanda nemijlocită a ultimilor cinci şefi ai statului Major General. Liderul de astăzi este singurul, ca de altfel din toată istoria instituţiei, care şi-a centrat actul de aşa-zisă conducere pe dispreţuirea manifestă a subordonaţilor, degringoladizarea structurală şi organică a instituţiei, nonvalorizarea promovării în funcţii, ridicarea arbitrariului şi a tendinţelor despotice la rang de sistem.

Şi, cu voia dumneavoastră, dacă nu vă deranjează cumva acest fapt, domnule Preşedinte, preţuiesc şi iubesc nestins Armata Românie şi Statul Major general.

Cu rezervată şi decentă consideraţie,

Colonel (r.) Costinel Petrache

Bucureşti, 28 iulie, 2010

Dosarul „Flota”... aviaţiei militare. MApN ţine secretă situaţia dezastruoasă în care se află Forţele Aeriene Române

Autor: ANDI TOPALA/PUTEREA

http://www.puterea.ro/news6229/Dosarul-„Flota”-aviatiei-militare-MApN-tine-secreta-situatia-dezastruoasa-in-care-se-afla-Fortele-Aeriene-Romane.htm

În timp ce ziarul nostru lucrează la o anchetă privind vânzarea unor avioane militare, mi-am dat seama că ne aflăm în faţa unui al doilea scandal tip „Flota”. Am stat şi m-am gândit mult dacă ar fi bine să scriu acest editorial, pentru că preferam să ducem la bun sfârşit această anchetă, întregită cu un punct de vedere oficial al MapN, însă secretomania extremă şi obstinaţia absurdă venite dinspre această instituţie construită pe disciplină şi rigoare (accentuez aceste două caracteristici) m-au făcut să renunţ la diplomaţie şi la deontologia profesională.

Am primit pontul în urmă cu mai bine de două luni. Este vorba despre informaţii oferite de o persoană avizată, fost ofiţer în Forţele Aeriene Române, referitoare la vânzarea bucată cu bucată a avioanelor militare, dar şi la activitatea de pregătire a piloţilor. Informaţiile sunt explozive şi arată o situaţie dezastruoasă în care se află capacitatea României de apărare aeriană. Pentru a le confirma (deşi informaţiile ne-au fost oferite la pachet cu oarece documentaţie) a fost nevoie de un punct de vedere oficial al MApN. Urmând calea legală, respectiv în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public, am solicitat ministerului o statistică privind vânzarea aparatelor de zbor. Cererea avea întrebări concrete la care aşteptam cifre, nu explicaţii generale, respectiv, când, unde şi la ce preţ a fost vândut fiecare avion. După o lună, repet, o lună, am primit următorul răspuns: „În perioada 1999-2006 au fost valorificate prin vânzare, potrivit legislaţiei, 31 de avioane L 29 şi 26 de avioane L 39, celelalte aeronave fiind casate sau expuse static în diferite locuri”. Atât. Nu cine le-a cumpărat sau la ce preţ (subevaluat sau supraevaluat).

Secretomania manifestată ar fi de înţeles dacă de raportăm la caracterul pe care îl are acest minister în domeniul apărării naţionale. Dar, în acest caz, este vorba despre vânzarea unor bunuri cumpărate sau produse cu banii statului, adică ai noştri, nu despre vreun plan de luptă. Astfel că această secretomanie zeflemistă mă face să cred şi să afirm că nişte minţi luminate au construit anumite inginerii financiare prin care şi-au băgat în buzunarele lor sute de mii de euro fiecare din prăduirea flotei aviaţiei militare. Şi probabil că au mai închis şi gurile flămânde ale vreunor şmecheri care au frâiele puterii. Singura diferenţă dintre dosarul „Flota” şi acest caz este că nu s-a sesizat nici DNA, nici DIICOT, nici DIA, nici SRI... ăăă, de fapt, cred că aceste două servicii secrete ştiu multe.

joi, 29 iulie 2010

Pensionarii militari, revoltaţi de afirmaţiile preşedintelui

Cadrele din Armată sau Poliţie ar trebui să primească pensiile în momentul în care îndeplinesc vârsta de pensionare, a declarat la Radio România Actualităţi preşedintele Traian Băsescu.

În prezent, cadrele militare şi funcţionarii publici cu statut special din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale se pensionează la vârsta de 55 de ani, regula fiind valabilă atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi.

"Aceşti pensionari militari nu rămân pensionari până la vârsta de 65 de ani. Ei se încadrează. Pentru ce şi pensie şi salariu în acelaşi timp ? De ce am făcut eroarea pe care n-avem curaj sa o îndreptăm. Să spunem : frate la cât e vârsta de pensie oficială în România ? Foarte bine, domnul ceferist, domnul militar, domnul orice ai fi. Pentru anii pe care i-ai lucrat în Poliţie ai dreptul la o pensie de atât. Dar ai 42 de ani. Această pensie ţi-o dau când împlineşti vârsta de pensionare, la 67 de ani", precizează Traian Băsescu.

NU RATA

Preşedintele Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, în Rezervă şi în Retragere, col.(r) dr. Mircea Dogaru (audio) spune la RFI că o asemenea hotărâre ar încălca legislaţia drepturilor europene. Sindicatul urmează să ia poziţie în această situaţie.

"În momentul în care s-a pus problema integrării în NATO şi în Uniunea Europeană, una dintre condiţii a fost reforma armatei, s-au dat nişte legi şi cariera majorităţii militarilor a fost distrusă. Ni s-a spus că trebuie să înţelegem că de dragul ţării, ieşim la pensie, anticipat, cu pensie anticipată şi drept de muncă. Între timp, dreptul la muncă ne-a fost lichidat prin legea 329/2009, iar acum ne sunt lichidate şi pensiile anticipate. Este vorba despre peste 145.500 de persoane. Îl avertizez foarte serios pe domnul Băsescu, dacă a spus aceste lucruri, să-şi revizuiască şi comportamentul şi declaraţiile", subliniază Mircea Dogaru.

Sursa: Oana Ivănel, RFI România

Preluat integral de pe RADIO FRANCE INTERNATIONAL

http://www.rfi.ro/stiri/politica/Pensionarii-militari-revoltati-de-afirmatiile-presedintelui.html

Nota mea:

De pe pagina de unde este preluata stirea se poate asculta si replica Presedinteluj SCMD.

Costel Galateanu

sâmbătă, 24 iulie 2010

H.G pentru aprobarea metodologiei de recalculare a pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, .....

HOTĂRÂRE pentru aprobarea metodologiei de recalculare a pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor Având în vedere prevederile art. 3 alin. (3) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, publicată în Monitorul Oficial nr.441 din 30 iunie 2010 în temeiul art.108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1 - Pensiile prevăzute la art. 1 lit. a) şi b) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, cuvenite sau aflate în plată, se recalculează conform algoritmului de calcul utilizat de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, într-o perioadă de 5 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 2 - (1) Recalcularea pensiilor prevăzute la art.1 se realizează prin determinarea stagiilor de cotizare şi a punctajelor medii anuale pe baza veniturilor realizate lunar de către beneficiari şi stabilirea cuantumului fiecărei pensii. (2) Documentele doveditoare necesare stabilirii punctajelor medii anuale în vederea recalculării pensiilor sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2. (3) Pentru perioadele în care beneficiarii şi-au desfăşurat activitatea în Ministerul Apărării Naţionale, documentele doveditoare se solicită de către aceştia prin centrele militare judeţene/zonale/de sector, sau prin unităţile militare din care au făcut parte, după caz. (4) Pentru perioadele în care beneficiarii şi-au desfăşurat activitatea în celelalte instituţii din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi din sistemul administraţiei penitenciarelor, documentele doveditoare se solicită de către aceştia, de la ultima unitate din care au făcut parte sau la structura de resurse umane a Inspectoratelor Generale/similare, în situaţia în care aceste unităţi au fost desfiinţate. (5) Pentru personalul trimis în misiune permanentă în străinătate, sau, după caz, pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, la determinarea punctajului mediu anual, se vor lua în calcul veniturile corespunzătoare funcţiei pe care acesta a fost încadrat în ţară. (6) Documentele doveditoare obţinute în condiţiile alin. (3) şi (4) se depun de către beneficiari la structurile de pensii din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor precum şi Serviciul Român de Informaţii de la care primesc drepturile de pensie. (7) Recalcularea prevăzută la alin. (1) se efectuează în ordinea înregistrării documentelor doveditoare la structurile de pensii, iar în lipsa acestora, începând cu cele mai vechi dosare aflate în plată, în funcţie de anul şi luna deschiderii dreptului la pensie. Art. 3 - La determinarea cuantumului pensiei recalculate se foloseşte valoarea punctului de pensie valabil la data încheierii procesului de recalculare. Art. 4 - (1) Stagiul de cotizare reprezintă vechimea în serviciu şi după caz vechimea în muncă prevăzută de legislaţia în vigoare la data deschiderii dreptului la pensia de care persoana beneficiază sau care i se cuvine, la data începerii procesului de recalculare, potrivit prevederilor art. 8-10 din Legea 119/2010. (2) Stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual pentru pensiile prevăzute la art. 1 lit. a) şi b) din Legea nr. 119/2010 va fi de 20 de ani atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi. Art. 5 - Pentru recalcularea pensiilor prevăzute la art. 1 lit. a) şi b) din Legea nr. 119/2010 se consideră a fi îndeplinite condiţiile de acordare prevăzute de Legea nr. 19/2000, cu modificările si completările ulterioare. Art. 6 - (1) Determinarea punctajului mediu anual se face pe baza datelor din dosarele de pensie existente în păstrare la structurile de pensii din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi Serviciul Român de Informaţii. (2) In situaţia în care, în dosarele de pensionare sunt înscrise perioade care constituie vechime în serviciu, fără date referitoare la venitul realizat lunar, determinarea punctajului mediu anual se efectuează pe baza documentelor doveditoare solicitate de beneficiari structurilor prevăzute la art. 2 alin. (3) şi (4). (3) Pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare, altele decât cele prevăzute la alin. (2), la determinarea punctajului mediu anual se aplică prevederile Legii nr.19/2000, cu modificările şi completările ulterioare. (4) Pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare şi pentru care nu au putut fi dovedite veniturile, realizate lunar, sau documentele doveditoare nu au fost depuse în termenul pentru recalculare prevăzut de lege, la determinarea punctajului mediu anual se utilizează salariul mediu brut pe economie din perioadele respective. (5) În perioada 1 aprile 2001- 1 august 2007 punctajelor anuale nu li se aplică plafonarea prevăzută de legislaţia privind pensiile din sistemul public în vigoare în perioada respectivă. Art. 7 - În situaţia pensiilor de invaliditate, stagiul potenţial acordat la stabilirea drepturilor de pensie până la data intrării în vigoare a Legii nr. 119/2010, se menţine şi pentru stabilirea punctajului mediu anual, conform prevederilor art. 78 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu excepţia celor stabilite conform prevederilor Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare. Art. 8 - Pensia de urmaş se stabileşte procentual din pensia recalculată la care ar fi avut dreptul susţinătorul decedat, cu excepţia celor stabilite conform prevederilor Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare. Art. 9 - (1) Dacă din documentaţia de pensionare rezultă perioade de vechime în muncă exprimate în săptămâni de cotizare, ca urmare a achitării contribuţiei către fostele case de asigurări sociale, aceste perioade se vor transforma în stagiu de cotizare exprimat în ani şi luni de cotizare. (2) În acest caz, pentru determinarea punctajului mediu anual se vor utiliza salariile medii brute pe economie, din perioadele respective. (3) Dacă din documentaţiile de pensionare nu rezultă localizarea săptămânilor de cotizare în cadrul anului, acestea vor fi plasate imediat după data de 1 aprilie a anului respectiv. Art. 10 - (1) Pensia de serviciu recalculată, potrivit Legii nr.119/2010, poate fi modificată la cererea beneficiarului, în baza actelor doveditoare prezentate de acesta, întocmite conform prevederilor legale, din care rezultă date şi elemente, altele decât cele utilizate la recalculare, referitoare la drepturi cu caracter salarial, perioade suplimentare la vechimea în muncă sau la vechimea în serviciu care, conform Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se au în vedere la stabilirea punctajului mediu anual sau la stagii de cotizare. (2) Drepturile de pensii recalculate potrivit alin.(1) se acordă, astfel: a) de la data de întâi a lunii următoare expirării procesului de recalculare, dacă cererea împreună cu documentele doveditoare a fost depusă în termenul general de prescripţie. b) din prima zi a lunii următoare celei în care cererea împreună cu documentele doveditoare, a fost depusă la casa de pensii, după termenul prevăzut la lit. a). Art. 11 - Pensiile de serviciu ale căror cuantumuri au fost stabilite prin aplicarea hotărârilor definitive şi irevocabile ale instanţelor de judecată, se recalculează potrivit prevederilor prezentei hotărâri. Art. 12 - (1) În vederea aplicării prevederilor prezentei hotărâri Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale pune la dispoziţia instituţiilor abilitate cu aplicarea prevederilor prezentei hotărâri, gratuit, aplicaţiile informatice specifice. (2) Aplicaţiile informatice prevăzute la alin.(1) urmează să fie adaptate specificului propriu de către instituţiile care efectuează recalcularea. Art. 13 - (1) Stabilirea pensiei recalculate se face prin decizie emisã de structurile de pensii, care va cuprinde în mod obligatoriu temeiurile de fapt şi de drept care au stat la baza recalculării, precum şi termenul în care poate fi introdusã contestaţia. (2) Deciziile de pensie recalculată se comunică în scris beneficiarului, în termen de 30 de zile de la data emiterii. Art. 14 - (1) Împotriva deciziilor de pensie recalculate se poate introduce contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicare, la comisiile de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii. (2) Deciziile comisiilor de contestaţii pot fi atacate în instanţă, potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000. Art. 15 - Pentru recalcularea pensiilor prevăzute la art.1, se autorizează entităţile implicate în acest proces din cadrul instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională să încheie contracte de prestări servicii/ convenţii civile. Art. 16 - În aplicarea prezentei hotărâri, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi Serviciul Român de Informaţii, pot emite instrucţiuni de aplicare, aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite. Art. 17 - Anexele nr.1 şi nr.2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM – MINISTRU EMIL BOC Bucureşti, 20 iulie 2010 Nr. ___

_Anexa nr. 1 a

(pensionar titular)

Directorului Casei de Pensii a .............................

Subsemnatul/a........................................................................................................................

(gradul,numele,iniţiala tatălui şi prenumele)

domiciliat/ă în ......................................................................................................................

(se menţionează adresa celui în cauză)

telefon....................., pensionar militar în plată la..............................trecut în rezervă/încetat activitatea la data de ................................, în vederea recalculării pensiei

(ziua,luna,anul)

în condiţiile Legii nr.119/2010, menţionez următoarele:

- Numărul deciziei de pensie........................................................................................

(se trece numărul deciziei/data emiterii)

- Numărul mandatului de plată a pensiei.....................................................................

- Codul numeric personal ..........................................................................................

- Unitatea militară din care am trecut în rezervă..........................................................

din localitatea ..........................................

- Anexez în original următoarele documente:

-

-

Data................................ Semnătura...........................

NOTA: - Se vor anexa copie a mandatului (talonului) de plată a pensiei şi a cărţii / buletinului de identitate.

- Se completează obligatoriu toate datele.

Anexa nr. 1 b

(pensionar de urmaş)

Directorului Casei de Pensii a .............................

Subsemnatul/a........................................................................................................................

(numele,iniţiala tatălui şi prenumele)

domiciliat/ă în ......................................................................................................................

(se menţionează adresa celui în cauză)

telefon....................., soţul/soţia defunctului/defunctei.................................................trecut

(gradul, numele şi prenumele soţului/soţiei)

în rezervă/încetat activitatea la data de ...............................................pensionar/ă de urmaş

(ziua,luna,anul)

în nume propriu cât şi pentru .........copii în plată la ......................................, în vederea

(ziua,luna,anul)

recalculării pensiei în condiţiile Legii nr.119/2010, menţionez următoarele:

- Numărul deciziei de pensie........................................................................................

(se trece numărul deciziei/data emiterii)

- Numărul mandatului de plată a pensiei.....................................................................

- Codul numeric personal ..........................................................................................

- Ultima unitate în care a lucrat soţul/soţia defunct/ă..................................................

din localitatea ..........................................

- Anexez în original următoarele documente:

-

-

Data................................ Semnătura...........................

NOTA: - Se vor anexa copie a mandatului (talonului) de plată a pensiei şi a cărţii / buletinului de identitate.

- Se completează obligatoriu toate datele.

______________________ Anexa nr. 2

ROMANIA

Unitatea _____________

Nr.________ din_________

A D E V E R I N Ţ Ă

Prin prezenta adeverim veniturile brute/nete lunare individuale realizate de (nume, iniţiala tatălui, prenume) ____________ născut în.............., la data de..........., CNP....................., în perioada ___________________.

P E R I O A D A

VENIT LUNAR INDIVIDUAL

OBS.

ZZ.LL.AA.

ZZ.LL.AA.

Prezenta adeverinţă a fost eliberată la cererea susnumitului/susnumitei, pe baza datelor cuprinse în arhiva aflată în păstrarea noastră, spre a-i servi la stabilirea/recalcularea pensiei.

COMANDANTUL/ŞEFUL UNITĂŢII,

NOTA: *) Se completează lunar; în situaţia în care veniturile sunt identice pe mai multe luni, se completează un singur rând, cu întreaga perioadă.

vineri, 23 iulie 2010

Punct de vedere privind recalcularea

Marea viteza de a anunta recalcularea pensiilor militarilor si politistilor de catre premierul 4 boc nu se regaseste in mult trambitatele norme de aplicare(metodologii de aplicare - sau alta tampenie de acest gen ) pentru ca - deocamdata nu le vede nimeni- sau poate numai oamenii de cabinet.
De ce atata secretomanie ?
De ce renumitul premier 4 spune - cu nonsalanta celui lovit de ou - ca pensiile sub 3000 de lei nu vor fi afectate de recalculare ?
De ce nu exista reactii din partea celor afectati ?
De ce nu exista reactii din partea celor care vor fi afectati cand vor intra in randul pensionarilor militari ?
Totdeauna exista o limita a DE CE-URILOR si trebuie respectata pentru ca cei care mai au parinti se feresc de curea .
Raspunsurile ar putea fi atat de diversificate incat ar trebui o legislatura (parlamentara) pentru analiza.
De aceea am o rugaminte pentru colegii din filiala si din tara -putem sa raspundem la intrebarea :
MAI PUTEM RABDA ?
De aceea am o intrbare pentru conducerea noastra :
CAT MAI TREBUIE SA AVEM RABDARE ?
Fara a eluda prevederile documentelor care reglementeaza activitatea sindicala cred ca FORTA SCMD este data de cei care isi pastreaza verticalitatea ,care nu asteapta sa vada ce se va intampla si care vor participa ,direct, la toate actiunile SCMD.
Cred ca este momentul ca cei care doresc , numai, sa faca parte dintr-un tabel general al SCMD trebuie sa se delimiteze ,clar, de opinii personale si sa adere cu sufletul si fiinta la actiunile SCMD.
Stimati colegi, avem posibilitati nelimitate pentru a ne exprima opiniile privind respectarea drepturilor noastre castigate prin CONSTITUTIE .
Lipsa de reactie fata de incalcarile grosolane ale prevederilor constitutionale permit unor NEICA NIMENI sa-si bata joc de viata si munca noastra .
In afara de a alerga ,ca disperatii,pana in decembrie 2010, pentru a demonstra prin HARTII ca am muncit pentru TARA 20-30-40 de ani ar trebui sa-i intrebam pe minunatii nostrii colegi de la finante DE CE NU AVEM TOATE DATELE CERUTE DE GUVERNUL MARIONETA BOC 4 ASA CUM LE AU CEI DE LA M. A. I. ?
Stimati colegi mai avem cateva luni pana cand tara va rade de noi.Ma doare sufletul ca nu pot sa ma ascund fata de TITANII care m-au invatat meserie . Ma doare sufletul ca mai am colegi care se ascund sub fusta nevestei si asteapta sa vina MOS CRACIUN.
Totusi mai am o speranta -AM AVUT SI AM COLEGI DE EXCEPTIE CARE AU STIUT TOT TIMPUL CUM SA ACTIONEZE PENTRU BINELE TUTUROR.
Col.(r) Marian TUDOR
Presedinte Filiala Sector 6

marți, 20 iulie 2010

Opinii: Armata Romana cu parfum de Coco Chanel!

Armata mai are doua componente: una care-i antrenata sa lupte si una care lupta sa mai pudreze, inca o data, imaginea de budoar a sefilor politici!
De cand lumea si pamantul cea mai veche meserie din lume a avut si o ramura politica. De aceea, prea putin surprinzator, prea multe, dar si prea talentate fapturi suave, si-au descoperit cu lascivitate in trusa de farduri un mic baston de maresal. Care-aduce mai mult a betisor parfumat, dar pe care incearca sa-l foloseasca drept bagheta de dirijor prin ministerul pe unde-au avut sansa sa fie aduse, intr-un moment de efuziune de cate vreun sef de partid mai slab de inger sau mai putin tare de caracter. Astfel, doamne si domnisoare la prima, a doua sau chiar si la a treia tinerete si-au descoperit brusc pasiunea si aplecarea catre domeniul apararii nationale, domeniu care, de altfel, se pare ca a cam scartait in ultimele sute de ani fara contributiile lor catifelate, rimelate, dar ferme. Istoria Armatei post-decembriste e impanata mereu si mereu cu tot felul de caractere feminine bune doar pentru a vopsi copertile revistelor de can-can. Din nefericire insa, si ele, ca si alte ciudate prezente vremelnice din politica-de-cabinet romaneasca, isi aduc doar o contributie la descresterea prestantei institutiei pe care acuma, cica, o reprezinta. Atunci cand intra pe usa din fata a Ministerului Apararii, odata cu alaiul partidului care-a pus mana pe inca un minister, gandurile ascunse din capsoarele lor le zboara in doar patru directii: cum sa-si serveasca seful cat mai eficient, cum sa-si faca o rezerva de alti sefi (in caz ca asta de-acuma pica!), cum sa ajunga si ele pe la Colegiul National de Aparare (c-asa au vazut ele ca-i la moda printre pitzipoancele de la Mall) si cum sa-si atarne la piept si-un titlu de doctor in stiinte militare (ca doar asa poti ajunge in sferele inalte de pe la Bruxelles!) Se simt adanc patrunse de misiunea lor civilizatoare intr-un sistem care nu stie sa fie civilizat si fac totul pentru a-si impregna prezenta lor hormonala pe toate holurile cladirii mult prea mari pentru pasii lor draguti, prea feminini, dar, de prea multe ori, prea inutili. Ordinul hormonal nu se discuta! Pentru ele, generalii sunt doar niste pitecantropi ce trebuie pusi la respect, coloneii n-au altceva de facut decat sa le aduca cafeaua, iar la micul dejun mananca vreo 2-3 maiori. Fiinte anoste, fara vreun minim de experienta profesionala, aciuate cine stie cum pe la vreun cabinet special creat pentru ele, tinerele (sau mai coaptele) domnisoare se simt brusc umplute de strategii de aparare si de politici de securitate. Stiu sa se faca utile, pantofii lor cu toc creeaza reverberatii malefice pe marmura de la etajul 1, creeaza mici crize pe holurile de langa Marriot, crize pe care tot ele le rezolva discret, ca sa vada seful cat de bune "managere" sunt ele, au grija de buna functionare a ascutitorii de creioane de pe biroul "sefului" si-si sterg cu osardie, pentru impresia artistica, niste stropi de transpiratie de pe fruntea lor mereu ne-gandita si intotdeauna odihnita! In exterior, atunci cand mai fac cate-un "schimb de experienta" cu alte domnisoare, de la alte ministere la fel de "politice", isi afiseaza ostentativ apartenenta la sistemul militar si se impauneaza cu tot felul de functii pe care pana mai alaltaieri nici nu le visau: director general, sef de serviciu, sef de cabinet sau consilier personal. Denumiri pe care si le trec cat mai a(i)urit si cat mai colorat pe cartile de vizita, cu antetul ministerului, pe care le impart cu (ceea ce cred ele ca este) deferenta pe la toate agapele pe unde se mai duc. Impertinenta la rang de valoare Caractere sturlubatice, mai mult "vegetatie agatatoare" decat fiinte umane, tinerele domnisoare, sosite in "echipa" cine stie de pe unde, de pe coclaurile sordide ale politicii, isi mascheaza incompetenta cu doze mari de impertinenta, iar incultura si-o ascund cu tipete spasmodice pe la etajele de unde "seful" nu le poate auzi. Caci, pentru ele, decenta este direct proportionala cu decibelii pe care-i scot pe gurita prea rujata atunci cand se rastesc la cate vreun nefericit de locotenent sau (daca au "noroc" in ziua aia!) la cate vreun colonel. Si cum sa nu le placa atuncea cand merg in vizita "oficiala" in satul prafuit de bastina, sa le vada toata ulita, cu alaiul de deschizatori de drum si cu vreun capitan care-i pupa mana si-i deschide usa de la masina de serviciu de la "minister"? Sa nu moara de ciuda toate neamurile care, pana mai alaltaieri, munceau "cu ziua" si vindeau seminte-n centrul comunei? Le sesizeaza toata lumea prezenta pe la toate seminariile si conferintele internationale pe unde-si dau ochii peste cap, mestecand din gura niste fraze tip, pe care, de altfel, nici nu le inteleg: "strategii de inzestrare", "aparare comuna", "razboiul antiterorist", "cooperare trans-atlantica", "non-proliferare", "spatii de interes si securitate", dar mai ales cuvantul "geopolitica". Pentru ele totul incepe cu "geo" si se termina invariabil fie cu "strategie" fie cu "politica". Ele sunt un fel de "fac-totum" in Ministerul Apararii, ele stiu totul despre politica de aparare, ele propun numiri si demiteri, ele fac si desfac totul pe holurile ministerului, ele stiu strategii de comunicare, doar ele vorbesc, dar din nefericire cam prea mult. Si oricum nu stiu sa asculte decat ceea ce le convine "sufletelului" lor! Ele stiu totul, mai putin care-i treaba cu Armata! Ce-i drept, mai pun ele cate-un botic atunci cand vad ca seful nu le lasa sa-si bage manutele si pe la etajul cu dosare si informatii dar, spera ele, cu timpul, cu o munca de convingere staruitoare, o sa le lase sa arunce cate un ochi si pe-acolo, pe la "trezorerie". Poate-o sa fie de folos in munca politica viitoare, cine stie? In rest, stiu sa aiba o figura dura (dar... rea!) atunci cand vorbesc cu angajatii sefului, dar stiu sa se si "pisiceasca" atunci cand vorbesc cu sefii sefului, de la alte Palate! Ele au intotdeauna mana dreapta libera pentru vreo pupatura sau pentru vreun buchet de flori, dar stiu sa si muste si sa zgarie pe oricine le ameninta, cumva, pozitia greu obtinuta. Ele sunt un fel de platosa a sefului si daca vreun eveniment mai nefericit, vreo criza sau vreun accident ii ameninta pozitia acestuia, se dezlantuie ca o fiara si-mprastie-n jurul lor fiere si venin. Pentru ele, Ministerul Apararii nu-i atat de important cum este imaginea publica a sefului. Armata poate sa cada, poate sa se darame, sa se duca de rapa. Pentru ele, jalnice fapturi slugarnice, doar imaginea sefului trebuie sa ramana intacta. Armata Romana "re-loaded"...cu praf de fond de ten! Astfel, apararea nationala a devenit un fel de obiect de budoar, o pana rozalie la decolteu, un accesoriu bun de purtat pe langa diverse masini de firma si vacante la Roma, iar Armata Romana o butaforie pentru satisfacerea orgoliilor si frustrarilor diurne ale tuturor slujnicutelor care au impresia ca inteligenta e molipsitoare si fusta-i sigur aducatoare de recunoastere academica! Unele vin, altele pleaca, putine raman. Efemeride ridicole pe scena muncii de partid, ele nu vor lasa in urma lor decat o amintire acra si ieftina, emanand doar un parfum de cumatra sictirita din mahalalele suburbane ale politicii dambovitene. Ovidiu Mihalache, colaborator Ziare.com
Nota mea :
Se vede ca opiniile domnului Mihalache sunt bine ancorate in prezent, domnia sa cunoscand bine locul si realitatile despre care face vorbire.Este bine spus realitatile pentru ca aproape tot ce spune este real. Poate ca tabloul cu cafeaua servita de colonei este putin exagerat , bineinteles in spiritul pamfletar al articolulu. Pentru ca am intalnit si eu astfel de aratari care se manifestau exact asa cum spune domnul MIHALACHE. Numai ca nici o fatuca din asta care nu stie sa puna accentul la cuvantul companie sau care in loc de operatie spune operatiuni (de teama ca primul sens ar fi luat din chirurgie) nu m-au convins ca ele sunt intr-atat de vrednice incat sa le fac eu cafeaua. Imi aduc aminte si acum ce se mai aplecau coloanele vertebrale cu caschetele-n brate pe la UNAP cand UDREA isi pregatea doctoratul in stiintele militare. Exact asa cum se spune in material si cum poate o fi facut si GAVRILA specialista in MAREA NEAGRA. Pe UDREA am vazut-o cat de pregatita este. S-a dus la sinistrati cu pantofi cu tocul inalt. Asa o fi citit ea ca se face in operatiile de salvare evacuare.Gavrila nu stiu cat de pregatita o fi dar nu m-ar mira sa se duca si ea cu ciorapii de la costumul de protectie nr.1 ,ca de, apa marii e mai adanca dar e si sarata.
Nu sunt misogin . Jos palaria cu doamnele care isi fac datoria.Cu modestie, cu transpiratie, cot la cot cu barbatii.Unele si-au dat chiar viata in exercitiul functiunii(vezi tragedia de la TUZLA) dar de la domniile lor si pana la cele despre cele a caror existenta si actiune o semnaleaza domnul MIHALACHE si despre care v-am scris si eu aceste cateva randuri este o cale atat de lunga.Stiti dumneavoasra cat de lunga.
Costel Galateanu